Gå till innehåll

Roller satsar på karmarigg! (100k händer, all vinst till välgörenhet)


glasvegas

Recommended Posts

Jag tror inte det gör dig speciellt gott att sitta och posta badbeats dag in och dag ut.

Du måste väl ha någon hand där du tvekar på hur du ska spela? Något koncept i videorna du kollar på som du vill diskutera?

 

Jag vet, får lägga till "Inte posta några bad beats" i veckomålet. ;-) Funderar på att spela in en session och kommentera mitt spel, men tveksamt att någon vill kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 370
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur gör vi här? Fi är en dålig aggroreg som raisar 33% av mina flopcbet, dvs min hand står sig väldigt bra mot hans raise-range här.

 

On Game, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

 

Hero (SB): $53.52 (178.4 bb)

BB: $32.87 (109.6 bb)

UTG: $31.20 (104 bb)

MP: $50.79 (169.3 bb)

CO: $87.49 (291.6 bb)

BTN: $30 (100 bb)

 

Preflop: Hero is SB with J:club: J:diamond:

4 folds, Hero raises to $0.75, BB calls $0.45

 

Flop: ($1.50) 4:club: Q:club: 8:spade: (2 players)

Hero bets $1, BB raises to $2.70, Hero calls $1.70

 

Turn: ($6.90) 9:spade: (2 players)

Hero checks, BB bets $5, Hero calls $5

 

River: ($16.90) K:spade: (2 players)

Hero checks, BB checks

 

Results: $16.90 pot ($0.84 rake)

Final Board: 4:club: Q:club: 8:spade: 9:spade: K:spade:

Hero showed J:club: J:diamond: and lost (-$8.45 net)

BB showed J:spade: K:diamond: and won $16.06 ($7.61 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi här? Fi är en dålig aggroreg som raisar 33% av mina flopcbet, dvs min hand står sig väldigt bra mot hans raise-range här.

 

On Game, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

 

Hero (SB): $53.52 (178.4 bb)

BB: $32.87 (109.6 bb)

UTG: $31.20 (104 bb)

MP: $50.79 (169.3 bb)

CO: $87.49 (291.6 bb)

BTN: $30 (100 bb)

 

Preflop: Hero is SB with J:club: J:diamond:

4 folds, Hero raises to $0.75, BB calls $0.45

 

Flop: ($1.50) 4:club: Q:club: 8:spade: (2 players)

Hero bets $1, BB raises to $2.70, Hero calls $1.70

 

Turn: ($6.90) 9:spade: (2 players)

Hero checks, BB bets $5, Hero calls $5

 

River: ($16.90) K:spade: (2 players)

Hero checks, BB checks

 

Results: $16.90 pot ($0.84 rake)

Final Board: 4:club: Q:club: 8:spade: 9:spade: K:spade:

Hero showed J:club: J:diamond: and lost (-$8.45 net)

BB showed J:spade: K:diamond: and won $16.06 ($7.61 net)

 

om det är en aggroreg gillar jag att 4b flop för att se var vi står eller raisa honom på turn. Du blir för passiv när han får styra och ställa och då kan han leka med dig med vilken hand som helst, om du sätter hårt mot hårt tidigt så hade du för det mesta vunnit potten utan showdown om han inte vill spewa loss och dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en aggroreg gillar jag att 4b flop för att se var vi står eller raisa honom på turn. Du blir för passiv när han får styra och ställa och då kan han leka med dig med vilken hand som helst, om du sätter hårt mot hårt tidigt så hade du för det mesta vunnit potten utan showdown om han inte vill spewa loss och dra ut.

 

Tack så mycket för din kommentar, håller med om att jag blivit för passiv. Har blivit väldigt gunshy bara för jag springer så sinnessjukt kallt senaste tiden. :-( Ska försöka få till min aggression igen och börja 4beta aggoregsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en aggroreg gillar jag att 4b flop för att se var vi står eller raisa honom på turn. Du blir för passiv när han får styra och ställa och då kan han leka med dig med vilken hand som helst, om du sätter hårt mot hårt tidigt så hade du för det mesta vunnit potten utan showdown om han inte vill spewa loss och dra ut.

 

Tack så mycket för din kommentar, håller med om att jag blivit för passiv. Har blivit väldigt gunshy bara för jag springer så sinnessjukt kallt senaste tiden. :-( Ska försöka få till min aggression igen och börja 4beta aggoregsen.

Sorry om jag är besserwisser men kallas väl 3-bet postflop. Du satsar på flop, han höjer och du 3-bettar han.

 

Jag tycker du spelar handen bra, om du 3-bettar flop gör du typ om din hand till en bluff; eller vad ska du göra då om han pushar? Tycker det känns bättre om du flattar och håller kvar fler bluffar som han kan fortsätta skjuta turn och river med. Nu hade han flyt och träffade så inte mycket att göra åt det, han har oddsen emot sig. Antar att du synar river om det är ett kort ≤ Q?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om jag är besserwisser men kallas väl 3-bet postflop. Du satsar på flop, han höjer och du 3-bettar han.

