Gå till innehåll

WSOp 2005: Vad tror ni om en back to back vinnare?


Sigge

Recommended Posts

Är grymt imponerad av Raymer. Att vinna med 2500 deltagare och sedan leda nästa års turnering efter tre dagar är ingenting annat än en bragd. Han har all min respekt, skulle han vinna B2B har han lyckats med någonting ingen annan kommer göra på väldigt väldigt väldigt länge (inför turneringen hade jag dock kunnat svära på att ingen person någonsin skulle kunna ta ME B2B igen efter Chan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allt för tidigt att börja prata om IMO.

Kom tillbaka när dom är nere på tre bord och Raymer är average stack eller bättre :)

Men nonetheless, Raymer tycks verkligen vara en fantastisk turneringsspelare. Hoppas verkligen att folk slutar klumpa ihop honom med Moneymaker.

 

Men....viktigast av allt.

Nalle!!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förringa Raymers insats, men han verkar formligen matas med fina lägen:

 

Greg Raymer is approaching $1,000,000 as he busts yet another player when his Aces hold up against Kings.

 

With the board showing K-J-5-7, Raymer calls an all-in. His oppoent shows K-5 for two pair, while Raymer shows K-7 for a better two pair. The river is a blank, Raymer eliminates another, and now sits atop a stack of $1,000,500.

 

In the very seat where the last player was eliminated, a player is seated and immediately picks up pocket 10's. This player moves all-in, who is called by none other than Greg Raymer, who has none other than pocket Aces. There is no help for either on the board, and Raymer eliminates yet another player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förringa Raymers insats, men han verkar formligen matas med fina lägen:

 

Greg Raymer is approaching $1,000,000 as he busts yet another player when his Aces hold up against Kings.

 

With the board showing K-J-5-7, Raymer calls an all-in. His oppoent shows K-5 for two pair, while Raymer shows K-7 for a better two pair. The river is a blank, Raymer eliminates another, and now sits atop a stack of $1,000,500.

 

In the very seat where the last player was eliminated, a player is seated and immediately picks up pocket 10's. This player moves all-in, who is called by none other than Greg Raymer, who has none other than pocket Aces. There is no help for either on the board, and Raymer eliminates yet another player.

 

ESPN lär ju gnugga händerna av att ha honom kvar.

Vad sägs om teorin om att det hela är en konspiration. ESPN och WSOP har gått ihop och kör med dealers som fuskblandar, betalats folks buyin mot att dom ger bort chipen till Raymer, sätter Raymer i perfekta positioner osv. Allt för att få upp tittarsiffrorna, mera uppmärksamhet kring turneringen och komma ut ännu mera i media mm, eller får dom rentav stor del av vinsten också?

 

Jo mycket kan man spekulera i, men allt eftersom det blir färre och färre kvar kommer ni se att Raymer callar och går all in i på det mäst konstiga händer och får in sina runnerrunners gång på gång.

 

Okey denna teori blev bara mer och mer osannolik, men det är USA vi pratar om, dom lurade ju en en värld om att dom haft astronauter på månen så vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det är just Raymer som har chansen att vinna b2b, gillar honom inte riktigt. Han är ju inte direkt spektakulär på något vis, ok han har ju sina glasögon. Men det finns så många andra roliga spelare som utmärker sig på något speciellt sätt. Raymer är ju egentligen bara en vanlig gentleman. Han gör inget speciellt för att utmärka sig och kommer aldrig med något kontroversiellt uttalande. Roligare om Daniel Negreanu, Antonio Esfandieri, Gus Hansen, Devilfish eller någon sån lirare skulle vinna b2b i ett sånt här startfält....

 

Men iallafall go raymer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Tournament of Champions är den där SNGn där bara kändisar är inbjudna? Det var nog inte den seriösaste av alla turneringar! :D

 

Nej vem bryr sig om två miljoner dollar?

 

Eller hur. :D

 

Jag tycker han synade allt preflop. Var väl så han gjorde i WSOP, fast då vann han ju alla races och många händer som underdog också. Första händerna på finalbordet vinner han ju TT vs. AA och AT vs. Mattias AK. Han kanske hade börjat tvivla på olika odds efersom han vann allt i WSOP. :D

 

Men det var främst en hand jag tänkte på. Annie Duke går all in med AT och han synar med 98o. Annie ser helt chockad ut när hon ser korten och Raymer säger typ "jag hoppades du skulle ha A5 eller något liknande". För då är 98 favorit eller? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Tournament of Champions är den där SNGn där bara kändisar är inbjudna? Det var nog inte den seriösaste av alla turneringar! :D

 

Nej vem bryr sig om två miljoner dollar?

