Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Bra spelat m8!

Men folk tenderar överspela en massa drag så han har prolly ännu fler draghänder än du räknade med.

Tycker deg-rangen turn lägger sig fint för att spela syn-syn med AQ också.

 

Cred till nerlagt jobb, de är så man blir bättre på att vinna pokarus och ha tur.

 

Okej! Tack tack :D

 

Avslutar grinden ner 6 BI, vet inte riktigt vad jag ska säga om sessionen. Tyckte jag spela helt OK.

 

Kikar nu på kläder, heeeelt obeskrivligt kär i vinröda brallor. Tanken är att fylla upp garderoben en del under hösten nu. Om jag får tummen ur dvs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog ta och be om ursäkt för min slowroll.. Behövde nog dock en snabb funderare i situationen även om fold vore väldigt sjukt. Tycker dock det är rätt kallt av dig att slå om river ändå tbh :P .. Känns som du som bäst har en splitt där tbh.

 

Sitter och har samma tankar i skallen (dvs. be om ursäkt..behövde dock sansa mig lite först så att det inte kom ut fel :mrgreen:). Mtp. att du har torskat så brutalt många potter mot mig senaste tid så förstår jag ju att du kan behöva den där extra funderaren. Hur många får topset vs floppad färg mot sig av samma spelare och inte går lite bananas i skallen. Jag såg det bara som självklart att man synar med kåk där (nu hade du ju iofs bottenkåken).

 

 

Håller också med om att raisen är kallkall, vet inte vad jag hoppades på. Tre sessioner på en dag som alla börjas med fina gröna siffror som sedan sjunker i botten fick mig förmodligen att släppa lös.

 

Dumt semi-utbrott av mig. Det var frustration över situationen än mot dig, jag ber om ursäkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och har samma tankar i skallen (dvs. be om ursäkt..behövde dock sansa mig lite först så att det inte kom ut fel :mrgreen:). Mtp. att du har torskat så brutalt många potter mot mig senaste tid så förstår jag ju att du kan behöva den där extra funderaren. Hur många får topset vs floppad färg mot sig av samma spelare och inte går lite bananas i skallen. Jag såg det bara som självklart att man synar med kåk där (nu hade du ju iofs bottenkåken).

 

 

Håller också med om att raisen är kallkall, vet inte vad jag hoppades på. Tre sessioner på en dag som alla börjas med fina gröna siffror som sedan sjunker i botten fick mig förmodligen att släppa lös.

 

Dumt semi-utbrott av mig. Det var frustration över situationen än mot dig, jag ber om ursäkt!

 

Jo rent spontant tänkte jag ju att det enda du slår om för värde är 33, 55, 66, 77 och 84 om du nu skulle ens kunna ha det. Känns ju inte som du slår om 88+ vilka du nu inte 3bettar. Och du har ju sällan ett missat drag tänkte jag. Men fold vore ju sjukt som sagt.

 

No harm done iaf, kan ju vara lite gnällig i chatten själv också så vet hur det är :) gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo rent spontant tänkte jag ju att det enda du slår om för värde är 33, 55, 66, 77 och 84 om du nu skulle ens kunna ha det. Känns ju inte som du slår om 88+ vilka du nu inte 3bettar. Och du har ju sällan ett missat drag tänkte jag. Men fold vore ju sjukt som sagt.

 

No harm done iaf, kan ju vara lite gnällig i chatten själv också så vet hur det är :) gl!

 

Sant sant. GG iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder operation titta-inte-resultat-på-en-vecka med motivering att jag är på tok för resultatorienterad.

 

Ska göra så simpelt som att hålla näven över saldot när jag loggar in på SVS för att sedan skriva in 4xxx i "köp pokermarker".

 

Finns det auto-fylla-på vid borden? Skulle underlätta också.

 

Planerar med att få in 2hr alt. 1000 händer pokerus/dag. Mkt plugg nu dock men ska göra mitt bästa. Återkommer med graf på söndag kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror aldrig att jag blivit analfistad såhär hårt.

 

QQ på 637ss bräda, 3 vägs. 1 är AI så vi får börja om på ny bettingkula flop. Ja bettar ut halvpott, andra snubben sätter mig AI. Synar. Han har JJ o hittar J på turn.

 

Nästa vända turnar jag set med JJ på 64QJ, tro fan att fisken har flattat QQ i SB då.

 

Samma fisk tycker att A4s är bra att syna med på 8QQr flop, sen 9s turn (här turnar jag min stege) och han finner sin färg på river ofc. 7kt.

