Gå till innehåll

WSOP 2005: Vad tycker ni om F-bomb regeln?


Dahlberg

Recommended Posts

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.

 

Varför blir somliga så upprörda över en sån här bagatell?

*Fuck räknas som en mycket grov svordom i USA.

*10 minuters avstängning är inte ett tungt straff, såvida det inte inträffar en bit in på finalbordet. Har man tagit sig ända till finalbordet bör man vara så pass van vid regeln att man klarar av att inte säga fuck, till och med när man förlorar en pott.

 

Jag måste bara understryka att det är en av de dummaste och mest spelförstörande regler jag har hört talas om någonsin.

 

Du överdriver inte regelns betydelse lite nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.

 

Varför blir somliga så upprörda över en sån här bagatell?

*Fuck räknas som en mycket grov svordom i USA.

*10 minuters avstängning är inte ett tungt straff, såvida det inte inträffar en bit in på finalbordet. Har man tagit sig ända till finalbordet bör man vara så pass van vid regeln att man klarar av att inte säga fuck, till och med när man förlorar en pott.

 

Jag måste bara understryka att det är en av de dummaste och mest spelförstörande regler jag har hört talas om någonsin.

 

Du överdriver inte regelns betydelse lite nu?

 

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

 

Att inte få säga fuck när man väl åker ur WSOP (som man betalat $10k för) är som att vara snickare och inte få skrika aj/fitta om man hamrar sig på tummen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.

 

Varför blir somliga så upprörda över en sån här bagatell?

*Fuck räknas som en mycket grov svordom i USA.

*10 minuters avstängning är inte ett tungt straff, såvida det inte inträffar en bit in på finalbordet. Har man tagit sig ända till finalbordet bör man vara så pass van vid regeln att man klarar av att inte säga fuck, till och med när man förlorar en pott.

 

Jag måste bara understryka att det är en av de dummaste och mest spelförstörande regler jag har hört talas om någonsin.

 

Du överdriver inte regelns betydelse lite nu?

 

Nej, jag överdriver inte det minsta. Precis som Lederer - bland andra - påpekat så är det fritt fram att trakassera dealers och andra spelare, så länge det inte handlar om regelrätta hot. Men säger man ordet "fuck", som inte behöver vara riktat åt någon, och som i sin grundbetydelse inte betyder annat än "knulla", vilket är en fullt naturlig företeelse. Ja då ska man bestraffas. På vilket sätt skulle någon på något rimligt vis ta anstöt av att en spelare säger "Fuck it, let's gamble"?.

 

Det är oerhört orimligt att spelare inte ska kunna uttrycka sina känslor (med miljontals dollar på spel blir det antagligen känslosamt) om han kan göra detta utan att skada andra. Särskilt när regeln antagligen kom till för att minska på sk. abuse vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte få säga fuck när man väl åker ur WSOP (som man betalat $10k för) är som att vara snickare och inte få skrika aj/fitta om man hamrar sig på tummen.

 

fast att sitta ut 10 min är väl inte så farligt när man redan åkt ut? :lol:

 

Haha tänkte lite fel där, läs - när man blir utdragen ur en stor pot - eller något liknande istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.

 

Varför blir somliga så upprörda över en sån här bagatell?

*Fuck räknas som en mycket grov svordom i USA.

*10 minuters avstängning är inte ett tungt straff, såvida det inte inträffar en bit in på finalbordet. Har man tagit sig ända till finalbordet bör man vara så pass van vid regeln att man klarar av att inte säga fuck, till och med när man förlorar en pott.

 

Jag måste bara understryka att det är en av de dummaste och mest spelförstörande regler jag har hört talas om någonsin.

 

Du överdriver inte regelns betydelse lite nu?

 

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

 

Att inte få säga fuck när man väl åker ur WSOP (som man betalat $10k för) är som att vara snickare och inte få skrika aj/fitta om man hamrar sig på tummen.

 

Hahaha.. Nej om man käkar hamburgare så måste man älska allt som har med amerika att göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liksom att inte få svära när man blir utdragen runner-runner när man FETGAMBLAR i SYNDENS MECKA, där man lagligen kan ha ORGIER med 15 HOROR tycker jag är höjden av ironi ...eller hyckleri. Men det är ju bara jag det... ;)

 

Är Harrah's ägda av Disney, undrar man? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.

