Gå till innehåll

NL - Hur spela pocketpar?


pozz2

Recommended Posts

Ja vad har du att välja på?

Syna, höja eller lägga dig.. :roll:

 

Ta det val som känns bäst beroende vad som har hänt tidigare i handen och din position. Men känslan för vad som är "rätt" kommer när du lirat ett tag, och du har lite bättre koll på motståndarna oxå.

 

För övrigt så finns det nog ett ANTAL liknande frågor här på forumet om du kikar runt lite....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar försöka få en billig flopp med låga par om motståndarnas stackar är djupa, för o se om man träffar triss.

 

I sen position brukar jag höjja, för o ta blindsen eller isolera mig mot nån som jag kan betta bort på floppen.

 

Par i 10or höjjer jag med från alla positioner.

 

Så lirar jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa in. I sen position så kan man även gå all in och stjäla blindsen i en tävling.

 

Om man får triss är det bara och köra!

 

Missar man och det kommer 2 överkort eller mer och någon betar så är det bara och slänga handen annars checka och hoppas på gratiskort.

 

Är det bara 1 överkort och detta inte är AKQJ så kan du kanske syna om det inte kostar för mycket.

 

Huvudprincipen är dock att får du inte triss så är det oftast bara och slänga korten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgame limpar jag med alla pocketpair 22-tt, förutom om jag har position, då höjjer jag TT och 99.

 

Jag synar höjningar upp till 10% av motståndarens stack, dvs sitter fi på $50 dollar synar jag en $5-höjning preflop med 33. Detta för att jag med stor sannolikhet tar hela hans stack om jag träffar, och eftersom jag träffar set:et mer än 1/10 så är detta lönsamt.

 

Träffar jag inte set:et lägger jag mig på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar höjningar upp till 10% av motståndarens stack, dvs sitter fi på $50 dollar synar jag en $5-höjning preflop med 33. Detta för att jag med stor sannolikhet tar hela hans stack om jag träffar, och eftersom jag träffar set:et mer än 1/10 så är detta lönsamt.

 

Träffar jag inte set:et lägger jag mig på floppen.

 

Tveket på att du kommer ta hela hans stack så fort du träffar trissen.. visst om han träffar bra så kanske, men säg att det händer var tredje gång, vilket gör att du kommer förlora på det i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgame limpar jag med alla pocketpair 22-tt, förutom om jag har position, då höjjer jag TT och 99.

 

Jag synar höjningar upp till 10% av motståndarens stack, dvs sitter fi på $50 dollar synar jag en $5-höjning preflop med 33. Detta för att jag med stor sannolikhet tar hela hans stack om jag träffar, och eftersom jag träffar set:et mer än 1/10 så är detta lönsamt.

 

Träffar jag inte set:et lägger jag mig på floppen.

 

Varför inte syna med låga PP i tidig position, om någon skulle höja mer än 5% av deras stack så är det ju bara att slänga sig. Fungerar über bra för mig men det kanske är helt fel, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgame limpar jag med alla pocketpair 22-tt, förutom om jag har position, då höjjer jag TT och 99.

 

Jag synar höjningar upp till 10% av motståndarens stack, dvs sitter fi på $50 dollar synar jag en $5-höjning preflop med 33. Detta för att jag med stor sannolikhet tar hela hans stack om jag träffar, och eftersom jag träffar set:et mer än 1/10 så är detta lönsamt.

 

Träffar jag inte set:et lägger jag mig på floppen.

Du kan ju knappast räkna dina implied odds sådär, och utgå från att du tar hela hans stack varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör inte sätta in 10% av din stack preflop med 22-TT. Upp till 5% är given syn, men 10% och mer är given fold. Om Fi är superaggro och absulit inte kan släppa ett överpar, eller AK, då kan du kanske syna upp emot 10% men absolut inte annars. Du måste verkligen vara stensäker på att du tar hela hans stack varje gång du träffar för att kunna syna 10% (eftersom du kommer bli över-setad och utdragen ibland och bara träffar ca: 12% av gångerna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...