Gå till innehåll

Spela made hands mot drag. Betsize?


Namehere

Recommended Posts

Hej!

En snabb fråga.

 

Läste i en dagbok här att det var någon kille som tryckte på som f*n när han träffa sitt triss i A och det låg två hjärter ute. Han potbetta för att inte ge Villain odds till färgdraget.

 

Detta fick kritik, vilket jag förstår.

 

Det jag är osäker på är hur betsizing bör vara i detta fall?

 

Låt oss säga att jag sitter med triss i A och det ligger två :h: på bordet.

 

Bettar jag halvpot i en HU ger jag honom odds till draget, och han kommer syna. Bettar jag 3/4 pot så finns det stor chans att han foldar om han kan någorlunda matte.

 

C/raise är såklart en möjlighet hos draget men då är det shove från min den med triss i A.

 

Men iallafall, tillbaka till betsizing, hur bör den vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte varit alltför orolig för färgdrag när jag sitter med med set i aces. Troligen är potten 3-bettad och motståndarens range en massa pockets och klädda kort, suited som offsuited. Oavsett, beror helt på motståndarens tendenser, har han hög bet vs missed cbet kan det bli c/c flop, annars max halvpott. Skräm inte bort honom. Stackdjup extremt viktigt och c/r-linjer bör övervägas för att kunna få in stack vid djupare spel. Vid 100bb är väl 11/24/shove standard i 3b-potter.

 

Har inte så bra koll direkt, men var inte rädd för en jävla färg, du har outs ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, för att vara lite mer seriös. Då vi i princip alltid cbettar A höga brädor när vi 3bettat så måste vi sizea ngt. Och som viktorH har skrivit så fint så bestämms storleken av sizen på brädtexturen. Rent generellt så vill vi ha en större cbet size på våta brädor tex 567 och en mindre size på torra brädor som tex K96.

En sak till e ju att folk kommer syna med mycket mer än bara ett färgdrag och när vi bettar vill vi ha värde ur en range av händer som tex top par, mellan par, färdrag eller varför inte Kung höga floats.

Det här med pottodds för din motståndare är inget som du ska oroa dig för då det onekligen e hans problem att lista ut vad du har och vad han kan få dig att folda när han missar sin färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...