Gå till innehåll

Roller satsar på karmarigg! (100k händer, all vinst till välgörenhet)


glasvegas

Recommended Posts

Spelar inte AA annorlunda mtp att jag faktiskt tror det finns värdehänder vi slår i motståndarens range, inte alls omöjligt att folk spelar QQ och KK så.

 

Jag har ingen donkrange med JJ på den floppen. Har vi det så måste vi åtminstone överväga att ha med JJ så vi även kan ha nuts. Så att det skulle vara OMG-dåligt att donka är OMG-dåligt.

 

Gillar check på den turnen men jag tror jag spelar syn, cr river (typ utom möjligen Ah).

 

Blev du ledsen nu? Ät lite kvarg så ska du se att det blir bättre. Eller gå in i en tråd och kommentera att det är "sjukt segt" att någon varit b/e över 100k händer, och sen gå in och skriv hånfullt till mig att jag borde anmäla mig till Guinness rekordbok när jag är b/e över ett större/samma antal händer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 370
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev du ledsen nu? Ät lite kvarg så ska du se att det blir bättre. Eller gå in i en tråd och kommentera att det är "sjukt segt" att någon varit b/e över 100k händer, och sen gå in och skriv hånfullt till mig att jag borde anmäla mig till Guinness rekordbok när jag är b/e över ett större/samma antal händer. :lol:

 

Hur får du det till att jag blev ledsen när jag skrev en handanalys i en trevlig forumits dagbok? :mrgreen: Intressant tolkning. Men ett tips till dig i all välmening, prova att göra som mig. Dvs jag fortsätter ignorera dig, så ignorerar du mig och sparar tid genom att slippa gå in i min dagbok enbart för att dryga dig. Den tiden kan du sen lägga på att totalt misslyckas med att försöka outa fler forumiter eller nåt annat konstruktivt :mrgreen:

 

Och tips nummer två, förstör inte Rollers dagbok, det är rätt korkat tillochmed för att vara du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte AA annorlunda mtp att jag faktiskt tror det finns värdehänder vi slår i motståndarens range, inte alls omöjligt att folk spelar QQ och KK så.

 

Jag har ingen donkrange med JJ på den floppen. Har vi det så måste vi åtminstone överväga att ha med JJ så vi även kan ha nuts. Så att det skulle vara OMG-dåligt att donka är OMG-dåligt.

 

Gillar check på den turnen men jag tror jag spelar syn, cr river (typ utom möjligen Ah).

 

 

Ang. AA tänkte jag samma sak, att det fanns lite för många värdehänder som jag slår, och med okej eq mot eventuellt två par, levlade in mig att fi kunde raisa ett upplockat färgdrag på turn efter float också, dock lite långsökt inser jag i efterhand. Kände att jag var lite för högt upp i min range för att betfolda, trots att fi verkade ganska passiv på det lilla sample jag hade på honom. En sån spot som hade varit skönare att spela 100bb djupt istället. :-P

 

På JJ är jag egentligen inte missnöjd med mitt spel, övervägde att c/s turn men trodde jag kunde få syn av en del drag och Q kombinationer. River känns som en cooler och har inget emot att få in all da mani där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du det till att jag blev ledsen när jag skrev en handanalys i en trevlig forumits dagbok? :mrgreen: Intressant tolkning. Men ett tips till dig i all välmening, prova att göra som mig. Dvs jag fortsätter ignorera dig, så ignorerar du mig och sparar tid genom att slippa gå in i min dagbok enbart för att dryga dig. Den tiden kan du sen lägga på att totalt misslyckas med att försöka outa fler forumiter eller nåt annat konstruktivt :mrgreen:

 

Och tips nummer två, förstör inte Rollers dagbok, det är rätt korkat tillochmed för att vara du.

 

:lol:

 

Du brukar ignorera mig genom att gå in och posta i min dagbok alltså? Right. Det du gör är att du ignorerar mina replies till dina retardkommentarer, det är en ganska tydlig skillnad där. Det kan väl liknas vid att försöka starta en diskussion och sen springa iväg som en förlorare. Det här verkar ju dock vara ett genomgående tema för dig på forumet. Ex så postade du ang. en hand nyligen och en person undrade hur du tänkte, och då ignorerade du honom för att du inte "var smart nog" att förklara hur du resonerade. Blir mycket du måste ignorera pga. bristande intelligens (även om jag är säker på att du har ganska hög poker-IQ eftersom du spelat sedan 1800-talet och fortfarande gör det, vore ganska jävla tragiskt annars :lol:).

 

Och jo, jag är "korkad". :lol: Antar att du försöker trolla, speciellt när det är du som säger det. Vore tröttsamt av mig att återigen beskriva hur mitt liv ser ut och vad jag gör/har gjort, så tänker inte göra det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades klämma in två till sessioner igår kväll/natt där jag ena sessionen backade 600bb efter att ha spewat bort två ~230bb-bluffar mot två synstationer. Blev så jävla fruktansvärt trött på mig själv efter att ha gjort det mest fundamentala misstaget att bluffa en synstation, två gånger under samma session dessutom... Bara att gå vidare och se till att lära sig av misstagen istället för att ignorera sina brister/fel man gör ibland. Gårdagens sista session slutade knappt två inköp upp.

 

Pressat riktigt bra med volym men väntar fortfarande på karmariggen, förhoppningsvis hittar man en liten rush inom en snar framtid. Värdet på /1 är ju löjligt så allt under 20 bb/100 efter större sample vore ju pinsamt. :mrgreen:

 

H: 6659 / 100.000

R: 926:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. AA tänkte jag samma sak, att det fanns lite för många värdehänder som jag slår, och med okej eq mot eventuellt två par, levlade in mig att fi kunde raisa ett upplockat färgdrag på turn efter float också, dock lite långsökt inser jag i efterhand. Kände att jag var lite för högt upp i min range för att betfolda, trots att fi verkade ganska passiv på det lilla sample jag hade på honom. En sån spot som hade varit skönare att spela 100bb djupt istället. :-P

 

På JJ är jag egentligen inte missnöjd med mitt spel, övervägde att c/s turn men trodde jag kunde få syn av en del drag och Q kombinationer. River känns som en cooler och har inget emot att få in all da mani där.

 

Nä jag har inget emot CR turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sitta och gissa över hur någon annan tänker kring ett spel som är -EV? :roll:

 

Knappast -EV att donka flop? Sedan är det ju frågan om det är mest +EV att checka eller donka. Jag står fast vid att donka flop inte är katastrofalt som du och Jeden verkar få det till men tror fortfarande att checka är mest optimalt.

 

Förstår inte varför du lägger upp händer om du inte klarar av en diskussion?

 

Lol @ Jedens whine på Meta? Vart får du intrycket att han skulle vara ledsen?

 

popparpopcornnuförnubörjarhetsetigen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast -EV att donka flop? Sedan är det ju frågan om det är mest +EV att checka eller donka. Jag står fast vid att donka flop inte är katastrofalt som du och Jeden verkar få det till men tror fortfarande att checka är mest optimalt.

 

Förstår inte varför du lägger upp händer om du inte klarar av en diskussion?

 

Lol @ Jedens whine på Meta? Vart får du intrycket att han skulle vara ledsen?

 

popparpopcornnuförnubörjarhetsetigen

 

Han blev sur för att jag skrev ett otrevligt inlägg i hans dagbok efter hans idiotiska försökt att outa spelarn. Popcornen kan du lägga undan för jag har satt honom på ignore :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast -EV att donka flop? Sedan är det ju frågan om det är mest +EV att checka eller donka. Jag står fast vid att donka flop inte är katastrofalt som du och Jeden verkar få det till men tror fortfarande att checka är mest optimalt.

 

Förstår inte varför du lägger upp händer om du inte klarar av en diskussion?

 

Lol @ Jedens whine på Meta? Vart får du intrycket att han skulle vara ledsen?

 

popparpopcornnuförnubörjarhetsetigen

 

Förstår inte syftet att beskriva ett move du sedan inte står för. Du behöver obv inte förklara för mig vilka möjliga utgångar en check kan ha, efter miljoner spelade händer är jag ganska medveten vad som kan hända om man checkar, min fråga var ju riktad till Namehere som förespråkade donkbet. Om du tror på check förstår jag inte varför du inte skriver det istället för att spekulera i Nameheres tankegångar bara? :shock:

 

Sedan att jag inte klarar av en handdiskussion tror jag du är ganska ensam om att tycka då jag postar många händer för att få en dialog och ta emot kritik för att bli bättre själv och ge möjligheten till andra att utveckla sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han blev sur för att jag skrev ett otrevligt inlägg i hans dagbok efter hans idiotiska försökt att outa spelarn. Popcornen kan du lägga undan för jag har satt honom på ignore :mrgreen:

 

Popcornen är redan färdigpoppade, vad ska jag göra med dom :cry:

 

 

 

sry för meningslös post i din db Rolllleeer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAAAAAAAAAAAAN! Springer så jävla kallt!

