Gå till innehåll

Ban på pokerstars


darthsidious

Recommended Posts

Tänkte jag får skriva här och se om någon kan hjälpa till. Pokerstars security verkar inte bry sig i alla fall.

 

För många år sedan startade jag ett pokerstars-konto. Jag hade inget större intresse av att spela där pga skatten. Anledningen till att jag öppnade det var för att hjälpa en gammal gymnasiekompis som jag träffat på cosmopol, han hade problem att han tiltade bort allt han hade på kontot om det gick dåligt.

 

För att hjälpa honom startade jag kontot så att han kunde skicka vinster dit och när han förlorade skickade jag tillbaka efter en dag (inga stora summar, några hundra dollar per gång). Kan detta verkligen vara emot ToS?

 

Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag spelat några händer där, men om jag gjort det så är det 10-50 händer på låg nivå för att testa klienten.

 

Hur som helst, efter ett tag blev jag bannad tack vare något dumt min kompis gjorde (osäker på vad, kan ha varit delat kort med någon). Jag brydde mig inte egentligen eftersom jag ändå inte tänkt spela där. Men nu när det är skattefritt kan jag tänka mig spela där, åtminstone testa det.

 

Jag tror att Pokerstars misstänker att jag och min kompis är samma person. Nu när de köpt Full Tilt är det dock inga problem att verifiera att så inte är fallet (jag spelar säkerligen mycket högre än vad han gör/gjorde, och andra spelformer).

 

Pokerstars security bryr sig inte om det och säger att en ban går inte att ta tillbaka. Vilket har jag lite svårt att tro på, speciellt när de troligtvis gjort fel från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De berättade inte varför jag blev bannad. Men jag antar det är för att de tror att han jag hjälpte (som blev bannad) och jag är samma person.

 

I mailen har jag helt enkelt skrivit samma sak som här. För snart två år sedan fick jag detta svar:

 

> Hello xxx,

>

> Thank you for your email.

>

> I am sorry, but our previous decision will not be overturned at this time. Your account will remain closed indefinitely.

>

> We wish you all the best in the future.

>

> Kind regards,

>

> Josh

> PokerStars Security Investigations Team

 

Sen skrev jag (denna veckan) att de kan kolla mitt Full Tilt-konto och då lär de inse att vi inte är samma person. Om det nu är det om är problemet, det säger de inte. Men vad skulle de kunna vara, har ju inte använt kontot.

 

Då skrev de:

 

Dear xxx,

 

Thank you for your email. Unfortunately, the actions taken in your account cannot be reversed.

 

Please refer to the link below for more information on our Terms of Service, most notably section 2.3. which relates to account closures:

 

http://www.pokerstars.com/poker/room/tos/

 

We apologize for any inconvenience this may cause and wish you all the best with your poker endeavours outside of PokerStars.

 

Kind regards,

 

Adriana

Security Investigations Team

 

De kunde de ju sagt från början då, innan skrev de att "will not be overturned at this time", nu verkar det vara "omöjligt" att ta tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det var snällt. Tyvärr har jag ingen aning om vad mitt användarnamn är. Men jag skickar mitt användarnam på full tilt och min email (som de uppenbart vet att jag är bannad på).

 

Även om det inte går att ordna (borde gå tycker jag), så hade det var kul att veta vad jag är bannad för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälpte det inte. Fick följande svar:

 

På grund av din nära relation till spelare som bröt mot användarvillkoren blev det beslutat att det inte ligger i vårat eller våra spelares intresse att låta dig fortsätta spela på PokerStars.

 

Vi ber dig förstå att detta beslut har tagits för att skydda integriteten i våra spel. Eventuella framtida konton som du skapar kommer att stängas utan förvarning och pengarna kommer att konfiskeras

 

Vi kan inte låta dig fortsätta spela på PokerStars.

 

Intressant att det räcker att känna en person som bryter användarvillkoren för att få en lifetime ban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2010 blev mitt starskonto bannat efter att en polare loggat in på både mitt och sitt konto och lirat Sunday Million. Så ungefär samma sak hände. De snappade upp det somehow och bannade både hans och mitt konto.

 

Jag verifierade genast att jag var jag och inte Per som gjort detta, genom körkort, räkning osv. Det hjälpte inte. Enda svaret jag fick, hur jag än formulerade mig, var att de inte kunde hjälpa mig eftersom de inte lämnar ut information om andra spelare eller deras konton. Vad jag nu skulle ha för intresse av det.

