gorillai Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Men snälla, putsa glasögonen. Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 : Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Det fanns bord som bestod av ett par fiskar, nån sopreg och nån okej spelare. Har det verkligen förändrats så drastiskt? På vilket sätt anser du att det är en "jävligt stor" skillnad mellan nivåerna? Varför spelar du inte 2.5/5 om det inte är någon skillnad? Känns ju rätt onödigt att sitta på 1/2 så länge om det inte är någon skillnad öht. Sen är jag lite nyfiken varför du inte har något sample ifrån 2/4, tog du bort det medvetet eller av uppenbara skäl? Citera
en_stor_keps Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Då undrar jag varför du inte spelade just 2,5/5 istället för 1/2? Låtar ju otroligt korkat att inte göra det om man slår nivån med liknande bb/100. En tillräcklig rulle borde ju gått fort att grinda ihop för dig menar jag. Javisst är det så, men när jag grindat ihop lite så blir det alltid att jag tar ut och lever på det istället. Det är min enda inkomst och jag grindar bara för att jag måste, inte för att det är roligt. Med min dåliga disciplin blir det så. Jag har dock bestämt mig för att göra en rejäl uppryckning nu i höst och jag är säker på att jag kommer förbättra mig på den fronten. Då blir det säkerligen spel på 2,5/5 och det kommer bli intressant att se ett större sample därifrån. Citera
en_stor_keps Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Varför spelar du inte 2.5/5 om det inte är någon skillnad? Känns ju rätt onödigt att sitta på 1/2 så länge om det inte är någon skillnad öht. Sen är jag lite nyfiken varför du inte har något sample ifrån 2/4, tog du bort det medvetet eller av uppenbara skäl? Se föregående post. Jag har bara omkring 4k händer från 2/4, sen 1k händer från 5/10 och några skott från 25/50, men tyckte inte det var så intressant att ta med. 17k händer 2,5/5 är väl inte heller så särskilt intressant egentligen heller, men tyckte det såg OK ut när det var ett femsiffrigt antal. Citera
bobby232 Postad 28 Augusti , 2013 Rapport Postad 28 Augusti , 2013 Men snälla, putsa glasögonen. Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 : Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Det fanns bord som bestod av ett par fiskar, nån sopreg och nån okej spelare. Har det verkligen förändrats så drastiskt? På vilket sätt anser du att det är en "jävligt stor" skillnad mellan nivåerna? jag som skrev lite luddigt, tkr det är en för liten sample för att också bedöma hur lätt eller svår en nivå är. Har själv inte spelat poker så länge, utan börjde för 10 månader sedan,så jag vet inte hur gamsen var föut. men det är bra mkt regtätare på /5 samt att vissa regs faktiskt kan reglerna också. Citera
en_stor_keps Postad 28 Augusti , 2013 Rapport Postad 28 Augusti , 2013 jag som skrev lite luddigt, tkr det är en för liten sample för att också bedöma hur lätt eller svår en nivå är. Har själv inte spelat poker så länge, utan börjde för 10 månader sedan,så jag vet inte hur gamsen var föut. men det är bra mkt regtätare på /5 samt att vissa regs faktiskt kan reglerna också. Vad är det du vill ha reda på för att avgöra hur svår nivån är? Citera
bobby232 Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Postad 29 Augusti , 2013 Det mesta! det räcker inte med 17000 händer på nivån och ett par hundra händer på regsen för att avgöra hur bra eller dåliga dem är.. Det är min åsikt! Men men, du har väl rätt! jag ink alla regs jag känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att vi hatar pengar. Citera
DonkeyStyle Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Postad 29 Augusti , 2013 VARFÖR I HELA HELVETE SPELAR INTE HELA JÄVLA SPELARPOLEN FRÅN /2 PÅ /5 IST?????????????????????? (är inte sur på riktigt, tycker bara att du är otroligt oskön) Citera
mikeross Postad 30 Augusti , 2013 Rapport Postad 30 Augusti , 2013 Plussat ganska bra iaf hade 250kr som jag började med efter senaste cashouten... mest kört .5/1 och 1/2 gått ok dock på senaste lite segare. Tror beror på tilt???! Hur gör jag ett nytt inlägg? Vill varna andra för att jag blivit blåst på ca 700€ av rakebacklovers.se ? Citera
