Gå till innehåll

Moderering, censur och 5050


Recommended Posts

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är du som hävdar att PF/Ola mörkar, så vore ju intressant att veta vad.

 

Att Lapproffe och Antikrist var bannade fanns ju en god anledning till, och ingen annan var ju förhindrad att gå ut med information.

 

Lapproffe har ju länge insinuerat att han sitter med massa "smuts" om 5050 som han ett flertal ggr har lovat att lägga fram, han har ännu inte gjort det. Även om han inte fick posta på PF så har han ju sin egen blogg att tillgå. Så har relevant info har han ju valt att mörka den för oss, varför kan vi bara spekulera om.

 

Jag kan inte se PF/Olas skuld i den här soppan.

 

Det är där våra åsikt skiljer oss totalt. De bannades i min mening för att Primadonnan Geigert övertalat den då så storsinte vännen Brandborn, som tillochmed bjöd Geigert med anhang (om än på väldigt lite, enligt egen utsago) rake. Vad har man inte kollegor/kompisar till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det kanske Lapproffe som borde känna skuld här om han hade massor av info som pekade på att 5050 skulle lura sina spelare på pengar men sket i att dela med sig?

 

Haha, han är nog lika oskyldig som PF/Ola i denna röran. Lapproffe skall väl ha lite cred för han tidigt var ute och varnade för dealen med aktier. Sen att han tyvärr ofta gör sig omöjlig att diskutera med är ju synd. Men jag tror varken PF eller Lapproffe har mörkat nån information om 5050.

 

Hela skulden ligger nog på nån/några inom 5050, kanske delvis på kontrollmyndigheten som skall granska om de har brustit i sina rutiner och på så sätt låtit förskingrandet fortgå för länge.

 

Nu släpper jag denna diskusionen och hoppas att den/de skyldiga i denna röran får ett sitt straff, och att spelarna som förlorat pengar får tillbaka så mkt av sina pengar som möjligt.

 

Aktieägarna som förlorat pengar tycker jag inte så synd om då det funnits gott om info om att 5050 var en väldigt högriskprojekt att gå in i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Horar runt? Han får svara själv när han har tid till varför han valde att spela där marknadens sämsta rakeback fanns. Jag använder inte det som argument för att han visste att det var något fuffens, jag använder det som argument för att han stöttade även där kamrat Geigert. Koppla lite själv. Hur mkt eller lite han spelade med marknadens sämsta rakeback är för mig totalt ointressant.

 

Jag föredrar att få saker klart framlagda. Menar du att han bara spelade på 5050 för att hjälpa Geigert m fl. att få igång 5050? Och på vilket sätt är det i så fall relevant för denna diskussion?

 

Eventuellt. Sveriges största pokerforum hade varit en idealisk plattform för detta.

 

Ja, och han har haft massor av chanser att konkretisera sin kritik och sina påståenden, dels eftersom han endast under en period var förbjuden att skriva om 5050 och dels eftersom han hade kunnat kontakta moderatorerna med sina bevis och jag har väldigt svårt att se att de i ett sånt läge inte hade hjälpt/tillåtit honom att framföra dessa här. Istället har han ägnat rätt många år åt att insinuera massor av saker som han sen inte har kunnat/velat backa upp.

 

Han har dessutom haft andra platser, exv. hans egen blogg och andra forum där han kunnat försöka hjälpa alla nu lurade spelare på 5050, om han kände till saker om det som nu har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, han är nog lika oskyldig som PF/Ola i denna röran. Lapproffe skall väl ha lite cred för han tidigt var ute och varnade för dealen med aktier. Sen att han tyvärr ofta gör sig omöjlig att diskutera med är ju synd. Men jag tror varken PF eller Lapproffe har mörkat nån information om 5050.

 

Tror inte jag heller.

 

Hela skulden ligger nog på nån/några inom 5050, kanske delvis på kontrollmyndigheten som skall granska om de har brustit i sina rutiner och på så sätt låtit förskingrandet fortgå för länge.