 

Skrev jag typ: "I know that you won't tell me anything about the other guys account. So please do not tell me that again. Instead answer my question if I'm banned for life now or if theres anything I can do about it."

Så fick jag svaret: "You're too closely related to an account under investigation, we do not give out information about other players accounts. What you can do is to contact xxxxx and ask him to get in touch with us."

 

Fruktansvärt tröttsamt. Man tror att Pokerstars är bäst i världen osv tills man är i kontakt med deras supportavdelning. Det är riktigt tråkigt.

 

I alla fall. Jag fortsatte att skicka liknande email en gång i månaden och vägrade sluta så länge de inte svarade mig rakt ut att kontot inte kommer låsas upp någonsin. Så länge de slingrar sig från sanningen och bara försöker byta ämne. Det blev en principsak.

 

Den elfte månaden skickade jag ännu ett mail:

 

Hejsan,

 

nu har det väl snart gått ett år sen mitt konto blev kapat av min f.d. vän och han har flyttat långt från den här staden, bytt nummer och kan inte längre nås av någon ifrån våran hemstad. Eftersom han var skyldig så mycket folk pengar har han påbörjat ett nytt liv på okänd ort, alltså användaren xxxx eller vad han nu hette. Jag vill alltså poängtera att jag INTE kan nå honom på något vis alls.

 

Men jag antar att ni fortsätter på ert spår att mitt konto på stars kommer att fortsätta vara fruset i all oändlighet?

 

Mvh

 

 

Fick som en blixt från klar himmel detta svar:

 

Hej Martin,

 

Tack för ditt email.

 

Vi har nu uppdaterat ditt konto. Du är välkommen att utföra riktiga pengatransaktioner och att spela vid borden.

 

Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor, vi står gärna till tjänst.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Meri

PokerStars säkerhetsavdelning

 

 

Nu tror jag väl inte direkt att fler kommer ha samma tur. Det tips jag har är: GE DIG INTE. Fortsätt skicka email var och varannan månad. Jag fick också samma typ av svar hela tiden. Men till slut ändrade de sig. Antagligen för att de insåg att jag gärna ville vara kund hos dem och verkligen inte hade någon makt att rå över det som hände eller göra något i nutid.

 

Best of luck broder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast han kanske är en terrorist? Det måste ju varit något riktigt otäckt han gjort, nu när hans kompisar också förtjänar avstängning.

 

Hade han varit terrorist hade du inte suttit och skrivit här nu... För det var väl ändå inte så att en massa maskerade män med automatvapen väckte och buntade ihop dig klockan fem i morse och nu snällt nog låter dig få tillgång till internet från häktet? :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad menas med:

"(..) You're too closely related to an account (..) "

?

Hade ni samma efternamn eller vad? Gjort transaktioner till varandra? Spelat från samma IP? Skrivna på samma adress?

 

Känns lite sådär att man helt plötsligt kan bli avstängd på grund av någon annan, om man nu inte vet vad som menas med ovan (så att man kan undvika bli drabbad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad menas med:

"(..) You're too closely related to an account (..) "

?

Hade ni samma efternamn eller vad? Gjort transaktioner till varandra? Spelat från samma IP? Skrivna på samma adress?

 

Känns lite sådär att man helt plötsligt kan bli avstängd på grund av någon annan, om man nu inte vet vad som menas med ovan (så att man kan undvika bli drabbad).

Det står i OP att han använt kontot som någon slags temporärförvaring av pengar som tillhörde en person, som sedan gjort något dumt och blivit bannad.

 

Om "polaren" hypotetiskt använt sitt konto för att chipdumpa stulna kreditkortspengar, är det då så konstigt att PS väljer att stänga av alla konton som haft samröre i form av transaktioner med honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

random_user - Det är inte något "plötsligt händer det" eller "helt plötsligt" över den här typen av agerande. Lundin89 skrev i sin post varför kontot blev avstängt.

 

darthsidious - Noterar att det inte var hela mailet men skickar ytterligare mail där det möjligen framgår om varför du är/blev avstängd.

 

Sansrom - tyvm

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars SIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står i OP att han använt kontot som någon slags temporärförvaring av pengar som tillhörde en person, som sedan gjort något dumt och blivit bannad.