 

Eller hur. :D

 

Jag tycker han synade allt preflop. Var väl så han gjorde i WSOP, fast då vann han ju alla races och många händer som underdog också. Första händerna på finalbordet vinner han ju TT vs. AA och AT vs. Mattias AK. Han kanske hade börjat tvivla på olika odds efersom han vann allt i WSOP. :D

 

Men det var främst en hand jag tänkte på. Annie Duke går all in med AT och han synar med 98o. Annie ser helt chockad ut när hon ser korten och Raymer säger typ "jag hoppades du skulle ha A5 eller något liknande". För då är 98 favorit eller? :shock:

 

Det var så länge sedan jag såg den turneringen nu....har du detaljer på den handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur. :D

 

Jag tycker han synade allt preflop. Var väl så han gjorde i WSOP, fast då vann han ju alla races och många händer som underdog också. Första händerna på finalbordet vinner han ju TT vs. AA och AT vs. Mattias AK. Han kanske hade börjat tvivla på olika odds efersom han vann allt i WSOP. :D

Majoriteten av alla spelare är alldeles för veka mot höjningar i turneringar och förlorar alldeles för mycket värde på det sättet. Om man får 3.5:1 i pottodds och har vinstodds på 1:3 så ger man bort mycket värde om man konsekvent foldar, Raymer och andra duktiga spelare gör inte det. Hans syner har mycket att göra med att man väldigt sällan har så superkassa odds preflopp om man ser till hela motståndarens handdistribution vilket ofta gör det rätt att syna med odds på 2:1 eller 1,5:1 med väldigt skräpiga kort. Ibland har motståndaren en dominerande hand och då ser man ju förstås lite dum ut, men det innebär ju inte att synen var fel.

 

Annie ser helt chockad ut när hon ser korten och Raymer säger typ "jag hoppades du skulle ha A5 eller något liknande". För då är 98 favorit eller? :shock:

Nej, men pottodds. Ett bra bet är ett bra bet, även om man är underdog. Det är rätt viktigt att ha det klart för sig.

 

Ytterligare en tanke angående den där turneringen är ju att det inte var helt omöjligt att spelarna redan innan tävlingen bestämt sig för att dela pengarna och således inte orkade spela så jäkla hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han synade allt preflop. Var väl så han gjorde i WSOP, fast då vann han ju alla races och många händer som underdog också. Första händerna på finalbordet vinner han ju TT vs. AA och AT vs. Mattias AK. Han kanske hade börjat tvivla på olika odds efersom han vann allt i WSOP. :D

 

Ja, vilken tomte... 100% tur, killen verkar inte alls skärpt eller ha en aning om vad han sysslar med. Å sen ha sån tur i år igen, jättekonstigt.

TT kastar man ju preflop som chipleader alla gånger. Tror inte någon annan som satt vid finalbordet nånsin spelade en pott som underdog, hade tur å klarade sej dit.

 

Dom där två händerna du nämner var väl just dom två händerna han gick in som underdog i också på hela finalbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det är just Raymer som har chansen att vinna b2b, gillar honom inte riktigt. Han är ju inte direkt spektakulär på något vis, ok han har ju sina glasögon. Men det finns så många andra roliga spelare som utmärker sig på något speciellt sätt. Raymer är ju egentligen bara en vanlig gentleman. Han gör inget speciellt för att utmärka sig och kommer aldrig med något kontroversiellt uttalandet.

 

Som Annika Sörenstam då...hon kör sitt race, piskar skiten ur alla och skiter i folk som tycker hon är för tråkig. Måste man vara nån jävla circusclown för att förtjäna ett final table eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han synade allt preflop. Var väl så han gjorde i WSOP, fast då vann han ju alla races och många händer som underdog också. Första händerna på finalbordet vinner han ju TT vs. AA och AT vs. Mattias AK. Han kanske hade börjat tvivla på olika odds efersom han vann allt i WSOP. :D

 

Ja, vilken tomte... 100% tur, killen verkar inte alls skärpt eller ha en aning om vad han sysslar med. Å sen ha sån tur i år igen, jättekonstigt.

TT kastar man ju preflop som chipleader alla gånger. Tror inte någon annan som satt vid finalbordet nånsin spelade en pott som underdog, hade tur å klarade sej dit.

 

Dom där två händerna du nämner var väl just dom två händerna han gick in som underdog i också på hela finalbordet?

 

Har aldrig skrivit att han bara har tur så du kan lägga ner din sarkasm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...