Gå till innehåll

mmmmmmmmmmmm


krmjaow

Recommended Posts

nötfärgen är bara ett betta, fiskar synar med all möjlig skit på dessa brädor. Inte ovanligt att fiskar ger 3 gator värde på dessa brädor med tvåpar.

 

Tycker definitivt du ska betta river i sista handen, finns ju tonvis av färgdragskombinationer han kan ha haft typ AKs, KQs och lägre set som man får betalt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 560
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

första handen bettade jag ca 2/3, fick fold (A8an). Kände att pockets och Ax ofta vill titta som han kan ha, och som han säkerligen ibland kan slå om på mtp att han är fisk.

 

nötfärgen slog jag ut 2/3 och fick fold av båda och visst är det så att det är bara är att betta på, postade handen mer av vilken trevlig pot det är OOP med två fiskar efter mig. ;-)

 

66an: Jag håller med dig i efterhand gorillai. Först nu såg jag faktiskt att det vart UTG som var med till river, dvs intital raisern. Märkte nog inte ens det när jag satt där och multitablade för annars hade jag definitivt bettat ut på river mtp att vi kan få värde av K/Q.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit f.ö. typ 2 effektiva timmar den här veckan, kan inte sova på nätterna då det typ är för varmt eller något, bara ligger och rullar runt, somnar i 15min och vaknar. Kanske borde köpa fläkt. Detta har resulterat i noll sug på pokern så lär nog inte bli så mycket mer lir i juni som faktiskt slutar rätt okej, typ 80kr/h på /1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självfallet, man går upp på /2 och lirar och allt går bra och fint, springer dock rätt kasst och förlorar lite för många flipsmen ligger ändå +. Sen åker jag på set vs set för 300bb, det var den sessionen och ragequittar dirr, orkar inte sitta och svetta tillbaka 100bb backet när korten obv varit emot mig under kvällen, hade precis tänkt runda av innan det hände dessutom. FUAAAAAAAAAARKKKKKKKKKK vad man blir tiltad av /2 alltså.

 

edit: hade tänkt shotta lite på /2 nu till juli men fan vad jag blir omotiverad av den nivån då jag alltid hamnar på fel sida av flipsen och får allmänt konstiga brädor att spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar ut en del av rullen och fortsätter på /1. Stannar nog på /1 ett tag nu i början av lägenhetsköpet iaf då jag obv behöver en del cash att köpa lyxmöbler(läs ikea) för, så förhoppningsvis får man ett par tusingar över från pokern. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swingat mycket nu de sista dagarna av juni men lyckades vända idag så det blir ett mysigt resultat på /1. /2 sprang jag in i nuts som vanligt, så är BE med lilla volymen där. Får se hur mkt volym jag får in imorrn, ska ut till farsan och har lite annat fix att göra. återkommer med detaljerade månadsgrafer imorrn helt enkelt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66 är superbet, använd svagare mellanpar etc som bluffcatchers istället men det såg jag att du kommenterat redan! ang sömn så kör jag själv enbart ett lakan som täcke nu på sommaren det funkar perfekt. Var inte rädd för att experimentera lite med olika parametrar när man sover dåligt, ibland tänker man att det är tillfälligheter men oftast är det nåt i miljön som stör. Trodde jag hade sömnapne ett tag men visade sig vara ett tjock duntäcke som gjorde att jag sov alldeles för varmt varje natt och precis som dig vaknade upp nån gång i timman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag hade sömnapne ett tag men visade sig vara ett tjock duntäcke som gjorde att jag sov alldeles för varmt varje natt och precis som dig vaknade upp nån gång i timman.

