Gå till innehåll

mmmmmmmmmmmm


krmjaow

Recommended Posts

  • Svars 560
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol, inbokad på 3visningar imorgon i spridda delar av stockholm. täby, älta samt jakan, kommer bli jävligt mycket bilande. Sen ska jag droppa av lite hos syrran i nacka också.

 

Hur har det gått med lägenhetsfiskadet? Hittat nått än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått med lägenhetsfiskadet? Hittat nått än?

 

Jorå, den i jakan som jag tittade på igår var faktiskt den mest intressanta, budgivningen startade idag och jag leder fortfarande med utgångspriset budat så med lite varians med mig så ror jag fan hem den! hoppas hoppas inte den stiger så mkt mer. Riktigt fräsch 1a och 10meter till pendeln typ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en liten session som slutar knappt +3BI och rungooden håller i sig. Dom senaste 5k händerna ligger jag på 34bb/100 så det är ju trevligt att man hittat bra med värde. 8-) Spelar dessutom mycket bättre och är mer fokuserad så nu är det bara köra juni ut så får jag till en bra månad.

 

 

Inte mycket stats på denne kille men han gillar att dualbarella och verkar vara aggro, många kort som träffar mig hårt och riverkortet funkar.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k199.00

BB: k327.76

UTG: k366.93

CO: k201.00

BTN: k256.44

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 9:club: 9:spade:

 

fold, fold, BTN raises to k3.50, Hero calls k3.00, fold

 

Flop: (k8.00, 2 players) J:heart: K:diamond: 7:spade:

Hero checks, BTN bets k6.00, Hero calls k6.00

 

Turn: (k20.00, 2 players) 5:diamond:

Hero checks, BTN bets k14.00, Hero raises to k43.00, BTN calls k29.00

 

River: (k106.00, 2 players) 4:club:

Hero bets k83.00, fold

 

Spoiler!
Hero shows 9:club: 9:spade: (One Pair, Nines)

Hero wins k103.36

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k120.49

UTG: k194.20

CO: k185.43

BTN: k278.82

Hero (SB): k307.11

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 7:spade: 7:heart:

 

fold, fold, BTN calls k1.00, Hero raises to k4.00, fold, BTN calls k3.00

 

Flop: (k9.00, 2 players) 2:heart: 6:diamond: 9:diamond:

Hero bets k6.00, BTN calls k6.00

 

Turn: (k21.00, 2 players) 8:heart:

Hero bets k14.00, BTN calls k14.00

 

River: (k49.00, 2 players) K:spade:

Hero checks, BTN bets k24.50, Hero calls k24.50

 

Spoiler!
BTN shows J:spade: A:club: (High Card, Ace) (Pre 46%, Flop 24%, Turn 14%)

Hero shows 7:spade: 7:heart: (One Pair, Sevens) (Pre 54%, Flop 76%, Turn 86%)

Hero wins k95.56

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k210.89

BB: k81.88

UTG: k101.44

Hero (CO): k221.04

BTN: k243.55

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has Q:spade: Q:diamond:

 

fold, Hero raises to k2.87, fold, SB raises to k7.92, BB calls k6.92, Hero calls k5.05

 

Flop: (k23.76, 3 players) Q:club: 7:club: A:club:

SB checks, BB checks, Hero bets k14.00, fold, BB calls k14.00

 

Turn: (k51.76, 2 players) 3:club:

BB checks, Hero checks

 

River: (k51.76, 2 players) K:heart:

BB bets k7.00, Hero raises to k39.88, fold

 

Spoiler!
Hero shows Q:spade: Q:diamond: (Three of a Kind, Queens)

Hero wins k64.12

 

 

Alltid skönt att värdebetta med nöthanden på en sån fin bräda och få in det mot sämre. :lol:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k118.64

Hero (UTG): k205.82

BTN: k355.48

SB: k185.40

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:diamond: A:heart:

 

Hero raises to k2.87, BTN raises to k10.11, fold, fold, Hero raises to k29.35, BTN calls k19.24

 

Flop: (k60.20, 2 players) 4:heart: T:diamond: 2:diamond:

Hero bets k31.00, BTN calls k31.00

 

Turn: (k122.20, 2 players) 2:spade:

Hero bets k67.00, BTN calls k67.00

 

River: (k256.20, 2 players) K:club:

Hero bets k78.47 and is all-in, BTN calls k78.47

 

Spoiler!
Hero shows A:diamond: A:heart: (Two Pair, Aces and Twos)