DonnieDarko1 Postad 30 Augusti , 2013 Rapport Postad 30 Augusti , 2013 Det mesta! det räcker inte med 17000 händer på nivån och ett par hundra händer på regsen för att avgöra hur bra eller dåliga dem är.. Det är min åsikt! Men men, du har väl rätt! jag ink alla regs jag känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att vi hatar pengar. Men man kan väl ändå få ett visst hum? Räcker ju med att kika lite i lobbyn eller raila en sväng. Framförallt om man hängt på Svenska Spel i några år, vilket jag får anta att herr Keps gjort. Självklart är det SKILLNAD på 1/2 och 2.5/5 på många plan, men jag tror inte en 1/2-reg skulle göra bort sig på den nivån direkt. Citera
bobby232 Postad 30 Augusti , 2013 Rapport Postad 30 Augusti , 2013 Men man kan väl ändå få ett visst hum? Räcker ju med att kika lite i lobbyn eller raila en sväng. Framförallt om man hängt på Svenska Spel i några år, vilket jag får anta att herr Keps gjort. Självklart är det SKILLNAD på 1/2 och 2.5/5 på många plan, men jag tror inte en 1/2-reg skulle göra bort sig på den nivån direkt. Tror inte heller dem flesta /2-regsen skulle göra bort sig, men herr keps uttryckte det som att det knappt var någon märkbar skillnad på nivåerna, vilket det verkligen är. Citera
hubbahubba Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Postad 31 Augusti , 2013 På SvS upp till 2.5/5 tycker jag att följande bedömningsskala är rimlig: 0-5 bb/100 = Högst medioker 5-10 bb/100 = Ganska svagt 10-15 bb/100 = Halvdant 15-20 bb/100 = OK 20+ bb/100 = Bra Dessutom har man en högre winrate på SvS p.g.a den låga raken. Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier? Och nej, skillnaden från /2 till /5 är jävligt stor. Hur stor? Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5? Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb. X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100? Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y? Citera
bobby232 Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Postad 31 Augusti , 2013 Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier? Hur stor? Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5? Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb. X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100? Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y? Haha, förenkla är du snäll edit: eller så slutar du lvla mig då jag är semifull Citera
en_stor_keps Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Postad 31 Augusti , 2013 Det mesta! det räcker inte med 17000 händer på nivån och ett par hundra händer på regsen för att avgöra hur bra eller dåliga dem är.. Det är min åsikt! Men men, du har väl rätt! jag ink alla regs jag känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att vi hatar pengar. Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är. Det handlar om table selection. För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM. Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där. Citera
en_stor_keps Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Postad 31 Augusti , 2013 VARFÖR I HELA HELVETE SPELAR INTE HELA JÄVLA SPELARPOLEN FRÅN /2 PÅ /5 IST?????????????????????? (är inte sur på riktigt, tycker bara att du är otroligt oskön) Vad fick du ut av att formulera din fråga på det sättet då? Ett svar förtjänar du naturligtvis inte. Citera
en_stor_keps Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Postad 31 Augusti , 2013 Tror inte heller dem flesta /2-regsen skulle göra bort sig, men herr keps uttryckte det som att det knappt var någon märkbar skillnad på nivåerna, vilket det verkligen är. Jag sa att när jag spelade på 2,5/5 för länge sedan, vilket för övrigt var år 2011, så var det lika bra värde där som på 1/2. Citera
en_stor_keps Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier? Hur stor? Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5? Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb. X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100? Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y? Jag vet inte om spelarbasen på 2,5/5 verkligen har förändrats så mycket som det verkar, men eftersom jag inte är helt uppdaterad där så är följande en uppskattning om vad jag tror och anser om spelarbasen upp t.o.m 1/2: ~70% är förlorande 0-5 bb/100 = Högst medioker ~15% 5-10 bb/100 = Ganska svagt ~7% 10-15 bb/100 = Halvdant ~5% 15-20 bb/100 = OK ~2% 20+ bb/100 = Bra ~1% Angående din andra fråga hade det varit intressant att se bobby232 svara först. Citera
