Gå till innehåll

Dekadens, musik och dålig poker


GruGloG

Recommended Posts

Stackdjup och stackdjup, är ju nästan 200bb.. Tycker man bör vara djupare om vi ska sitta och syna massor här. Sen vet jag inte riktigt om vi ska balansera synrangen hur brett vill du syna egentligen, ska vi sitta och jättemånga händer där och aldrig 5betta så blir det ju jättelätt för CO att äga oss om han är duktig reg imo. Med bara 900 händer sample har man ingen aning om vad hans 4betrange är här heller för den delen.

 

När det finns så mycket fisk och sämre regs än denna så tycker jag det finns bättre situationer att syna 4bets oop än mot en reg som tillhör toppen och har koll på det han gör. Situationen SB vs CO är väl inte idealisk kanske att börja 5betta, men det känns lättare imo. Förutsatt att herren som driver dagboken har en image som passar till detta.

 

Syn må vara bättre, är lite osäker. Tycker det blir betydligt svårare i alla fall. Är ju inte konstigt att få in QQ pre heller, även om situationen inte är idealisk.

 

Med stackdjup menar jag att det fortfarande ska finnas utrymme för att FI ska kunna 3barrela, vilket han gjorde i den handen. Jag menar inte att vi ska syna jättebrett (även om det inte är helt omöjligt att man kanske kan lägga till nån hand eller två ex. JJ AQs TT), bara att vi ska ha en balanserad range.

 

Tänk om vi exempelvis hade haft vår AA/KK i handen ovan. Då kan vi vika QQ där utan att må dåligt. Även om vi inte vet vad hans 4bet-range så har vi ändå möjlighet att få ut värde av hans bluffar som vi dödar helt med ett 5bet.

 

Jag är inte helt övertygad om vilken approach man ska välja mot någon vars 4bet-range man inte vet något om, men att 5betta enbart för att göra det lätt för sig tycker jag ändå inte känns som ett solklart val.

 

Mot, som du säger, en duktig reg som lär 4betsbluffa tycker jag dock att det absolut kan vara mer aktuellt att syna hans 4bets, även ur position. Det känns som att vi kommer vinna mer på det än att hitta en balanserad 5bets-range.

 

Mot någon som vi vet har en tight nötig 4bets-range är det nog enbart aktuellt att 5beta den range vi vill fortsätta med, så länge vi inte har mycket djupa stackar och implicita odds för setmining etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt med lite diskussion gubbar :).

 

Grindat största delen av eftermiddagen med en liten lätt bakfylla pockande i huvudet, gick bara halvbra men räddade upp den största delen av misären iallfall.

rQJLypi.png

 

Rullen är inte några mil ifrån 2/4-storlek så hoppas lösa det i nästa vecka. Nu blir det ut och titta till om studenterna har börjat frekventera nationerna igen med en god vän, inb4 kaos.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ont i halva kroppen efter onsdagens eskapader på Munchen Hoben i Linköping, tänkte ta en lugn grind med näringsfattig färdigpizza och cola ikväll men det gick tydligen inte för sig så får vackert snöra på mig uteskorna och hälsa på nån nation.

 

Avslutade förra veckan med en härlig skidbacke på 3.3k röda så pojkarna på 2/4 får hålla sig ett tag till innan det blir fisktätare där uppe, men spelet känns väldigt stabilt så det skall nog lösa sig inom en inte alltför snar framtid. Blir jätterekordmånad oavsett vad för dumheter jag hittar på imorgon så all is good in gruglog-land!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket blöt utekväll igår, lyckades bli last man standing och fick leka gentleman genom att lotsa min något fördruckna väninna hem så följer upp det med round 2 idag.

 

Bokar Augusti på 10.43 bb/100. Nöjd med resultatet även om det låste sig lite sista halvan, bolt kan inte vara med en hela tiden.

On3Fmvk.png

 

Hoppas kunna hålla uppe hyfsad volym i september men kommer nog tappa en del, har som mål att väga upp det med lite mer teori och håltätning av mitt spel kontra aktivt spelande för att förhoppningsvis kunna kliva upp på /4 /5 innan månaden tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang in i top 1 kaskelottval på 1/2 sen de öppnade siten, råkade dock stänga av riggen och fick förlita mig på bra pokerus vilket obv gick sådär. Jaga Jedengraf inatt!

