Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Alright grabbar, tack för feedbacken! Jag fokuserade på att hålla kvar hans bluffar i och med vår finfina hand. Sen tänkte jag att om jag höjer och han höjer mig så har han typ aaalltid stegen, men jag antar att vi får räkna in combodrag här också på denna dyngvåta bräda, inte enbart T8.

 

Tack för insikten i det sista du skrev richardd, det blir verkligen svårt att göra ett val på river!

 

Hade ni raisat flop på 79Jr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright grabbar, tack för feedbacken! Jag fokuserade på att hålla kvar hans bluffar i och med vår finfina hand. Sen tänkte jag att om jag höjer och han höjer mig så har han typ aaalltid stegen, men jag antar att vi får räkna in combodrag här också på denna dyngvåta bräda, inte enbart T8.

 

Tack för insikten i det sista du skrev richardd, det blir verkligen svårt att göra ett val på river!

 

Hade ni raisat flop på 79Jr?

 

Varsågod =)

 

Yes, raisar alltid "nötter" och drag, på dom här nivåerna skall man inte trixa om man inte har en bra anledning. Låt motståndaren trixa istället...

 

Gäller ju även på högre nivåer, du vill ju spela olika händer så likt som möjligt för att göra det svårare för motståndaren att veta vad du sitter på men även för att du ska få en bättre ide om vad motståndaren sitter på.

 

Generellt, kan man säga så här, ju mer man trixar/spelar olika händer på olika sätt, ju komplexare beslut får man ta senare.

 

En vanlig miss nybörjare gör är att dom inte förstår att man även bettar/raisar för att få information som behövs i senare lägen när man ska ta beslut. T.ex. kan det vara frestande att syna en raise preflop med AK för att kunna ta betalt av KQ AQ AJ etc, vad man inte tänker på är att man gör det hela mycket mer komplext eftersom motståndaren troligtvis inte sätter dig på en hand som AK. Dvs motståndaren vara benägen att spela t.ex. TP med KQ hårdare, problemet man ställs inför då är ju just det att han kan sitta med KQ... eller med nötter... eller med drag, etc.. = svårt beslut. Man vill inte betala av nötter med TPTK och man vill inte folda den bästa handen och man vill inte låta drag dra billigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det utgång. Tror vi började kvällen på Karlstads absolut sämsta ställe, Koriander. Besöker ni någonsin Karlstad så gå inte dit. Musiken sänkte stället som fuuk. Vem spelar Sexy Bitch?

 

Drog sedan till ett annat ställe där det var betydligt bättre röj. Dock var det någon rock-kväll där så det var skinnjackor och svartklätt i princip överallt. Musiken på dansgolvet är gydis dock.

 

Kom hem ~1 i förmiddags och browsa lite, kolla lite High Stakes Poker och sen slockna i sängen. Vakna för 1 timme sen. Har gjort i ordning mig nu och ska vidare till polaren igen för att käka lite och sen vidare till en hemmafest här i byn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon annan? :mrgreen:

 

Haha nejdå meta, låten uppskattas till 100% av en majoritet utav min kompiskrets. Jag har dock inte funnit kärleken för denna manliga musik än. Kompis är på toa. Ska dra igång den så får se vad han säger när han kommer ut, återkommer!

 

EDIT: Berättade scenariot för polaren att jag kom hit o fråga om festmusik för att sedan sätta på låten. Efter ett tag in i låten säger han "vem fan skicka den här bra låten?!". Svarar lite soft "meta". Han diggade låten, dock tycker han att det borde funnits ett lugnt parti i låten för att få lite kontrast i låten!

 

Du ligger därmed bra till Meta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan? :mrgreen:

 

Haha nejdå meta, låten uppskattas till 100% av en majoritet utav min kompiskrets. Jag har dock inte funnit kärleken för denna manliga musik än. Kompis är på toa. Ska dra igång den så får se vad han säger när han kommer ut, återkommer!

 

EDIT: Berättade scenariot för polaren att jag kom hit o fråga om festmusik för att sedan sätta på låten. Efter ett tag in i låten säger han "vem fan skicka den här bra låten?!". Svarar lite soft "meta". Han diggade låten, dock tycker han att det borde funnits ett lugnt parti i låten för att få lite kontrast i låten!

 

Du ligger därmed bra till Meta ;)

 

Haha cool kompis ändå! ;)

 

Ingested gillar inte lugna partier :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foogel, är det empire ants med gorillaz och black and blue så har du huvudet på rätt nacke! Kan inte lyssna nu så jag ser bara framsidorna på youtube-klippe

Och gissar därifrån att set är de du länkat.

 

Kilo, kilar när ja kommer hem ;)

 

Meta!!!! Han är råskön, tror du skulle gilla honom. Men till skillnad från ingested så kan han gilla lugna partier.

 

Haha pumans din jävel! Sax roll!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foogel, är det empire ants med gorillaz och black and blue så har du huvudet på rätt nacke! Kan inte lyssna nu så jag ser bara framsidorna på youtube-klippe

Och gissar därifrån att set är de du länkat.

Black and blue är very gooot, men tog Animals då de flesta verkar tycka om den mer. Blev lite samma med Gorillaz annars hade jag nog tagit Rhinestone Eyes istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Black and blue är very gooot, men tog Animals då de flesta verkar tycka om den mer. Blev lite samma med Gorillaz annars hade jag nog tagit Rhinestone Eyes istället.

 

Ah alright! On Melancholy Hill är gudarns bra också, men Empire Ants måste jag säga är det bästa av Gorillaz i soft-väg.

 

Ska lyssna igenom dem också :)!

EDIT: Mkt fin! Soja och Eple var riktigt softa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur light är detta? Villain har 38 VPIP från CO.

 

Jag sätter inte villain på något broadway-färgdrag då det känns tunt ur hans synvinkel att veva med dem. Vill ju då ha steg+färgdrag. Samt att de enda combos han har här är ju isåfall JTs/KJs/KTs. Är det något combodrag han ska ha så är det ju 65s för OESD+FD. Sen finns ju 87s/76s/79s där ute.

 

Sen har vi ju set och 2par. tror inte han har någon Q7/Q4 i sin range, så det är antingen 77 eller 44.

 

Jag tänkte inte exakt såhär under handen, utan då var det mer "Han har massa drag här", men hur ska man egentligen tänka?

 

Alla SCs får ju in 2par, alla set slår oss fortfarande, bara färgdrag/stegdragen som missar. Och dessa finns det ju inte många combos av. Hade ni foldat här?

 

Slog ut alla kombinationer i Equilab och fick fram att vi hade 33% på river. Bettet av FI ger oss ju odds. Dock vet jag inte hur jag endast får med spader när jag väljer exempelvis 65s. Nu kanske jag fick med alla färger.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2312178

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $251.19 - VPIP: 55, PFR: 31, 3B: 7, AF: 2,7, Hands: 189

Hero (UTG): $284.30 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 6, AF: 3,2, Hands: 133426

CO: $260.17 - VPIP: 25, PFR: 19, 3B: 4, AF: 5,1, Hands: 801

BTN: $174.58 - VPIP: 45, PFR: 19, 3B: 4, AF: 2,4, Hands: 143

SB: $323.43 - VPIP: 20, PFR: 16, 3B: 7, AF: 3,8, Hands: 1166

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A :spade: Q :heart:

Hero raises to $6, CO calls $6, 2 folds, BB calls $4

 

Flop: ($19.00) Q :spade: 7 :club: 4 :spade:(3 players)

BB checks, Hero bets $9.50, CO raises to $38, BB folds, Hero calls $28.50

 

Turn: ($95.00) 9 :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $71.25, Hero calls $71.25

 

River: ($237.50) 6 :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $130.00, Hero calls $130

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...