Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sätter nytt personbästa idag! Jävla oflyt att det består av antal maskiner tvätt jag kör på en tvättid. Har haft tre resväskor i hallen ett antal veckor som jag tänkte skulle väck idag.

 

Blir att grinda till gladiator ikv.

 

Also: är det straffbart att gå mot rött? Går mot rött i princip varje gång jag går till gymmet och övergångsstället är bredvid polishuset.

Tror knappast det är det men svenska rättssystemet är väl inte spec fair annars heller.

 

MVH

45-hp juridik89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avkriminaliserat ser det ut som.

Dvs det är ajabaja men finns ingen sanktion mot det.

 

Om du via tex ett fordon är "i trafiken" och kör mot röd gubbe kan det säker vara vårdslöshet i trafiken eller dylikt.

 

Trafikregler är bara en massa förordningar så ingen orkar väl typ läsa på där förutom polisaspiranter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty facits!

 

Bjuder på ett recept Sladdafans nötlasagne:

 

1kg ost

1kg nötfärs

1 pkt Knorrs lasagnemix

Championer

Rödlök

1kg keso

Jalapenos

Mjölk

Lasagneplattor! Behöver mer än de du får i Knorrs mix

 

 

Stek svamp+lök och komplettera med köttfärsen och avsluta med jalapenos i köttfärsmixen i valfri mängd.

Blanda din lasagnemix med mjölk och koka upp.

knorr-menymix-lasagne--1052808.jpg används för att jag är lite lat. Kan göra egen ostsås också men detta går snabbare, samt att denna är god.

 

Komplettera din lasagnemix med riven ost så att det smälter i såsen.

 

Börja med ett lager keso i botten på din form. Har blandat in kvarg med ett par ggr men tar man för mycket kvarg får det en lite slemmig konsistens.

 

Över med ett lager plattor + köttfärsmixen, plattor igen och häll över lite av såsen. Repetera.

 

När man är upp på toppen avslutas det med RIKLIGT med riven ost och gärna lite oregano på toppen.

 

In i ugnen!

 

Skulle jag äta ihjäl mig på nånting skulle det bli min lasagne. Framkallar sjuka matkomor. Funkar bra att frysa och är perfa att ta i kylen för värmning en sen grindnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra fredagsgrinden igår. Chefen sa iofs att jag fick ta en öl i kylen per timme jag jobbade över, avböjde och gick en timme tidigare

 

Körde ca 2h i uppförsbacke och jagade back. Damen hör av sig och vill hitta på ngt, jag kör dit och skiter i att jaga igen mitt back utan att ens skämmas.

 

Kommer dit och möts av detta:

8ifg.jpg

 

ITS A TRAP! Fick sätta ihop en byrå till henne. Hon hade börjat med sin polare så allt var i ordning och den lådan de lyckats sätta ihop var fel... Tog mig 2h att få ihop den 8-)

 

Spenderade natten där. Blev utkörd vid halv 11 då hon skulle iväg o shoppa och jag nekade action att joina. Hitta ett gott gäng att bruncha med på stan. De har en helt magisk brunch på lördagar på detta stället! Gick allin på efterrätterna idag och fick ont i magen

 

hbd9.jpg

 

 

Alla facittränare: Alkohol + träning? Kört ett pass nu och det blev ändrade planer så kommer dricka ikväll. Inte opti, hur påverkar detta? Spelar det någon roll om det är 3 timmar eller 5 timmar mellan passet och början av intaget av alkohol? Går man even på passet då man inte hinner bygga några muskler innan kroppen fokuserar på alkoholen eller kan man tom gå back?

 

Sist denna sammansättning av personer som ska dricka ikväll träffades och skulle "ta ett par öl och bada tunna" hemma hos mig sluta det med att vi fick ringa efter ambulans på morronen för en kille kräkte oavbrutet och krampade i hela kroppen. Förhoppningsvis blir det lugnare ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag läst/hört så ska man inte träna ~24h före/efter ett suparpass. Vet inte om detta är överdrivet dock.

 

Men träningspasset blir som meta säger rätt värdelöst om du ska ut och supa bara några timmar efter.

 

Suparpass... What a word :lol:

 

24h låter tråkigt. Kan man ju inte ex träna en fredakväll när man ska dricka på lördagen förutsatt att man börjar lite tidigt på lördagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra fredagsgrinden igår. Chefen sa iofs att jag fick ta en öl i kylen per timme jag jobbade över, avböjde och gick en timme tidigare

 

Körde ca 2h i uppförsbacke och jagade back. En dam hör av sig och vill hitta på ngt, jag kör dit och skiter i att jaga igen mitt back utan att ens skämmas.

