Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Under tiden man sitter och spelar poker sker en hel del av besluten mer eller mindre automatiskt. Finns det någon litteratur eller liknande som berör hjärnans förmåga att ta dessa autobeslut baserat på tidigare upplevelser, mönster och så vidare?

 

Jag tänker mig att den individuella hjärnan har olika fallenhet för att ta intryck från mönster och tidigare spelade händer i beslutsfattande och att man kanske därför har olika talang för att bli bra på poker. Vad exakt kan man säga kännetecknar en stor pokertalang? Jag vet inte vilka som är mest i ropet just nu, men i dagens läge där poker gissningsvis är tuffare än någonsin - finns det någon som fortfarande gör kometkarriär och avancerar i stakes för att stanna där?

 

Thinking, fast and slow av Daniel Kahneman

 

Möjligtvis inte vad du letar efter men läsvärd bok oavsett :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thinking, fast and slow av Daniel Kahneman

 

Möjligtvis inte vad du letar efter men läsvärd bok oavsett :-)

 

Hej teh_Mouse och tack för tipset. Det låter onekligen som en intressant bok. Jag är nog själv bättre på det långsamma tänkandet men gissar att poker borde vara en bra träning för den andra varianten. Jag är verkligen imponerad av de som hinner med att chatta i spelbordens fönster samtidigt som dom kör fem bord. Fast kanske bara är ett tecken på att jag är överambitiös med antalet händer jag är involverad i hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddad för ett bra antal händer ikväll så hoppas på en bra start när jag sätter mig där kring 18-19. Har tappat grindmusiken lite och skulle behöva lite tips, gärna inom kategorierna hårdrock, klassisk musik eller filmmusik. Vad är extra värt att lyssna på? Vilket är bästa albumet 2014?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och bra med händer blev det för att vara mig en vardag. Det blev en del roliga händer.

 

---

 

Gillar att försöka attackera det som jag lärt mig kallas cappade ranger och ser inte att det går att syna med så himla många händer här:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($3,009)

BB ($976)

CO ($1,061)

Hero ($1,084)

 

Dealt to Hero 3:spade: A:spade:

 

fold, Hero raises to $10, fold, BB calls $5

 

FLOP ($22.50) K:club: 3:heart: J:spade:

 

BB checks, Hero bets $16.87, BB calls $16.87

 

TURN ($56.24) K:club: 3:heart: J:spade: 7:spade:

 

BB checks, Hero bets $42.18, BB calls $42.18

 

RIVER ($140) K:club: 3:heart: J:spade: 7:spade: 4:heart:

 

BB checks, Hero bets $105, BB raises to $325, Hero raises to $1,015 (AI)

 

---

 

Lite åt samma håll här, även om min motståndare här har färg några gånger.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($417)

BB ($1,064)

Hero ($1,072)

BTN ($2,641)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:heart:

 

Hero raises to $14.37, fold, fold, BB calls $9.37

 

FLOP ($31.24) Q:club: 8:heart: 7:spade:

 

BB checks, Hero bets $23.43, BB calls $23.43

 

TURN ($78.10) Q:club: 8:heart: 7:spade: 3:heart:

 

BB checks, Hero bets $58.57, BB raises to $117, Hero calls $58.57

 

RIVER ($312) Q:club: 8:heart: 7:spade: 3:heart: K:heart:

 

BB bets $234, Hero raises to $917 (AI)

 

---

 

Vad tycks om riverspel här? Någon som rent vill gå all in på turnraisen eller spela checksyn i stället för bet?

 

Min motspelare är samma som i 109-handen och spelar med statistiken 38/24 och har aggression på 2.1 på flopp, 2.8 på turn och 3.7 på river.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($718)

Hero ($1,541)

CO ($941)

BTN ($879)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:club:

 

fold, BTN raises to $14.37, fold, Hero raises to $48.74, BTN calls $34.37

 

FLOP ($99.98) 9:spade: 4:spade: 5:diamond:

 

Hero bets $60, BTN calls $60

 

TURN ($219) 9:spade: 4:spade: 5:diamond: 8:spade:

 

Hero bets $125, BTN raises to $250, Hero calls $125

 

RIVER ($719) 9:spade: 4:spade: 5:diamond: 8:spade: 2:heart:

 

Hero checks, BTN bets $520 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

 

Om du tycker Jennifer Connelly på en pir är het skit kan jag också rekommendera Dark City (1998).