diazo Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 0-5 bb/100 = Högst medioker ~15% 5-10 bb/100 = Ganska svagt ~7% 10-15 bb/100 = Halvdant ~5% 15-20 bb/100 = OK ~2% 20+ bb/100 = Bra ~1% lagom skev verklighetsuppfattning, men visst, skönt att leva i en bubbla. Citera
poppen Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Kan du inte göra om skalan kepsen, använd dig av de gamla hattrick-skalorna , gudabenådad, legendarisk osv så kanske vi kan få ett ord för varje bb/100 Citera
hubbahubba Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Angående din andra fråga hade det varit intressant att se bobby232 svara först. Den andra frågan var inte riktad till dig då jag anser att du och jag har liknade åsikter där. Återkommer om skalan. Haha, förenkla är du snäll edit: eller så slutar du lvla mig då jag är semifull Levlar ingenting. Jag är intresserad av att mäta skicklighet i poker och jag är skeptisk till att det är så stora skillnader mellan nivåerna. Jag är fullt medveten om att fisk/haj kvoten sjunker men jag vill alltså hitta ett kvantitativt mått eller sätt att utröna detta. Den "utmaning" jag skulle vilja ställa dig (och övriga som delar din uppfattning) inför är alltså följande: Om vi har en handhistorik där spelarnicken är utbytta mot vilken stol de sitter på och stackarnas stolek är uttryckta i bb. Hur många hh behöver du/ni för att säga om spelet pågår på /2 eller /5. Förändras antalet om händerna utspelas efter varandra? Om ni själva skulle sitta vid bordet? Är du med på vad jag far efter? Citera
bobby232 Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är. Det handlar om table selection. För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM. Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där. Och vad hindrar oss "regs" från att spela mot varandra på /2 och skita i table selection? har det med att göra det är fisktätare? Citera
bobby232 Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Den andra frågan var inte riktad till dig då jag anser att du och jag har liknade åsikter där.Återkommer om skalan. Levlar ingenting. Jag är intresserad av att mäta skicklighet i poker och jag är skeptisk till att det är så stora skillnader mellan nivåerna. Jag är fullt medveten om att fisk/haj kvoten sjunker men jag vill alltså hitta ett kvantitativt mått eller sätt att utröna detta. Den "utmaning" jag skulle vilja ställa dig (och övriga som delar din uppfattning) inför är alltså följande: Om vi har en handhistorik där spelarnicken är utbytta mot vilken stol de sitter på och stackarnas stolek är uttryckta i bb. Hur många hh behöver du/ni för att säga om spelet pågår på /2 eller /5. Förändras antalet om händerna utspelas efter varandra? Om ni själva skulle sitta vid bordet? Är du med på vad jag far efter? Har faktiskt ingen aning om hur många händer det skulle ta mig att identifiera vilken nivå det är. Om du har något klokt tillvägagångssätt att få fram hyfsat korrekta värden så är jag all ears. Citera
Ezkash Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 När ni ändå är inne på betygsskalor... Någon som vet hur stor winrate man kan ha utan att vara rungood. är det möjligt att t ex krossa nivån med 50 bb/100 händer över ett gigantiskt sample? Citera
Lobo Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Detta har jag satt upp på mig i alla fall. NL 50-100 > 0 bb/100= du plussar i alla fall 2,5 bb/100= godkänd 5 bb/100= bra 10 bb/100= mycket bra 20 bb/100= extraordinärt Citera
Pkr_Falk Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är. Det handlar om table selection. För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM. Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där. Hoppas du driver. på /2 finns det några få ynka spelare som håller /5 klass. På /5 finns det ändå en hel del kompetenta regs. Ganska stor skillnad på att ha 4 fiskar på bordet än att ha 1-2st. Citera
AA88 Postad 1 September , 2013 Rapport Postad 1 September , 2013 Hoppas du driver. på /2 finns det några få ynka spelare som håller /5 klass. På /5 finns det ändå en hel del kompetenta regs. Ganska stor skillnad på att ha 4 fiskar på bordet än att ha 1-2st. +1 Citera
Recommended Posts