 

Kommer dit och möts av detta:

8ifg.jpg

 

ITS A TRAP! Fick sätta ihop en byrå till henne. Hon hade börjat med sin polare så allt var i ordning och den lådan de lyckats sätta ihop var fel... Tog mig 2h att få ihop den 8-)

 

Spenderade natten där. Blev utkörd vid halv 11 då hon skulle iväg o shoppa och jag nekade action att joina. Hitta ett gott gäng att bruncha med på stan. De har en helt magisk brunch på lördagar på detta stället! Gick allin på efterrätterna idag och fick ont i magen

 

hbd9.jpg

 

 

Alla facittränare: Alkohol + träning? Kört ett pass nu och det blev ändrade planer så kommer dricka ikväll. Inte opti, hur påverkar detta? Spelar det någon roll om det är 3 timmar eller 5 timmar mellan passet och början av intaget av alkohol? Går man even på passet då man inte hinner bygga några muskler innan kroppen fokuserar på alkoholen eller kan man tom gå back?

 

Sist denna sammansättning av personer som ska dricka ikväll träffades och skulle "ta ett par öl och bada tunna" hemma hos mig sluta det med att vi fick ringa efter ambulans på morronen för en kille kräkte oavbrutet och krampade i hela kroppen. Förhoppningsvis blir det lugnare ikväll!

 

Vart är brunchen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra fredagsgrinden igår. Chefen sa iofs att jag fick ta en öl i kylen per timme jag jobbade över, avböjde och gick en timme tidigare

 

Alla facittränare: Alkohol + träning? Kört ett pass nu och det blev ändrade planer så kommer dricka ikväll. Inte opti, hur påverkar detta? Spelar det någon roll om det är 3 timmar eller 5 timmar mellan passet och början av intaget av alkohol? Går man even på passet då man inte hinner bygga några muskler innan kroppen fokuserar på alkoholen eller kan man tom gå back?

 

 

Fick du betala en öl då? :-)

 

Spelar ingen roll om det är 3 timmar eller 5 timmar du väntar med alkoholen. Håller du dig till 2-3 starköl kommer inte återhämtningen påverkas märkbart, börjar du närma dig 5-6st starköl har det negativ effekt (dvs sämre än utan alkohol)

 

 

Vart gränsen går för break even på passet är svårt att säga :-) viktigast är att du äter efter träningen iaf.

 

 

Mycket skön dagbok för övrigt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty för facits pojkar! Hur ser det ut med träning dagen efter? Obv skillnad på hur man känner sig i bakfyllan. Idag märks det inte alls tex. Drack kanske 6-7 33cl och två groggar. Alltså hade de inte varit några problem att ta sig ner till gymmet nu men hu reagerar kroppen på dagen efterträning?

 

Musen: Nope jag lämnade inte en öl i kylen. Men chefen gick innan mig så han vet inte hur länge jag stannade ;)

 

Ang brunchen så är den i en liten blekingsk kust"stad" som heter Karlshamn (http://brasseriefridolf.se/) har endel polare där så hänger där from time to time. Riktigt nötig brunch på lördagar för 135 kr. Lite blandat vad de serverar men brukar vara: Bröd/sallader/sill/omelett/bacon/ostar/lufttorkad skinka/pannkakor sen varierar de lite mellan crepes/hamburgare/Kycklingfile/fläskfile/klyftpotatis/pommes/korvmixar/tacogratäng osv.

 

Första gången de hade paj igår när jag var där annars brukar de vara diverse bakverk + godis + pannkakor då. Igår var det även chokladpudding vilket var vääääldigt länge sen jag åt innan ja testa igår :)

 

Överguld att glida ner o käka denna på bakfyllan Bjuder på en bild till för att jävlas med alla som ligger bakfulla idag :twisted:

 

}334629_10150927097430524_49234175_o.jpg

 

 

 

Idag hade jag tänkt ut på den årliga svampjakten. Trattkantareller på schemat då det är överjävligt fint att ha i diverse matlagning. Dock regnar det och fick höra att man fällt all skog på mitt vanliga svampställe så det blir att leta nytt detta året.

 

EN av f.g års skörd, givetvis med en öl som referenspunkt

311184_2369187393530_4607017_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...