 

EDIT. Angående 8QQ9Kss, jag har JT OOP. FI har synat mina bets 2 gator. Vad gör vi river? Jag checksynade men antar att det är bland det värsta vi kan göra, alla sämre händer vill ju checka bakom? Palla bluffa med typ ett singelpar som inte är en K (och hur har dem ens tagit sig till river?).

 

Betta för att få syn av en Q eller ev. chop med JT. Eller finns checkfold på kartan någon gång nånsin? Vi möter passiv fisk.

 

J:h:T:c:

 

8:h:Q:s:Q:h: 9:s: K:s:

 

 

Nu blire nå epissar suits

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

That'll change.

 

 

We'll see ;) Han påminner mig den där sliskgubben som gärna tar hem en 14-årig brud dock, inte nice. Sen att han konstant blir ägd och är totalt beta emot Harvey och leker alpha bland de nya killarna är så jeeeevla töntigt.

 

Det kanske ändrar sig

 

Kommer väl få en arg PF-mobb efter mig av nu men Suits pilot tyckte jag också var asbra, kanske 2-3 avsnitt till efter det men sen är det fan inte bra alltså.

 

 

Jag är på EP08 nu och tycker fortfarande att det är djyrr ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder operation titta-inte-resultat-på-en-vecka med motivering att jag är på tok för resultatorienterad.

 

Ska göra så simpelt som att hålla näven över saldot när jag loggar in på SVS för att sedan skriva in 4xxx i "köp pokermarker".

 

Finns det auto-fylla-på vid borden? Skulle underlätta också.

 

Planerar med att få in 2hr alt. 1000 händer pokerus/dag. Mkt plugg nu dock men ska göra mitt bästa. Återkommer med graf på söndag kväll!

 

låter som en kul utmaning! är också en statistik nörd så ska nog också testa det och inte fokusera så mycket på resultat, utan bara spela sitt eget spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som en kul utmaning! är också en statistik nörd så ska nog också testa det och inte fokusera så mycket på resultat, utan bara spela sitt eget spel!

 

Xkkkkkt! Får se hur det går, man känner ju ändå av liite grann om en sesse gått bra eller dåligt. Men nu slipper jag se HUR bra/dåligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill typ inget annat än att kolla resultatet nu. Jag tror jag seriöst är ner kring 15 BIs idag, inget skämt. Det skulle inte förvåna mig. INGENTING har funkat.

 

Blev nog 5betbluffad CO vs BTN också.. 300bb djupa.. åh.

 

Sen denna handen avslutade sessen:

 

Vi är båda 300-400 bb djupa.

 

Jag utg A:c:K:c:

 

Höjer 6 kr, foldfoldfoldfold BTN höjer 20 kr.

 

Jag synar (VARFÖR???). Jag vågade fan inte 4betta för det ser så vidrigt starkt ut när han gör det från BTN vs UTG (han hade även bara 8% 3bet, vilket ser ännu starkare ut). Och jag vill ju liksom inte facea 5bet o spela stack med skit-AK OOP. Tänkte att bluff ffanns inte på hans karta. Little did i know.

 

Flop: K:h:T:h:7:h:

 

Jag checksynar.

 

Turn 9:s:

 

Checksyyyn igen.

 

River 7:s:

 

Checksyyyn

 

han visar 86o.

 

Är jag seriös sån jävla passiv fisk? Jag ser aaaldrig att jag kan höja flop. Vi är ju alltid behind eller en coin flip. Uh va ja hatar detta, och inte kan jag se resultat heller så jag lever ovetande. aaahhhhh kuk.

 

Gött med en jävla meltdown första dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt! :-( Jag blir också riktigt passiv ibland, sen när man blir utdragen av en hand som man aldrig kunde tänka sig de kunde ha så blir man så sjukt irriterad på sig själv att man inte bara gjorde det man vet är rätt men som man var för feg för att göra, gäller att tvinga sig själv även fast man inte vill.

 

Beror lite på ens personlighet tror jag. Bättre att vara aggressiv i poker och behöva lära sig att hålla tillbaka än att vara passiv och behöva tvinga sig själv att betta.

 

Kämpa vidare! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt! :-( Jag blir också riktigt passiv ibland, sen när man blir utdragen av en hand som man aldrig kunde tänka sig de kunde ha så blir man så sjukt irriterad på sig själv att man inte bara gjorde det man vet är rätt men som man var för feg för att göra, gäller att tvinga sig själv även fast man inte vill.

 

Beror lite på ens personlighet tror jag. Bättre att vara aggressiv i poker och behöva lära sig att hålla tillbaka än att vara passiv och behöva tvinga sig själv att betta.

 

Kämpa vidare! :-)

 

 

Är 90% säker på att det är pga. brist på kunskap, iallafall för min del. Vet jag inte vad jag ska göra i en spot blir jag otroligt passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...