 

Hej igen Slaktavfall. Tack för tipsen. Jag tyckte allra bäst om det klassiska klippet även om jag inte tog till mig av det talade budskapet. Det är för övrigt något som min hjärna verkar sakna - att ta till sig orden i musik. Jag lyssnar bara på ljudet och funderar inte alls över vad låten handlar om. Man kanske missar nåt där.

 

Requiem for a dream är synnerligen mäktig. Finns väldigt mycket inom den filmmusikskategorin att jobba med. Här kommer några förslag:

 

 

 

Hollywood in Vienna ska jag bara uppleva på plats någon gång

 

 

 

 

 

Tack för tipset metaddict. Meshuggah är lite för hårt för mig dock. Det tar som aldrig någon paus. Skickliga musiker verkar de vara i alla fall.

 

Hej igen thefman. Jag tackar för tipset men tyckte inte att det rent musikaliskt var någon höjdare.

 

---

 

Lite drygt 1000 händer idag. Hoppas på fler men måste ta en tupplur då jag sovit katastrofalt i en veckas tid. Är ungefär lika tolerant som småbarn när det kommer till sömnbrist så bara att försöka få till det där omedelbart. Ett steg kan vara att sluta tömma en termos med kaffe till kvällsgrinden. Ett annat att inte avrunda det med en 300 grams påse grillchips.

 

Lite löst att försvara med J4 men min motståndare här spelade mindre bra under en period som jag bedömde det.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($627)

Hero ($1,122)

UTG ($975)

CO ($272)

BTN ($896)

 

Dealt to Hero J:spade: 4:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $15, Hero calls $10

 

FLOP ($30) 3:spade: 2:heart: 2:spade:

 

SB bets $15, Hero calls $15

 

TURN ($60) 3:spade: 2:heart: 2:spade: 5:club:

 

SB bets $30, Hero raises to $115, SB calls $85

 

RIVER ($290) 3:spade: 2:heart: 2:spade: 5:club: 3:club:

 

SB checks, Hero bets $977 (AI),

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($513)

BB ($388)

UTG ($822)

CO ($654)

Hero ($852)

 

Dealt to Hero A:spade: J:club:

 

fold, CO raises to $11.50, Hero calls $11.50, fold, fold

 

FLOP ($29) J:diamond: 2:heart: 5:spade:

 

CO bets $21.75, Hero calls $21.75

 

TURN ($72.50) J:diamond: 2:heart: 5:spade: 8:spade:

 

CO bets $48, Hero calls $48

 

RIVER ($168) J:diamond: 2:heart: 5:spade: 8:spade: 3:spade:

 

CO bets $104, Hero raises to $771 (AI),

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du ställer river med AJ? Får du verkligen syn av sämre? Försöker du få överpar att lägga sig? Ser inte riktigt varför vi skulle vilja dega river, men sen är ju inte jag något cg-geni heller.

 

:As:

 

Svårt att säga utan stats/reads på vår motståndare. Men tvivlar på att det är en bra rivershove mtp markus galna image.

 

Edit.

 

Vill passa på att fråga dig om J4s handen. Du skriver att din motståndare spela mindre bra under en tid, tolka det som en reg som var semitiltad. Nyfiken på hur du resonera på river där då vår motspelare borde syna ganska brett givet din read på honom. Förstår att han har en cappad range där då han inte borde stela med så många 2or eller 3or men som sagt, nyfiken på hur du resonera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du ställer river med AJ? Får du verkligen syn av sämre? Försöker du få överpar att lägga sig? Ser inte riktigt varför vi skulle vilja dega river, men sen är ju inte jag något cg-geni heller.

 

:As:

 

Svårt att säga utan stats/reads på vår motståndare. Men tvivlar på att det är en bra rivershove mtp markus galna image.

 

Edit.

