Gå till innehåll

Moderering, censur och 5050


Recommended Posts

Jag tycker du ska lyda ditt eget råd, nämligen att "ska man slänga ur sig skit ja då får man faan backa upp det med bevis också".

Du har ju för fan inga bevis på att moddarna här INTE har skyddat 5050 annat än att du vill tro det.:roll:

 

Exakt jag har inga bevis och jag la inte fram det som att det skulle vara sant heller vilket var min poäng. Tack för att du visade det lite extra. Men eftersom det är så viktigt så får du gärna bevisa att pokerforum "har hjälpt till i denna scam" och då inte bara med, min kompis har en kompis, jag hittar inte inlägget nu osv osv.

 

Du "spekulerar bara" att inget censureras osv. Då har ändå det tillomed bannats en person i preventivt syfte. Då talar vi för år sedan.

 

För oss som redan då varnade för scammen är den här frågan ganska så intressant, då nu scammen är genomförd. Så sluta posta fullkomligt ignoranta inlägg där du kommenterar det du menar är offtopic så blir nog tråden renare och det blir det färre inlägg där man är tvungen att dra en recap för en person som inte har den blekaste aning och dessutom inte vill ha det (du).

 

För er som redan då varnade för scammen har såklart inget intresse i 5050poker då ni varken har pengar eller liknande låsta. En anledning till att det är intressant är att få kasta skit, dunka er själva i ryggen och äntligen få säga. 5 år av anklagelser och äntligen utdelning på en.

 

Jag vet att jag är off topic nu och kommer sluta denna diskussion med detta inlägg men står fortfarande fast vid det jag skrev att i denna tråd är det tjafset helt onödigt. Möjligtvis onödigt av mig att lägga en åsikt om moddar/forumansvarigas personliga integritet men tycker ändå denna tråd är till för att att hjälpa de som har förlorat pengar iom detta inte om Ola "Mannen, myten och legenden" Brandborn och valterego bedriver censur eller ej. Det får du gärna starta en ny tråd för istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, kan "åklagarsidan" nu skriva ut exakt vad det är de tror att PF-moddarna/adminsen gjort samt beskriva vilket stöd de har för det.

 

Helst utan att använda tankeläsning för att bestämma motiv bakom avstängningar och annat, utan istället antingen länka direkt till källor eller åtminstone kortfattat beskriva resonemang och händelser som stöder er version.

 

Alltså, om ni nu vill påstå att PF varit på 50/50:s sida, förklara vad det innebär och länka till några poster som visar på det.

 

I mitt tycke verkar det hela jävligt löst och mest baserat på den inte särskilt revolutionerande insikten att pokerbranschen är sprängfylld av fifflare och inkompetenta typer. Att det inte snackas så mycket om det beror mer på att alla med koll tycker det är tröttsamt uppenbart än att det är locket på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, kan "åklagarsidan" nu skriva ut exakt vad det är de tror att PF-moddarna/adminsen gjort samt beskriva vilket stöd de har för det.

 

Helst utan att använda tankeläsning för att bestämma motiv bakom avstängningar och annat, utan istället antingen länka direkt till källor eller åtminstone kortfattat beskriva resonemang och händelser som stöder er version.

 

Alltså, om ni nu vill påstå att PF varit på 50/50:s sida, förklara vad det innebär och länka till några poster som visar på det.

 

I mitt tycke verkar det hela jävligt löst och mest baserat på den inte särskilt revolutionerande insikten att pokerbranschen är sprängfylld av fifflare och inkompetenta typer. Att det inte snackas så mycket om det beror mer på att alla med koll tycker det är tröttsamt uppenbart än att det är locket på.

 

Du är redan "avslöjad" som korrupt Hjort, så jag tror inte att dina invändningar har särskilt stort värde.

