Rambo Postad 5 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2014 Läste fel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2014 Alltid så irriterande när blaskmedia ska gå ut med massa obekräftade rykten och alla anhöriga ska bli oroliga. Hoppas ni alla kommer lindrigt undan. Skatta på poker utomlands som är skattefritt i Sverige är som att betala svensk alkoholskatt på öl man dricker i Thailand. Och poker är ju tom skattefritt i Sverige... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 5 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2014 Går skatteverket fortfarande på bruttovinster när de gör dessa bedömningar? Eller har de ändrat? Det har om jag förstått rätt varit några domar som har dömt på nettot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 5 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2014 I så fall om det är 250miljoner till, hur fan mycket har folk egentligen vunnit? Är ju helt sjukt vad många måste blivit rika och det är bara på icke EU-sidor... Svenskar måste ha vunnit miljarder Det är ingenting i jämförelse med hur många miljarder som har betalats i rake och att ~95% av spelarna har förlorat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hehahuhahe Postad 6 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2014 Gäller detta de som fått brevet som det nu finns hårdare bevis på eller är det 250 nya miljoner kronor som man "hittat" men ej kunnat skicka brev om tidigare? I så fall om det är 250miljoner till, hur fan mycket har folk egentligen vunnit? Är ju helt sjukt vad många måste blivit rika och det är bara på icke EU-sidor... Svenskar måste ha vunnit miljarder Svenskar hör också till dom stora donerarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
n1bbe Postad 23 Januari , 2015 Rapport Share Postad 23 Januari , 2015 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brevad Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 Min första post. Fick "brevet" häromdagen. Har googlat runt och läst en massa här senaste dagarna. Tankarna snurrar och jag är i stort behov av hjälp/bollplank från nån som varit i samma situation eller från nån sakkunnig. Hur får jag tag på en sån? Väldigt tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WannaSeeMyPig Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 Min första post. Fick "brevet" häromdagen. Har googlat runt och läst en massa här senaste dagarna. Tankarna snurrar och jag är i stort behov av hjälp/bollplank från nån som varit i samma situation eller från nån sakkunnig. Hur får jag tag på en sån? Väldigt tacksam för svar. http://pokerforum.nu/forum/members/affe2000.htm är killen med kollen om jag förstått rätt. Om ditt konto är reggat precis så tror jag inte du kan PMa, man kan det efter tre dagar eller någon vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 "Affe" kan tyvärr inte ge mer råd då han numera jobbar på SKV. Han började där vid årskiftet. Men det finns en stängd facebookgrupp som diskuterar ämnet och du kan också posta dina funderingar här om de är mer allmäna. Vi är ett större antal som redan gått igenom processen så vi vet ungefär vad det kommer handla om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 Min första post. Fick "brevet" häromdagen. Har googlat runt och läst en massa här senaste dagarna. Tankarna snurrar och jag är i stort behov av hjälp/bollplank från nån som varit i samma situation eller från nån sakkunnig. Hur får jag tag på en sån? What NOT to do: Anlita ******* aka Cyntax. Oavsett hur mycket folk han blåst så är outningar inte tillåtna /mod Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 Kort svar *Oroa dig inte, världen går inte under även om det känns tufft när brevet dimper ner. För mig betydde det en ganska stor förändring ekonomiskt men livet går vidare. *Anlita ingen om du inte har en unik situation utan vänta in de domar som väntas falla under året som kan fungera som prejudikat *Ljug inte för SKV *Överklaga allt vad du kan och slipa på dina motiveringar till varför * Ta hjälp av SKV kring vilka argument som är giltiga/skäliga. De finns där för att hjälpa även om det är din "motpart" Edit: Cliffs *FTP är skattefritt inom Jönköpings förvaltningsrätt men skattepliktigt inom Stockholms förvaltningsrätt. *Det kanske kanske kan bli möjligt att kvitta förluster under samma kalenderår Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tmir Postad 29 Januari , 2015 Rapport Share Postad 29 Januari , 2015 *FTP är skattefritt inom Jönköpings förvaltningsrätt men skattepliktigt inom Stockholms förvaltningsrätt.Ponera att man är boende i Sthlm och får brevet, och man vunnit stort på FTP. Är det då möjligt att faktiskt flytta till Jönköping, för att försöka få målet avgjort där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Ponera att man är boende i Sthlm och får brevet, och man vunnit stort på FTP. Är det då möjligt att faktiskt flytta till Jönköping, för att försöka få målet avgjort där? Oj, det har jag verkligen ingen aning om. Rimligen borde väl gälla vart du var skriven de åren frågan gäller, alltså när du vann. Men som sagt är det inte ens en kvalificerad gissning utan endast en gissning. Men om man tänker ett steg längre räcker det ju liksom inte att flytta till London nu för att slippa skatt som skulle betalts in 2010. Och den uteblivna skatten "hör" väl till det området du bodde på då. Är inte heller