Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4 inköp under EV på 500 händer. Happy happy, joy joy- Nu film

 

4 inköp under EV senaste 500? Pffff inte ens svårt. Jag hann inte ens få upp alla bord innan det var dags att sluta då supertilten var ett faktum.. som vanligt senaste veckorna..

 

egdawl.jpg

 

-Play poker, they said.

-It would be fun, they said.

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inte dom sista 8 inköpen som rök där på slutet. Tilt på den. Är det SvS eller?

 

Nej dessvärre inte. Pokerstars midstakes. Sista 8 inköpen var när det redan kokade i huvudet och jag 3b/4b 100% för att snabbt vinna tillbaka(lol) och lyckades floppa hyffsat varje förbannade flop så jag "var tvungen att åka" :roll::lol:

 

EVt på svs fungerar ju inte, men jag kan lova dig att min linje för senaste månaden där vore brutal på värsta tänkbara sätt. Nöter på ett tag till, och vänder inte EVt så lägger jag nog korten på hyllan eller kör lite rekreationell 2kortspoker lite då och då!

 

Även jag har för övrigt införskaffat mig lite påskdricka och köpte på mig några Nils Oscars samt pinsamt många Leffe blond så jag kan gå och sippra och vara lite småmysig nu hela påsken :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag att spelfärdighet i poker lite är att betrakta som färdighet i träskosnidande ur ett försörjningsförsäkringshänseende, men om det är projektet tycker jag du borde lägga tid på att antingen själv, eller genom ppt, fixar något script/program som givet n antal ranges och bräda spottar ur sig var en godtycklig hand befinner sig i vilken range. Förslagsvis i kombination med tidigare nämnda kvadratequity.

 

 

Att få feeling för strukturen på sin egen, och andras, handdistribution är både jävligt viktigt och rätt knepigt för uddaspel. För att relatera det till faktiskt spel så hamnar ju handen där du floppar ett J-högt flurredrag med hög chans för turnrappis i väldigt olika ljus beroende på om den är i övre eller under femtedelen av din range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altlså behöver jag lära mig spela på högre nivåer helt enkelt.

 

Vad mer än bankrulle krävs? Iofs tar du upp den aspekten i resten av ditt inlägg men jag tycker att det är en intressant fråga.

 

I exemeplvis fotboll har vi ett antal divisioner och spelare får allteftersom de utvecklar sin spelskicklighet möjlighet att prova på "högre" spel.

I pokern har vi inköps- och blindsnivåer där det aspirerande proffset stiger i nivåer allteftersom bankrullen växer. Analogin finns. Men hur mycket haltar den? Visst jag kan tro att nl1K regs har en större förståelse/skicklighet/whatever än nl25 regs. Men hur mycket skiljer sig nivåerna åt egentligen?

 

Givet ett antal hh (som är normaliserade till att endast berätta om antalet bb) från ett plo25 bord och från ett plo1k bord, kan vi avgöra vilken nivå de olika hh:na kommer ifrån?

 

Jag är skeptisk.

Jämför med ett liknande scenario för fotbollen, dvs du får se en division VII match och en Allsvensk match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur mycket skiljer sig nivåerna åt egentligen?

 

Det skiljer enormt mycket.

 

Givet ett antal hh (som är normaliserade till att endast berätta om antalet bb) från ett plo25 bord och från ett plo1k bord, kan vi avgöra vilken nivå de olika hh:na kommer ifrån?

 

Ja, givet att händerna är från samma bord med samma klientel spelare så skulle man ganska enkelt urskilja vilket som är vilket. Lär inte behövas många hhs för att få det klart för sig. Till och med en för nivån duktig spelare på plo25 har jätteläckor, t.o.m i basic grunder så som betsizing och liknande.

 

Jag är skeptisk.

Jämför med ett liknande scenario för fotbollen, dvs du får se en division VII match och en Allsvensk match.

 

I din jämförelse så ligger nog snarare nivåskillnaden i klass med Division 2 Svedala och Premier league, och där krävs inte ett allt för stort fotbollsintresse för att se skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...