 

Det kan vara sant, ska prova byta ut mitt tjocka täcke till ett tunnare nu under sommarmånaderna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt kass volym för denna månaden då jag haft mycket med irl att fixa med. Sprang välförtjänt på /1 och oförtjänt på /2 (som vanligt). på /2 slutar jag BE över drygt 2k händer så /1 är månadens resultat, grafer nedan. Lär nog bli liknande volym nästa månad mtp att jag flyttar i slutet av juli och det kommer flyttas och trixas helt enkelt. Kommer bli guld att ha en egen schysst och sunkig grindlägenhet! Gangbangs kommer serveras på den dagliga menyn så om någon är intresserad bara skicka PM. ;-)

 

 

 

NL100SEK juni

 

YQGngBL.jpg

 

 

statsen för juli på /1 (något uppnittad)

 

YWWfumw.jpg

 

 

YTD för /1

 

xmEC90y.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite söta händer från igår, värdespots som jag sällan brukar hitta! Alltid skönt att känna att man har the nuts när degarna rullar in. 8-)

 

vs någon kass regliknande som jag har väldigt lite stats på.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k125.08

Hero (UTG): k241.14

CO: k95.72

BTN: k266.61

SB: k203.78

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has T:club: 9:club:

 

Hero raises to k3.50, fold, fold, SB raises to k10.00, BB calls k9.00, Hero calls k6.50

 

Flop: (k30.00, 3 players) 5:spade: 6:club: 3:club:

SB bets k16.00, BB calls k16.00, Hero calls k16.00

 

Turn: (k78.00, 3 players) 9:heart:

SB bets k42.00, BB calls k42.00, Hero calls k42.00

 

River: (k204.00, 3 players) T:diamond:

SB bets k135.78 and is all-in, fold, Hero calls k135.78

 

Spoiler!
Hero shows T:club: 9:club: (Two Pair, Tens and Nines) (Pre 19%, Flop 38%, Turn 32%)

SB shows J:spade: J:heart: (One Pair, Jacks) (Pre 81%, Flop 62%, Turn 68%)

Hero wins k463.68

 

 

Bra syn flop herr fisk..:shock:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k177.71

BB: k330.90

Hero (UTG): k249.22

BTN: k235.59

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has Q:club: A:club:

 

Hero raises to k2.87, BTN calls k2.87, fold, BB calls k1.87

 

Flop: (k9.11, 3 players) 6:diamond: A:diamond: J:club:

BB checks, Hero bets k7.00, fold, BB calls k7.00

 

Turn: (k23.11, 2 players) 9:club:

BB checks, Hero bets k14.00, BB calls k14.00

 

River: (k51.11, 2 players) 3:club:

BB checks, Hero bets k32.00, BB raises to k307.03 and is all-in, Hero calls k193.35 and is all-in

 

Spoiler!
BB shows 5:club: 8:club: (Flush, Jack High) (Pre 35%, Flop 5%, Turn 7%)

Hero shows Q:club: A:club: (Flush, Ace High) (Pre 65%, Flop 95%, Turn 93%)

Hero wins k489.27

 

 

Jadå. Hoppades på 3barrel bluff av denna aggressiva fisk då han gjort det tidigare och nu var inget undantag! :-D Bara luta sig tillbaka i stolen och trycka call.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k415.54

BTN: k391.04

Hero (SB): k246.54

BB: k462.04

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:spade: Q:diamond:

 

UTG calls k1.00, fold, Hero raises to k4.00, fold, UTG raises to k17.00, Hero calls k13.00

 

Flop: (k35.00, 2 players) 5:spade: A:diamond: Q:heart:

Hero checks, UTG bets k45.00, Hero calls k45.00

 

Turn: (k125.00, 2 players) Q:spade:

Hero checks, UTG bets k62.50, Hero calls k62.50

 

River: (k250.00, 2 players) 3:heart:

Hero checks, UTG bets k125.00, Hero calls k122.04 and is all-in

 

Spoiler!
UTG shows K:diamond: A:club: (Two Pair, Aces and Queens) (Pre 75%, Flop 14%, Turn 1%)

Hero shows A:spade: Q:diamond: (Full House, Queens full of Aces) (Pre 25%, Flop 86%, Turn 99%)

Hero wins k481.73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig så fick in en sista session för månaden, bokar juni där på +3500kr

 

8SKu0tD.jpg

 

 

 

Vad gör vi på river? Och är linjen std fram till river eller bör vi raisa turn? fi är okänd, men det lilla jag har är lös/aggressiv, inte reg mao.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k131.23