 

För att folk ska få lite perpektiv på kommentarerna i 5050-konkurstråden, så listar jag ytterligare exmoderatorer, förutom StBjörn, Hjort och TF har vi ju Klyka och nu även Bjoelle. Kan vara bra att veta när debatten börjar kantra åt ett speciellt håll i vanlig ordning...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att alla exmoddar som inte kan använda andra argument än att de inte tror att nuvarande moddar skyddat 5050 pga att de känner nuvarande moddar skapar sig en egen tråd där de utan några som helst argument kan hylla sina gamla kollegor för deras arbete.

 

Du har ju fått en konspirationstråd här nu, så det kanske är dags att börja bli konkret. Du kan med fördel ha Hjorts inlägg här ovan som utgångspunkt när du ska konkretisera vilka hemskheter före detta och nuvarande moderatorer har begått gällande 5050 (och annat om du har något smaskigt på lager).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för helv... Ni som påstår att ett visst skeende ägt rum har ju också bevisbördan. Fattar ni inte det?

 

Exakt HUR ska någon bevisa att något INTE har hänt? Är det inte väldigt mycket rimligare att ni faktiskt lägger fram bevis för det ni påstår?

 

Om jag påstår att mjölbaggen lever i västra stilla havet så måste jag också bevisa det, jag kan inte hitta på saker och presentera det som fakta tills någon motbevisar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan berättat för vuxna människor följande

 

1.Personer har bannats (tillomed i preventivt syfte) för att kritisera 5050-poker. (att jämföra med andra bolag som t ex T6där man fick skriva i princip exakt vad man ville).

 

2. Talande tystnad från dem som bör svara för sig, dvs moddarna själva. Jag skiter fullständigt vad ni exmoddar tror om ERA KOMPISAR. Nu har vi fått en egen tråd här där vi ska diskutera detta. Var fan är moddarna då?

 

O vad menar du Timon? Är detta inte FAKTA som jag repeterar och det enda jag får som svar är vad exmoddarna TROR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att alla exmoddar som inte kan använda andra argument än att de inte tror att nuvarande moddar skyddat 5050 pga att de känner nuvarande moddar skapar sig en egen tråd där de utan några som helst argument kan hylla sina gamla kollegor för deras arbete.
Den här tråden är till för att du, och andra, ska kunna presentera er sak så bra det går. Alltså att enkelt presentera vad ni tycker talar för censur, fulspel eller vad ni nu vill från PF-admins sida. Gör då det istället för att gnälla.

 

Edit: Jag hade visst fönstret uppe för länge, återkommer med replik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan berättat för vuxna människor följande

 

1.Personer har bannats (tillomed i preventivt syfte) för att kritisera 5050-poker. (att jämföra med andra bolag som t ex T6där man fick skriva i princip exakt vad man ville).

 

2. Talande tystnad från dem som bör svara för sig, dvs moddarna själva. Jag skiter fullständigt vad ni exmoddar tror om ERA KOMPISAR. Nu har vi fått en egen tråd här där vi ska diskutera detta. Var fan är moddarna då?

 

O vad menar du Timon? Är detta inte FAKTA som jag repeterar och det enda jag får som svar är vad exmoddarna TROR.

 

1.Valterego postade en länk tidigare idag där Ola förklarar varför denne person blev avstängd i preventivt syfte. Jag tycker inte förklaringen är särskilt bra men sen har jag heller ingen aning om hur det var på prosharks heller. I vilket fall som helst så anger ju inte Ola som skäl att det är för kritiken mot 5050 som avstängningen skedde, utan pga att han inte ville få pf förstört. Så det stödjer inte direkt din teori om att "moddarna vill tysta ner".

 

2. Tystnad är väldigt sällan talande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu börjar vi komma någon vart.

 

Jag har redan berättat för vuxna människor följande

 

1.Personer har bannats (tillomed i preventivt syfte) för att kritisera 5050-poker. (att jämföra med andra bolag som t ex T6där man fick skriva i princip exakt vad man ville).

 

Vi kan nog vara eniga om att personer som uttalat sig kritiskt mot 5050 blivit stängts av. Men därav följer inte att de stängts av för att de uttalat sig kritiskt.