 

Jag tycker du spelar handen bra, om du 3-bettar flop gör du typ om din hand till en bluff; eller vad ska du göra då om han pushar? Tycker det känns bättre om du flattar och håller kvar fler bluffar som han kan fortsätta skjuta turn och river med. Nu hade han flyt och träffade så inte mycket att göra åt det, han har oddsen emot sig. Antar att du synar du river om det är ett kort ≤ Q?

 

Tack för din kommentar.

Obv var det ett typo ang. 4bet.

Jag tycker också det känns kallt att 3beta egentligen, med tanke på att han är aggressiv utan att se över sin range när han bombar gillar jag att syna, istället för att blåsa upp potten. Skönt att veta att jag inte var helt fel ute då. Jag hade planerat att syna alla rivers istortsett. Värdelös som fi är så checkar han bakom när han drar ut. Typiskt aggro som bombar med luft och förlorar värde varje gång han lyckas dra ut för han inte vet var han står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite roligt du säger ingen orkar kolla, för jag satt faktiskt och sökte på det häromdagen. Folk som lagt upp videos här på PF, det är roligt att kolla på oavsett vem det är imo!

 

Så om du lägger upp en så kollar/kommenterar jag gärna :)

 

Vad skoj att det finns intresse för video. Jag lovar att spela in en video imorgon och laddar upp den lösenordsskyddad, så kan de som vill kolla be om lösenord. Skickar PM med nedladdningslänk imorgon. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skoj att det finns intresse för video. Jag lovar att spela in en video imorgon och laddar upp den lösenordsskyddad, så kan de som vill kolla be om lösenord. Skickar PM med nedladdningslänk imorgon. :-)

 

Under förutsättningen att du snackar och förklarar varför du gör som du gör, givetvis. Filmer där spelaren bara sitter och spelar in sitt spel utan att säga något är inte i närheten av lika intressant!

 

Skall vara på resande fot i en vecka, sticker om en kvart. Kikar dock gärna när jag kommer hem!

 

Och +1 på Metas senaste kommentar. 3b flopp där vore ingen höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On Game, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (CO): $32.35 (107.8 bb)

BTN: $49.25 (164.2 bb)

SB: $34.07 (113.6 bb)

BB: $12.30 (41 bb)

MP: $30 (100 bb)

 

Preflop: Hero is CO with J:diamond: Q:club:

MP folds, Hero raises to $0.90, BTN calls $0.90, 2 folds

 

Flop: ($2.25) 2:club: 7:club: T:spade: (2 players)

Hero bets $1.20, BTN calls $1.20

 

Turn: ($4.65) T:heart: (2 players)

Hero bets $3, BTN raises to $7, Hero raises to $11, BTN folds

 

Results: $18.65 pot ($0.93 rake)

Final Board: 2:club: 7:club: T:spade: T:heart:

Hero mucked J:diamond: Q:club: and won $17.72 ($8.62 net)

BTN mucked and lost (-$9.10 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en ok reg med raise cb på 11.

 

 

On Game, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $28.29 (94.3 bb)

Hero (BTN): $28.56 (95.2 bb)

SB: $30.46 (101.5 bb)

BB: $27.99 (93.3 bb)

UTG: $30 (100 bb)

MP: $30.99 (103.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 8:spade: 8:club:

UTG folds, MP raises to $1.05, CO calls $1.05, Hero calls $1.05, 2 folds

 

Flop: ($3.60) 2:diamond: 3:heart: 8:diamond: (3 players)

MP checks, CO checks, Hero bets $2.10, MP folds, CO raises to $4.80, Hero?

 

Results: $13.20 pot ($0.66 rake)

Final Board: 2:diamond: 3:heart: 8:diamond:

CO mucked and lost (-$5.85 net)

Hero mucked 8:spade: 8:club: and won $12.54 ($6.69 net)

MP mucked and lost (-$1.05 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJ: wtf? Om du har reads är det väl ok men raise på turn så är du slagen för det mesta

 

88:Beror på om du tror att han raisar alla former av drag eller om han bara spewar. Om han bara spewar kan du syna annars så pushar du om du vill.

 

Haha, på QJ-handen raisade fi 66% cbet turn. :mrgreen: Obv håller jag mig borta från så kalla moves utan read.

 

88: Pusha? Är det inte bättre att 3beta till ca 10$ för att ge utrymme för fi att 4beta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, på QJ-handen raisade fi 66% cbet turn. :mrgreen: Obv håller jag mig borta från så kalla moves utan read.

 

88: Pusha? Är det inte bättre att 3beta till ca 10$ för att ge utrymme för fi att 4beta?

 

jo förlåt, såg inte att han raisade dig med så lite. Visst, 3b till ca10% och syna alla 4b/pushes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...