UTG: k126.62

CO: k334.82

Hero (BTN): k206.81

SB: k185.50

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has J:club: A:heart:

 

fold, fold, Hero raises to k2.87, fold, BB calls k1.87

 

Flop: (k6.24, 2 players) A:diamond: 4:heart: 6:diamond:

BB bets k4.68, Hero calls k4.68

 

Turn: (k15.60, 2 players) K:club:

BB bets k11.70, Hero calls k11.70

 

River: (k39.00, 2 players) J:diamond:

BB bets k29.25, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir slaktad på svs, och när jag blir slaktad så har jag en dålig vana att tilta bort en 200bb stack i en 3b pot med AK där 54/30 mongot floppar nötstege med KTo och jag hålstegen. Idiotiskt spel av mig. Som tur är så instaquittar jag här och fortsätter inte gräva ännu djupare tilt-hål. Jag måste verkligen bli av med såna här tilt-tendenser (vilket jag trodde att jag blivit) när man blir rivrad gång på gång av fiskarna och springer in i nötter 24/7. Jag menar, det är ändå 200bb som kan sparas genom att vara solid i sitt psyke, bara det att det känns rätt hopplöst att ha en positive och optimal mind när man springer urbota kasst och är uppe mot nötterna, förlorar flips, och går upp mot groteska brädor, allt paketerat och härligt inslaget inom loppet av något tusental händer.

 

Svs är verkligen som en bergochdalbana!

 

PS. Är ner 5-6 inköp på svs för juli, så har inte träffat en artär direkt utan detta kommer nog lappas ihop rätt snabbt.

 

 

Så jag stänger ner där och kör in de frysta egenpanerade (lol) kycklingfileérna i ugnen istället(får se hur det blir), och får gotta mig i att jag springer OK irl iaf.

 

-lånet för bostaden i princip klar

-bra motivation och energi på gymmet, dags för shredd och styrkeökningar!

-Den söta nya tjejen på jobbet som jag klickar bra med (inbillar jag mig) som jag får vibbar av att hon är intresserad. Inflyttningsknull? :lol:

 

Den stora frågan är dock: Blir det evil dead ikväll eller olympus has fallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är dock: Blir det evil dead ikväll eller olympus has fallen?

 

Jag såg olympus härom dan, helt ok rulle. Inget mästerverk men underhållning i 1:40.

 

Ang. tilt, jag lyssnar på the poker mindset nu,, enormt bra rekommeras om motivationen sviktar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar en snabb update, satte in en liten rulle på PS för att grinda zoom (NL10). Underbar klient, underbart tempo (ca500händer/h effektivt utan sämre spel eller psykbryt) och framförallt så slipper man tilt klienten (och regsen) på svs. Känns mycket bra och jag kommer grinda här nu ett tag.

 

Det var lite omställning i början då det är 6max samt ljusår ifrån spewigt spel på zoom, så hände att man råkade skotta bort ca 2-3 inköp då ingen någonsin bluffar på zoom typ. Vant mig lite mer vid pokeratmosfären nu.

 

Mycket regs och nits dock, siktar på lite lag spel med typish 30/25 och steala brett så tror jag man kan få en hyffsad bb/100, det är löjligt vad folk har hög F3B% samt FBB/FSB steal här. :mrgreen:

 

 

Största vinst: vill få in det på flop, är commited på turn(?), horribelt spelat av fi men kanske rätt kasst av mig också? Sizing?