 

Lista kontona du anser blivit avstängda för kritik och peka helst ut posterna du anser vara relevanta så det går att bedöma om det verkar troligt.

 

2. Talande tystnad från dem som bör svara för sig, dvs moddarna själva.
Nej, det är inte särskilt talande att de inte blixtsnabbt besvarar diffusa anklagelser.

 

Ju mer specifik och understödd anklagelse ju mer graverande blir tystnaden, men just för tillfället finns det ju inget värre än "PF har hjälpt 5050". Det är inte en anklagelse som är värd särskilt involverat bemötande.

 

 

Jag skiter fullständigt vad ni exmoddar tror om ERA KOMPISAR. Nu har vi fått en egen tråd här där vi ska diskutera detta. Var fan är moddarna då?
Jag väntar mig inte att du ska ändra uppfattning om något alls baserat på min syn i frågan. Men omvänt så får du ju också förstå att det inte är särskilt övertygande när en nätrandom för fram ganska oklara anklagelser utan att backa upp dem.

 

O vad menar du Timon? Är detta inte FAKTA som jag repeterar och det enda jag får som svar är vad exmoddarna TROR.
Delen som är fakta är att konton blivit avstängda. Det övriga är dina antaganden och än så länge har du inte förklarat varför dessa antaganden skulle vara rimliga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Valterego postade en länk tidigare idag där Ola förklarar varför denne person blev avstängd i preventivt syfte. Jag tycker inte förklaringen är särskilt bra men sen har jag heller ingen aning om hur det var på prosharks heller. I vilket fall som helst så anger ju inte Ola som skäl att det är för kritiken mot 5050 som avstängningen skedde, utan pga att han inte ville få pf förstört. Så det stödjer inte direkt din teori om att "moddarna vill tysta ner".

 

2. Tystnad är väldigt sällan talande.

 

Varför skulle Ola ange det? Den diskussionen skulle gett trafik till detta dalande forum (i en tråd som varit valfri att följa). Under samma period jagade representanter för 5050 intensivt för att få privata bloggar stängda. Med tanke på facit vi sitter på idag så förstår du varför? Att be ädle Ola om denna lilla tjänst var nog ingen stor grej. Jag tror naturligtvis inte att någon på pokerforum är i maskopi med 5050-poker och har något personligt att vinna på det hela, men jag är helt säker på att man skyddade de goa Glennsen, som kompistjänst om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle Ola ange det? Den diskussionen skulle gett trafik till detta dalande forum (i en tråd som varit valfri att följa). Under samma period jagade representanter för 5050 intensivt för att få privata bloggar stängda. Med tanke på facit vi sitter på idag så förstår du varför? Att be ädle Ola om denna lilla tjänst var nog ingen stor grej. Jag tror naturligtvis inte att någon på pokerforum är i maskopi med 5050-poker och har något personligt att vinna på det hela, men jag är helt säker på att man skyddade de goa Glennsen, som kompistjänst om inte annat.

 

Tja, det är ju en åsikt snarare än fakta. I övrigt är Hjort bättre än jag med sånt här så det är bättre du fortsätter leka med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ett pokerforum och pokerrum måste kunna diskuteras på samma villkor. Själv har jag väl spelat på 20+ siter på nätet och är numera jävligt restriktiv då jag dodgeat med nöd och näppe några fetingsmällar.

 

Jag anser att vi ska kunna ha ett pokerforum där ordet är fritt (inom lagens gränser) där man kan dela information osv och diskutera saker öppet. Med facit i hand så har ju pokerforums agerande i detta fallet med allra största sannolikhet ledigt till att fler personer blivit blåsta på sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu far du iväg i sidospår här.

 

Givet att PF aktivt mörkat oegentligheter på 5050:s sida så är det förstås jävligt illa. Men du kan ju inte använda en skadeverkan av en mörkning för att bevisa att mörkningen skett.