 

Vill passa på att fråga dig om J4s handen. Du skriver att din motståndare spela mindre bra under en tid, tolka det som en reg som var semitiltad. Nyfiken på hur du resonera på river där då vår motspelare borde syna ganska brett givet din read på honom. Förstår att han har en cappad range där då han inte borde stela med så många 2or eller 3or men som sagt, nyfiken på hur du resonera.

 

Är det samma fi i J4 som i AJ-handen?

 

Håller med nämnda åsikt att AJ-shoven är högst diskutabel. Tycker den ligger på tok för högt upp i vår range för att behöva göras om till bluffkonvo vilket detta ser ut som.

 

Hej Drama, alenkoja och Trollinorr. Tack för att ni kommenterar handhistoriken. AJ-handen är en bluff. Min motståndare är väldigt försiktig preflop och hans värderange krossar AJ. Otroligt mycket tvek på om han ens värdebetar KJ. Sedan har jag mycket riktigt spader ess så att jag med hyfsad enkelhet kan representera nötfärg, men tar ofta samma linje med ett set också.

 

Vad man sedan kan resonera kring är vad det gör med min egen range om jag ska skeppa så bra händer som AJ i bluffsyfte men eftersom det är ett exploativt spel så blir det en annan fråga.

 

J4-handen är mest bara på känsla att det skulle bli svårsynat. Gick inte så mycket djupare än så för den handen. Det gick i alla fall bra och båda foldade.

 

---

 

Bra gick det inte under kvällens nästa 1000 händer. Brädor sprang ut katastrofalt och jag gjorde några riktigt dåliga spel som inte fungerade. Tog därför, vis av erfarenhet, en liten paus och ska äta något så kanske det blir till att spela igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en till session på kvällskvisten där jag spelade lite bättre men avslutade när det gick snett i någon hand. Blev 3000 händer i totalen och ett inte helt smickrande resultat. Minst sagt segt när det ändå var ganska många spelare som hade en till synes mindre välplanerad strategi.

 

Okocha skrev ju tidigare att ingen spelar GTO till 100 % så jag utgår från att jag nu med pottodds och även 2:1-förhållande på riverspelet i bagaget ligger kring 90 %. Om jag ska summera sessionerna igår så blir det enligt följande:

 

Session 1, 1000 händer: 85 % GTO-spel.

Session 2, 1000 händer: 65 % GTO-spel.

Session 3, 1000 händer: 75 % GTO-spel.

 

Lärdomen jag drar av detta är att jag försöker äta innan jag kliver på längre sessioner så att jag börjar klättra upp mot i alla fall stadigt kring 93-94 % GTO för att göra avstickare uppåt i stället för neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en till session på kvällskvisten där jag spelade lite bättre men avslutade när det gick snett i någon hand. Blev 3000 händer i totalen och ett inte helt smickrande resultat. Minst sagt segt när det ändå var ganska många spelare som hade en till synes mindre välplanerad strategi.

 

Okocha skrev ju tidigare att ingen spelar GTO till 100 % så jag utgår från att jag nu med pottodds och även 2:1-förhållande på riverspelet i bagaget ligger kring 90 %. Om jag ska summera sessionerna igår så blir det enligt följande:

 

Session 1, 1000 händer: 85 % GTO-spel.

Session 2, 1000 händer: 65 % GTO-spel.

Session 3, 1000 händer: 75 % GTO-spel.

 

Lärdomen jag drar av detta är att jag försöker äta innan jag kliver på längre sessioner så att jag börjar klättra upp mot i alla fall stadigt kring 93-94 % GTO för att göra avstickare uppåt i stället för neråt.

 

Vet inte om du levlar som med så mycket annat men GTO är alltså en matematiskt modellerad strategi där du - oavsett hur motståndaren spelar - har en perfekt balanserad range som inte påverkas och som hindrar motståndaren från att uppnå något bättre än neutralt förväntat värde mot din range. Jag gissar på att du förväxlar GTO med din egen spelmässiga maxkapacitet?

