Gå till innehåll

slaskbob clickin' buttons


slaskbob_fyrkant

Recommended Posts

Tjo!

 

Har lurkat omkring här i ett par år utan att ha postat, vilket jag egentligen ångrar. Var väldigt aktiv på flashbacks pokerforum i början av min pokerkarriär, och det är ju jävligt kul att vara en aktiv postare och diskutera mycket poker. So here we go!

 

Är 23 år, och lirat poker sen 2008. Har levt på det i omkring 3 år nu. Spelar på Svenska Spel på nivåerna /4 och /5 atm, klev ganska nyligen upp. Har resonerat en del fram och tillbaka om man ska lira på rabeback-sajt eller inte, men har kommit fram till att <3 SvS 4 life.

 

Ska förmodligen börja plugga socionomprogrammet i höst också om jag kommer in, det ska bli spännande som fan. Först och främst vill jag bara komma ifrån den här hålan jag bor i, så det blir intressant att se var jag kommer in (har sökt till Umeå, Helsingborg, Uppsala, Norrköping m fl.) och var jag ska spendera dom kommande 3,5 åren eller mer.

 

Misstänker att det finns en del studenter på dessa orter här på pf, så vore ju jättekul att ha lärt känna lite pokerlirare redan innan man kommer dit!

 

Graf senaste 326k händerna:

 

oORS4J3l.jpg

 

Ses vid borden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gl! Kommer nog att mötas en del framöver!:-)

 

Ty! :) Hehe aight, lirar du samma nivå atm eller är du påväg uppåt snart?

 

Lirade två rätt korta sessioner idag, sprang på bra som fan. Dagboksrigg ftw?

 

W7XC2Y7.jpg

 

Vs kompetent reg som spelar 26/22/3

Anser själv att det är ett misstag att betta turn. Det enda som talar för är att vi helt klart har dynamiken. Men vi tar värde river istället va?

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k1,334.48

BB: k192.50

UTG: k1,013.86

CO: k1,486.64

BTN: k1,981.88

 

Hero posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (k7.50) Hero has 4:heart: A:heart:

 

fold, CO raises to k14.37, fold, Hero raises to k48.74, fold, CO raises to k93.11, Hero raises to k190.00, CO calls k96.89

 

Flop: (k385.00, 2 players) 7:club: 6:diamond: 2:club:

Hero bets k200.00, CO calls k200.00

 

Turn: (k785.00, 2 players) A:spade:

Hero bets k375.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fembeten är fullkomligt horribel i mina ögon.

 

Vet inte, skulle aldrig fembeta A4 här. Men nu vill jag väl försöka stacka KK och QQ om vi har satt oss i denna sits. Svårt att sätta någon på AK som synat fembet och sen synar den floppen. Och AA kan man väl gissa 6betar pre ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fembeten är fullkomligt horribel i mina ögon.

 

Vet inte, skulle aldrig fembeta A4 här. Men nu vill jag väl försöka stacka KK och QQ om vi har satt oss i denna sits. Svårt att sätta någon på AK som synat fembet och sen synar den floppen. Och AA kan man väl gissa 6betar pre ändå.

 

Varför är den fullkomligt horribel? :) Vill du aldrig 5betbluffa i den här spoten, eller är det just A4s du inte vill göra det med? Dynamiken fanns som sagt där, hade 5bettat två gånger tidigare ganska nyligen. Ena foldade han pre, och andra checkfoldade jag flopp. Min tankegång gick ungefär samma under handen, kändes långsökt att han skulle hittat floaten med Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blev det häng i solen hela dagen, samt filmkväll med polarna. Kom hem vid 1-snåret och satte mig och lirade. Blev inte nån särskilt lång session då jag varken kände mig särskilt pepp samt att det knappt var nån action, och det landade på -1,3k

 

Men en hand där jag hamnade heads-up vilket jag typ aldrig lirar, men tänkte att det kunde väl vara skoj som omväxling. Det är faktiskt mot samma reg som i förra handen. Fick till en lite skön linje, vad tycks? Går för crai turn.

