Gubben_Ralf Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Till er som liksom jag varit trogna kunder hos Unibet ber jag er tänka om den senaste tiden har deras kundtjänst spottat och förnedrat mig till max. I november förra året vann jag genom Unibet ett paket till en turnering i Prag och blev magsjuk sista dagen då en sidoturnering för 550 euro skulle spelas och som ingick i paketet. Jag hade redan spelat de övriga eventen som ingick. I "terms of conditions" för turneringen stod det tydligt att man inte kunde avregistrera sig och få ut pengarna, så min inställning var att spela under misära förhållanden då jag inte tänker kasta bort mitt inköp på 550 euro. Strax innan start för dagen så bestämde jag mig för att i alla fall dubbelkolla om jag kunde få ut pengarna istället. Jag hade inget nummer till någon direktkontakt med Microgaming som anordnade evenemanget, så jag ringde Unibet som sa att de förstod min situationen och att de skulle vara snälla och se efter om man kunde göra ett undantag för mig och ge mig möjligheterna att få pengar istället för att att jag skulle vara tvungen att spela magsjuk och jävlig. Efter några samtal fram och tillbaka så gav de mig det positiva beskedet att jag kunde få inköpet istället för att spela, då detta uppenbarligen inte skulle vara vettigt för varken mig eller de andra vid borden. Flera gånger bad jag om möjligheten att tala direkt med en representant hos Microgaming, men fick svaret att det inte var möjligt och eftersom Unibet varit mitt val av Micro-skin så fick jag naturligtvis lita på att detta stämde. Jag ringde även och dubbelkollade med casinot som sa att mina marker inte skulle hamna i spel strax efter turneringstart. Efter den här resan har jag varit i kontakt med Unibet ett 20-30 tal gånger under senaste halvåret. När de besvärat att ens svara mig så har det varit uppenbart att de inte har några som helst noteringar eller loggar av samtalen jag hade med dem från Prag och de enda jag har fått höra är att de väntar svar från Microgaming i ärendet för att se om de har möjlighet att kringgå terms of conditions, med andra ord det som jag frågade om från första början och var förutsättningarna för att jag inte skulle spela detta sidoevent. Detta var alltså c:a ett halvt år sedan. Under denna tid har jag fått höra att ärendet är nedlagt vid ett tillfälle, vilket jag aldrig fick svar på varför när jag frågade. Nu under mina senaste kontakter med Unibet, så hånade de mig bara när jag försökte få svar om de verkligen menade allvar att de inte skulle ersätta mig på något vis själva då deras felaktiga besked till mig kostade mig inköpet till ett 550euros-event. De spelade helt ovetande kring min situation och spottade på mig medvetet i flera avseenden. Fortfarande menar de samtidigt att de väntar svar från Microgaming vilket jag nu förstår är uppenbart skitsnack. Mina frågor är -Har någon annan varit med om liknande med Unibet och ska man verkligen acceptera detta? Borde de inte ta lite ansvar för vad de kläcker ut sig i telefon till sina kunder om de ger såna här konsekvenser? Citera
Nikopolidi Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Blir inte förvånad, har sedan länge bojkottat Unibet av liknande orsaker. Måste vara den sämsta kundservice i branschen. Om jag minns rätt, fick jag till slut tillbaka mitt inköp, (fick mitt konto låst under pågående HU SM nåt år sedan, när jag var i tredje omgången, vilket egentligen var för lite) Citera
Metaddict Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Bojkottade Unibet när de hade låst mitt konto, sade att det var pga att jag fuskat, sen helt plötsligt öppnade mitt konto igen utan minsta lilla förklaring eller ursäkt. Citera
tmir Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Jag antar att det här var WSM? Bodde du inte på spelarhotellet/casinot som alla andra inkvalade spelare? I så fall hade det väl bara varit att gå ner och prata med någon av de fem Microgamingrepresentanter som fanns på plats? Jag försvarar inte Unibets agerande, men deras support kan omöjligen veta hur det ser ut/går till på plats i Prag. Citera
Rodmurve Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Bara massor av tomtar och troll som jobbar där Citera
JENZOER Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support. Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret: "Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?" Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid. Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig". Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder. Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar. Tack för allt Unibet! Citera
U_FISH Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Unibet är ett sjunkande skepp Citera
ulaf Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support. Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret: "Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?" Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid. Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig". Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder. Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar. Tack för allt Unibet! Haha! Citera
padrinosftw Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Tog runt ett halvår för mig att få ut mina pengar därifrån efter en turreklonk. Bara hört dåliga saker om sidan. Citera