Hero wins k402.82

 

 

Bluffa aldrig fisken? Tycker att jag reppar bra men fisken fick såklart in sitt kort där och jag tror jag blir av med det mesta han sitter på vanligtvis. Wont do it again. :mrgreen: Lite lös öppning pre och rätt lös flop visserligen så kunde ha sparat mig nästan 200bb genom att folda pre ofc.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k220.31

BB: k121.88

Hero (UTG): k198.78

CO: k58.27

BTN: k178.03

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 6:spade: 4:spade:

 

Hero raises to k3.50, CO calls k3.50, BTN calls k3.50, fold, fold

 

Flop: (k12.00, 3 players) 7:heart: 2:diamond: 3:spade:

Hero checks, CO bets k9.00, BTN calls k9.00, Hero calls k9.00

 

Turn: (k39.00, 3 players) 6:heart:

Hero checks, CO checks, BTN bets k19.50, Hero calls k19.50, fold

 

River: (k78.00, 2 players) T:spade:

Hero checks, BTN bets k39.00, Hero raises to k166.78 and is all-in, BTN calls k107.03 and is all-in

 

Spoiler!
Hero shows 6:spade: 4:spade: (One Pair, Sixes) (Pre 21%, Flop 22%, Turn 20%)

BTN shows T:heart: T:club: (Three of a Kind, Tens) (Pre 79%, Flop 78%, Turn 80%)

BTN wins k360.81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

proteinugnspannkakerecept (som inte smakar så piss som man gärna kan tro):

 

 

 

stor bunke

4ägg gulor+18vitor (4ägg+14vitor dvs)

3-4dl mjölk

ca 50g proteinpulver (kasein)

50g grahammjöl

150g vetemjöl

2tsk bakpulver

1tsk salt

eventuellt sötningsmedel/aromer om ni vill

 

 

Sätt på ugnen på 225c*.

 

Kör i all ägg, mjölk, och lite torrvara i bunken och vispa runt. Elvisp är skönast. Tillsätt mer torrvara hela tiden tills du fått i allt och det blivit en stabil smet. Man kan köra vassleprotein istället för kasein men då blir smeten lite rinnigare och man får ha mer mjöl för att göra den trögare. Man kan helt enkelt börja med att fixa äggen, mjölken och så mycket proteinpulver man vill ha (om man vill ha dom ännu mer proteinoptimerade kan man köra upp till 100g), och sedan fylla ut med mjöl tills smeten är sådär lagom pannkaketrögt.

 

Häll i den färdiga smeten i en ugnssäker form eller kör ugnspapper på en plåt.

 

In med skiten i mitten av ugnen och håll koll tills den blir lite gyllenbrun, då kan man sänka värmen till runt 175c* ett tag och slaska på i några minuter till. Ta ut den och skär upp och servera med tillbehör, typ sylt eller socker. Jag är så dietskadad så jag kör helt optimalt med stevia strö.

 

Gl hf, veckans matlådor fixade och det tog dig bara 30minuter! Mycket protein, kolhydrater och nästan inget fett och det smakar inte förjävligt vilket enligt mig är godtyckligt. Perfekt för deff eller en optimerad clean bulk. Glömde tyvärr ta bilder på dagens sats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, den i jakan som jag tittade på igår var faktiskt den mest intressanta, budgivningen startade idag och jag leder fortfarande med utgångspriset budat så med lite varians med mig så ror jag fan hem den! hoppas hoppas inte den stiger så mkt mer. Riktigt fräsch 1a och 10meter till pendeln typ!

 

Ja nära till kommunikationer är enormt viktigt om man bor på landet (jakan) ;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nära till kommunikationer är enormt viktigt om man bor på landet (jakan) ;-) .

 

haha, blir en liten uppgradering från bondesamhället jag bor i nu iaf (bor hemma fortfarande dessutom).. Får försöka klonka WSOP eller liknande så att jag kan bli en riktig innerstadsbo och inte en inkörd "jakanes", förutsatt att jag får lägenheten då. Gått upp lite dock men fortfarande helt klart prisvärd och jag leder budgivningen och gjort det hela dagen så oddsen ser hyffsade ut! Typ set vs flushdraw all-in flop EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att jag blivit en stolt bostadsrättsägare så där rök den oskulden! Inga bud som kom in efter mig så drog in till jakan idag för att skriva på alla papper så den är officiellt min nu! :mrgreen: Får nycklar och tillgång till lägenheten den 22juli!