 

Dessa saker är helt skilda från varandra. Om något så undergräver de ditt eget argument, för oavsett vår grad av amerikanisering så ska ju USA vara ett fritt land. Det som de flesta attackerar i den här tråden är dels hyckleriet som är inblandat i regeln och dess tillämpning, och dels regelns effekt på spelet i sig.

 

Om vi som tycker om USA både som land och som den frihet landet ska representera inte motsätter oss en regel som vi tycker är helt befängd så är vi själva en del av hyckleriet vi motsätter oss.

 

Ta inte denna tråd som en kritik mot landet, utan som en debatt om regeln, dess användning och våra egna åsikter om motiven bakom regeln.

 

"If this is really the land of the free then I should be able to burn that flag wherever I damn well please". Man borde även kunna säga fuck när man helst vill. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

När sa jag det? Trodde vi diskuterade en viss regel i wsop, inte dödsstraff eller krig.

 

Att inte få säga fuck när man väl åker ur WSOP (som man betalat $10k för) är som att vara snickare och inte få skrika aj/fitta om man hamrar sig på tummen.

Som tidigare påpekats kan du skrika fuck när du åker ut om du nu tvunget måste det utan att straffas.

 

Nej, jag överdriver inte det minsta. Precis som Lederer - bland andra - påpekat så är det fritt fram att trakassera dealers och andra spelare, så länge det inte handlar om regelrätta hot. Men säger man ordet "fuck", som inte behöver vara riktat åt någon, och som i sin grundbetydelse inte betyder annat än "knulla", vilket är en fullt naturlig företeelse. Ja då ska man bestraffas.

Problemet är väl i så fall att man får trakassera andra spelare och dealern, inte att man inte längre får göra det genom att använda ordet "fuck".

 

Liksom att inte få svära när man blir utdragen runner-runner när man FETGAMBLAR i SYNDENS MECKA, där man lagligen kan ha ORGIER med 15 HOROR tycker jag är höjden av ironi ...eller hyckleri. Men det är ju bara jag det...

Nej, du kan inte lagligen ha sex med horor i Las Vegas, prostitution är förbjuden där.

 

"If this is really the land of the free then I should be able to burn that flag wherever I damn well please". Man borde även kunna säga fuck när man helst vill.

Att bränna en amerikansk flagga när en amerikan ser är ungefär som att heila mot en jude. Jag tycker inte du ska göra någotdera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

När sa jag det? Trodde vi diskuterade en viss regel i wsop, inte dödsstraff eller krig.

 

Du kan dra kopplingen bigmack och Hollywood, men om någon annan försöker påvisa det absurda i ditt resonemang genom att koppla till andra amerikanska företeelser så känns det annorlunda tycker du?

 

 

Nej, jag överdriver inte det minsta. Precis som Lederer - bland andra - påpekat så är det fritt fram att trakassera dealers och andra spelare, så länge det inte handlar om regelrätta hot. Men säger man ordet "fuck", som inte behöver vara riktat åt någon, och som i sin grundbetydelse inte betyder annat än "knulla", vilket är en fullt naturlig företeelse. Ja då ska man bestraffas.

Problemet är väl i så fall att man får trakassera andra spelare och dealern, inte att man inte längre får göra det genom att använda ordet "fuck".

 

Att man kan trakassera spelare och dealer är ett av problemen. Det andra problemet är att man har infört en absurd, spelförstörande och inskränkande regel som tänkt motmedel mot detta, som har visat sig totalt uddlös mot det - förmodade - målet.

 

"If this is really the land of the free then I should be able to burn that flag wherever I damn well please". Man borde även kunna säga fuck när man helst vill.

Att bränna en amerikansk flagga när en amerikan ser är ungefär som att heila mot en jude. Jag tycker inte du ska göra någotdera.

 

Eh...pröva "nej"?

Hur i helvete understår du dig att förminska judarnas minnen från förintelsen till den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

 

 

När sa jag det? Trodde vi diskuterade en viss regel i wsop, inte dödsstraff eller krig.

 

 

Du skrev - Som vanligt älskar svenskar att kritisera allt amerikanskt, samtidigt som vi trycker i oss bigmacs och cocacola, tittar på hollywoodfilmer och spelar poker.- , och Du förstår inte mitt argument?