 

Om "polaren" hypotetiskt använt sitt konto för att chipdumpa stulna kreditkortspengar, är det då så konstigt att PS väljer att stänga av alla konton som haft samröre i form av transaktioner med honom?

 

Ja det stämmer att mitt konto användes som temporärförvaring för att gymnsiekompisen inte skulle tilta bort allt på en dag. Pengarna skickades dock alltid tillbaka (för han förlorade ofta) och när han gjorde den här dumma grejen hade alla pengar blivit tillbakaskickade sedan länge (vad jag vet).

 

Jag har väldigt svårt att tro att den här kompisen chipdumpat stulna pengar. Han mumlade något till mig om att han delat kort med någon, vet inte hur omfattande det var.

 

Även om Karl nu skriver i ett mail att Pokerstars kunnat berätta varför jag är bannad så har inte det varit sant hittills. Jag har frågat flera gånger och de vägrar att svara.

 

Feel free att säga varför i den här tråden Karl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad menas med:

"(..) You're too closely related to an account (..) "

?

Hade ni samma efternamn eller vad? Gjort transaktioner till varandra? Spelat från samma IP? Skrivna på samma adress?

.

 

Gjort transaktioner som jag beskrev i urspungsposten.

 

Inte samma efternamn. Inte bott nära varandra eller spelat på samma IP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar helt uppenbart för mig.

 

Din polare har gjort något fel, colludat eller vad som helst som gör att han förtjänar en ban. Ditt konto har i princip endast används som någon sorts bank för det föregående kontot(och ingen annan aktivitet) och kan därför inte uteslutas ha något med det som polaren gjort att göra. Att låta ditt konto vara öppet är en risk för andra kunder och på så sätt för PokerStars också.

 

Det kanske inte är rättvist mot dig fall du nu inte har någonting med det som din vän gjort att göra men jag tror inte PokerStars kan agera annorlunda här.

 

Edit: Hur länge sen var det din polare och du blev bannade? Lagom misstänktsamt om du blev sugen på att spela så fort bannen på polaren konto kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar helt uppenbart för mig.

 

Din polare har gjort något fel, colludat eller vad som helst som gör att han förtjänar en ban. Ditt konto har i princip endast används som någon sorts bank för det föregående kontot(och ingen annan aktivitet) och kan därför inte uteslutas ha något med det som polaren gjort att göra. Att låta ditt konto vara öppet är en risk för andra kunder och på så sätt för PokerStars också.

 

Det kanske inte är rättvist mot dig fall du nu inte har någonting med det som din vän gjort att göra men jag tror inte PokerStars kan agera annorlunda här.

 

Edit: Hur länge sen var det din polare och du blev bannade? Lagom misstänktsamt om du blev sugen på att spela så fort bannen på polaren konto kom.

 

Förstår inte riktigt din logik. Vad har jag med hans skumma aktiviteter att göra om jag inte ens spelat på kontot? Dessutom tror jag (inte säker på den här punkten, men Stars lär ju inte berätta) att hans dumheter var långt efter att vi skickade pengar fram och tillbaka några gånger.

 

Det är ju inte så att jag försökt ta ut de pengar han skickat direkt...Själv tycker jag det är ganska enkelt att se hur PokerStars kan agera annorlunda.

 

Det var flera år sedan i alla fall, skulle kunna kolla upp det antar jag. Protesterade väl lite först, men brydde mig som sagt inte så mycket just då eftersom jag inte ville spela där (pga skatten).

 

Nu när Stars har köpt Full Tilt borde det ju inte vara särskilt svårt för dem att titta på mitt konto på Full Tilt. Det får de gärna kontrollera hur mycket de vill. Där kan de se att jag plussat stabilt och inte haft något med kompisen att göra där. Rakat tusentals dollar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så vägrar sidorna att lyssna på ens förklaring, jag blev bannad på Titanpoker för jag spelade en turnering och hade ett virus på datorn som automatiskt skickade ut en länk i chatten. Dagen efter stängde dom mitt konto och jag försökte förklara för dom att viruset skickades ut automatiskt men att jag nu städat bort viruset men dom vägrade låta mig spela där igen... Så har ni virus på er dator ge fan i att spela poker :-D Tur att det var titanpoker och ingen viktig sida! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt din logik. Vad har jag med hans skumma aktiviteter att göra om jag inte ens spelat på kontot? Dessutom tror jag (inte säker på den här punkten, men Stars lär ju inte berätta) att hans dumheter var långt efter att vi skickade pengar fram och tillbaka några gånger.