 

Då kan jag bocka av lägenhetsköpet från the to-do-list! Så jävla glad alltså, lagom till midsommare detta. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt! Grattis :)

Hur gammal är du? Jag är sugen på att styra bostadsrätt men är 20 år, venne om det är dumt. :shock:

 

tackar! fan vad det skall korkas champagne imorn! :mrgreen:

 

Jag är 23 år. Beror lite på, bor du hemma fortfarande? Hatar du det eller klarar du av tillvaron? Har du jobb? Allt handlar om preferenser helt enkelt!

 

Jag har ju egentligen sökt boende ett längre tag, har ledsnat på att bo hemma sedan 4år sedan typ men inte haft möjlighet att flytta då jag haft för lite pengar samt ej haft någon bra kö-plats för hyresrätter. Fick heltidsjobb förra sommaren så nu har jag hunnit knega ihop lite pengar för kontantinsats så hittade jag en hyffsad billig 1'a ett stenkast ifrån jakobsberg centrum så taget helt enkelt! Så nu kommer jag inte känna mig så jävla begränsad som jag gjorde när man bodde hemma hos morsan liksom. Nu blir det vilda fester och gangbangs varje fredag hemma hos mig och du är varmt välkommen om du har vägarna förbi! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt rungood, 4ordentliga (räknar inte med gårdagens kisspaus) plusdagar irad nu. Har nitat upp mig rätt rejält och det ger resultat, känner mig som hemma nu när jag är semi-nit och inte halvlös som jag brukar vara vanligtvis. Så jag fortsätter på denna linje och kanske vågar mig på några shots på /2 efter löningen och hoppas på att det går bättre då helt enkelt.

 

Ospyfdd.jpg

 

 

Bettar vi mer på river?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k237.36

CO: k467.81

Hero (BTN): k260.77

SB: k199.13

BB: k80.86

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:club: K:heart:

 

UTG calls k1.00, fold, Hero raises to k4.00, fold, fold, UTG calls k3.00

 

Flop: (k9.50, 2 players) A:spade: 5:spade: 9:spade:

UTG checks, Hero bets k7.12, UTG calls k7.12

 

Turn: (k23.74, 2 players) T:heart:

UTG checks, Hero bets k15.00, UTG calls k15.00

 

River: (k53.74, 2 players) T:club:

UTG checks, Hero bets k30.00, UTG calls k30.00

 

Spoiler!
Hero shows A:club: K:heart: (Two Pair, Aces and Tens)

Hero wins k110.90

 

 

c/r river eller korrekt spelad?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k249.75

BB: k172.15

UTG: k52.94

CO: k192.67

BTN: k222.51

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 7:heart: 7:diamond:

 

UTG calls k1.00, fold, BTN raises to k4.50, Hero calls k4.00, BB calls k3.50, fold

 

Flop: (k14.50, 3 players) 8:spade: 2:club: 8:club:

Hero checks, BB checks, BTN bets k10.87, Hero calls k10.87, fold

 

Turn: (k36.24, 2 players) 3:club:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k36.24, 2 players) 7:spade:

Hero bets k26.00, fold

 

Spoiler!
Hero shows 7:heart: 7:diamond: (Full House, Sevens full of Eights)

Hero wins k35.34

 

 

Vs aggrospewfisk, väldigt standard i guess?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k495.43

Hero (UTG): k377.50

CO: k538.36

BTN: k378.13

SB: k34.01

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has Q:club: A:diamond:

 

Hero raises to k3.50, fold, fold, fold, BB raises to k12.00, Hero calls k8.50

 

Flop: (k24.50, 2 players) 6:diamond: 2:spade: Q:spade:

BB bets k24.50, Hero calls k24.50

 

Turn: (k73.50, 2 players) 8:heart:

BB bets k73.50, Hero calls k73.50

 

River: (k220.50, 2 players) 3:spade:

BB checks, Hero checks

 

Spoiler!
BB shows 8:diamond: 8:club: (Three of a Kind, Eights)

BB wins k214.99

 

 

Kan man folda här? Mot 35/25 cirkus, väldigt aggressiv. Känns som om att han kan spewa loss med Asx här så jag synar.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k108.44

BTN: k151.49

SB: k225.88

Hero (BB): k195.00

UTG: k98.72

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 3:diamond: 5:diamond:

 

fold, CO raises to k3.50, fold, fold, Hero calls k2.50

 

Flop: (k7.50, 2 players) 5:spade: J:spade: 3:spade:

Hero checks, CO bets k7.50, Hero raises to k23.00, CO calls k15.50

 

Turn: (k53.50, 2 players) T:club:

Hero bets k39.00, CO raises to k81.94 and is all-in, Hero calls k42.94

 

River: (k217.38, 2 players) 8:heart:

 

Spoiler!
CO shows J:diamond: J:heart: (Three of a Kind, Jacks)

CO wins k211.95

 

 

Härlig och klassisk suckout. :mrgreen:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k207.49

UTG: k76.58

CO: k99.03

BTN: k215.38

SB: k291.82

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:spade: A:club:

 

UTG raises to k2.00, fold, BTN calls k2.00, fold, Hero raises to k8.50, UTG raises to k76.58 and is all-in, fold, Hero calls k68.08

 

Flop: (k155.66, 2 players) 5:heart: T:heart: Q:diamond:

 

Turn: (k155.66, 2 players) K:spade:

 

River: (k155.66, 2 players) 2:club:

 

Spoiler!
UTG shows A:heart: J:club: (Straight, Ace High)

UTG wins k151.77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar! fan vad det skall korkas champagne imorn! :mrgreen:

 

Jag är 23 år. Beror lite på, bor du hemma fortfarande? Hatar du det eller klarar du av tillvaron? Har du jobb? Allt handlar om preferenser helt enkelt!

 

Jag har ju egentligen sökt boende ett längre tag, har ledsnat på att bo hemma sedan 4år sedan typ men inte haft möjlighet att flytta då jag haft för lite pengar samt ej haft någon bra kö-plats för hyresrätter. Fick heltidsjobb förra sommaren så nu har jag hunnit knega ihop lite pengar för kontantinsats så hittade jag en hyffsad billig 1'a ett stenkast ifrån jakobsberg centrum så taget helt enkelt! Så nu kommer jag inte känna mig så jävla begränsad som jag gjorde när man bodde hemma hos morsan liksom. Nu blir det vilda fester och gangbangs varje fredag hemma hos mig och du är varmt välkommen om du har vägarna förbi! 8-)

 

Ok, har några år tills jag är där då!

Jag bor hemma och har väl egentligen inget emot det då jag har en bra relation med morsan (endast vi i en semistor villa). Men känner självklart att jag vill ha eget!

Jobbar, men har ingen fast tjänst :roll:

 

Yeay, kommer lätt förbi! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har några år tills jag är där då!

Jag bor hemma och har väl egentligen inget emot det då jag har en bra relation med morsan (endast vi i en semistor villa). Men känner självklart att jag vill ha eget!

Jobbar, men har ingen fast tjänst :roll:

 

Yeay, kommer lätt förbi! :mrgreen:

 

Du kommer nog ledsna på din mor om inte alltförlång tid. ;-) Det blir så när man levt ihop för länge (på för trång yta). Tillslut blir man irriterad över egentligen pissgrejer, precis som ett gammalt par typ haha. Kommer nog definitivt respektera min mor mer när jag kommer ifrån henne så det är bättre på alla sätt och vis att jag tillslut fick tag på en egen lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående lägenhet i Stockholm. Om du inte har det väldigt gott ställt ekonomiskt är det för dyrt med en bostadsrätt (i stan). Jag rekommenderar starkt att hitta nån polare eller bekant att bo med och dela på kostnaden i några år. Andra hand är att föredra. Delat på två får du mycket mer för pengarna än om du står själv med alla kostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående lägenhet i Stockholm. Om du inte har det väldigt gott ställt ekonomiskt är det för dyrt med en bostadsrätt (i stan). Jag rekommenderar starkt att hitta nån polare eller bekant att bo med och dela på kostnaden i några år. Andra hand är att föredra. Delat på två får du mycket mer för pengarna än om du står själv med alla kostnader.

 

Jo jag vet, men de jag känner bor i pyttesmå 1or så det går inte riktigt att dela på bostaden utan att man springer in i varandra så tyvärr, har redan sett över den möjligheten. Får nöja mig med 20min in till stan med pendeln, bättre än nuvarande som tar 1h15min med buss till samma. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, men de jag känner bor i pyttesmå 1or så det går inte riktigt att dela på bostaden utan att man springer in i varandra så tyvärr, har redan sett över den möjligheten. Får nöja mig med 20min in till stan med pendeln, bättre än nuvarande som tar 1h15min med buss till samma. :mrgreen:

 

Nu var det minibiff jag tilltalade som funderade på att köpa lägenhet. Glömde citera honom så det blev tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ju heeelt andra midsommarplaner än vad jag hade räknat med, kul var det iaf! Hamnade ute i nacka med ett gäng på 12~ pers, mycket överklass så jag var bondig ofc.

