Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vafan skulle man shova river för i TT ? :D dunderslakt imo.

 

Snackar vi värdehänder så är hans range överpar, alla knektar från J9 upp till AJ9 antagligen. Han kommer antagligen gå check/syn med alla dessa 100% av gångerna om vi bettar en normal size (Pott är verkligen max imo inte större). Det är ju helt sinnessjukt att du vill shova för typ 200bb här lol. Vi reppar ju inga bluffar heller på en sån torr flopp, vill gärna höra vilka händer du shovar som bluff här för 200bb! Om vi ska ha någon balans dvs. Den enda båten han kan ha är JT dessutom. Så mer rimligt att han ska ha ett överpar än en båt här. Obviously kommer han inte syna av nästan 200bb riverjam med ett överpar när han inte ens är committad.

 

 

 

Cbettar nog 9orna personligen här oop helst. I övrigt har jag inga kommentarer om dina syner, kräver nog stats/reads för att man ska behöva ha en åsikt. AT flattar jag pre och synar ned hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi för air på den här brädan när det inte finns drag? AK bör ju 4bettas pre helt klart. Vet inte om jag blir trollad om jag inte hänger med, men vi kan ju ta betalt ifrån alla hans överpar och knektar. Han lär ju knappast syna en shove med J9,QJ.. Eller det är ändå 2 inköp han ska betala av. Tror inte vi får syn tillräckligt ofta för att det ska vara värt riktigt. Shovar hellre en bräda där han kan ha en lägre båt etc eller i en sån situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi för air på den här brädan när det inte finns drag? AK bör ju 4bettas pre helt klart. Vet inte om jag blir trollad om jag inte hänger med, men vi kan ju ta betalt ifrån alla hans överpar och knektar. Han lär ju knappast syna en shove med J9,QJ.. Eller det är ändå 2 inköp han ska betala av. Tror inte vi får syn tillräckligt ofta för att det ska vara värt riktigt. Shovar hellre en bräda där han kan ha en lägre båt etc eller i en sån situation.

 

Vi har allt air vi synar ett 3b IP. Sen blir shove extra sexigt beroende på hur dynamiken är, om vi varit semispew så älskar jag den. Är vi nitiga så gillar jag den inte lika mycket. Sedan så är det svs och folk tenderar att syna lätt också typ, så resonerar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har allt air vi synar ett 3b IP. Sen blir shove extra sexigt beroende på hur dynamiken är, om vi varit semispew så älskar jag den. Är vi nitiga så gillar jag den inte lika mycket. Sedan så är det svs och folk tenderar att syna lätt också typ, så resonerar jag.

 

Vänta lite. Om vi adderar det du skrev här:

 

-Folk synar lätt

- Vi har mycket air som vi synar 3b IP

- Vi vill shova 200bb på river?

 

Den ekvationen går ju inte ihop öht. Någonting får du ju ändra i din åsikt för att det ska vara ett vinnande spel. Vilken air floatar vi 3 gator och shovar, sen har jag dålig erfarenhet att levla på micros på svs. Går sällan som man vill, låt andra levla ist och syna ned! Tycker vi ska kunna få in det mot andra båtar åtminstone om vi ska shova här, han har ju som sagt bara knektar och överpar. Allt detta synar han garanterat en normal size med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite. Om vi adderar det du skrev här:

 

-Folk synar lätt

- Vi har mycket air som vi synar 3b IP

- Vi vill shova 200bb på river?

 

Den ekvationen går ju inte ihop öht. Någonting får du ju ändra i din åsikt för att det ska vara ett vinnande spel. Vilken air floatar vi 3 gator och shovar, sen har jag dålig erfarenhet att levla på micros på svs. Går sällan som man vill, låt andra levla ist och syna ned! Tycker vi ska kunna få in det mot andra båtar åtminstone om vi ska shova här, han har ju som sagt bara knektar och överpar. Allt detta synar han garanterat en normal size med.

 

förklarade mig lite klumpigt, visst shovar man inte med allt man synar i ett 3b IP men ju spewigare image man har desto mer kan man göra det profitabelt menar jag. Så ju högre spewfaktor man har desto mer gillar jag shove. Lägg till levling faktorn som du nämner+svs så får man en skön shovecombo imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stort röstar jag för, tror de händer han väljer c/s med kommer syna ganska oavsett size (rimlig sådan) medan resten foldar. Inte så han plötsligt kommer välja syn med ak för vi gör det litet.

Jag hade börjat tänka att FI vet att jag inte kan bluffa stort här utan minst en J. Även rädd för att skrämma bort QQ-AA med stort bet då vi inte har så mycket bluffar här men att man kan mjölka ut en syn ur han med <1/2 bet.

 

Beror ju en hel del på hur man själv ses och hur FI spelar. Men stort bet kanske är bäst mot snitt spelaren på SvS som har svårt att folda sitt överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför donka flop med AKs?

 

J9s: Ogillar spelet mot 2 spelare där du säger att den ena är lös reg och den andra är fisk.

 

Vi har 8 outs, 3 om vi har tur och jag tror nog att vi inte får båda att folda speciellt ofta då det är en ganska torr bräda och de finns inte så mycket drag de kan sitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand två kan du gått checka turnen tycker jag. Såklart check/syn är tanken.

 

Check/syn känns väl dock uberkallt? Vi bettar ju på turn för FE? Enda anledningen till att checka turn är ju för att vi får se ett gratis riverkort.. inte för att vi vill att fi skall betta och vi skall syna? Ja menar även om han skjuter med random bluff så har han oss slagen väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...