 

För det första betyder det att detta måste beräknas för varje brädtextur, effektiva stackdjup, starthand och händelseutveckling och alltså är GTO inte något du spelar per automatik när du inte medvetet exploaterar. För det andra så blir det extremt godtyckligt om du försöker att kvantifiera rent procentuellt hur långt ifrån GTO du befinner dig när du inte verkar ha lärt dig hur du beräknar GTO för en enda specifik situation och samtidigt inte har en aning om var GTO egentligen ligger. För att göra en liknelse blir det som att du ska avgöra var du står på ett 100m långt streck i ett kolsvart rum utan att veta var strecket börjar, slutar eller var på strecket du ska stå för att ha uppnått optimum...:roll:

 

Jag förstår att konceptet är svårt för många att greppa och därför vill jag bara belysa att det kan vara bra att undvika användandet av sådana begrepp för att inte verka inkompetent. Du är en bra spelare men hör definitivt till den spelarskara på Svenskaspel som spelar längst ifrån GTO. Observera att det inte finns något fel med det överhuvudtaget utan att jag bara diskuterar konsekvenserna för trovärdigheten när man utger sig för att vara något man inte är. Jag hoppas att du tar det på rätt sätt för du har en trevlig dagbok och jag skriver inte i något annat avseende än för att hjälpa till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej IntenZe och tack för ett väldigt bra inlägg!

 

Vet inte om du levlar som med så mycket annat men GTO är alltså en matematiskt modellerad strategi där du - oavsett hur motståndaren spelar - har en perfekt balanserad range som inte påverkas och som hindrar motståndaren från att uppnå något bättre än neutralt förväntat värde mot din range. Jag gissar på att du förväxlar GTO med din egen spelmässiga maxkapacitet?

 

 

Jag har förstått det som att begreppet är applicerbart även i sammanhang som kanske inte är kvantifierbara per dess sanna definition. Det var någon som långt tidigare i dagboken som använde det för hur ostron bäst skulle serveras och då förstod jag inte vad som avsågs. Nu vet jag bättre och gjorde ett försök till något liknande. Tror ändå jag kommer fortsätta med det för att registrera och minnas förutsättningarna kring hur mycket GTO jag spelat. Typ så att jag vet om jag spelat 95 % GTO en längre session så kan jag lära mig av förberedelserna i samband med det.

 

 

För det första betyder det att detta måste beräknas för varje brädtextur, effektiva stackdjup, starthand och händelseutveckling och alltså är GTO inte något du spelar per automatik när du inte medvetet exploaterar. För det andra så blir det extremt godtyckligt om du försöker att kvantifiera rent procentuellt hur långt ifrån GTO du befinner dig när du inte verkar ha lärt dig hur du beräknar GTO för en enda specifik situation och samtidigt inte har en aning om var GTO egentligen ligger. För att göra en liknelse blir det som att du ska avgöra var du står på ett 100m långt streck i ett kolsvart rum utan att veta var strecket börjar, slutar eller var på strecket du ska stå för att ha uppnått optimum...:roll:

 

Jag har inte hunnit med att räkna på alla texturer, stackdjup, starthand och händelseutveckling, helt sant. Dock har det blivit på några stycken och jag har enligt mig själv en ganska god uppfattning om hur ändrade detaljer påverkar mina beslut och balansen i dessa. Ungefär om man tänker att jag räknat fram att 10+10+10 är 30 men att om sista siffran blir 15 i stället så anpassar jag mitt spel efter det. Vet inte om det går att förstå men jag menar på att mina framräknade exempel ändå ger en väldigt bra uppskattning hur mitt spel inte går att exploatera. Försökte också skriva att jag nog bara är på kanske 90% än så länge.

 

Du kan se ett exempel några sidor bak hur jag räknat på ett riverspel med A10 där jag bluffar. Kolla igenom det så kommer det förhoppningsvis bli lite enklare att förstå hur jag numera spelar. Man skulle med din metafor kunna säga att mina första år i pokervärlden har varit ett kolsvart rum men att jag först själv tänt en tändsticka och att slaktavfall med flera äntrat med strålkastaren.

 

 

Jag förstår att konceptet är svårt för många att greppa och därför vill jag bara belysa att det kan vara bra att undvika användandet av sådana begrepp för att inte verka inkompetent. Du är en bra spelare men hör definitivt till den spelarskara på Svenskaspel som spelar längst ifrån GTO. Observera att det inte finns något fel med det överhuvudtaget utan att jag bara diskuterar konsekvenserna för trovärdigheten när man utger sig för att vara något man inte är. Jag hoppas att du tar det på rätt sätt för du har en trevlig dagbok och jag skriver inte i något annat avseende än för att hjälpa till :-)

 

Det kanske inte har varit helt tydligt men jag bytte till GTO först i mitten på december nån gång så att jag befinner mig långt från det har måhända tidigare varit sant men är det inte längre. För mig finns inget självändamål att verka kompetent. Jag bytte som skrivet nyligt och har antagligen ett par saker kvar att lära mig själv så om det i den processen kommer någon groda ser jag fram emot att du eller någon annan korrigerar mig med bestämdhet.

 

Pratar man sedan i generella termer vad som krävs för att vara vinnande på 2/4 och uppåt tror jag att det krävs en hel del avvikande från mina GTO-beräkningar. Mest bara för att maximera värdet snarare än att nå balansmässig perfektion. Om vi brukar mötas så kanske du har någon hand som inte är GTO och då hoppas jag numera kunna förklara det som en anledning till avvikelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade nästan upp på 2000 händer idag innan jag la ner. Kändes som en sån där session där man spelade korten rakt upp och ner och inte hade någon direkt kreativitet.

 

Vad sägs om river här? Motståndaren 37/21 med floppcbet på 100 %, turn 68% och river 38 %

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,195)

Hero ($3,545)

CO ($1,024)

BTN ($1,000)

 

Dealt to Hero 5:spade: 6:spade:

 

CO raises to $25, BTN calls $25, fold, Hero calls $20

 

FLOP ($77.50) A:diamond: 3:diamond: 4:heart:

 

Hero checks, CO bets $25, BTN calls $25, Hero calls $25

 

TURN ($152) A:diamond: 3:diamond: 4:heart: 4:club:

 

Hero checks, CO bets $30, BTN calls $30, Hero calls $30

 

RIVER ($242) A:diamond: 3:diamond: 4:heart: 4:club: 7:club:

 

Hero checks, CO bets $242, BTN folds, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 500 händer idag med en inte så bra kvalitet. Bättre att bara lägga ner och ha kvar ordentligt sug inför resten av månaden.

 

Här är väl ett tecken på koncentrationen då jag tror att min hand innehåller A:spade:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($948)

Hero ($938)

UTG ($599)

CO ($90.57)

BTN ($636)

 

Dealt to Hero A:diamond: 2:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $12, Hero calls $8

 

FLOP ($24) 8:diamond: 4:spade: T:spade:

 

SB bets $16, Hero calls $16

 

TURN ($56) 8:diamond: 4:spade: T:spade: 6:spade:

 

SB bets $36, Hero raises to $112, SB calls $76

 

RIVER ($280) 8:diamond: 4:spade: T:spade: 6:spade: J:club:

 

SB checks, Hero bets $248, SB calls $248

 

Hero shows A:diamond: 2:spade:

(Pre 59%, Flop 48.2%, Turn 0.0%)

 

SB shows Q:spade: 3:spade:

(Pre 41%, Flop 51.8%, Turn 100.0%)

 

SB wins $761

 

---

 

Den här var lite lurig också. Vägde mellan att beta själv, checkraisa för att få värde av en dam och att checksyna. Jag hade tyckt mer om att bara beta själv mtp hur mycket luftskott jag har här.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,936)

BB ($1,538)

BTN ($549)

 

Dealt to Hero 3:heart: A:heart:

 

fold, Hero raises to $15, BB calls $10

 

FLOP ($30) Q:diamond: 4:spade: 5:spade:

 

Hero bets $20, BB calls $20

 

TURN ($70) Q:diamond: 4:spade: 5:spade: 2:diamond:

 

Hero bets $52.50, BB calls $52.50

 

RIVER ($175) Q:diamond: 4:spade: 5:spade: 2:diamond: Q:spade:

 

Hero checks, BB bets $165, Hero calls $165

 

BB shows 9:spade: T:spade:

(Pre 45%, Flop 54.8%, Turn 20.5%)

 

Hero shows 3:heart: A:heart:

(Pre 55%, Flop 45.2%, Turn 79.5%)

 

BB wins $492

 

---

 

Ny spännande arbetsvecka på gång annars. Ser fram emot den och hoppas få en god natt som förberedelse. Tipsar om Men with class som finns på instygram för er som har det. Riktigt bra kombos och den icke helt oviktiga detaljen med klockor verkar det läggas en hel del energi även om jag skymtat någon malplacerad AP och vad som förefaller vara en Daniel Wellington. Det finns också en vanlig sida för oss som saknar ett sånt konto. Adressen är: http://www.menwith.co

 

Någon som har något liknande tips fast i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinationen bra volym men fantasilöst spel fortsatte även idag. Det är mycket att göra på jobbet och jag sover för lite. Är dock fortfarande roligt att spela men det blir ännu lite mera kul när man känner kreativiteten flöda.

 

Motståndare på 33/26 som tillhör de bättre på mina nivåer. Tar bra linjer och så. Är värdebet ok?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($412)

Hero ($1,699)

BTN ($330)

 

Dealt to Hero J:club: A:diamond:

 

fold, SB raises to $12, Hero calls $8

 

FLOP ($24) A:heart: K:spade: J:spade:

 

SB bets $18, Hero calls $18

 

TURN ($60) A:heart: K:spade: J:spade: 9:spade:

 

SB checks, Hero bets $36, SB calls $36

 

RIVER ($132) A:heart: K:spade: J:spade: 9:spade: 9:heart:

 

SB checks, Hero bets $88,

 

---

 

Kändes i efterhand onödigt med överbet här. Vet dock inte riktigt hur min motståndare gör med så starka händer som set här beroende på size. Är ju helt katastrofalt för min range eftersom jag lär skjuta i princip alla tior på turn men det är svårt min kombatant att veta.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($821)

BB ($786)

Hero ($776)

BTN ($1,035)

 

Dealt to Hero A:heart: 8:heart:

 

Hero raises to $11.50, BTN calls $11.50, fold, fold

 

FLOP ($29) 3:spade: 9:spade: 8:club:

 

Hero bets $21.75, BTN calls $21.75

 

TURN ($72.50) 3:spade: 9:spade: 8:club: 7:club:

 

Hero checks, BTN bets $40, Hero calls $40

 

RIVER ($152) 3:spade: 9:spade: 8:club: 7:club: J:diamond:

 

Hero bets $205,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, vad är poängen med att uppnå 0 sumspel? Låter värdelöst art bara betala rake imo(koll upp nash equilibrium)

 

Måhända att man inte kan bli exploaterad men man kan heller inget annat än förlora på det heller mtp rake

 

Enda sättet att uppnå GTO i dagens nätpoker utan att backa är att avinstallera klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, vad är poängen med att uppnå 0 sumspel? Låter värdelöst art bara betala rake imo(koll upp nash equilibrium)

 

Måhända att man inte kan bli exploaterad men man kan heller inget annat än förlora på det heller mtp rake

 

Enda sättet att uppnå GTO i dagens nätpoker utan att backa är att avinstallera klienten.

Ja, för målet med GTO är gå breakeven, helt rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, vad är poängen med att uppnå 0 sumspel? Låter värdelöst art bara betala rake imo(koll upp nash equilibrium)

 

Måhända att man inte kan bli exploaterad men man kan heller inget annat än förlora på det heller mtp rake

 

Enda sättet att uppnå GTO i dagens nätpoker utan att backa är att avinstallera klienten.

Du har missförstått begreppet. ;-)

 

http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/theory-terminology-1180391/

 

En del vettig info i den tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, vad är poängen med att uppnå 0 sumspel? Låter värdelöst art bara betala rake imo(koll upp nash equilibrium)

 

Måhända att man inte kan bli exploaterad men man kan heller inget annat än förlora på det heller mtp rake

 

Enda sättet att uppnå GTO i dagens nätpoker utan att backa är att avinstallera klienten.

 

Hej DonkeyStyle och tack för din fråga. Som jag förstått saken så är väl nollsummespelet mot motståndare som spelar perfekt, vilket väl få om ens någon gör. Återigen, Okocha skrev att det inte var någon som spelade 100 % så enda gången man förlorar i totalen på grund av raken är när man möter sådana spelare. Nu är jag inte någon fulländad expert än så ta det med ett par lastbilsflak med salt. Någon annan får gärna förklara bättre.

 

Ja, för målet med GTO är gå breakeven, helt rätt!

 

Hej Sansrom och tack för ditt inlägg. Målet med GTO är som jag förstått saken att spela poker med så nära matematisk och balansmässig perfektion, vilket som standard innebär att den resultatmässiga aspekten väl blir sekundär. Sedan finns förstås många gånger pengarelaterade incitament till att överhuvudtaget lära sig speltekniken.

 

Du har missförstått begreppet. ;-)

 

http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/theory-terminology-1180391/

 

En del vettig info i den tråden!

 

Hej Gooner. Tack för länktipset. Känns lite oschysst av mig att inte ha kollat men ordentligt utsövd en söndag med morgonkaffet i handen så kanske det blir läge!

 

---

 

Det fortsätter vara en hektisk vardag med fulla dagar och nya utmaningar. En sak som jag skulle vilja lära mig mer av teoretiskt är försäljning. Mest kring att ta strategiska beslut och att hitta själva grunden i en säljande verksamhet. Någon som kan berätta lite om det eller länka till litteratur/videos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 400 händer idag. Taskiga träffar mest hela tiden under dessa och tålamod för något sånt saknar jag helt idag. Bara att lägga ner då och titta på Norrlandsderby i stället.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($714)

BB ($2,626)

Hero ($1,642)

BTN ($263)

 

Dealt to Hero 5:club: A:club:

 

Hero raises to $14.37, BTN calls $14.37, fold, BB calls $9.37

 

FLOP ($45.61) 5:spade: 7:club: A:heart:

 

BB checks, Hero bets $34.20, BTN calls $34.20, BB folds

 

TURN ($114) 5:spade: 7:club: A:heart: T:heart:

 

Hero bets $85.50, BTN raises to $215 (AI), Hero calls $129

 

RIVER ($544) 5:spade: 7:club: A:heart: T:heart: 4:club:

 

Hero shows 5:club: A:club:

(Pre 34%, Flop 75.4%, Turn 4.5%)

 

BTN shows A:spade: T:diamond:

(Pre 66%, Flop 24.6%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $530

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,002)

BB ($2,062)

UTG ($1,000)

CO ($1,304)

BTN ($1,087)

 

Dealt to Hero A:club: J:club:

 

fold, CO raises to $14.37, fold, Hero raises to $48.74, fold, CO calls $34.37

 

FLOP ($102) 5:heart: 4:spade: 5:club:

 

Hero bets $60, CO calls $60

 

TURN ($222) 5:heart: 4:spade: 5:club: 3:club:

 

Hero bets $155, CO calls $155

 

RIVER ($532) 5:heart: 4:spade: 5:club: 3:club: 5:diamond:

 

Hero bets $738 (AI), CO folds

 

Hero shows A:club: J:club:

 

Hero wins $519

 

---

 

Den här var i alla fall kul. Mycket hjärta.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($827)

BB ($760)

Hero ($885)

 

Dealt to Hero T:club: K:club:

 

Hero raises to $8, SB raises to $28, fold, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 8:spade: 6:spade: 4:club:

 

SB bets $44, Hero raises to $112, SB raises to $268, Hero raises to $424, SB folds

 

Hero shows T:club: K:club:

 

Hero wins $581

 

---

 

Från ovanstående post igen: En sak som jag skulle vilja lära mig mer av teoretiskt är försäljning. Mest kring att ta strategiska beslut och att hitta själva grunden i en säljande verksamhet. Någon som kan berätta lite om det eller länka till litteratur/videos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...