 

Du formulerade dig som så att gillar man några saker med USA så kan man inte klaga på andra saker, dvs allt eller inget och där kommer min parallell om dödsstraffet in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

När sa jag det? Trodde vi diskuterade en viss regel i wsop, inte dödsstraff eller krig.

 

Du kan dra kopplingen bigmack och Hollywood, men om någon annan försöker påvisa det absurda i ditt resonemang genom att koppla till andra amerikanska företeelser så känns det annorlunda tycker du?

Det absurda är snarare att bli så upprörd över en sån obetydlig regel att man jämför den med dödsstraff/krig och kallar den spelförstörande när den inte påverkar spelet alls.

 

Jag har sagt det jag ville säga, drar mig ur nu eftersom varken jag eller ni kommer ändra åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte påverkar alls? Rafi Amit hade en stor ledning och sin motståndare all-in HU och vad jag minns övertaget i handen men hade rivern emot sig. Råkade kläcka ur sig ett fuck och fick tio minuters straff. På den nivån och med bara två spelare kvar så går det många händer på tio minuter och Amit och motståndaren var i stort lika efter det. Som tur var vann han iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att man äter bigmacs och kollar hollywoodfilmer så måste man även vara för dödsstraff och irakkriget också?

När sa jag det? Trodde vi diskuterade en viss regel i wsop, inte dödsstraff eller krig.

 

Du kan dra kopplingen bigmack och Hollywood, men om någon annan försöker påvisa det absurda i ditt resonemang genom att koppla till andra amerikanska företeelser så känns det annorlunda tycker du?

Det absurda är snarare att bli så upprörd över en sån obetydlig regel att man jämför den med dödsstraff/krig och kallar den spelförstörande när den inte påverkar spelet alls.

 

Jag har sagt det jag ville säga, drar mig ur nu eftersom varken jag eller ni kommer ändra åsikt.

 

Du är verkligen ute och cyklar, så jag hoppas du hittar tillbaka.

För det första så jämförde ingen regeln med dödsstraff och krig. Man förlöjligade din logik med McDonald's och Hollywood. Inget annat.

För det andra så är regeln knappast obetydlig då den dels stympar spelarna vid bordet, och dels höll på att avgöra en heads-up om hundratusentals dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"If this is really the land of the free then I should be able to burn that flag wherever I damn well please". Man borde även kunna säga fuck när man helst vill.

Att bränna en amerikansk flagga när en amerikan ser är ungefär som att heila mot en jude. Jag tycker inte du ska göra någotdera.

 

Jag hade lika gärna kunnat citera Voltaire som Propagandhi för att illustrera min poäng. Poängen var inte att uppmuntra folk till att bränna flaggor, utan att påpeka vilka dubbelstandarder som uppkommer vid sådana här reglers användande.

 

Precis som både jag och ades_va påpekat så skulle situationen se annorlunda ut om man försökt förbjuda religiösa termer. Ord som "god" m.fl. kan mycket väl te sig lika förolämpande som ordet "fuck" för vissa personer, men pga majoritetens sätt att se på saken så har man inte förbjudit G-bomben.

 

Åsikten jag ville lägga fram var helt enkelt att friheterna som utlovas inte ska vara fyllda av undantag som följer den rådande opinionen.

 

Men som någon redan sa så är ju Harrah's Entertainment (som numera äger WSOP) privatägt och bör därmed kunna stifta egna regler för sina evenemang så länge de inte bryter mot kontitutionen.

 

Dock finns det både en tolkning av konstitutionens skrift och en tolkning av konstitutionens anda. Det är denna anda som jag personligen tycker att Harrah's lägger sig i motsättning till när de förbjuder folk att tala fritt.

 

Utöver hets mot folkgrupp och liknande så är min åsikt den att man ska få säga vad fan man vill, när fan man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man känner för att vara dryg kan man ju använda fack som nick(som någon redan förslagit) eller mass-använda ordet "feck".

 

Om jag var med i WSOP skulle jag iaf köra på Jay&Silent Bob's "fuck, fuck, mother mother fuck-fuck, mother-fuck motherfuck, fuck fuck fuck"-rimmet när jag åkte.

 

 

Barnsliga förslag? Ja, kanske, men det krävs något starkt för att visa hur idiotisk regeln i fråga är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...