Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Till er som liksom jag varit trogna kunder hos Unibet ber jag er tänka om

den senaste tiden har deras kundtjänst spottat och förnedrat mig till max.

 

I november förra året vann jag genom Unibet ett paket till en turnering i Prag och blev magsjuk sista dagen då en sidoturnering för 550 euro skulle spelas och som ingick i paketet. Jag hade redan spelat de övriga eventen som ingick.

 

I "terms of conditions" för turneringen stod det tydligt att man inte kunde avregistrera sig och få ut pengarna, så min inställning var att spela under misära förhållanden då jag inte tänker kasta bort mitt inköp på 550 euro. Strax innan start för dagen så bestämde jag mig för att i alla fall dubbelkolla om jag kunde få ut pengarna istället.

 

Jag hade inget nummer till någon direktkontakt med Microgaming som anordnade evenemanget, så jag ringde Unibet som sa att de förstod min situationen och att de skulle vara snälla och se efter om man kunde göra ett undantag för mig och ge mig möjligheterna att få pengar istället för att att jag skulle vara tvungen att spela magsjuk och jävlig.

 

Efter några samtal fram och tillbaka så gav de mig det positiva beskedet att jag kunde få inköpet istället för att spela, då detta uppenbarligen inte skulle vara vettigt för varken mig eller de andra vid borden.

 

Flera gånger bad jag om möjligheten att tala direkt med en representant hos Microgaming, men fick svaret att det inte var möjligt och eftersom Unibet varit mitt val av Micro-skin så fick jag naturligtvis lita på att detta stämde.

 

Jag ringde även och dubbelkollade med casinot som sa att mina marker inte skulle hamna i spel strax efter turneringstart.

 

Efter den här resan har jag varit i kontakt med Unibet ett 20-30 tal gånger under senaste halvåret.

 

När de besvärat att ens svara mig så har det varit uppenbart att de inte har några som helst noteringar eller loggar av samtalen jag hade med dem från Prag och de enda jag har fått höra är att de väntar svar från Microgaming i ärendet för att se om de har möjlighet att kringgå terms of conditions, med andra ord det som jag frågade om från första början och var förutsättningarna för att jag inte skulle spela detta sidoevent.

 

Detta var alltså c:a ett halvt år sedan.

 

Under denna tid har jag fått höra att ärendet är nedlagt vid ett tillfälle, vilket jag aldrig fick svar på varför när jag frågade.

Nu under mina senaste kontakter med Unibet, så hånade de mig bara när jag försökte få svar om de verkligen menade allvar att de inte skulle ersätta mig på något vis själva då deras felaktiga besked till mig kostade mig inköpet till ett 550euros-event. De spelade helt ovetande kring min situation och spottade på mig medvetet i flera avseenden. Fortfarande menar de samtidigt att de väntar svar från Microgaming vilket jag nu förstår är uppenbart skitsnack.

 

Mina frågor är -Har någon annan varit med om liknande med Unibet och ska man verkligen acceptera detta?

 

Borde de inte ta lite ansvar för vad de kläcker ut sig i telefon till sina kunder om de ger såna här konsekvenser?

Postad

Blir inte förvånad, har sedan länge bojkottat Unibet av liknande orsaker. Måste vara den sämsta kundservice i branschen.

Om jag minns rätt, fick jag till slut tillbaka mitt inköp, (fick mitt konto låst under pågående HU SM nåt år sedan, när jag var i tredje omgången, vilket egentligen var för lite)

Postad

Jag antar att det här var WSM?

 

Bodde du inte på spelarhotellet/casinot som alla andra inkvalade spelare? I så fall hade det väl bara varit att gå ner och prata med någon av de fem Microgamingrepresentanter som fanns på plats?

 

Jag försvarar inte Unibets agerande, men deras support kan omöjligen veta hur det ser ut/går till på plats i Prag.

Postad

Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support.

 

Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret:

"Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?"

Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid.

 

Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig".

 

Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder.

 

Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar.

 

Tack för allt Unibet!

Postad
Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support.

 

Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret:

"Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?"

Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid.

 

Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig".

 

Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder.

 

Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar.

 

Tack för allt Unibet!

 

Haha!

Postad

Intressant.

 

Verkar vara en sorts kultur de har på supporten hos Unibet.

 

Jag har själv fått ett vidrigt ironiserande svar ifrån supporten på en fråga. Efter det har jag bojkottat skiten.

Postad
Jag antar att det här var WSM?

 

Bodde du inte på spelarhotellet/casinot som alla andra inkvalade spelare? I så fall hade det väl bara varit att gå ner och prata med någon av de fem Microgamingrepresentanter som fanns på plats?

 

Jag försvarar inte Unibets agerande, men deras support kan omöjligen veta hur det ser ut/går till på plats i Prag.

 

Stämmer att det var WSM.

I mitt skick kände jag att det var bekvämare att ringa till ansvariga från rummet. Det var trots allt bara en enkel fråga. Något nummer hade jag inte till någon microgamingrepresentant och hittade inte helelr något på WSM's hemsida så jag tänkte kolla om Unibet kunde hjälpa mig med detta.

 

När jag ringde dem så ville de prompt ta kontakt och kolla detta med Microgaming själva, vilket jag inte hade något emot.

 

Mitt problem i denna situation är deras vidriga attityd och det faktum att det gått ett halvår med detta som jag trodde var löst på plats i november.

Postad

Uttag var lite struligt vid en klonk för nåt år sedan. Borde kunna

skötas bättre. Padrinos fall var rätt sjukt ( om det handlade om SM), mtp

att det en turre som är tänkt ska ge goodwill.

 

Det här är enstaka fall och i det sjunkande skeppet Unibet

har aktieägarna inte gråtit blod senaste halvåret.

Postad

Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar.

Postad
Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar.

 

Är nog ett av de säkraste bolagen att ha pengarna i.

Postad

Aa supporten på dessa sidor verkar vara bortom jävla inkompetent. Har ingen brakhistoria, men med alla små ärenden har de alltid haft 100% fel, inga undantag. Slutar alltid med att jag får argumentera i två timmar innan de till slut säger att de ska skicka vidare ärendet för att få mig att hålla tyst.

 

Har dock hört att bolaget ska vara väldigt säkert osv, så är inte särskilt oroad när jag spelar där, mest bara konstant irriterad.

Postad
Utveckla plz

 

* funnits i +15 år

* Noterat på Stockholmsbörsen

* får bara mer och mer kunder

* aktiekursen upp 50% sista halvåret

* 94% av det sk spelaröverskottet kommer

från andra grenar än poker

Postad
Hade problem med pokerklienten för någon vecka sen. Kunde inte ta någon plats på bordet och det stod jag skulle kontakta deras support.

 

Gjorde detta och blir tillsagd att starta om klienten, gör detta och skriver tillbaka att det är samma fel. Får då svaret:

"Har du verkligen startat om klienten och loggat in igen och satt dig på bordet igen på under 1minut?"

Svara att det har jag och att det knappast tar längre tid.

 

Får då svaret. "Ok, då kan jag inte hjälpa dig".

 

Irriterad så tar jag ut mina pengar från sidan, drygt 1k eur till MB. Får direkt ett mail att de måste ha bilder: körkort/pass, räkning, kreditkort. Svär och fixar detta. Får svar några dagar senare att de även behöver bilder på mitt andra kreditkort som jag inte använder längre. Säger detta och de funderar några dagar och godkänner tillslut mina bilder.

 

Går några dagar till och inga pengar. Går in och snackar med deras support igen som säger att de bör komma i eftermidag eller imorgon. Inga pengar kommer. Går in igen och frågor och får svaret "Oj, det har blivit fel i vårt system". Tillslut dagen efter får jag mina pengar.

 

Tack för allt Unibet!

 

Hade samma problem med uttag, eftersom standard är att man måste skicka in ID+neteller har jag alltid det redo. Men unibet ville ha moneybookers info, visa kort osv fast jag inte ens använt dom metoderna, vet inte hur många vändor det tog innan supporten fattade det.

Känns som samma folk som jobbar på comhem, typ "dra ut sladden och kolla om det funkar nu" support.

Postad
Alltså är inte det här indikationer på det drivs som gamla fulltilt, iaf i det avseende där de inte håller spelarnas pengar på ett separat konto utan nallar av det för att betala löner/fakturor och dylikt. Om de hade haft stålarna separerade hade ju sällan det varit problem med med ett ta ut pengar.

 

 

Jag tror snarare att det är en medveten strategi att göra det besvärligt att ta ut pengarna i syfte att få dig att behålla dem på sajten ett tag till och rakea vidare/spela bort dem.

Postad
Jag tror snarare att det är en medveten strategi att göra det besvärligt att ta ut pengarna i syfte att få dig att behålla dem på sajten ett tag till och rakea vidare/spela bort dem.

 

Pengarna försvinner direkt från kontot när man trycker cashout så det lär det inte vara. Eller de kanske vill lära dig att det inte är "lönt" att ta ut pengarna till nästa gång :shock:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...