 

Du har allt med hans skumma aktiviteter att göra fall det enda som ditt konto gjort är ha fungerat som något sorts bankkonto åt en spelare som brutit mot reglerna.

 

Hade du spelat aktivt så kan du lätt yrka på att det är du som brukar kontot men det ser ju knappast ut så just nu.

 

´

Det är ju inte så att jag försökt ta ut de pengar han skickat direkt...Själv tycker jag det är ganska enkelt att se hur PokerStars kan agera annorlunda.

 

Du verkar inte förstå vad jag menar. Det finns ingenting i den här harvan som kan garantera spelarnas säkerhet och egentligen ingenting som tyder på att din polare inte hade tillgång till ditt konto.

 

Det var flera år sedan i alla fall, skulle kunna kolla upp det antar jag. Protesterade väl lite först, men brydde mig som sagt inte så mycket just då eftersom jag inte ville spela där (pga skatten).

 

Nu när Stars har köpt Full Tilt borde det ju inte vara särskilt svårt för dem att titta på mitt konto på Full Tilt. Det får de gärna kontrollera hur mycket de vill. Där kan de se att jag plussat stabilt och inte haft något med kompisen att göra där. Rakat tusentals dollar också.

 

Kan tycka att det är konstigt om de låter dig spela vidare på FTP, antingen borde du få spela på båda eller ingen.

 

Se det från våra ögon, så vitt vi vet så kan det vara samma person på kontona och denne har brutit mot reglerna i vad som du skrev verkade vara collusion.

 

En sådan risk vill inte PokerStars ta. De behöver inte ha några bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans skumma aktiviteter var (troligen) att dela kort och det är ju lite svårt när det inte spelas på kontot.

 

Säg att han hade tillgång till mitt konto (vilket han såklart inte hade, det var ju poängen med arrangemanget). Varför skulle någon vilja ha ett sådant konto extra att skicka pengar fram och tillbaka till några gånger? (Att "gömma undan" pengar som man fuskat sig till är ju knappast en bra anledning).

 

Ja, man kan ju tycka att om jag är en så stor säkerhetsrisk på PokerStars borde jag rimligen vara det på Full Tilt med. (Hade varit snällt om jag får ta ut mina pengar först. Ska faktiskt göra det nu direkt. Går ju inte ha pengar på ett ställe där man blir bannad för att känna en som bryter avtalet).

 

...och som jag sagt innan: det är rätt lätt att inse att vi inte att samma person nu när de har tillgång till Full Tilt-historiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Karl nu skriver i ett mail att Pokerstars kunnat berätta varför jag är bannad så har inte det varit sant hittills. Jag har frågat flera gånger och de vägrar att svara.

 

Hej,

 

Om du har fått den uppfattningen att vi i detalj skall berätta vad den här tredje parten har orsakat, vill jag be om ursäkt, för så är inte fallet. Vi kan inte i detalj skriva ut vad eller varför eftersom det rör en tredje part, som vi tidigare förklarat.

 

Varför? Det vi har berättat är att du har blivit avstängd då du har samröre med konto/n (på nära håll) som har brytit mot användarvillkoren på ett sådant sätt att avstägning följer och även följer de konto som är nära relaterade (och/eller inblandade i) till händelsen.

 

(Eftersom du själv säger att du inte spelat något utan endast varit någon form av avlastningskonto för pengar från dessa konto så är det rimligt att anta att...)

 

Vad vi har bett dig är att fråga de andra parterna som är inblandade då de i sin tur kan ge ytterligare information om varför de är avstängda.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars SIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt av stars att inte hjälpa dig mer än så här imo. Om du får lifeban för det där så kommer du väl bara skapa ett nytt konto och kringå det ändå, då du känner att du blivit illa behandlad.

 

Varför inte försöka lösa det på något annat sätt? Om han nu kan bevisa att han varit aktiv och spelat på fulltilt under tiden, skickat tillbaks pengarna till samma konto och skött sig felfritt på ftp. Ser inte hur det kan ligga på OP att få en annan person som inte skött sig att kontakta er. Låt han spela men inte göra några transaktioner till andra konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...