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $181.56 (181.6 bb)

Hero (BB): $310.47 (310.5 bb)

MP: $228.53 (228.5 bb)

CO: $270.98 (271 bb)

BTN: $7.01 (7 bb)

 

Preflop: Hero is BB with J:diamond: A:spade:

2 folds, BTN calls $1, SB folds, Hero raises to $310.47 and is all-in, BTN calls $6.01 and is all-in

 

Flop: ($14.52) 7:spade: K:heart: 3:diamond: (2 players, 2 are all-in)

Turn: ($14.52) 8:spade: (2 players, 2 are all-in)

River: ($14.52) Q:club: (2 players, 2 are all-in)

 

Results: $14.52 pot ($0.36 rake)

Final Board: 7:spade: K:heart: 3:diamond: 8:spade: Q:club:

Hero showed J:diamond: A:spade: and lost (-$7.01 net)

BTN showed 4:diamond: 7:heart: and won $14.16 ($7.15 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart donk går fint där. En multiway-pott med passiv fisk, hur kan det vara dåligt att donka?

 

Alternativet är ju x/c men vi förlorar värde från fisken, förlorar värde från regs ev. medelpar/AK, AQ han checkar tillbaka men vinner lite i de gånger vi får en cbet från air.

 

Lär väl få ta mycket stryk från PFs självutnämnda microkungar.

 

Mycket bra initiativ Roller, håller tummarna för karmariggen och bra spring! Kanske missat inlägget, har du postat vilken typ av välgörenhet du kommer skänka till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart donk går fint där. En multiway-pott med passiv fisk, hur kan det vara dåligt att donka?

 

Alternativet är ju x/c men vi förlorar värde från fisken, förlorar värde från regs ev. medelpar/AK, AQ han checkar tillbaka men vinner lite i de gånger vi får en cbet från air.

 

Lär väl få ta mycket stryk från PFs självutnämnda microkungar.

 

Exakt min tankegång.

Ser inte att BTN kommer cbet bluffa speciellt hög % i en 3bettat MW pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår bara inte varför vi ska donka med det nutsigaste av nuts här. Så länge inte fi har väldigt hög raise donkb% och är överslaskig, men knappt ens då...

Känns som det finns betydligt bättre spots att både diskutera och göra något annorlunda i IMO=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår bara inte varför vi ska donka med det nutsigaste av nuts här. Så länge inte fi har väldigt hög raise donkb% och är överslaskig, men knappt ens då...

Känns som det finns betydligt bättre spots att både diskutera och göra något annorlunda i IMO=)

 

Men just varför är det dåligt i denna situation?

 

Linjen roller tog är uppenbarligen standardlinjen men alltid kul att öppna ögonen för nya alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men just varför är det dåligt i denna situation?

 

Linjen roller tog är uppenbarligen standardlinjen men alltid kul att öppna ögonen för nya alternativ.

 

För att vi har JJ på J23r, i min värld slaktar vi handen totalt om vi donkar. Låt han skjuta sin luft liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vi har JJ på J23r, i min värld slaktar vi handen totalt om vi donkar. Låt han skjuta sin luft liksom...

 

Vilken luft har han? CO är ju en passiv fisk, BTN har inga 75s ifall han inte är riktigt risig. 20 combos av ATs/KQo han lär betta, långt mycket mer combos han kommer checka tillbaka men skulle synat en bet med. För att inte tala om allt värde vi missar från fisken då han checkar tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken luft har han? CO är ju en passiv fisk, BTN har inga 75s ifall han inte är riktigt risig. 20 combos av ATs/KQo han lär betta, långt mycket mer combos han kommer checka tillbaka men skulle synat en bet med. För att inte tala om allt värde vi missar från fisken då han checkar tillbaka.

 

Genom att checka låter vi firren plocka upp ett drag. Nu fick vi honom att peta in runt 60bb i en pot på 30bb på turn med 23% eq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man får tycka olika för jag håller inte med alls=)

 

Tur det :roll:

 

Får intrycket av att du inte vill diskutera handen mer så känn ingen press att fortsätta diskussionen men ställer frågan utifall att. Exakt vad är det du inte håller med om? Att han har väldigt lite air, dvs 3bettar 75s, A2s osv mot en passiv fisk, att han checkar bakom AQ+ eller alltihop? Isåfall, varför?

 

Sånt här som hjälper mig, och troligen många andra, att utvecklas. Ifall roller inte önskar mer av detta i dbn ska jag såklart hålla sånt här i min egen dagbok.

 

Edit: Missade Rollers inlägg

 

Självklart uppstår situationer där check är bättre, men i detta fall är det väldigt resultatorienterat. Tror att värdet av 3 gators värde från fisk väger upp de extra kombinationerna han kommer syna med efter att han fått se turnkortet.

 

 

Jag säger inte att en donk alltid är bättre, om ens i denna situation, än en check. Men att säga att donk är helt värdelöst är absurt.

 

Spoiler!
Och jag gillar att gå emot strömmen och tänka i lite andra banor ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...