Gå till innehåll

Sportsbetting 100K->200K


Heat8

Recommended Posts

Edit: 14/9-12

 

Startar om och börjar spela flat 2%, tog ut vinsten så startrullen är 100k även denna gång.

 

Resultat 12/8-13/9

Spel: 297

Omsättning: 730549:-

Träff%: 55.6%

ROI: 109.7%

Netto: +70800.2:-

 

Kommer lägga upp en hel del spel i dagboken som jag själv spelat men kommer också ha ett spreadsheet för de spelen som jag anser ha störst värde. Alla spel läggs givetvis in före spelstopp och det kommer vara tydligt med blå stil vilka som tillhör sheetet och inte. Insatserna är 1-6%.

 

 

 

 

12/8-12

Då var det dags att bli riktigt seriös. Mitt mål på +25k från förra dagboken är

uppnått och nu börjar säsongen på riktigt. Startrullen ligger på 100'000:- och insatserna kommer att ligga mellan 1-5%. Nästan alla spel kommer vara mellan 1-3% men har ett fåtal varje vecka som ligger på 4% och ibland kan det komma nåt med 5%, dock väldigt sällan. Insatserna kommer att vara fasta och inte ändras efter rullen.

 

Kort om mig och vad mina mål är:

Har alltid hållit på med betting, allt från trav & stryktipset till poker.

Under skoltiden var det för mest för skoj skull och för att förhoppningsvis dryga ut studiekassan. De senaste åren har det blivit mer seriöst med bokföring osv och tänkte i och med denna dagbok ta det ett steg till.

 

Har konto på i princip alla spelbolag som finns men de bolag jag alltid har pengar på är: Pinnacle,Bet365 & 188Bet. Resten fyller på jag efter behov genom Moneybookers. Är limiterad på de flesta EU-bolag men har några jag kan spela på. De flesta spelen jag lägger kommer från andra, både betal och gratisrekare. De spelen som kommer från mig personligen är främst på bandy och andra lite mindre marknader.

 

Mål:

På lång sikt dubbla rullen.

Ha en stabil avkastning utan för stora swings och med så få förlustmånader som möjligt.

Omsätta minst 80-100k i veckan.

Att hela tiden vara disciplinerad och inte ändra insaterna vid bra/dåliga perioder.

Kunna hantera förluster och aldrig hamna på tilt så det påverkar spelet.

Inte spela med hjärtat och inga spel enbart för att ha något att följa.

Och viktigast av allt: Kvalitet före kvantitet

 

Dagboken kommer innehålla en del spel och kontinuerlig uppdatering av resultat. Förhoppningsvid finns det fler här som är intreserad av betting.

 

 

Kom gärna med synpunkter och frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 287
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är inte målet att tjäna pengar?

Då får väl ROI gärna vara lägre under förutsättning att ökad omsättnig kompenserar. Eller?

 

Helt klart, men vill att spelen jag lägger ska hålla så hög kvalitet att jag hamnar på ett ROI på minst 106-107%. Främst för att swingen ska bli mindre och att jag får en stabil avkastning. Kommer att spela hårdare än förut men på mindre antal spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål:

Ha en roi över 106% och på lång sikt dubbla rullen.

 

106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets?

 

Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%..

 

Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna?

 

For jag tycker det verkar osannolikt hogt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål:

Ha en roi över 106% och på lång sikt dubbla rullen.

 

106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets?

 

Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%..

 

Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna?

 

For jag tycker det verkar osannolikt hogt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets?

 

Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%..

 

Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna?

 

For jag tycker det verkar osannolikt hogt 8-)

 

106% ROI = 6% avkastning.

Når du 20% avkastning på Elitserien så är du omänsklig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur räknar du ut de optimala satsningsstorlekarna?

 

Innan du satsar tänker du då ut en sannolikhet för utfallet, vilket odds detta borde ge och sedan jämför med oddset som ges på utfallet?

 

På folk jag ryggar har jag en mall som jag följer beroende på hur bra de är. När jag själv spelar är det inte så avancerat, kommer nog spela 1.5% för det mesta. I vissa fall kan det bli mer om jag tycker att det är väldigt bra värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt på spelfronten idag, ett spel igår natt som gick in annars inget igår och idag. Detta är också ett av målen, måndagar och till viss del tisdagar kommer att vara lugna. Många som lägger spel dessa dagar som de på helgen aldrig hade spelat. Gäller att avstå även om man har få spel i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt på spelfronten idag, ett spel igår natt som gick in annars inget igår och idag. Detta är också ett av målen, måndagar och till viss del tisdagar kommer att vara lugna. Många som lägger spel dessa dagar som de på helgen aldrig hade spelat. Gäller att avstå även om man har få spel i boken.

 

Så du kommer inte spela på CL-matcherna som går på tisdagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du kommer inte spela på CL-matcherna som går på tisdagar?

 

Menade givetvis att utbudet på måndagar & tisdagar kommer vara mindre och därför kommer de bli de lugnaste dagarna i veckan.

 

Sen angående CL så brukar jag inte spela så mycket på det. Extremt svårt att hitta värde på de matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad roi är, dessutom tänker du inte redovisa spelen verkar lovande gl.

 

Vet mycket väl vad roi är, men i princip alla som bettar använder t.ex 110% istället för 10%. En vanesak helt enkelt, sedan använder sidan där jag bokför mina spel också det så...

 

Kommer lägga ut en hel del spel här (beroende på intresse) men kommer som sagt inte säga vart ifrån de kommer förutom när det är mina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...