 

PokerStars - $0.10 NL (6 max) ZOOM - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $31.39

SB: $15.75

BB: $10.38

Hero (UTG): $33.20

MP: $9.70

CO: $14.26

 

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: ($0.15) Hero has T:diamond: A:diamond:

 

Hero raises to $0.30, fold, fold, BTN calls $0.30, fold, fold

 

Flop: ($0.75, 2 players) 5:diamond: 9:diamond: 8:spade:

Hero bets $0.50, BTN raises to $1.50, Hero raises to $3.50, BTN raises to $9.50, Hero raises to $19.35, BTN calls $9.85

 

Turn: ($39.45, 2 players) 6:heart:

Hero bets $13.55 and is all-in, BTN calls $11.74 and is all-in

 

River: ($62.93, 2 players) 3:heart:

 

Spoiler!
Hero shows T:diamond: A:diamond: (High Card, Ace) (Pre 73%, Flop 76%, Turn 82%)

BTN shows J:heart: T:spade: (High Card, Jack) (Pre 27%, Flop 24%, Turn 18%)

Hero wins $61.43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

on a heater:lol:

 

PokerStars - $0.10 NL (6 max) ZOOM - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $4.99

Hero (SB): $15.76

BB: $13.21

UTG: $10.00

MP: $11.71

CO: $10.00

 

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: ($0.15) Hero has 8:diamond: 7:diamond:

 

fold, MP raises to $0.20, fold, BTN calls $0.20, Hero calls $0.15, fold

 

Flop: ($0.70, 3 players) 8:spade: 2:heart: 9:diamond:

Hero checks, MP bets $0.20, BTN calls $0.20, Hero calls $0.20

 

Turn: ($1.30, 3 players) 4:diamond:

Hero checks, MP bets $0.40, BTN calls $0.40, Hero calls $0.40

 

River: ($2.50, 3 players) K:diamond:

Hero bets $1.40, MP raises to $10.91 and is all-in, BTN calls $4.19 and is all-in, Hero calls $9.51

 

Spoiler!
MP shows A:spade: A:club: (One Pair, Aces) (Pre 63%, Flop 64%, Turn 2%)

Hero shows 8:diamond: 7:diamond: (Flush, King High) (Pre 22%, Flop 28%, Turn 19%)

BTN shows 4:club: 4:spade: (Three of a Kind, Fours) (Pre 15%, Flop 8%, Turn 79%)

Hero wins $27.23

 

PokerStars - $0.10 NL (6 max) ZOOM - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $10.38

SB: $4.20

BB: $11.75

UTG: $11.09

MP: $16.14

Hero (CO): $10.15

 

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: ($0.15) Hero has 7:heart: 7:club:

 

UTG raises to $0.30, MP calls $0.30, Hero calls $0.30, fold, SB calls $0.25, fold

 

Flop: ($1.30, 4 players) 9:spade: Q:heart: 7:diamond:

SB checks, UTG bets $0.80, MP calls $0.80, Hero calls $0.80, fold

 

Turn: ($3.70, 3 players) A:club:

UTG bets $2.60, MP calls $2.60, Hero raises to $9.05 and is all-in, UTG calls $6.45, fold

 

River: ($24.40, 2 players) Q:club:

 

Spoiler!
UTG shows J:spade: T:spade: (One Pair, Queens) (Pre 51%, Flop 28%, Turn 18%)

Hero shows 7:heart: 7:club: (Full House, Sevens full of Queens) (Pre 49%, Flop 72%, Turn 82%)

Hero wins $23.30

 

 

nej, du reppar ingenting. :roll:

 

PokerStars - $0.10 NL (6 max) ZOOM - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $4.29

Hero (SB): $28.15

BB: $10.72

UTG: $12.68

MP: $10.73

CO: $12.11

 

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

 

Pre Flop: ($0.15) Hero has J:heart: K:spade:

 

UTG raises to $0.30, fold, CO calls $0.30, fold, Hero raises to $1.20, fold, UTG calls $0.90, CO calls $0.90

 

Flop: ($3.70, 3 players) K:diamond: 4:diamond: A:spade:

Hero checks, UTG bets $2.10, fold, Hero calls $2.10

 

Turn: ($7.90, 2 players) 8:spade:

Hero checks, UTG bets $4.10, Hero raises to $19.85, fold

 

Spoiler!
Hero wins $15.38

 

Bokar dagen där på +8,5BI med över 2k händer. ZOOM:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte sista handen lite väl kall?

 

Vad synar han min UTG squeeze med? 99+. Vad kan jag check/syna, check/raisa 2 gator? Troligtvis AK/KK/AA/A8 samt typ ATs+.