Woarda Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Intressant. Verkar vara en sorts kultur de har på supporten hos Unibet. Jag har själv fått ett vidrigt ironiserande svar ifrån supporten på en fråga. Efter det har jag bojkottat skiten. Citera
Gubben_Ralf Postad 28 Februari , 2013 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2013 Jag antar att det här var WSM? Bodde du inte på spelarhotellet/casinot som alla andra inkvalade spelare? I så fall hade det väl bara varit att gå ner och prata med någon av de fem Microgamingrepresentanter som fanns på plats? Jag försvarar inte Unibets agerande, men deras support kan omöjligen veta hur det ser ut/går till på plats i Prag. Stämmer att det var WSM. I mitt skick kände jag att det var bekvämare att ringa till ansvariga från rummet. Det var trots allt bara en enkel fråga. Något nummer hade jag inte till någon microgamingrepresentant och hittade inte helelr något på WSM's hemsida så jag tänkte kolla om Unibet kunde hjälpa mig med detta. När jag ringde dem så ville de prompt ta kontakt och kolla detta med Microgaming själva, vilket jag inte hade något emot. Mitt problem i denna situation är deras vidriga attityd och det faktum att det gått ett halvår med detta som jag trodde var löst på plats i november. Citera
MJ Postad 28 Februari , 2013 Rapport Postad 28 Februari , 2013 Uttag var lite struligt vid en klonk för nåt år sedan. Borde kunna skötas bättre. Padrinos fall var rätt sjukt ( om det handlade om SM), mtp att det en turre som är tänkt ska ge goodwill. Det här är enstaka fall och i det sjunkande skeppet Unibet har aktieägarna inte gråtit blod senaste halvåret. Citera
hökhök Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Blir nog att hoppa över att börja lira på unibet då Citera
NorthQ Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar. Citera
MJ Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar. Är nog ett av de säkraste bolagen att ha pengarna i. Citera
Nikopolidi Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Är nog ett av de säkraste bolagen att ha pengarna i. Utveckla plz Citera
Imfromsweden Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Aa supporten på dessa sidor verkar vara bortom jävla inkompetent. Har ingen brakhistoria, men med alla små ärenden har de alltid haft 100% fel, inga undantag. Slutar alltid med att jag får argumentera i två timmar innan de till slut säger att de ska skicka vidare ärendet för att få mig att hålla tyst. Har dock hört att bolaget ska vara väldigt säkert osv, så är inte särskilt oroad när jag spelar där, mest bara konstant irriterad. Citera
MJ Postad 1 Mars , 2013 Rapport Postad 1 Mars , 2013 Utveckla plz * funnits i +15 år * Noterat på Stockholmsbörsen * får bara mer och mer kunder * aktiekursen upp 50% sista halvåret * 94% av det sk spelaröverskottet kommer från andra grenar än poker Citera
popquee Postad 2 Mars , 2013 Rapport Postad 2 Mars , 2013 * 94% av det sk spelaröverskottet kommer från andra grenar än poker Anledning till varför dem typ skiter i pokern. Citera
MJ Postad 2 Mars , 2013 Rapport Postad 2 Mars , 2013 Anledning till varför dem typ skiter i pokern. Lite så, men samtidigt är pokerpengarna säkrare där än hos andra operatörer. Citera
Juanstallion Postad 4 Mars , 2013 Rapport Postad 4 Mars , 2013 Anledning till varför dem typ skiter i pokern. håller med. Om man ska betta är UB helt okej, men poker är ju på scam nätverket så inte så konstigt om dem ligger bakom. Citera
affe2000 Postad 4 Mars , 2013 Rapport Postad 4 Mars , 2013 Är det vanligt att man inte kan redigera/ta bort lagda spel på bettingsidor? Enligt UB:s support så måste man kontakta dem via telefon för att redigera spelen. Citera
ponttuss Postad 11 Mars , 2013 Rapport Postad 11 Mars , 2013 Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support. Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret: "Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?" Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid. Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig". Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder. Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar. Tack för allt Unibet! Hade samma problem med uttag, eftersom standard är att man måste skicka in ID+neteller har jag alltid det redo. Men unibet ville ha moneybookers info, visa kort osv fast jag inte ens använt dom metoderna, vet inte hur många vändor det tog innan supporten fattade det. Känns som samma folk som jobbar på comhem, typ "dra ut sladden och kolla om det funkar nu" support. Citera
Govno Postad 11 Mars , 2013 Rapport Postad 11 Mars , 2013 Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar. Jag tror snarare att det är en medveten strategi att göra det besvärligt att ta ut pengarna i syfte att få dig att behålla dem på sajten ett tag till och rakea vidare/spela bort dem. Citera
JENZOER Postad 11 Mars , 2013 Rapport Postad 11 Mars , 2013 Jag tror snarare att det är en medveten strategi att göra det besvärligt att ta ut pengarna i syfte att få dig att behålla dem på sajten ett tag till och rakea vidare/spela bort dem. Pengarna försvinner direkt från kontot när man trycker cashout så det lär det inte vara. Eller de kanske vill lära dig att det inte är "lönt" att ta ut pengarna till nästa gång Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.