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players -

BB: $996.88

UTG: $800.80

Hero (CO): $503.33

BTN: $592.57

SB: $199.25

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with Qheart.gif Tdiamond.gif

UTG raises to $7, 3 folds, BB calls $5

Flop: ($15.00) 7heart.gif 2club.gif 5heart.gif (2 players)

BB checks, UTG bets $15.00, BB calls $15

Turn: ($45.00) 6club.gif (2 players)

BB checks, UTG bets $45.00, BB calls $45

River: ($135.00) 5club.gif (2 players)

BB bets $135.00, UTG calls $135

Final Pot: $405.00

BB shows Theart.gif 3diamond.gif

UTG shows 8diamond.gif 7club.gif

UTG wins $394.88

(Rake: $10.12)

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players -

UTG: $377.00

CO: $1560.11

Hero (BTN): $796.72

SB: $468.21

BB: $196.25

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 2heart.gif 4heart.gif

UTG raises to $4, CO raises to $15, 3 folds, UTG calls $11

Flop: ($33.00) Jclub.gif Jheart.gif 8club.gif (2 players)

UTG checks, CO bets $24.75, UTG raises to $49.50, CO calls $24.75

Turn: ($132.00) 4club.gif (2 players)

UTG bets $99.00, CO calls $99

River: ($330.00) Kheart.gif (2 players)

UTG bets $165.00, CO calls $165

Final Pot: $660.00

UTG shows 6diamond.gif Qdiamond.gif

CO shows Jspade.gif 7club.gif

CO wins $645.00

(Rake: $15.00)

 

 

 

Startar exjobbsterminen på onsdag, bisarrt otaggad. Vägs upp av det kommer ned en klasskamrat och slaggar i mitt kyffe så vi jobbar in 3 dagars nations-grind f.o.m. torsdag. Brukar kunna braka loss rätt bra under nollningen så blir garanterat fint som snus!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreläsning till 19 idag, extra miserabelt då vi haft typ samma kurs för 3 år sedan och hade exakt samma introduktion.

 

Rullen är nu stor nog för spel på /4, smygstartade ikväll med att inom en minut tappa ett inköp på en syn som skulle fått syrene att titta storögt. Borrade ned huvudet och fuskade till mig en grön tusenslapp till slut, så slutet gott.

 

 

ASDKLJASLDJASKLDLDJK, fetaste låstsläppet i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytit på rätt bra på /2 så bör kunna gå upp och torska lite monetära medel på /4 innan veckan är slut. Tycker jag spelar rätt stabilt och börjar hitta lite balans i mina linjer men krossar ju inte på något sätt så variansen blir därefter ^^.

Stor misär att sätta igång med nya halvtraggliga akademiska kurser för att sen hoppa rakt in i exjobb efter 1.5 års lek i simulatorn, men mönstrar ett starkt 2manna-lag på nån nation idag för att förgylla tillvaron iaf. Flyttar även om en dryg månad så livsevn ligger på klart plus. Talehoo!

 

[X]Använda pf som klotterplank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superstandard värdebet? Det dryper ju inte direkt av 3or och 4or i någon av våra ranger, vilket han väl rimligtvis också bör ha koll på. Eftersom vi lär vara väldigt kondenserade (rofl översättning?) med en massa händer som vill ta sig till SD så har vi väl inte sådär våldsamt många bluffar vilket gör att vi inte vill värdebeta jättebrett, men damerna känns definitivt som de ingår där? Hur sizear vi turn och ev river?

 

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players -

 

CO: $287.99 - VPIP: 40, PFR: 20, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 35

BTN: $697.08 - VPIP: 20, PFR: 16, 3B: 5, AF: 5,2, Hands: 891

Hero (SB): $805.41

BB: $800.00 - VPIP: 25, PFR: 15, 3B: 6, AF: 2,5, Hands: 239

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with Q :club: Q :heart:

1 fold, BTN raises to $9, Hero raises to $31, BB calls $27, 1 fold

 

Flop: ($71.00) 4 :club: 3 :diamond: 4 :diamond:(2 players)

Hero bets $44.00, BB calls $44

 

Turn: ($159.00) 3 :heart:(2 players)

Hero bets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant spot, skulle också vilja veta!

 

Betta turn och check/call river tycker jag kanske skulle kunna vara något.

Vet inte om vi missar maaaassa värde med damerna då så kanske bet/bet/bet är bättre.

 

Försöker också fundera på hur vi ska poliserisa mellan våra bluffar, SD-händer samt värdehänder här men jag är uberkass på såna här brädor.

 

 

MvH svammel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på fi imo. Men siza litet i hopp om att han ska syna väldigt light? Känns inte som man vill betta för stort och skrämma bort händer som A-hög, 55-88 osv. Vill inte check/syna river som namehere sa, antar att det sämsta han kommer till river med är A-hög och 55-88 och dessa lär han mest troligt checka ner. Känns ju mindre troligt att han ska sitta och syna med något sämre och få för sig att bluffa river.

 

Synar han av light oavsett hur man sizar borde man väl kunna gå bet,bet och shove river med QQ+ ? Han har ju aldrig en 4a eller 3a mer än 44 och 33. Han verkar lite smått nitig dock så det kanske inte är så aktuellt. Hans range är ju antagligen som bäst mellanpar och sånt, kan man få honom att vika dessa så blir det ju ganska enkelt att bluffa också då han i princip aldrig har bättre. Så då kan man gå 3 gator med all form av air också.

 

Har inte lagt någon större tanke på någon av linjerna så båda kanske är skitkassa, men du får gärna säga ditt om vad du föredrar själv och hur du spelade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för tankar!

 

Intressant spot, skulle också vilja veta!

 

Betta turn och check/call river tycker jag kanske skulle kunna vara något.

Vet inte om vi missar maaaassa värde med damerna då så kanske bet/bet/bet är bättre.

 

Försöker också fundera på hur vi ska poliserisa mellan våra bluffar, SD-händer samt värdehänder här men jag är uberkass på såna här brädor.

 

 

MvH svammel.

 

Vet inte riktigt om vi kan vara speciellt polariserade på ett sånt här bräde i en 3betad pot då vi knappt har några nötter? Kan väl försöka ha en bet/bet/bet-range som inte består av så mycket mittenhänder iaf.

 

 

Beror på fi imo. Men siza litet i hopp om att han ska syna väldigt light? Känns inte som man vill betta för stort och skrämma bort händer som A-hög, 55-88 osv. Vill inte check/syna river som namehere sa, antar att det sämsta han kommer till river med är A-hög och 55-88 och dessa lär han mest troligt checka ner. Känns ju mindre troligt att han ska sitta och syna med något sämre och få för sig att bluffa river.

 

Synar han av light oavsett hur man sizar borde man väl kunna gå bet,bet och shove river med QQ+ ? Han har ju aldrig en 4a eller 3a mer än 44 och 33. Han verkar lite smått nitig dock så det kanske inte är så aktuellt. Hans range är ju antagligen som bäst mellanpar och sånt, kan man få honom att vika dessa så blir det ju ganska enkelt att bluffa också då han i princip aldrig har bättre. Så då kan man gå 3 gator med all form av air också.

 

Har inte lagt någon större tanke på någon av linjerna så båda kanske är skitkassa, men du får gärna säga ditt om vad du föredrar själv och hur du spelade :)

 

Om vi vill kunna shovea river måste vi ju sizea rätt stort både flopp och turn vilket känns konstigt då vi inte har jättemånga bluffar, känns väl inte heller sådär jättekul att sitta och överbetta rivers när vi inte kan ha några nötter.

 

Vet inte riktigt hur man bör tänka när vi har så små skillnader mellan våra värdehänder men känns som att vi har rätt många händer vi kan gå C/S två gator med komfortabelt så vi behöver kanske inte skydda den rangen speciellt mycket utan bara beta top-ppsen samt nån form av luft? Var lite inne på att det blir tråkigt att bara checka mittenhänder och skräp eftersom han då kan bomba vilt två gator och alltid få folds, men tror nog att det inte blir ett så stort problem på de flesta rivers.