 

Kanske på kontrollmyndigheterna. Men eftersom vi inte vet hur länge förskingringen av spelarnas pengar har fortgått (väl?) så bör man nog vara försiktig med att hänga ut revisorer och kontrollorgan.

 

Aktieägarna som förlorat pengar tycker jag inte så synd om då det funnits gott om info om att 5050 var en väldigt högriskprojekt att gå in i.

 

håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill be Valterego hålla ett extra öga på följande medlemmar då jag misstänker att de bara är inne för att förstöra debatten:

 

Rosjon

TotalFarsa

+ Saint_Bjorn om denne eventuellt åter dyker upp med sitt ordbajseri

 

För icke i ämnet insatta kan påpekas att denna trio använder en ansenlig mängd tid till att kommentera i en viss Lapps blogg på ett sådant sätt att det eventuellt kan liknas vid rena trakasserier, trots att de inte på något vis tycks intresserade av vad denne har att säga.

 

Här försöker vi vara konstruktiva och föra debatten framåt. Tag lärdom av exmodkollega Hjort som på ett anmärkningsvärt begåvat sätt bidragit till detta, trots misstänksamhet gentemot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det irriterar mig en aning att du triggar mig att skriva följande, men men...

 

Jag har skrivit i lappens blogg vid kanske 2-3 tillfällen och det är en herrans massa år sedan sist. Sista två åren har jag aktivt bett Sankte att inte gå i svaromål på bloggen eftersom det är en fight han omöjligen kan vinna.

 

Rätt kul att du tror dig veta att jag lägger en ansenlig mängd tid där förresten när jag inte ens bemödar mig med att läsa bloggen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Affe varför tror du själv Ola spelade på 5050? För att han ville avstå rakeback?

 

Det får väl Ola svara på själv men Ola horade runt på en herrans massa siter för att hitta övervärde i satteliter och liknande. Jag utgår från att det i varje fall inte var för att han ville ge Geigert lite rakepengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det irriterar mig en aning att du triggar mig att skriva följande, men men...

 

Jag har skrivit i lappens blogg vid kanske 2-3 tillfällen och det är en herrans massa år sedan sist. Sista två åren har jag aktivt bett Sankte att inte gå i svaromål på bloggen eftersom det är en fight han omöjligen kan vinna.

 

Rätt kul att du tror dig veta att jag lägger en ansenlig mängd tid där förresten när jag inte ens bemödar mig med att läsa bloggen :-D

 

Rätt ska vara rätt, men använder vi saint_bjorns (som ni tydligen satt på nattpassen) och vissa andras logik så kanske ni står för hälften av alla konton på hans blogg och dessutom delar på era 3. Ni har ju samma åsikter liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt ska vara rätt, men använder vi saint_bjorns (som ni tydligen satt på nattpassen) och vissa andras logik så kanske ni står för hälften av alla konton på hans blogg och dessutom delar på era 3. Ni har ju samma åsikter liksom.

 

Fair, om du går med på att lappen står för resterande konton?

 

Mvh, Captain Irony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För icke i ämnet insatta kan påpekas att denna trio använder en ansenlig mängd tid till att kommentera i en viss Lapps blogg på ett sådant sätt att det eventuellt kan liknas vid rena trakasserier, trots att de inte på något vis tycks intresserade av vad denne har att säga.

Det där tar jag som osakligt personangrepp och har rapporterat. Får se om moddsen håller med.

 

Jag följer diskussionen men deltar inte eftersom jag inte har något att tillföra. Kan dock bedyra att under mina 8 månader som modd var det aldrig på tapeten att mörka eller censurera något specifikt ämne. Att enskilda moddar skulle ha haft en egen agenda låter osannolikt. Ola och jag var aldrig modds under samma period, men hans förklaring är väldigt trovärdig och det tror jag de flesta som hängt på forumet sedan den tiden håller med om.

