Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ty för hjälpen grappar. Körde mobilen från sängen. Dratt igenom Project X och Savages i soffan. Köra Project X en fredag när man är sjuk och inte ska ut o festa var lite dumt.

 

Varit en runda på apoteket och shoppat och gick inom ICA men vände i dörren. Löning idag = alla pensionärer får sina pensioner och ska ut och handla. Värdelöst att handla när alla pensionärer är ute.

 

Borde testa lönevärdet på SVS ikväll men spela med feber är inte riktigt nöten. Suttit och lekt lite i PT och kollat gamla händer. Ganska kul att läsa gamla händer ändå och man kommer ihåg skrämmande många.

 

Bjuder på en godbit. En klassisk FI som skapade långa kölistor när han valde att slå sig ner. Hade honom på -85k på 4k händer i min db.

 

BossMedia Game #1330163114: Table Julia 30 - kr25.00/kr50.00 - No Limit Hold'em

Seat 1: xxxx(kr13441.27)

Seat 2: HERO (kr16340.85)

Seat 3: xxxx(kr10972.50)

Seat 4: FI (kr32294.44)

Seat 5: xxx(kr31661.22)

xxxxposts the small blind of kr25.00

FI posts the big blind of kr50.00

HERO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Hearts9 of Hearts

xxxxx raises kr175.00

xxxx folds

HERO calls kr175.00

xxxx folds

FI calls kr175.00

*** FLOP *** 8 of DiamondsAce of Spades6 of Hearts

FI checks

¨¨ checks

HERO checks

*** TURN *** 8 of DiamondsAce of Spades6 of Hearts3 of Hearts

FI bets kr412.50

xxxx calls kr412.50

HERO calls kr412.50

*** RIVER *** 8 of DiamondsAce of Spades6 of Hearts3 of Hearts7 of Diamonds

FI bets kr1650.00

xxxxfolds

HERO raises kr6850.00

 

FI timebankar och skriver: 45 i chatten

 

FI goes all-in with kr31706.94

HERO goes all-in with kr15753.35

*** SUMMARY ***

Total pot kr33279.20 | Rake kr15.00

Board: 8 of DiamondsAce of Spades6 of Hearts3 of Hearts7 of Diamonds

xxxxx won (kr0.00), mucks

HERO won (kr33279.20), showed 10 of Hearts9 of Hearts

xxxx won (kr0.00), mucks

FI won (kr0.00), showed 5 of Hearts4 of Diamonds

xxxxx won (kr0.00), mucks

 

Någon som kan gissa FI? Handen är nog 2 år gammal och vet ej om FI fortfarande lirar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vem FI ÄR inte vad FIs hand ;)

 

Hahaha så går det när man gör 12312 saker samtidigt! :mrgreen: :mrgreen:

 

Nae betongbarn må vara inne i kinesiska alfabetet med sin bokstavskombination men han lirar nog inte så höga stakes och köper alltid in typ 50bb och lämnar asap han har vunnit 1bb+.

 

Säger Syrene även fast jag vet att det inte är han :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha så går det när man gör 12312 saker samtidigt! :mrgreen: :mrgreen:

 

Nae betongbarn må vara inne i kinesiska alfabetet med sin bokstavskombination men han lirar nog inte så höga stakes och köper alltid in typ 50bb och lämnar asap han har vunnit 1bb+.

 

Säger Syrene även fast jag vet att det inte är han :mrgreen:

 

betongbarn spelade ju högt förr vad jag har läst här i gamla dagböcker. Vill minnas att Leo här på forumet skrev att han lirade 50/100 HU eller något vs betongbarn? Kan till och med varit 100/200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar en vild gissning på Betongbarn. Har inte så bra koll, men vad jag har läst om honom verkar han stämma in någorlunda på beskrivningen.

 

Hur mycket spelar du nuförtiden, är ju inte mycket poker i dagboken känns det som. Och vilka nivåer? :)

 

Är inte betongbarn. Har händer mot honom på 25/50 så de har han spelat.

Spelar inte alls mycket längre. Kombinerade grinden med plugg så satsade aldrig fullt ut på pokern vissa andra i evighetarn gjort.. Kört 4 år högskola där pluggandet fått lida många ggr pga av sena nätter osv. Vet inte hur många gånger jag dragit till morgonföreläsningen 9-12 och dratt hem igen i första pausen vid 10 för att jag håller på att somna. Kommer hem och ska sova, kollar datorn o klienten först och fastnar vid nån timmes grind istället för att sova. Kollade i PT och även om jag inte trackat alla händer så säger den 52k händer detta året, vilket var mer en månad back in the days.

 

Då jag inte spelar seriöst längre utan mest 4 fun och gärna till en film spelar jag lågt. I PT va de händer från /10 till /0,5 :mrgreen:

 

Läste i någons db att de bara va fisk på /0,5 så var tvungen att testa det. Indeedd var de mkt fin lekstuga.

 

Tanken är att grinda lite mer i höst så man kan lämna den svenska vintern bakom sig och till solen. Dagboken innehåller inte spec mkt poker nej. Försöker dra lite anekdoter (även om ingen bryr sig?) då och då om småkul pokerrelaterade saker för att dagboken ska innehålla någon form av poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sunplayer och xanders va ju annars två legendarer på 25-50 + back in the days, så det kanske är någon av dessa herrar? :D

 

fanns även en snubbe som hette typ ace1234 eller något sån som också var ruskigt jävla usel, men det är ju ett jävla långskott!

 

Nope, kanske var svårare o gissa än jag trodde. Nicket börjar på H iaf

Väldigt aggro och vet ej om de delade de kontot möjligtvis då jag tyckte de va en jävla skillnad när man mötte han efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trotsar febern o halsen i har varit på lite äventyr idag. Riktigt fina grejer men skippade hoppandet då jag inte har tid o va sjuk längre.

 

3k2y.jpg

 

3l50.jpg

 

evcd.jpg

 

 

Ikväll blire först lite grillning osv me brorsan o hans polare för att sen vidare till 25årsfest. 3/5 från evighetarn kommer närvara vilket är ovanligt att så många träffas irl numera. Då förutom mig själv har vi en i lund. En i halmstad. En i stockholm och den sista är bosatt i singapore atm.

 

Kan bli en riktigt bra kväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...