 

Sizeade iaf halvpott och han kastade, tror jag gillar att gå typ halvpott/halvpott men fortfarande osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för tankar!

 

 

Vet inte riktigt om vi kan vara speciellt polariserade på ett sånt här bräde i en 3betad pot då vi knappt har några nötter? Kan väl försöka ha en bet/bet/bet-range som inte består av så mycket mittenhänder iaf.

 

 

Tycker båda A3s och A4s är väldigt standard att 3betta pre här. Sen så är ju som sagt AA nöten imo här mer eller mindre. Han ska ju aldrig kunna dyka upp med en 4a eller 3a här i stort sätt (Ingen aning hur brett han stealar, kanske kan dyka upp med 44,33, 54s och eventuellt 43s?). Om du nu hävdar att du aldrig har nöten så är det väl bara att bomba på då din range är så mergad och han inser detta så kommer väl inte han vilja folda mellanpar när du bombar 3 gator? Han har ju aldrig KK+ heller obv liksom. Tycker iaf det känns som många både regs (på /1 och /2) och fiskar aldrig viker ett mellanpar på dessa brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker båda A3s och A4s är väldigt standard att 3betta pre här. Sen så är ju som sagt AA nöten imo här mer eller mindre. Han ska ju aldrig kunna dyka upp med en 4a eller 3a här i stort sätt (Ingen aning hur brett han stealar, kanske kan dyka upp med 44,33, 54s och eventuellt 43s?). Om du nu hävdar att du aldrig har nöten så är det väl bara att bomba på då din range är så mergad och han inser detta så kommer väl inte han vilja folda mellanpar när du bombar 3 gator? Han har ju aldrig KK+ heller obv liksom. Tycker iaf det känns som många både regs (på /1 och /2) och fiskar aldrig viker ett mellanpar på dessa brädor.

 

Bra poäng! Han stealar dock inte utan kallsynar mitt 3b vilket bör ta bort superlåga scs, och inkludera jetemånga pps.

Inkluderar vi A3s och A4s i vår 3betrange här så tänker jag mig att om han är passiv kanske vi kan svinga turn/river med våra få nötcombos och höga pps samt några pipgappers/broadways utan äss eller nåt (om han aldrig har nötter så har ju överkorten bättre eq än vad hålpipan har mot hans pps). Mot någon som är lite trickster/vevglad så kan vi kanske gå C/S med våra 2 combos A4s+Ägg eller knugar samt lite halvbra SD-händer för att bli sådär häftigt balanserade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja!

 

BPAbWlS.png

 

Både Pool och Malmö schabblade ju till det idag, så hade nog bara varit att ta fram snaran om giraffen fortsatt nedåt ^^.

 

 

 

Dagens hjälte

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

SB: $694.41 - VPIP: 46, PFR: 23, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 35

BB: $962.16 - VPIP: 26, PFR: 22, 3B: 10, AF: 2,1, Hands: 1567

Hero (UTG): $837.44

CO: $1039.99 - VPIP: 35, PFR: 28, 3B: 8, AF: 3,0, Hands: 40

BTN: $283.64 - VPIP: 26, PFR: 10, 3B: 5, AF: 1,4, Hands: 50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with J :diamond: Q :diamond:

Hero raises to $14, CO calls $14, 3 folds

 

Flop: ($34.00) 9 :spade: Q :club: 2 :spade: (2 players)

Hero checks, CO bets $25.50, Hero calls $25.50

 

Turn: ($85.00) 6 :spade: (2 players)

Hero checks, CO bets $124.00, Hero calls $124

 

River: ($333.00) J :heart: (2 players)

Hero checks, CO bets $249.75, Hero calls $249.75

 

Final Pot: $832.50

Hero shows J :diamond: Q :diamond:

CO shows 5 :spade: 5 :club:

Hero wins $817.50

(Rake: $15.00)

 

Dagens skam

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 4 players

 

SB: $919.34 - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 10, AF: 1,7, Hands: 1686

Hero (BB): $1375.77

CO: $848.81 - VPIP: 32, PFR: 26, 3B: 6, AF: 2,5, Hands: 125

BTN: $529.98 - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 9, AF: 5,5, Hands: 1005

