Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart

minibiff

Recommended Posts

För er som vill ha IRL update:

30h kvar tills vi måste lämna rummet och vi har absolut ingen aning om vart vi skall dra. Det är tydligen någon final i sydney i helgen så allt är fullbokat i princip.

Jag har fortfarande inte ens tänkt tanken att fixa jobb!

Förövrigt har jag tröttnat och är mer sugen på att sticka ut och resa jorden runt och sedan timea in Las Vegas lagom till min 21års dag i mars.

Mvh en idiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som vill ha IRL update:

30h kvar tills vi måste lämna rummet och vi har absolut ingen aning om vart vi skall dra. Det är tydligen någon final i sydney i helgen så allt är fullbokat i princip.

Jag har fortfarande inte ens tänkt tanken att fixa jobb!

Förövrigt har jag tröttnat och är mer sugen på att sticka ut och resa jorden runt och sedan timea in Las Vegas lagom till min 21års dag i mars.

Mvh en idiot

Förstår dig, jag var där 1 månad och kände att det räckte rätt bra, även om jag hade kunant stanna längre, men åk runt i aus lite sen dra vidare? Flesta gör ju det så, sen är det fruktansvärt dyrt i aus så pengarna försvinner snabbt som fan!

Länk till kommentar

Haha hela våran skypegrupp slängde ihop en topptipskupong och har suttit och railat matcherna.

Inför slutspurten så hade jag 8 rätt ochh så gör Ajax 1-0 i 91a minuten och förlusten är ett faktum. Hans_ här på PF behövde Ajax vinst för att få 8 rätt och hade sista 10 suttit och skrikit och hejat på Ajax. När jag såg hans glädjefnatt så tog jag min Adminroll och kickade ur honom ur gruppen... 10 sekunder senare får Milan straff. Antijinxen funka????

311 x 3 blev vinsten men torska en hel del på de andra spelet så slutar nog BE tack vare arsenal som var tyngsta spelet!

Klockan är nu 07.00 och jag säger godnatt.

Länk till kommentar

Lämna inte aussie utan att åka runt där först! Fantastiskt land på alla sätt och vis.

Kör östkusten (köp gärna en bil och bila!) med första stopp byron bay och sedan fortsätta uppåt och köra fraser island/whitsundays osv. Åka buss är lite drygt men annars funkar det perfekt och kostar inte så mycket.

Barrärrevet blir bättre ju längre upp du kommer i princip men badmöjlihheterna försvinner också delvis pga maneter/krokodiler i tex cairns där jag rekomenderar att köra barriärrevet. Mkt bättre än nere vid whitsundays.

Försök timea in surfers paradise när det är "spring break" för då är det sjukt mkt folk ute och festar där. Tror de är i november-ish och det kryllar av schoolies.

Blir aussie för dyrt åker man över till ett billigt asiatiskt land.

mvh

Inte drabbas av megalomani vid rekordmånad ;)

Länk till kommentar

Ptja!

Får se hur jag gör! Får bli buss isåfall eftersom jag inte har körkort! Men tanken är isåfall att dra upp mot surfers paradise, byron bay, brisbane, barriärrevet. Sedan dra mig till Thailand. Hade någon annan varit med så hade jag lätt hakat men är sådär att åka runt jorden och grinda själv :o. Funderar på att typ kolla i 2+2 delen då de alltid brukar skriva folk där att de behöver folk till sina grindhus men känns så jävla kasst att vara microgrinder.

Frågan är vad man gör av med? Jag har just nu 70.000kr. Klarar jag mig att resa runt i Australien 1 månad, sedan thailand 1 månad, sedan bali, nya zealand, hawaii, las vegas, new york typ. Vill som sagt vara hemma i slutet av mars/april!

Länk till kommentar

Ptja!