 

Vad bettar han med 2 gator med? AK(fint blockad)+AT-AQs samt AA, även flera bluffar beroende på vem fi är (okänd, ingen nit men ingen superfisk). KK räknar jag bort för den är så fint blockad btw.

 

Så, min c/c - c/r range är så groteskt stark, jämfört med hans otroligt smala värdebetsrange, att jag helt enkelt tycker att det är profitabelt att shova här eftersom att det bara är ett par händer som kan syna.

 

Det som synar en shove på turn är väl AK som är bra blockad, väldigt sällan A8 (tveksamt om man synar den pre och bettar floppen) och AA. Även AQs/AJs hittar nog syn. Inte många combos det inte!

 

typ så tänkte jag men kan mycket väl vara så att jag tänkte helt åt helvete, jag tycker iaf det makes sense! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar han min UTG squeeze med? 99+. Vad kan jag check/syna, check/raisa 2 gator? Troligtvis AK/KK/AA/A8 samt typ ATs+.

 

Vad bettar han med 2 gator med? AK(fint blockad)+AT-AQs samt AA, även flera bluffar beroende på vem fi är (okänd, ingen nit men ingen superfisk). KK räknar jag bort för den är så fint blockad btw.

 

Så, min c/c - c/r range är så groteskt stark, jämfört med hans otroligt smala värdebetsrange, att jag helt enkelt tycker att det är profitabelt att shova här eftersom att det bara är ett par händer som kan syna.

 

Det som synar en shove på turn är väl AK som är bra blockad, väldigt sällan A8 (tveksamt om man synar den pre och bettar floppen) och AA. Även AQs/AJs hittar nog syn. Inte många combos det inte!

 

typ så tänkte jag men kan mycket väl vara så att jag tänkte helt åt helvete, jag tycker iaf det makes sense! :D

 

Vad skulle du sätta han på för hand då? Ax ? isf är ju allinen rätt kall för på NL10 så foldar knappt ingen TP :D

Och om du sätter han på en hand som typ 99+ är det inte bättre att låta han barrela av rivern med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så guld! Jag har ju som bekant köpt PT3 för cirkus 1½-2 år sedan och ville ju upgradea till 4an, men hittade inte alls var man kunde få det för rabbaterat pris så jag gav upp när jag försökte mig på det.

 

Idag gav jag det ett nytt försök och hittade en FAQ på hemsidan där det stod att om man köpt PT3 innan ett visst datum så får man PT4 gratis, tadaaa det hade jag gjort så nu har jag upgradeat till PT4 för 0kr. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du sätta han på för hand då? Ax ? isf är ju allinen rätt kall för på NL10 så foldar knappt ingen TP :D

Och om du sätter han på en hand som typ 99+ är det inte bättre att låta han barrela av rivern med?

 

Sätter honom på en dålig Ax, eller semihöga pockets.

 

Vi har ingen historik och jag höjer från UTG och min linje skriker styrka, han kan inte reppa något bra och kan inte profitabelt syna en raise där från mig med sämre Ax osv. Folk på NL10 stars är rätt nittiga så det är inga konstigheter där egentligen. Och min raise på turn är helt enkelt för att min linje är så mycket starkare än det han spelar på så jag får bort väldigt många händer som har mig slagna, typ TP's, och får enbart med mig ett fåtal combos som han kan tänkas sitta på. Och även om jag får syn här så drar jag inte helt dött iallafall så kanske 75% av fallen minst foldar nog fi här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har PT4 så fungerar alla olika zoom varianter på övriga nätverk. Slutsats; jag återupptar mitt gamla ipoker konto mtp att jag har 55% rb deal där, vilket kommer vara mer +EV än att grinda stars på micro för knappt någon rb alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du fyra eller fler bord på zoom också?

 

jag kör 2 bord atm, kanske utökar till 3 i framtiden, men just nu är 2 opti - inte för mycket och inte för lite. Ca 450hands/tim på speed poker (ipoker), sämre klient än stars helt enkelt så det blir inte lika lätt att folda/betta osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...