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k433.33

SB: k1,096.58

 

SB posts SB k2.00, Hero posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:heart: K:club:

 

SB raises to k10.00, Hero raises to k30.00, SB calls k20.00

 

Flop: (k60.00, 2 players) 9:diamond: 3:diamond: Q:club:

Hero bets k32.00, SB calls k32.00

 

Turn: (k124.00, 2 players) 6:club:

Hero checks, SB checks

 

River: (k124.00, 2 players) 2:heart:

Hero checks, SB bets k107.00, Hero raises to k371.33 and is all-in, SB calls k264.33

 

 

Hero shows Q:heart: K:club: (One Pair, Queens)

Hero wins k851.66

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blev det häng i solen hela dagen, samt filmkväll med polarna. Kom hem vid 1-snåret och satte mig och lirade. Blev inte nån särskilt lång session då jag varken kände mig särskilt pepp samt att det knappt var nån action, och det landade på -1,3k

 

Men en hand där jag hamnade heads-up vilket jag typ aldrig lirar, men tänkte att det kunde väl vara skoj som omväxling. Det är faktiskt mot samma reg som i förra handen. Fick till en lite skön linje, vad tycks? Går för crai turn.

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k433.33

SB: k1,096.58

 

SB posts SB k2.00, Hero posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:heart: K:club:

 

SB raises to k10.00, Hero raises to k30.00, SB calls k20.00

 

Flop: (k60.00, 2 players) 9:diamond: 3:diamond: Q:club:

Hero bets k32.00, SB calls k32.00

 

Turn: (k124.00, 2 players) 6:club:

Hero checks, SB checks

 

River: (k124.00, 2 players) 2:heart:

Hero checks, SB bets k107.00, Hero raises to k371.33 and is all-in, SB calls k264.33

 

 

Hero shows Q:heart: K:club: (One Pair, Queens)

Hero wins k851.66

 

Inget fel med det såvida du vet att han ofta vill betta river för värde med något sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel med det såvida du vet att han ofta vill betta river för värde med något sämre.

 

Jo, absolut. Sen mtp att det finns lite aggro historik mellan oss så bestämde jag mig för att gå c/rai ist för c/c. :)

 

gl sir.

Gillar din linje med i qk handen, roligt med lite kreativa linjer imo.

 

Ty! :)

 

Idag började man dagen med att se på hockeyn, wp Sverige! :) Sedan ut och möta polarna för att styra grillning. Marinerad fläskkarré med potatissallad och en god sallad till, plus ett par kalla sitter ju aldrig fel! Sedan kikade vi på melodifestivalen, och bettade på vem av oss som klarade att pricka in flest låtar inom top10. Jag klonkade hem det med 5 rätt!

 

Sen drog jag hem för att grinda ofc, och nu sitter jag här drygt 4 timmar senare och är nöjd med resultatet :)+3,7k

 

En fin donation! :)

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k1,031.66

BTN: k1,150.18

SB: k794.00

Hero (BB): k760.38

UTG: k991.63

 

SB posts SB k2.00, Hero posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has 7:spade: 5:spade:

 

UTG raises to k12.00, fold, fold, fold, Hero calls k8.00

 

Flop: (k26.00, 2 players) 8:spade: 3:spade: 4:diamond:

Hero checks, UTG bets k24.00, Hero calls k24.00

 

Turn: (k74.00, 2 players) T:heart:

Hero checks, UTG bets k72.00, Hero calls k72.00

 

River: (k218.00, 2 players) 9:spade:

Hero checks, UTG bets k883.63 and is all-in, Hero calls k652.38 and is all-in

 

Hero shows 7:spade: 5:spade: (Flush, Nine High) (Pre 46%, Flop 52%, Turn 32%)

UTG shows 2:spade: A:diamond: (High Card, Ace) (Pre 54%, Flop 48%, Turn 68%)

Hero wins k1,507.76

 

Maj hittills:

 

m9fKdfG.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...