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 7 :heart: 8 :heart:

2 folds, SB raises to $8, Hero raises to $20, SB raises to $60, Hero calls $40

 

Flop: ($120.00) J :spade: 6 :diamond: 2 :spade: (2 players)

SB bets $90.00, Hero raises to $204, SB calls $114

 

Turn: ($528.00) A :spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $1111.77, SB calls $655.34 all in

 

River: ($1838.68) T :club: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1838.68

SB shows A :heart: A :club:

Hero shows 7 :heart: 8 :heart:

SB wins $1823.68

(Rake: $15.00)

 

Dagens mest miserabla:

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

SB: $190.16 - VPIP: 28, PFR: 13, 3B: 7, AF: 1,5, Hands: 32

BB: $805.00 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 4, AF: 2,6, Hands: 1527

Hero (UTG): $1277.17

CO: $900.56 - VPIP: 95, PFR: 56, 3B: 41, AF: 1,9, Hands: 41

BTN: $970.87 - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 10, AF: 1,7, Hands: 1686

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with K :heart: K :club:

Hero raises to $14, CO raises to $48, 3 folds, Hero raises to $114, CO calls $66

 

Flop: ($234.00) 7 :diamond: 9 :club: 6 :heart: (2 players)

Hero bets $175.50, CO raises to $786.56, Hero calls $611.06

 

Turn: ($1807.12) A :spade: (2 players)

 

River: ($1807.12) 5 :club: (2 players)

 

Final Pot: $1807.12

CO shows 9 :diamond: A :heart:

CO wins $1792.12

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Pool och Malmö schabblade ju till det idag

 

:heart:

 

Menar absolut inte att vara dryg men oavgjort borta mot Swansea för Liverpool är nog väldigt nära EV. Kan reservera mig för att jag inte såg matchen så dem kanske borde ha vunnit :)

 

Malmö däremot :mrgreen: Inte för att jag innerligt trott på HIF-guld nu på ett tag men det sved som fan att inte slå Häcken när vi hade matchen totalt i våra egna händer.

 

Raisea inte flop med 78s

 

No shit retard ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:heart:

 

Menar absolut inte att vara dryg men oavgjort borta mot Swansea för Liverpool är nog väldigt nära EV. Kan reservera mig för att jag inte såg matchen så dem kanske borde ha vunnit :)

 

Malmö däremot :mrgreen: Inte för att jag innerligt trott på HIF-guld nu på ett tag men det sved som fan att inte slå Häcken när vi hade matchen totalt i våra egna händer.

 

 

Vänta nu, menar du att Liverpool på något sätt inte skulle vara bäst i England? Drygfan ;)!

 

Ja Malmös vask var... Inte så roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då självdiciplinen är på noll inleddes obv grinden med att jag blev iväglurad till Göteborgs för stejkad utgång, hade magiskt roligt så dumt att klaga. Avslutade starkt med att att plocka fram vinglaset som jag ställt in i kylen (lol?) på förfesten och dansa runt i en tjejkompis vardagsrum fram på småtimmarna, frirullade även bakispizzan och premiärglodde på moulin rouge under dagen vilket var klart trevligt.

 

Hoppas på att kunna stilla bakfyllan med mängder av skräpföda så jag kan lasta in en jävla massa timmar vid borden under kvällen.

 

 

Gråtlastar vi här, eller vill vi syna och hoppas att han på något sätt har tagit sig hit med typ AK och gör bort sig på turn? Ingen askul bräda att ge bort kort på och om vi vill kunna lasta lite blufferz så bör vi väl trycka in det med några bra händer också.