insatt i om beskattningsfrågan tas upp i Högsta förvaltningdomstolen redan nu. Hade jag bott i Stockholm hade jag ju definitivt begärt att frågan ska tas upp där och använt de totalt olika slutsatserna mellan S och J som skäl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brevad Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Tack för alla svar, speciellt tack till sulla! Ju mer jag funderar desto mer lutar jag nog åt att bara skicka in alla uppgifter. Mitt fall är inte alls unikt och ett av de klart enklaste skulle jag tro. - Jag har bara spelat på Pokerstars av sajterna utanför EES - Jag har i princip nolltaxerat de åren så det blir lite svårt att förklara bort Bara att göra som de säger va? Är det nån som kan tänka sig att berätta vad som hände i era fall efter att brevet kom? Tog hela processen lång tid? Fick ni betala ungefär vad ni trodde i skatt? Jag lider både med mig själv och med alla andra drabbade! Tack för tipset om att undvika Cyntax. När jag började göra efterforskningar här så verkade det som att Cyntax och affe2000 var de som hade koll. Ända tills jag hittade tråden om Cyntax alla bedrägerier. Otrolig historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheGrinder Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Undra vilka summor de ska handla om för att man ska få "brevet". Och då menar jag att dom vet vem man är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Tack för alla svar, speciellt tack till sulla! Ju mer jag funderar desto mer lutar jag nog åt att bara skicka in alla uppgifter. Mitt fall är inte alls unikt och ett av de klart enklaste skulle jag tro. - Jag har bara spelat på Pokerstars av sajterna utanför EES - Jag har i princip nolltaxerat de åren så det blir lite svårt att förklara bort Bara att göra som de säger va? Är det nån som kan tänka sig att berätta vad som hände i era fall efter att brevet kom? Tog hela processen lång tid? Fick ni betala ungefär vad ni trodde i skatt? Jag lider både med mig själv och med alla andra drabbade! Tack för tipset om att undvika Cyntax. När jag började göra efterforskningar här så verkade det som att Cyntax och affe2000 var de som hade koll. Ända tills jag hittade tråden om Cyntax alla bedrägerier. Otrolig historia. Ja. Bara att göra som de säger. Du kommer få skatta det som du själv kan räkna ut om du inte fuskat eller räknat fel. Observera att alla får 40 % straffskatt på skattebeloppet. Processen tar antingen slut på några månader om du inte överklagar eller pågår i 12-24 månader om du överklagar allt vilket jag rekar att du gör då det inte kostar dig annat än lite tid men med fördelen att du kan vänta in domar som kan vara till din fördel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Ja. Bara att göra som de säger. Du kommer få skatta det som du själv kan räkna ut om du inte fuskat eller räknat fel. Observera att alla får 40 % straffskatt på skattebeloppet. Processen tar antingen slut på några månader om du inte överklagar eller pågår i 12-24 månader om du överklagar allt vilket jag rekar att du gör då det inte kostar dig annat än lite tid men med fördelen att du kan vänta in domar som kan vara till din fördel. Stämmer inte, vet flera som inte fått någon straffskatt. Vad det beror på är lite oklart, troligtvis får man ingen straffskatt om man inte lämnat in någon deklaration. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wagner Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Stämmer inte, vet flera som inte fått någon straffskatt. Vad det beror på är lite oklart, troligtvis får man ingen straffskatt om man inte lämnat in någon deklaration. Har du ingen inkomst så skickas ingen deklaration ut. Så det kan nog stämma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Stämmer inte, vet flera som inte fått någon straffskatt. Vad det beror på är lite oklart, troligtvis får man ingen straffskatt om man inte lämnat in någon deklaration. Ok sorry. Men känner till folk som nolltaxerat och som fått straffskatt. Så vad det beror på är oklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 What NOT to do: Anlita ******* aka Cyntax. Oavsett hur mycket folk han blåst så är outningar inte tillåtna /mod Eftersom mod inte vill svara på PM, länkar jag till denna post där Cyntax själv skriver vad han heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 Ett generellt tips om man har spelat på flera sidor och nyligen fått brevet kan vara att ansöka om uppskov hos SKV att lämna in uppgifterna för att försöka vänta in det utslag från HFD som väntas komma under våren om huruvida man får kvitta förluster mellan olika siter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 Bra tips, hade glömt detta. Lägger till att det kanske främst inte är vårens dom vi ska förhala till, för den kommer hinnas med att få in i vårt överklagande, men man vet aldrig vilka eventuella domar som kommer om 12-18 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 Ni ser ingen risk med att förhala? Främst med tanke på att skatteverkets praxis är mer gynnsam för spelarna än lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 Eftersom mod inte vill svara på PM, länkar jag till denna post där Cyntax själv skriver vad han heter. Eftersom mod ibland gör annat en fredagkväll än att svara på PM så dröjde svaret ett stackars dygn. Ledsen att det dröjde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts