Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, såg att Supertequila skrev att man kunde flyga från götet till Malta. Har tänkt innan att jag kanske skulle åka dit till hösten. Kollade för skojs skull datumen kring SM. För att få fram priserna var man fylla i svaret på en sån där förvrängd text om ni fattar. Gissa vad texten sa? "You win"

 

Ett tecken?

 

Så när åker du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att prata med sina barn:

Håller med om i princip allt. Undantaget är jollrandet med mycket små barn. Det fyller en funktion. Eftersom jag inte tillhör googlaochpostaenlänkgenerationen utan snarare försökattkommaihågvadsomsaspåenlingvistikföreläsningförtjugoårsedan så har jag ingen skarp referens utan vill minnas att det har att göra med att små barn har lättare att reagera på ljusare röster. Det sagt så bör man naturligtvis exponera barnen för mycket "normalt" prat också.

 

Var inte rädd för att jollra med barnen men låt inte det utgöra allt prat de hör.

Vill man dessutom se till att barnen får ett bra ordförråd så är väl läsning nöten, både högläsning för dem samt att få dem att hitta läsglädjen själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för rant.

 

 

 

Blir genuint trött och besviken på inavlade korkade och enkelspåriga människor.

 

Har ett rasistiskt svin till sverigedemokrat på valbar plats på jobbet. Hans tolkning av nyhetsflödet är väldigt enkel: muslimer är vidriga och alla som kommer från ett muslimskt land är såklart shariamånglande hustrumisshandlare och blivande terrorister som äter barn.

 

Såklart har han snappat upp nyheten om norskan som hamnat i trubbel i Dubai. Såklart jättehemskt. Men alla korkade grejer amerikaner gör i kristendomens namn då? All annan skit som händer på grund av andra religioner då?

 

Enda som gör mig tröttare än folk som gör vidriga saker i en religions namn är folk som gör vidriga saker mot folk som har en annan religion än dom själva bara på grund av att dom har just denna religion.

 

Usch. Människor. Bah.

Kan folk inte bara vara lite snälla och respektera varandra?

 

 

 

 

 

Spelade lite flo8 innan. Kändes bra. Tror nog jag skulle kunna få bra kläm på denna nisch.

 

en bild säger mer än tusen ord.

 

jclQ6rel.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...