 

Som det sista jag skriver i denna debatt, vill jag återigen att moddsen överväger att släppa in Lapproffe igen. Han bör åtminstone få delta i den här diskussionen där han nämns i var o varannat inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair, om du går med på att lappen står för resterande konton?

 

Mvh, Captain Irony

 

Du får väl fråga honom.

 

För övrigt måste det väl kännas lite kusligt att läsa kommentarer på en sida utan modverktygen till förfogande? Du verkar vara den ilskna typen. Fick du kicken för suddgummit tog slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tar jag som osakligt personangrepp och har rapporterat. Får se om moddsen håller med.

 

Jag följer diskussionen men deltar inte eftersom jag inte har något att tillföra. Kan dock bedyra att under mina 8 månader som modd var det aldrig på tapeten att mörka eller censurera något specifikt ämne. Att enskilda moddar skulle ha haft en egen agenda låter osannolikt. Ola och jag var aldrig modds under samma period, men hans förklaring är väldigt trovärdig och det tror jag de flesta som hängt på forumet sedan den tiden håller med om.

 

Som det sista jag skriver i denna debatt, vill jag återigen att moddsen överväger att släppa in Lapproffe igen. Han bör åtminstone få delta i den här diskussionen där han nämns i var o varannat inlägg.

 

Skönt att det var det sista du skrev isåfall. Då inget av värde för debatten kan komma från dig nu när du själv bekräftat att du och Ola aldrig varit moddar samtidigt. Om du läser lite här så förstår du snabbt att det är det vi diskuterar. Vad du och de andra i exmodtrojkan "tror" om Ola är som bekant fullständigt ointressant. Vad Valterego har att säga är ju mer intressant, han var ju ändå ökänd för sitt insta-klipp-o-klistra i trådar redan som Geigerts underhuggare på Prosharks, vilket gjorde honom som en idealisk värvning av Ola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl fråga honom.

 

För övrigt måste det väl kännas lite kusligt att läsa kommentarer på en sida utan modverktygen till förfogande? Du verkar vara den ilskna typen. Fick du kicken för suddgummit tog slut?

 

Tre rätt av tre möjliga. Colour me impressed.

 

Ahja, ville eg. bara påpeka det enorma faktafelet att jag skulle hänga och kommentera på lappens blogg, varifrån du fick det har jag inte en aning om då jag signerar alla pokerrelaterade bloggkommentarer med mitt pf-nick och lappens blogg var inget undantag.

 

Så adios tills du lyckas kittla min damp-nerv igen. Ska vi tippa att det inte tar så lång tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Valterego har att säga är ju mer intressant, han var ju ändå ökänd för sitt insta-klipp-o-klistra i trådar redan som Geigerts underhuggare på Prosharks, vilket gjorde honom som en idealisk värvning av Ola.

 

Så Ola värvade Valterego för att hjälpa till att hålla pf rent från 5050-kritik?

 

Du verkar spåra lite nu, i din kritik. Läs Hjorts poster igen och fortsätt på det som han uppmuntrade dig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt Rosjon:

 

Jag kommenterade ordvalet "slog ner som en bomb", genom att påskina att de stulit pengar på olika sätt från dag 1, då detta uttryck oftast används för att påskina en viss förvåning.

 

Då förstår jag vad du menar. Själv blev jag inte förvånad över att 5050 gick dåligt, men blev förvånad över att de gick så långt att de stal av spelarnas pengar för att täcka sina förluster. De måste ju ha vetat att det skulle bli ett ramaskri och polisanmälan av det.

 

Och du kan omöjligen vara lapproffe, för då hade jag blivit idiotförklarad utan att ha fått ett förtydligande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Horar runt? Han får svara själv när han har tid till varför han valde att spela där marknadens sämsta rakeback fanns.