 

Vi hade en svank-off som jag vann med bravur, vettefan vem som kom på den tävlingen men som den gymbög man är har man ju koll på svank och höftrörelserna, fick till en sån bra svank att man nästan kunde ställa ett ölglas över rövhelvetet haha. Bragscore +5,5p.

 

När vi skulle dra vidare hemåt med min syster och hennes pojkvän får jag självfallet den geniala iden att klättra upp för en 7meter hög mur byggda av stora klippbumlingar som simulerade en ordentlig klippvägg. Slutade inte med brutna ben men däremot ett vackert kukhål i mina underbara shorts. Brag: kom 2steg upp, vågade inte mer för var inte tillräckligt oförståndig. PS. hamnade på video där man ser hur jävla dålig jag är, hoppas den aldrig läcker ut.

 

Utöver detta hängde man i en rejäl trädgren som ofc gick sönder fet som man är, knakade i hela jävla området då det lät som om någon fällde ett träd haha. Springer ofc därifrån för att strax därefter inse att jag måste tillbaka då min mobil försvann lol. Sen var det ju det klassiska skavsår skiten så slutade med att jag sprang runt sent i natten på t-banan och centralen utan skor, fyfan hade tuggummi på fötterna. Folk tittade konstigt, fattar inte varför! Bussen hem var standard, spydde ofc (det var bål med chili och vin, NOT okey, spyr alltid av vin) och sen mådde jag bra. Gick väl och la mig runt 04-05. Vaknade precis pigg och glad och inser att mina fötter behöver rehabilitering efter gårdagens barbarism.

 

Fan, glömde nästan bort att jag blev kallad av 2 (eller 1) snygg brud för gubbe igår natt efter jag sa "fan ni kan ju inte va äldre än 98or...". Tog obv åt sig, även om jag var ironisk, men måste ha fallerat någonstans vid kommunikationen. Ps dom såg inte så gamla ut så lite rätt i min kommentar hade jag nog! Lär nog bli poker senare, volymen är riktigt jävla horribel för månaden och jag är riktigt taggad att få upp en större BR så man kan hoppa upp på /2 forever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flopsize?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k356.80

BTN: k82.13

SB: k59.96

Hero (BB): k200.67

UTG: k157.13

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:heart: Q:spade:

 

UTG calls k1.00, CO raises to k3.62, BTN calls k3.62, fold, Hero raises to k16.24, UTG calls k15.24, CO calls k12.62, BTN calls k12.62

 

Flop: (k65.46, 4 players) 7:heart: Q:heart: 4:heart:

Hero bets k30.00, fold, fold, fold

 

Spoiler!
Hero shows A:heart: Q:spade: (One Pair, Queens)

Hero wins k63.83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flopsize?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k356.80

BTN: k82.13

SB: k59.96

Hero (BB): k200.67

UTG: k157.13

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:heart: Q:spade:

 

UTG calls k1.00, CO raises to k3.62, BTN calls k3.62, fold, Hero raises to k16.24, UTG calls k15.24, CO calls k12.62, BTN calls k12.62

 

Flop: (k65.46, 4 players) 7:heart: Q:heart: 4:heart:

Hero bets k30.00, fold, fold, fold

 

Spoiler!
Hero shows A:heart: Q:spade: (One Pair, Queens)

Hero wins k63.83

 

hahaha diggar fan snubben som limpar UTG och synar 15bb :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig fixdag idag.

 

Måste:

 

städa

fixa tvätten

handla (check)

laga matlådor

gymma

grinda poker (halv-check)

Och annat fix som byta lakan osv

 

suger att morsan är bortrest samtidigt som det är underbart, det här är väl antagligen en semi-övning på hur det är att bo ensam i en lägenhet inför min kommande flytt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi gjorde exakt likadant i en tidigare hand mot mig, med TP och sämre kicker men drog ut så vi splittade på den potten. Nu fick han smaka. Är verkligen inte standardspel. ;-)

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k261.51

UTG: k218.05

Hero (CO): k203.61

BTN: k255.20

SB: k148.72

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has J:spade: A:heart:

 

UTG calls k1.00, Hero raises to k4.00, fold, fold, fold, UTG calls k3.00

 

