Gå till innehåll

Roller satsar på karmarigg! (100k händer, all vinst till välgörenhet)


glasvegas

Recommended Posts

  • Svars 370
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tog ett skott på nl100/nl200 igår, slutade obv i halvering av $2,5k-rullen som jag cashade ut. Var roligt att spela lite högre, tänkte man kunde få springa bra en gång i livet, men njeee. :lol:

 

Ska spela uteslutande på svs denna månad och se till att hålla dagboken i liv.

 

Sprungit lite bättre på svs än ongame, iaf på /4. BE på /2.

Veckograf SVS:

 

 

5mh9n6.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Ska jag bara syna hans donkblockbet eller? F.ö. 10 händer på fi så inga reads.

Jävla mongolinje han tar. Levlar alltid till mig värderaise i sådana här spots och tycks springa in i nutz varje gång känns det som.

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $580.57 (290.3 bb)

Hero (BTN): $530.43 (265.2 bb)

SB: $570.11 (285.1 bb)

BB: $441.70 (220.9 bb)

MP: $213.45 (106.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:spade: K:diamond:

MP folds, CO raises to $5.75, Hero raises to $20.25, 2 folds, CO raises to $66, Hero calls $45.75

 

Flop: ($135) A:heart: 3:diamond: 3:spade: (2 players)

CO bets $43, Hero calls $43

 

Turn: ($221) 5:club: (2 players)

CO checks, Hero bets $130, CO calls $130

 

River: ($481) 8:heart: (2 players)

CO bets $111, Hero raises to $291.43, CO calls $180.43

 

Results: $1,063.86 pot ($15.00 rake)

Final Board: A:heart: 3:diamond: 3:spade: 5:club: 8:heart:

CO showed A:club: A:diamond: and won $1,048.86 ($518.43 net)

Hero showed A:spade: K:diamond: and lost (-$530.43 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade 6500kr på CC igår och runt 2000kr på svs. Lyckades få in 87 vs A10 på A87-flop mot en fisk, turn J, river 9 och 8kpotten shippas till åsnan. Alltid bra värde på CC men blir så segt när man kan springa kallt i en evighet när man inte får in någon volym, ska hålla mig till onlinegrinden. Bor ca 50 meter från CC så egentligen borde man väl vara en livegrinder istället. :lol:

 

Stuck drygt 1k på ca 15k händer på /2 nu. Vet att inte all-inEV säger knappt någonting på svsklienten men den säger upp nästan 5k iaf. Förhoppningsvis lossnar det snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekordbackat de senaste dagarna så har inte orkat uppdatera... Runt 50 inköp back senaste 5 dagarna. Blir mer eller mindre definitivt min sista månad med poker. Har accpeterat att det inte spelar någon roll hur många händer jag trycker, kan inte boka en månad med grönt resultat. Spelar månaden ut dock.

 

Den här får avsluta dagen som slutar -12 buyins. Godnatt.

 

On Game, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (UTG): $159.50 (531.7 bb)

MP: $56.97 (189.9 bb)

CO: $17.26 (57.5 bb)

BTN: $12.30 (41 bb)

SB: $26.61 (88.7 bb)

BB: $92.19 (307.3 bb)

 

Preflop: Hero is UTG with A:club: A:spade:

Hero raises to $0.90, MP calls $0.90, 3 folds, BB raises to $4.05, Hero raises to $12, MP folds, BB calls $7.95

 

Flop: ($25.05) T:diamond: 6:spade: 5:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $18.75, BB calls $18.75

 

Turn: ($62.55) A:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $62.55, BB calls $61.44 and is all-in

 

River: ($185.43) 3:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $185.43 pot ($4.11 rake)

Final Board: T:diamond: 6:spade: 5:diamond: A:diamond: 3:diamond:

Hero showed A:club: A:spade: and lost (-$93.30 net)

BB showed K:diamond: K:heart: and won $182.43 ($90.24 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet bara själv hur du känner. Men jag är rätt säker på att du springer totalmisär, du verkar vettig för nivån. GL!!

 

 

Spelar inte så stor roll när man månad efter månad springer under allinEV och blir utsatt för brutala setups när man väl har "nuts". Deppar inte ihop för det men börjar accceptera efter en kvarts miljon händer runbad på microstakes på ongame att det knappast finns någon garanti att variansen jämnar ut sig och bara inse att det är lönlöst att "grinda ut" downswingen, när det inte finns någon upswing som sträcker sig längre än 7 dagar. Tack ändå för lyckoönskningarna, det behövs. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet bara själv hur du känner. Men jag är rätt säker på att du springer totalmisär, du verkar vettig för nivån. GL!!

 

+1. Tycker dock inte du ska lägga ner! hade själv en riktigt kallt period under Jan-Mars. Och de tar sin tid att grinda ut det, mitt tips är att ta några dagar helt utan poker.

 

Vi har spelat endel på svs och av de lilla sample ja har på dig, är du betydligt vassare än flertal andra regs!

 

Hoppas du hittar en lösning och får lite flow igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1. Tycker dock inte du ska lägga ner! hade själv en riktigt kallt period under Jan-Mars. Och de tar sin tid att grinda ut det, mitt tips är att ta några dagar helt utan poker.

 

Vi har spelat endel på svs och av de lilla sample ja har på dig, är du betydligt vassare än flertal andra regs!

 

Hoppas du hittar en lösning och får lite flow igen.

 

Tack som fan för det, känner att självförtroendet inte är på topp, även om jag vet att jag har utvecklats mycket på den spelteoretiska fronten och "skulle kunna" krossa nl30 och vara vinnande på även nl50, men inte så mycket som går min väg detta år på pokerfronten. Så fort jag får en rush (likt den på 2/4 förra veckan) så backar jag vinsten och lite till efter någon dag, trots att jag försöker hålla mig ödmjuk och inte slarva med utvecklingen. Vi får se hur jag gör när månaden är slut, någonstans känns livet för kort för att "grinda ut" en, vad som iaf tycks vara, oändlig downswing. Problemet med att "hitta en lösning" som du formulerar det är att jag inte vet vad jag kan göra förutom att spela så bra jag kan och samtidigt plugga arslet av mig, och jag tycker jag gör båda med tanke på den tid jag lägger ner på spelet. Din kommentar var iaf uppiggande så tack än en gång för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livegrind, livegrind, livegrind!

Ge CC en chans till, ta Fredagar och Lördagar som mig, massa fulla nöjesspelare.

Bara för du fick en spark när du skulle slå den åsnan får du ju bli avskräckt att gå ut och jaga en ny. Du smiskar säkert ett helt gäng nästa gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livegrind, livegrind, livegrind!

Ge CC en chans till, ta Fredagar och Lördagar som mig, massa fulla nöjesspelare.

Bara för du fick en spark när du skulle slå den åsnan får du ju bli avskräckt att gå ut och jaga en ny. Du smiskar säkert ett helt gäng nästa gång :P

 

Har livegrindat en jävla massa i nästan fyra år så det är inget nytt, dock sprungit lika kallt som online hela 2013 så har inte orkat livegrinda så mycket. Runt -40k på kanske 15 sittningar i år. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är dålig så menar inte detta på nått sätt som ett råd...

Men låter som du spelar för aggressivt även om du spelar bra och korrekt, ge åsnan en bal hö på flopen, en morot på turn och berätta först på rivern att du tänker slakta honom.

Dvs ge motståndaren rep och låt de hänga sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är dålig så menar inte detta på nått sätt som ett råd...

Men låter som du spelar för aggressivt även om du spelar bra och korrekt, ge åsnan en bal hö på flopen, en morot på turn och berätta först på rivern att du tänker slakta honom.

Dvs ge motståndaren rep och låt de hänga sig själva.

 

Försöker spela explo, men huserade på högre nivåer förra året innan min downswing så det är möjligt att jag spelar för agressivt för nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första vunna 200bbpot vid all-in på 4 dagar. Stort! 8-)

 

On Game, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $23.09 (46.2 bb)

CO: $49.25 (98.5 bb)

Hero (BTN): $66.04 (132.1 bb)

SB: $6.83 (13.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with J:heart: J:spade:

CO raises to $1.50, Hero calls $1.50, 2 folds

 

Flop: ($3.75) 7:diamond: J:club: 6:diamond: (2 players)

CO bets $2.75, Hero raises to $8, CO raises to $18, Hero raises to $64.54, CO calls $29.75 and is all-in

 

Turn: ($99.25) 4:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($99.25) A:club: (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $99.25 pot ($2 rake)

Final Board: 7:diamond: J:club: 6:diamond: 4:spade: A:club:

CO showed T:diamond: J:diamond: and lost (-$49.25 net)

Hero showed J:heart: J:spade: and won $97.25 ($48 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gå upp i nivå efter att ha backat 50 inköp på 5 dagar?

 

Blandat nivåer, max nl50 (bortsett från förra veckans misslyckade skott en dag) med ca 80% av händerna på nl30. När värdet är som bäst (ca 18-22) försöker jag spela minst ett par nl50-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spang jag endast knappt 1,5 inköp under allinEV vilket är det närmsta resultat i förhållande till allinEV jag varit efter under en dag på väldigt länge, så är relativt sugen att grinda ikväll, för första gången på länge. Dock ganska bakis så det blir nog ingen jättevolym även om jag borde passa på när jag har suget I guess. :-)

 

68re6g.jpg

 

Enda handen jag kände mig osäker på. Fi är ultrapassiv firre men hade bara runt 40 händer på honom så antar att man inte orkar göra nån explofold...

 

On Game, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $80.71 (161.4 bb)

SB: $52 (104 bb)

BB: $137.23 (274.5 bb)

Hero (UTG): $52.43 (104.9 bb)

MP: $48.77 (97.5 bb)

CO: $58.72 (117.4 bb)

 

Preflop: Hero is UTG with Q:diamond: Q:club:

Hero raises to $1.50, MP calls $1.50, 2 folds, SB calls $1.25, BB folds

 

Flop: ($5) 3:diamond: 2:club: 2:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets $3, MP calls $3, SB folds

 

Turn: ($11) T:club: (2 players)

Hero bets $8, MP raises to $44.27 and is all-in, Hero calls $36.27

 

River: ($99.54) T:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $99.54 pot ($3 rake)

Final Board: 3:diamond: 2:club: 2:diamond: T:club: T:diamond:

Hero showed Q:diamond: Q:club: and lost (-$48.77 net)

MP showed 5:spade: 2:spade: and won $96.54 ($47.77 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

? :-) Uppfattades det som ironiskt whine med min text så var det inte det. Det var mitt bästa spring på länge så var genuint taggad för grind ikväll. Om du syftar till att handen så utvecka gärna varför den är skrattretande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? :-) Uppfattades det som ironiskt whine med min text så var det inte det. Det var mitt bästa spring på länge så var genuint taggad för grind ikväll. Om du syftar till att handen så utvecka gärna varför den är skrattretande.

 

nä, jag kände bara för vara dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...