Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han verkar ju 3betta väldigt brett uppenbarligen, vilket gör det ännu mer rimligt att raisa river imo. Vi blockar ju AK väldigt fint, sen så är ni väl inte så överdrivet deep heller egentligen. Han kommer nog inte sätta oss på KK, han verkar ju f.ö väldigt spewig. Antar att han kommer gråtsyna med ett par händer, får du aldrig syn av sämre och han 3betar jättebrett så borde man väl kunna bluffa här rätt friskt också med missade färgdrag? Om det nu finns så många färgdrag vi kommer sitta och syna bara ur poss iofs och flatta 3bet oop pre. Tycker handen utspelar sig så konstigt så det är väl bara och jamma och hoppas att han vill kika eller något :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han verkar ju 3betta väldigt brett uppenbarligen, vilket gör det ännu mer rimligt att raisa river imo. Vi blockar ju AK väldigt fint, sen så är ni väl inte så överdrivet deep heller egentligen. Han kommer nog inte sätta oss på KK, han verkar ju f.ö väldigt spewig. Antar att han kommer gråtsyna med ett par händer, får du aldrig syn av sämre och han 3betar jättebrett så borde man väl kunna bluffa här rätt friskt också med missade färgdrag? Om det nu finns så många färgdrag vi kommer sitta och syna bara ur poss iofs och flatta 3bet oop pre. Tycker handen utspelar sig så konstigt så det är väl bara och jamma och hoppas att han vill kika eller något :lol:

 

Jag skulle uppskatta om du svarade på min fråga på förra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Check!

 

20130622233703-81.233.250.45.png

 

Innan någon påpekar det så är jag faktiskt över fem, 5045,31 SEK för att vara exakt. :) Står annorlunda i HM av någon anledning.

 

Är grymt nöjd över att jag redan klarat målet en dag "för tidigt" och ca 40 bb/100 är klart över förväntan. Mycket av resultatet beror på värdet i fredags kväll där det stundtals donerades friskt till alla möjliga, så det var bara tacka och ta emot! Kommer nog ta det lite lugnare imorgon, men lite händer ska jag väl få in.

 

Nu: NHL!

 

 

 

Funkar ditt HM2 på svs? får nämligen error när jag försöker få in händer .. den får inte in alla händer.. ngn som haft liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör det, dock skiljer sig resultaten i HM och klienten en del ibland, men det går vad jag förstått inte att göra något åt?

 

Har inte så bra koll på Holdem Manager tyvärr, så jag är nog inte till så stor hjälp. Vet inte ens hur jag själv fick det att funka...

 

Vilken version har du?

 

 

Jag har 2an men får inte in handhistoriken ska maila HEM o se va dom säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket tankar kring händerna jag lägger upp, vilket är lite tråkigt, men dom kanske bara är allmänt ointressanta... är det så att jag spelat sjukt ruttet/konstigt vill jag gärna höra det. :)

 

***

 

Läste nyss den här:

http://www.plusevpokerstrategy.com/ev-poker-strategy/increase-your-redline-win-rate-like-a-boss-advice-from-a-pro/

 

Innehållet är säkert självklarheter för många av er. Personligen tycker jag en del var standard men fanns även saker som är klart värda att tänka på betydligt mer än vad jag gör idag. Även om jag inte har ett speciellt stort sample tänkte jag gå in i HM2 och kolla min bb/100 från alla positioner, men framförallt från blindsen. Var i HM2 gör jag det?

 

Passar även på att fråga vad skillnaden mellan bb/100 och BB/100 är? :-P

 

Tycker händerna som du postade senast, "de tre största potterna" alla var bra spelade :) Flatta AA med 200 BBS känns bra, men lite tufft OOP. Tur att brädan blev torr och bra så det inte var så svårspelat :)

 

Angående att se bb/100 för enskild position så gör du såhär:

Reports->More Reports (höger om HUD Options) -> Position. Då kommer du få en flik där /Sessions/By Stakes/Cash Results Graph ligger som heter "Position":)

 

Angående bb/100 och BB/100 så antar jag att bb/100 är big blinds/100 hands och BB är Big Bets(2x big blind)/100 hands

 

EDIT: länken om red-line var riktigt intressant! Gick in och läste tråden hans på 2+2 också, sjuk snubbe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker händerna som du postade senast, "de tre största potterna" alla var bra spelade :)Flatta AA med 200 BBS känns bra, men lite tufft OOP. Tur att brädan blev torr och bra så det inte var så svårspelat :)

 

Det är 100bb deep. Tycker definitivt vi ska försöka få in det. 100b deep och BTN vs blinds, han lär ju få in det ganska light. Speciellt när han 4betar. Är det mot en regg och vi aldrig 5betar här annars kanske man får syna bara för att vi inte spelar några händer likadant, balans och hela köret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 100bb deep. Tycker definitivt vi ska försöka få in det. 100b deep och BTN vs blinds, han lär ju få in det ganska light. Speciellt när han 4betar. Är det mot en regg och vi aldrig 5betar här annars kanske man får syna bara för att vi inte spelar några händer likadant, balans och hela köret.

 

Villain har 100BB, Hero har 200BB.

Boss200, antar att det är /2? 400 kr -> 200 BBS.

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...