ankan666 Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Tjena! Enligt pokertracker är AQo min största förlorarhand, AQs är bättre, där ligger jag lite plus, men AQo påverkar min winrate enormt. Jag lirar 6-manna NL50 Jag antar att jag övervärderar denna hand och därav dessa förluster, men vad tycker ni om handen? Hur lirar ni den? T.ex synar ni en pf-raise när ni sitter i blindsen? Jag börjar fundera på ifall jag ska skita i att lira denna hand överhuvudtaget utan position. Det känns fel dock då denna hand anses som en stark starthand shorthanded. Citera
rincewind Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jag börjar fundera på ifall jag ska skita i att lira denna hand överhuvudtaget utan position Bättre spelare än du (Doyle Brunson) kastar den helt och hållet, oavsett position. Citera
rob72 Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 AQo är även min största förlorarhand. Jag antar att det beror på att jag övervärderar dess styrka och därför överspelar den. Jag har börjat spela den mycket mer restriktivt (tar mer hänsyn till position och tidigare höjningar), får se om det ger resultat. Citera
Onizuka Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 AQ ser så bra ut när man får den, det är samma sak med QQ men dessa händer är det verkligen risk för att man överspelar. Var beredd att folda dem om det blir för mycket action Citera
Anderssson Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 AQo är min näst största förlorarhand efter AJo Citera
Baloos Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 AQo är min 7:e bästa hand, bra hand men jag tycker inte om att gå in i höjd pott preflopp även om jag allt som oftast gör det. Med AQ vill jag själv höja. Tänk bara på att ta det varligt när du parar med Esset, du vill inte ställa in med par i Ess annat än mot rena supertomtar. Du spelar AQ för att träffa par i damer, tvåpar, toppstege samt för att köpa potten de gånger du höjt HU och missat. Citera
MegaMatte Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Håller med. AQ är vansklig.. Likaså AJ o QQ... Spelar dessa med stor försiktighet... Citera
demme1 Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Några tips; -Öppna lite lagom om du är först in (förste höjare). 3*BB kan vara lagom så du blir re-raisad av AK. -Folda den för alla höjningar 3*BB/+ och lägg den för 2*BB i SB. Position är viktigare än pris. Efter det så kommer du troligen ha de högsta korten på floppen. Ibland kommer tomtarna limpa med AKs, den dagen den sorgen. Citera
MaLiik Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 AQ är nästan lika överspelad som AK, om du inte träffar på floppen är det bara att kasta handen om du inte får bra odds för att syna... spela den i sen position så kanske den bli bättre... Gå inte vidare med färger där du använder damen! Citera
Stoffe Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Jag har också problem med AQ. Brukar höja med den oavsett position, men på senare tid har jag bara limpat i tidig position. Hur spelar ni AQ? Citera
dlinder Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 AQ är nästan lika överspelad som AK, om du inte träffar på floppen är det bara att kasta handen om du inte får bra odds för att syna... spela den i sen position så kanske den bli bättre... Gå inte vidare med färger där du använder damen! AQ är nog generellt brutalt mycket mer överspelad än AK, bara att titta på folks winrates... tror tex det är få som gått back på AK. För övrigt, till den som synade höjningar med AJ: galenskap. Men det verkar du ju ha upptäckt Citera
Skumdum Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Jag börjar fundera på ifall jag ska skita i att lira denna hand överhuvudtaget utan position Bättre spelare än du (Doyle Brunson) kastar den helt och hållet, oavsett position. förstår att du läst det i super system, men det är lite out of date för i den senaste wpt;n han var med i var det första handen han fick, o då höjde han.. =) Citera
richardd Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Jag raisar alltid standard raise, spelar som AK vid träff dvs hårt flop träffad eller oträffad sen saktar jag ner beroende på situationen. Jag slänger den utan att blinka mot en standard raise, kan ju garanterat säga att jag ligger pluss på denna hand. Jag synar heldre med ett lågt par en AQ. Citera
jackbalsam Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Va min största förlorarhand. Spelar den nu mer passivt, speciellt från tidig position. Citera
spuzip Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Jag kastar alltid A Q. Spelar ingen roll vilken position jag har nästan. Köper hellre på 2 7 Citera
Verbal__Kint Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Du lägger väl inte A Q på knappen utan monster raises? Citera
Peder.A Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Jag börjar fundera på ifall jag ska skita i att lira denna hand överhuvudtaget utan position Bättre spelare än du (Doyle Brunson) kastar den helt och hållet, oavsett position. förstår att du läst det i super system, men det är lite out of date för i den senaste wpt;n han var med i var det första handen han fick, o då höjde han.. =) Doyle skriver i SS2 att AQ är en problemhand men detta gäller vid fullbord, 9 spelare. Shorthanded anser han det vara en mycket bättre hand och därmed fullt spelbar. Citera
Juzzam Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Självklart skall man spela AQ shorthanded, oavsett nivå, bara du kan spela den korrekt efter floppen så skall denna handen ha ett positivt värde. Problemen kan komma om det parar sig med A men det säger ju sigt självt men sedan får man ta preflop actions med i beräkningarna. AQ, AQs skall spelas i alla positioner i shorthanded cashgames. Citera
Recommended Posts