Får se hur jag gör! Får bli buss isåfall eftersom jag inte har körkort! Men tanken är isåfall att dra upp mot surfers paradise, byron bay, brisbane, barriärrevet. Sedan dra mig till Thailand. Hade någon annan varit med så hade jag lätt hakat men är sådär att åka runt jorden och grinda själv :o. Funderar på att typ kolla i 2+2 delen då de alltid brukar skriva folk där att de behöver folk till sina grindhus men känns så jävla kasst att vara microgrinder.

Frågan är vad man gör av med? Jag har just nu 70.000kr. Klarar jag mig att resa runt i Australien 1 månad, sedan thailand 1 månad, sedan bali, nya zealand, hawaii, las vegas, new york typ. Vill som sagt vara hemma i slutet av mars/april!

Är det tajt med tid kan du skippa Brisbane. Mer klassisk storstad som Sydney = inte jättekul (beror väl på vad man tycker om såklart) och dessutom ingen strand på bekvämt avstånd.

Arlie Beach - ut till Whitsundays. Antingen en klassisk segling på ett par dagar eller räcker det med en dagsutflykt som även där inkluderar snorkling/dykning. Barriärrevet är dock bättre i Carins.

017-Whitsundays4.jpg

Harvey Bay - Ut till Fraser Island, världens största sandö som har en av världens topp 10 ständer. Ta gärna ett self drive safari. Så får ni en egen jeep ihop men ett par till. Att du inte har körtkort pselar ingen rolldå du ändå inte för köra under 21.

Fraser-Island-999026-Original.jpg

Agnes Water/Town of 1770. Liten jävla surfstad långt från busstoppet där man verkligen kan koppla av. Riktigt jävla lång fin strand som typ är öde och de har Australiens billigaste surflektioner. Kängurusafari på moppe är ett tips i agnes water. Finns nog bara 1 eller max 2 hostels här och ett ställe att dra till på kvällen och på min tid fanns det inte ens lås på dörrarna till vårt hostel för kriminalitet existerade inte.

Agnes-Water2.jpeg

Ang 70k om det räcker för din planerade rutt - nej rent spontant sett. Går kanske att få ihop om man snålar men man vill ju leva lite och uppleva saker när man är iväg imo.

Länk till kommentar

Är det tajt med tid kan du skippa Brisbane. Mer klassisk storstad som Sydney = inte jättekul (beror väl på vad man tycker om såklart) och dessutom ingen strand på bekvämt avstånd.

Arlie Beach - ut till Whitsundays. Antingen en klassisk segling på ett par dagar eller räcker det med en dagsutflykt som även där inkluderar snorkling/dykning. Barriärrevet är dock bättre i Carins.

017-Whitsundays4.jpg

Kan kombineras med dykcert, vilket jag själv gjorde. Fick lite mer ut av seglingen imo.

Harvey Bay - Ut till Fraser Island, världens största sandö som har en av världens topp 10 ständer. Ta gärna ett self drive safari. Så får ni en egen jeep ihop men ett par till. Att du inte har körtkort pselar ingen rolldå du ändå inte för köra under 21.

Fraser-Island-999026-Original.jpg

definitivt en av favoriterna, tycker inte du borde missa.

Agnes Water/Town of 1770. Liten jävla surfstad långt från busstoppet där man verkligen kan koppla av. Riktigt jävla lång fin strand som typ är öde och de har Australiens billigaste surflektioner. Kängurusafari på moppe är ett tips i agnes water. Finns nog bara 1 eller max 2 hostels här och ett ställe att dra till på kvällen och på min tid fanns det inte ens lås på dörrarna till vårt hostel för kriminalitet existerade inte.

Agnes-Water2.jpeg

hann själv aldrig inom, men min vän valde att spendera australia day där, ingen hit. Surf och party hittar du annars i Byron bay, med en liten kultur"tripp" till Nimbin.

Har en förkärlek till Brisbane kan jag tillägga. Vacker stad, väldigt fin botanisk trädgård nära tågstationen. Även en vid universitetet. 2h från surfers paradise med tåg.