Flop: (k9.50, 2 players) 2:heart: J:diamond: 5:spade:

UTG checks, Hero bets k6.00, UTG raises to k27.50, Hero calls k21.50

 

Turn: (k64.50, 2 players) 9:diamond:

UTG bets k64.50, Hero raises to k172.11 and is all-in, UTG calls k107.61

 

River: (k408.72, 2 players) 3:club:

 

Spoiler!
Hero shows J:spade: A:heart: (One Pair, Jacks)

Hero wins k398.51

 

 

 

Just.. wow. Fick höra i chatten att han trodde jag bluffade, han synade med ett sämre par. Både jag och någon till i chatten fick sig ett gott garv.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k199.00

BB: k240.53

UTG: k196.07

CO: k45.40

BTN: k182.87

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has 5:club: A:spade:

 

fold, fold, fold, Hero raises to k3.00, BB calls k2.00

 

Flop: (k6.00, 2 players) 5:spade: 3:diamond: 7:spade:

Hero bets k4.50, BB calls k4.50

 

Turn: (k15.00, 2 players) 2:spade:

Hero bets k10.00, BB calls k10.00

 

River: (k35.00, 2 players) 2:heart:

Hero checks, BB bets k26.25, Hero raises to k81.50, BB calls k55.25

 

Spoiler!
Hero shows 5:club: A:spade: (Two Pair, Fives and Twos)

Hero wins k193.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sprang rätt meh i början, men ändå okej, och lossnade rejält nu på kvällen så är väl på ett nytt ATH för månaden! +550kr på 700 händer.

 

 

Typ 27/8 liknandish. 70%F3B, inget enormt sample men inget jättelitet heller. Vad gör vi på river?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k172.59

CO: k226.25

BTN: k480.30

Hero (SB): k219.71

BB: k71.35

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:club: 8:club:

 

fold, fold, BTN raises to k3.50, Hero raises to k12.00, fold, BTN calls k8.50

 

Flop: (k25.00, 2 players) 3:heart: 3:spade: 2:spade:

Hero bets k14.00, BTN calls k14.00

 

Turn: (k53.00, 2 players) 8:diamond:

Hero checks, BTN bets k30.00, Hero calls k30.00

 

River: (k113.00, 2 players) 8:spade:

Hero???

 

 

 

Man både älskar och hatar att floppa nötfärgar, men man måste ju bara älska att göra det mot två fiskar i MW-pot, även potten för det mesta kommer stendö vid minsta bet. Frågan är således, vadfan gör vi med nötfärgen först att agera?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k263.53

CO: k193.24

BTN: k204.32

SB: k169.23

Hero (BB): k224.24

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has J:heart: A:heart:

 

UTG calls k1.00, CO calls k1.00, fold, SB calls k0.50, Hero raises to k5.00, UTG calls k4.00, CO calls k4.00, fold

 

Flop: (k16.00, 3 players) 2:heart: K:heart: 3:heart:

Hero bets?

 

 

Finns väl inget mer vi kan ta värde av i följande hand, är min känsla, eller? Låter hellre missade drag eller sämre händer få bluffa, korrekt? Fi okänd. Och en till fråga, är det OK att donka ut i MW, jävligt våt bräda med topset här? Känns som om att den ofta kan checkas och om man blir raisad så är det ju bara få in det.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k117.50

Hero (SB): k196.18

BB: k75.61

UTG: k200.00

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00, UTG posts DB k1.00

 

Pre Flop: (k2.50) Hero has 6:spade: 6:diamond:

 

UTG raises to k3.50, BTN calls k3.50, Hero calls k2.50, BB calls k1.50

 

Flop: (k12.50, 4 players) 6:heart: 5:diamond: 4:heart:

Hero bets k9.00, fold, UTG calls k9.00, fold

 

Turn: (k30.50, 2 players) Q:spade:

Hero bets k23.00, UTG calls k23.00

 

River: (k76.50, 2 players) K:club:

Hero checks, UTG checks

 

Spoiler!
Hero shows 6:spade: 6:diamond: (Three of a Kind, Sixes)

Hero wins k76.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1a handen bettar jag minst 3/4, helst allin (det du har kvar).

 

2a handen bettar jag 3/4 flop, om turn är hjärter checkar jag annars bet igen, river check/raise om turn är hjärter annars bet 3/4 pot.

 

3e handen bettar jag lite (halvpot eller lägre) och synar eventuell raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...