Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

Check/syn känns väl dock uberkallt? Vi bettar ju på turn för FE? Enda anledningen till att checka turn är ju för att vi får se ett gratis riverkort.. inte för att vi vill att fi skall betta och vi skall syna? Ja menar även om han skjuter med random bluff så har han oss slagen väldigt ofta.

 

Min tanken bakom att checka är att det är lite mindre variation i det move:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Carldenstore, rooney, leo, hatab2b och mrdawwe är nötdagböcker! :D

 

Tänkte bara flika in med det med 3b vs utg ifrån CO, hörde någon säga det för ett tag sedan att det är ganska dumt att tänka så som du gjorde/gör. För man vet ju själv att man öppnar ju ändå massor med skit typ därifrån också. Eller skit och skit, men händer som inte är så profitabla att syna. Sc, någon/några onegappers, lite AJ,AT, suitade ess och alla pockets. 4bettar man inte mycket så bör ju duktigare spelare 3betta ganska mycket profitabelt mot än oavsett om det är BTN vs CO eller CO vs UTG. Det vidgade mitt perspektiv lite då jag 3bettade ganska lite mot utg innan. Finns säkert regs som öppnar utg bredare också, fisk öppnar ju ofta brett utg med om det är lösa fiskar. Det med pockets kanske också är en fråga om vad det är för spelare, ingen aning hur mycket folk synar låga pockets / 4b-bluffar. Vill minnas att jag blev dödssågad av någon på pf när jag tyckte till om att någon synade med 3bet 33 typ när det inte var multiway oop. :oops:

 

Aja, du kan ju ta kommentaren som du vill. Kanske blev lite rörigt/oklart, men jag tycker nog det kan vara hälsosamt för vissa att tänka till hur mycket man själv öppnar utg :) .. Det är mer skräp oavsett än vad du verkar tro verkar det som! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheOffice är ju ett absolut måste. Hur fan kan ingen rekommenderat den? Fanns en tid då den dagboken var den enskilt enda anledningen till att man hängde här. Suverän!

 

För att få lite extra bakgrundsinfo kan man även läsa IRLSucks egen dagbok. Finns en del guld där också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några inbitna hockeynördar på forumet?

 

Satan vad man ser fram emot säsongen och att få kolla på elitseriematcher innehållandes ett lag som man på riktigt håller på. Imorgon börjar träningsmatcherna för vår del och vi inleder med AIK hemma. Ska bli sjukt kul att spana in alla nyförvärv!

 

Det jag mest är orolig för den här säsongen är tränarna. En medioker allsvensk tränare och sen en minst sagt medioker division 1 tränare som ass? Känns sådär enligt mig.

Får hoppas att Sandberg kan hålla den nivån som han höll under slutet av förra säsongen. Forwardsuppsättningen känns bra och backarna känns väl helt okej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några inbitna hockeynördar på forumet?

 

Satan vad man ser fram emot säsongen och att få kolla på elitseriematcher innehållandes ett lag som man på riktigt håller på. Imorgon börjar träningsmatcherna för vår del och vi inleder med AIK hemma. Ska bli sjukt kul att spana in alla nyförvärv!

 

Följer NHL slaviskt :mrgreen:. Senast man kollade på svensk hockey var nog under FBK's glansdagar för ~10år sedan, därefter upptäckte man NHL och har sedan dess aldrig tittat tillbaka..

 

Blir nog att se några matcher live i år dock då en av mina bättre kompisar är ett die-hard leksandfan som inte kan sluta tjata om hur kul det är med svensk hockey.

 

Såg inte om du skrev det men vilket lag håller du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig update. Pokern går inge vidare, börjar en session med att tappa ett inköp, ger upp och tar en liten paus för att sedan dra en repeat på det. Känns bara allmänt segt och tråkigt att spela just nu. Tar nog några dagar off och har förhoppningsvis fixat dygnsrytmen och sånt tills nästa vecka så det kan bli lite grind igen istället för 500 händer hit och dit som det ser ut atm!

 

Försök pressa dig att spela 1000-3000 händer per session, gjorde exakt som du beskriver innan. Tror det är nyttigt att kriga i motgång, man kommer ju aldrig in i flowet/in the zone när man spelar 500 händer :-P

 

Blir skönare när man slutar också när man sätter något mål och klarar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra även om lagen inte tilltalar mig speciellt mycket

 

Frölunda har onekligen en spännande satsning på G. En bra mix av unga talanger och lite mer rutinerade spelare. Sätter dock ett litet frågetecken kring eran backsida som känns rejält oprövad på denna nivå?

 

Måste säga att jag diggar Roger som fan och han om någon vet ju hur man får ut max av era unga spelare!

 

Roger är väl varför jag verkligen tror på denna satsning. För övrigt så drar ju PP igång på Tisdag, brukar du spela det? Även om man knappt får tillbaka pengarna så är det förbaskat roligt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...