Rätt bra festliv i the valley. Rekommenderar Family på söndagar :roll:

Ang 70k om det räcker för din planerade rutt - nej rent spontant sett. Går kanske att få ihop om man snålar men man vill ju leva lite och uppleva saker när man är iväg imo.

skippar du USA tror jag du kan leva väldigt gott på dina 70k. Ett halvår i australien/NZ, Asien kommer det nog räcka till.

.

Länk till kommentar

Tack för alla grymma tips! Ni är underbara, speciellt tack till sladdis!

Först och främst skall jag görs klart Sydney! Om 10h exakt så blir vi av med vårdat boende då vi endast bokade till idag/imorn och det är fullbokad över helgen då det är någon menlös final.

Tyvärr så betyder det att i princip allt är fullbokat och först på tisdag finns det boende. Får la köpa en hängmatta och sova utan stjärnorna!

Var ute och käkade precis med 2 tjejer från Göteborg, känner ena sedan innan, och de har samma problem som oss! Så får se hur vi gör!

Ciaooo

Länk till kommentar

Tror inte heller 70k räcker mtp att jag har bränt över 1k$ första veckan.. på jag vet inte ens vad.

Fan att jag packade så dumt. Hade jag bestämt mig för att dra och resa runt jorden så hade jag ju knappast valt en stor resväska med massa menlös shit.

Nae, hata allt. :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar

Sådär vi fick tag på ett hostel!

Så delade rum med 5 andra personer men det gick förvånansvärt bra. Som tur var så var det sköna personer.

En irländare inledde med att dra ett skämt.

"Uhm, guys.. can I tell a joke, its a bit racist."

"Yeah sure"

"Okey, So I told my friend xxxxx that he was like Wall Mart, and he responded Why, is it cause you either hate me or you love me?. And I said No its cause you're black and disgusting."

Nivån sätts direkt haha.

I vilket fall så skall vi nu på eftermiddagen dra och checka upp en lägenhet! Kostar 1000AUD$ per vecka så blir runt 25k/månad. :lol: Men ligger seriöst 10m från Bondi Beachen!

Nu skall jag sitta i lobbyn på hostellet och grinda poker!

Länk till kommentar

Tror inte heller 70k räcker:

I vilket fall så skall vi nu på eftermiddagen dra och checka upp en lägenhet! Kostar 1000AUD$ per vecka så blir runt 25k/månad. :lol: Men ligger seriöst 10m från Bondi Beachen!

Nu skall jag sitta i lobbyn på hostellet och grinda poker!

:roll:

Har ni inte planerat det än så nyår, om ni ska va i aussie då. Sydney kan nog redan vara kört att hitta boende men sydney på nyår rekas

Länk till kommentar

Vi tittade på lägenheten, riktigt fräsch! De ville dock ha 4400$ i bond, vilket iofs de flesta ställena vill ha. Jag har inga problem med det men de 2 andra vi skulle bo med var inte så sugna.

Så nu har jag och polaren suttit och tittat på resor.

Vi står mellan 3 val.

1. Ta oss till surfers paradise/brisbane

2. Flyga till thailand

3. Åka hem

Jag orkar verkligen inte åka hem. Just för att alla sa "Haha vi ses om 2veckor" när man åkte. Sedan vill jag verkligen inte vara hemma under vintern i kalla Sverige.

Så då återstår alt 1 och 2. Tyvärr lyckades vi missa sista tåget till brisbane som tydligen går 1 gång om dagen?! Då då började vi titta på buss, som tar runt 18 timmar. Sista bussen går 18.00 (om 1h 20min) och vi har inte riktigt bestämt oss om vi skall ta den.

Annars är jag sugen på att hooka upp med pokerlirare i thailand och hyra hus där. Men då vettefan vad jag skall göra med polaren? Alternativt resa runt i thailand men då vill jag ju ha Wifi och det finns väl inte på de flesta boendena (om man skall bo semibilligt).

Vi är idioter har vi insett nu som i princip spontanbokade Australien för vi hade tråkigt. Om man jämnför med våra andra polare som har åkt hit som typ planerade i 6månader innan. :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar