Gå till innehåll

Sportsbetting 100K->200K


Heat8

Recommended Posts

  • Svars 287
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör endast dubblar i Blue Square Premier och det är de gångerna jag får mail om de. Han som skickar ut spelen har riktigt bra stats på sina dubblar genom åren så ser ingen anledning till att inte rygga dem.

 

Faktiskt, bara för att man själv inte brukar lägga dubblar i sina egna spel man hittar betyder det inte att man ska förkasta en bevisligen på lång sikt vinnande dubbelspelande capper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig fattat varför många är så rädda för dubblar. Kan någon förklara?

 

Det är rätt lurigt faktiskt. En anledning är i alla fall som Simpson nämnde att kassan inte pallar att vänta på för långa inslag.

 

I alla fall om du normalt spelar 100:- på varje singel. Då spelar du för 200:- sammanlagt. Om du istället spelar den som en dubbel då spelar du inte för

200 kronor utan precis som den separata singeln så spelar du även 100:- på dubbeln. En dubbel som är spelad räknas även den som en singel.

 

Om du har 50 % på 2,05 så är hundringen potentiellt värd 102,50. Tillsammans blir det 205:-

 

På dubbeln blir hundringen värd 105,0625 något bättre än singlarna p.g.a. den s.k. ränta på ränta effekten.

 

Även detta är lurigt för i princip så är din värdering på dubbeln 25 % och skulle en bookie lägga ut endast ett separat odds som 4,2025 så gäller inte ränta på ränta längre eftersom du enbart då spelar på ett odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FÖr det är finns nio olika kombinationer på en dubbel om man räknar fotboll tex..tror jag räknat rätt?

Jo, spelar man 1X2 kan resultatet bli på 9 olika sätt, men för ditt spel gäller att det antingen sitter eller inte.

 

Det är rätt lurigt faktiskt. En anledning är i alla fall som Simpson nämnde att kassan inte pallar att vänta på för långa inslag.

 

I alla fall om du normalt spelar 100:- på varje singel. Då spelar du för 200:- sammanlagt. Om du istället spelar den som en dubbel då spelar du inte för

200 kronor utan precis som den separata singeln så spelar du även 100:- på dubbeln. En dubbel som är spelad räknas även den som en singel.

 

Om du har 50 % på 2,05 så är hundringen potentiellt värd 102,50. Tillsammans blir det 205:-

 

På dubbeln blir hundringen värd 105,0625 något bättre än singlarna p.g.a. den s.k. ränta på ränta effekten.

 

Även detta är lurigt för i princip så är din värdering på dubbeln 25 % och skulle en bookie lägga ut endast ett separat odds som 4,2025 så gäller inte ränta på ränta längre eftersom du enbart då spelar på ett odds.

 

Skönt att någon som verkar ha koll tänker som jag. Det handlar alltså om att undvika spel med låg sannolikhet för vinst?

 

Jag visste inte att färdigpaketerade dubblar (eller vad man nu ska kalla det) erbjuds som spel, är det sådana du spelar Heat?

 

En del kritik mot dubbelspel som jag hört handlar om att bookiens vig får en ränta på ränta effekt, men om vi tror att bookien gör en bättre bedömning av spelet än vi själva ska vi kanske inte spela alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, spelar man 1X2 kan resultatet bli på 9 olika sätt, men för ditt spel gäller att det antingen sitter eller inte.

 

 

 

Skönt att någon som verkar ha koll tänker som jag. Det handlar alltså om att undvika spel med låg sannolikhet för vinst?

 

Jag visste inte att färdigpaketerade dubblar (eller vad man nu ska kalla det) erbjuds som spel, är det sådana du spelar Heat?

 

En del kritik mot dubbelspel som jag hört handlar om att bookiens vig får en ränta på ränta effekt, men om vi tror att bookien gör en bättre bedömning av spelet än vi själva ska vi kanske inte spela alls.

 

Men om bookien ligger högst i odds på båda spelen och det finns värde på båda spelen ser jag absolut ingen anledning till att inte spela den dubbeln. Men som sagt, det gäller 3-5 dubblar per månad så lägger inte så stor vikt i att analysera dem. För eller senare kommer jag ändå vara limiterade på alla ställen där det går att lägga en dubbel så då spelar de ingen roll.

 

Helt ok dag igår även om det var mycket otur, landa på 4.4k plus men givetvis torskar båda nattspelen i ncaaf så är 5k back idag. Ena vinner med 2 när jag sitter med -2.5, andra gjorde så många misstag i 4th quarter så det var sjukt! Men men, hoppas nfl visar plus idag för en gång skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inga NFl-spel i sheetet idag men de jag tror mest på är

49ers -6.5

Broncos ML

KC Chiefs +4.5

& Eagles -3.5 i Tv10-matchen

 

Ne men! 2-1 på de sena nfl-matcherna trots att 46ers spela som 3-åringar och Söndagen slutar på +10798:-. Har det lossnat nu kanske?

 

Hur blev det 2-1 på nfl? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...