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

UTG: $865.25 - VPIP: 35, PFR: 27, 3B: 7, AF: 2,5, Hands: 685

Hero (CO): $1105.13

BTN: $432.00 - VPIP: 8, PFR: 2, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 52

SB: $1028.00 - VPIP: 28, PFR: 24, 3B: 18, AF: 2,6, Hands: 1016

BB: $1721.05 - VPIP: 24, PFR: 17, 3B: 8, AF: 4,0, Hands: 2717

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K :club: K :spade:

1 fold, Hero raises to $12, 1 fold, SB raises to $39, 1 fold, Hero raises to $90, SB calls $51

 

Flop: ($184.00) J :diamond: 7 :heart: 8 :heart: (2 players)

SB checks, Hero bets $134.00, SB raises to $288

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då självdiciplinen är på noll inleddes obv grinden med att jag blev iväglurad till Göteborgs för stejkad utgång, hade magiskt roligt så dumt att klaga. Avslutade starkt med att att plocka fram vinglaset som jag ställt in i kylen (lol?) på förfesten och dansa runt i en tjejkompis vardagsrum fram på småtimmarna, frirullade även bakispizzan och premiärglodde på moulin rouge under dagen vilket var klart trevligt.

 

Hoppas på att kunna stilla bakfyllan med mängder av skräpföda så jag kan lasta in en jävla massa timmar vid borden under kvällen.

 

 

Gråtlastar vi här, eller vill vi syna och hoppas att han på något sätt har tagit sig hit med typ AK och gör bort sig på turn? Ingen askul bräda att ge bort kort på och om vi vill kunna lasta lite blufferz så bör vi väl trycka in det med några bra händer också.

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

UTG: $865.25 - VPIP: 35, PFR: 27, 3B: 7, AF: 2,5, Hands: 685

Hero (CO): $1105.13

BTN: $432.00 - VPIP: 8, PFR: 2, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 52

SB: $1028.00 - VPIP: 28, PFR: 24, 3B: 18, AF: 2,6, Hands: 1016

BB: $1721.05 - VPIP: 24, PFR: 17, 3B: 8, AF: 4,0, Hands: 2717

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K :club: K :spade:

1 fold, Hero raises to $12, 1 fold, SB raises to $39, 1 fold, Hero raises to $90, SB calls $51

 

Flop: ($184.00) J :diamond: 7 :heart: 8 :heart: (2 players)

SB checks, Hero bets $134.00, SB raises to $288

 

Usch vilket stort cbet :S Synar flop nu och hoppas turn blankar och han ger upp helt enkelt. Men turn kan vi nog vika med gott samvete. Ditt cbet skriker verkligen AA eller KK. Hatar inte ens att folda flop här när ett sånt cbet blir höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det ser sannerligen inte vackert ut. Reggen i fråga brukar klicka trebets och ha sig så vet inte hur konpetent han är, tror tankegången var att han kan lite skräp-scs och mög även oop om han lite vild och ville sizea stort för att eh... låta honom betala eller nåt (blev ju absurt stort för en 4b pot nu :P). Väldigt obra såklart, bra att ni påpekade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmars vevande sen hemkomst, förmodligen jätterekord för mig.

z7dAD40.png

 

 

Vs duktig och kreativ pf-reg, verkar ok att stoppa in kjoltygen i c-rangen så den inte blir jetedålig om vi nu överhuvudtaget vill kunna check/folda lite skräp? Kändes som en flipp mellan knektar och AK med nån hjärter, om han nu inte har hittat nån våldsamt bred (alternativt smugit in några ägg) 3bet/syn-range oop. Halvgrotesk sizing pre, men blir ju lite märkligt när han klickar UTG och knappfan kallsynar.

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - http://www.handconverter.com/hands/2311077

The DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (SB): $1042.14

BB: $434.50 - VPIP: 43, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,4, Hands: 104

UTG: $704.84 - VPIP: 59, PFR: 44, 3B: 25, AF: 7,5, Hands: 27

CO: $730.00 - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 9, AF: 2,8, Hands: 1067

BTN: $4008.32 - VPIP: 27, PFR: 24, 3B: 6, AF: 1,7, Hands: 209

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with :Qc::Qd:

UTG raises to $8, CO raises to $30, BTN calls $30, Hero raises to $106.50, 2 folds, CO calls $76.50, 1 fold

 

Flop: ($255.00) :Jd::6h::Th: (2 players)

Hero checks, CO bets $172.00, Hero calls $172

 

Turn: ($599.00) :9h: (2 players)

Hero checks, CO bets $451.50, Hero calls $451.50

 

River: ($1502.00) :5d: (2 players)

 

Final Pot: $1502.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...