 

Än så länge har vi kommit fram till att du är övertygad, men det var ju helt klart från start så du ger ju ingen ytterligare anledning för någon att ändra åsikt.

 

Tar du för givet att din åsikt stämmer, och att alla som inte delar den är svinpälsar, så kommer vi förstås inte komma någonstans. Men då kan du ju heller inte vänta dig att någon ska ändra åsikt, då ju din uppfattning av lätt insedda skäl väger lätt i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu börjar vi komma någon vart.

 

 

 

Vi kan nog vara eniga om att personer som uttalat sig kritiskt mot 5050 blivit stängts av. Men därav följer inte att de stängts av för att de uttalat sig kritiskt.

 

Lista kontona du anser blivit avstängda för kritik och peka helst ut posterna du anser vara relevanta så det går att bedöma om det verkar troligt.

 

Nej, det är inte särskilt talande att de inte blixtsnabbt besvarar diffusa anklagelser.

 

Ju mer specifik och understödd anklagelse ju mer graverande blir tystnaden, men just för tillfället finns det ju inget värre än "PF har hjälpt 5050". Det är inte en anklagelse som är värd särskilt involverat bemötande.

 

 

Jag väntar mig inte att du ska ändra uppfattning om något alls baserat på min syn i frågan. Men omvänt så får du ju också förstå att det inte är särskilt övertygande när en nätrandom för fram ganska oklara anklagelser utan att backa upp dem.

 

Delen som är fakta är att konton blivit avstängda. Det övriga är dina antaganden och än så länge har du inte förklarat varför dessa antaganden skulle vara rimliga.

 

Jag kommer skriva mera senare, men när jag under dessa år valt att tala om denna saken och liknande så har följande saker skett VARENDA gång och så även i detta fallet:

 

1. Anklagan att vara lapproffe/ak

2. Anklagas att vilja förstöra

3. Får mina åsikter mindreförklarade pga anonymt konto eller dylikt

4. Krav på att kunna länka till raderade inlägg.

 

Vad skönt att det åtminsone är ur världen och att jag åtminstone får föra debatten med kompisar till moderatorerna. På prosharks innan moderatorerna dödade den sidan totalt fick man tala med Joakim Geigerts fanclub. Här verkar det vara aningen lindrigare, med Olas tronbärare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Valterego med sin fina titel här på pokerforum satt standard för vad som är ok och inte ok när det gäller regel: "1.8- Nolltolerans mot outningar. Det är ett totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias", så vill jag posta följande bild innehållande 4 personer, där det finns en VISS CHANS att någon av dessa 4 är forummedlem "Lejonkungen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larva dig inte nu. Jag erkänner att jag tyckte ditt inlägg var jävligt roligt, men likväl bryter den mot outningsregeln. Du sätter dock fingret på ett problem som Hjort redan tagit upp, nämligen att outningsregeln inte är till för detta. Jag lovar att vi ska se över det.

 

Vad bra då ser vi fram emot tydligare regler.

 

Vad tror du Valter? Kommer jäv-Ola visa sig i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu far du iväg i sidospår här.

 

Givet att PF aktivt mörkat oegentligheter på 5050:s sida så är det förstås jävligt illa. Men du kan ju inte använda en skadeverkan av en mörkning för att bevisa att mörkningen skett.

 

Än så länge har vi kommit fram till att du är övertygad, men det var ju helt klart från start så du ger ju ingen ytterligare anledning för någon att ändra åsikt.

 

Tar du för givet att din åsikt stämmer, och att alla som inte delar den är svinpälsar, så kommer vi förstås inte komma någonstans. Men då kan du ju heller inte vänta dig att någon ska ändra åsikt, då ju din uppfattning av lätt insedda skäl väger lätt i sig.

 

Vad tror du Hjort? Att det bara är ett rent sammanträffande att de 2 mest kritiska medlemmarna inte fick diskutera 5050 där Ola satt med ägarintresse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...