Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänker mig att dela upp folk i kanske två eller tre grupper och tanken är att dom ska lära känna varandra mest.

 

Det verkar vara ganska standard på teambuilding att dela en grupp i mindre för att sedan låta subgrupperna tävla mot varandra (iaf de jag varit på).

Jag tycker att det känns ganska kontraproduktivt, jag menar, när man tönker tillbaka på paintballspelandet, tänker man på vem man träffade eller på vems rygg man bevakade. Blir det samarbete eller nitaandralaget som man tar med sig.

 

Ett toksvårt IQ-test som gruppen ska lösa tillsammans tror jag kan vara en kul grej som får soldaten att tänka "jumalauta vilken tur att Elvis är med" osv. Sedan kan gruppen som helhet jämföra sig mot andra kändisar och hoppas att gruppen presterar bättre än Andy Warhol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa datorer och teambilda med något som inte är deras hemmaplan/trygghet imo..

Ta var sin cykel och dela upp i lag. Ge dom en nyckel och ett problem vars lösning talar om var nyckeln passar.. I detta skåp finns info om nästa etappmål och ett nytt problem som de ska lösa under vägen.. Vid nästA etappmål hålls någon typ av tävling mellan lagen som ger info,tid eller annan belöning i den vidare jakten mot slut ålet..

Fortsätt så tills ni nått slutdestination där ni har fisketävling och övernattar i militärtält efter massivt intagande av alkohol och barbecue..

Billigt, kul teambuildande långt från datorer men med problem, tävlingar och rebusar hela dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa datorer och teambilda med något som inte är deras hemmaplan/trygghet imo..

Ta var sin cykel och dela upp i lag. Ge dom en nyckel och ett problem vars lösning talar om var nyckeln passar.. I detta skåp finns info om nästa etappmål och ett nytt problem som de ska lösa under vägen.. Vid nästA etappmål hålls någon typ av tävling mellan lagen som ger info,tid eller annan belöning i den vidare jakten mot slut ålet..

Fortsätt så tills ni nått slutdestination där ni har fisketävling och övernattar i militärtält efter massivt intagande av alkohol och barbecue..

Billigt, kul teambuildande långt från datorer men med problem, tävlingar och rebusar hela dagen

Nja nu var det ju det här med begränsningar i budget då ju :)

 

Iq-testvarianten i grupp blir bra tror jag. Det går att utföra oavsett var man är och det går att variera tid på.

Kom på en annan grej som skulle kunna vara kul: spaghettibrobygge. Båda lagen går ett paket spaghetti som de ska bygga en bro med. Det lag vars bro klarar störst tyngd vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå spagettibygget så gjorde vi en kul grej på senaste teambuildingexcersisen.

 

- Ett st A4

- Ett st ägg

- En rulle smal tejp

- 0,5 m snöre

- Ett st sax

 

Syftet är att bygga in ägget, med hjälp av övriga materialet, så att det klarar av att släppas av en person som står på en stol och håller upp "paketet" så långt hen kan - utan att gå sönder.

 

Not-so-hidden, min konstruktion var den enda som klarade utmaningen :-P

 

[ninjaedit] Also, en jämrans massa alkohol!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många försökte att lösa det med en fallskärmslösning?

 

Otroligt nog ingen - däremot vart det några tafatta försök att rulla in ägget i pappret och tejpa i ändarna vilket resulterade i pannkaka.

 

Min lösning i invisotext: klippte isär pappret och tillverkade cigarettstora pappersrullar som jag tejpade runt ägget i två lager. Dämpade fallet alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nog ingen - däremot vart det några tafatta försök att rulla in ägget i pappret och tejpa i ändarna vilket resulterade i pannkaka.

 

Min lösning i invisotext: klippte isär pappret och tillverkade cigarettstora pappersrullar som jag tejpade runt ägget i två lager. Dämpade fallet alldeles utmärkt.

 

Min spontana tanke var att tejpa äggskalet för högre hållbarhet och sen nån form av deformationszonstänk med pappret. Typ pappersrullar som man fäster vinkelrätt ut från ägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...