 

Gissar att han gör som jag och spelar på vissa sajter de enstaka tillfällen de har något specialerbjudande t.ex. nån satellit till någon livetävling med extra bra värde (antar att det kan kallas att hora runt). Det gör att man har konton på massor av sajter som man spelar på enstaka gånger. Dessutom så är rakeback en extremt liten del av en turneringspelares inkomst. Jag tror jag har ett 5050-konto själv, tror att jag spelade ett wsop-kval där för några år sedan, men har ingen aning om jag har några aktier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan Ola dyker in och bedyrar att han bara spelade på 5050 tack vare övervärde i satteliter vill jag att han istället utvecklar hans och Geigerts relation vid tidpunkt för banning och preventivbanning. Att prosharks förstördes av dessa kan ju rimligen inte stämma för trafiken dog ganska stadigt sedan deras avstängningar. Ibland ökade den när någon, däribland jag själv, vågade kritisera pissaktierna.

 

De facit vi har är att Prosharks självdog då medlemmarnas intresse försvann.

5050-poker har under alla år på olika sätt blåst spelare på pengar, med ett klimax då de plockade allas rullar.

 

Hur värvades suddgubbe Valterego?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan Ola dyker in och bedyrar att han bara spelade på 5050 tack vare övervärde i satteliter vill jag att han istället utvecklar hans och Geigerts relation vid tidpunkt för banning och preventivbanning. Att prosharks förstördes av dessa kan ju rimligen inte stämma för trafiken dog ganska stadigt sedan deras avstängningar. Ibland ökade den när någon, däribland jag själv, vågade kritisera pissaktierna.

 

Korrelation och kausalitet etc.

 

5050-poker har under alla år på olika sätt blåst spelare på pengar, med ett klimax då de plockade allas rullar.

 

På vilket annat sätt än det nyligen upptäckta har de blåst spelare på pengar? Är uppriktigt nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan Ola dyker in och bedyrar att han bara spelade på 5050 tack vare övervärde i satteliter vill jag att han istället utvecklar hans och Geigerts relation vid tidpunkt för banning och preventivbanning. Att prosharks förstördes av dessa kan ju rimligen inte stämma för trafiken dog ganska stadigt sedan deras avstängningar. Ibland ökade den när någon, däribland jag själv, vågade kritisera pissaktierna.

 

De facit vi har är att Prosharks självdog då medlemmarnas intresse försvann.

5050-poker har under alla år på olika sätt blåst spelare på pengar, med ett klimax då de plockade allas rullar.

 

Hur värvades suddgubbe Valterego?

 

Jag är väl iaf semitydlig med att jag bara driver med dig för mitt eget höga nöjes skull men du måste väl ändå förstå att det är den där sortens retorik från din sida som gör det fullkomligt omöjligt att ta något av det du säger på allvar?

 

Jag kan inte säga det lika vajjert som Hjort men hakar affe2k och ber dig ta dig till Hjorts inlägg om hur du bör göra för att framstå som mindre hispig/konspiratorisk. Mina ord, inte deras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första börjar det både bli väl OT och väl luddigt.

 

För det andra så tror jag olika pokerforums nedgång fall främst har med pokervärlden i stort att göra. Tittar vi på forumets sidfot så kan vi se Flest uppkopplade användare samtidigt var 1 610, 2006-12-10 klockan 19:27. Alltså ett bra tag sen och antagligen ungefär peaken för pokerboomen, sen dess har det nog varit ganska stadig minskning i både spel, andel som försörjer sig och mängden människor som varit intresserade av forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Valterego har att säga är ju mer intressant, han var ju ändå ökänd för sitt insta-klipp-o-klistra i trådar redan som Geigerts underhuggare på Prosharks, vilket gjorde honom som en idealisk värvning av Ola.

 

håll dig till fakta. Ola hade redan lämnat både poker.se och pf när jag började som redaktör. Därefter tog det dessutom ytterligare ett år innan jag började modda.

 

Jag fick pf på köpet med redaktörsjobbet, och alltså inte ombedd av några moddar eller ex-moddar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...