Gå till innehåll

Chelsea82 - Som tänker bli pokerspelare på riktigt...


Chelsea82_82

Recommended Posts

Okej...

 

Varför startar jag en dagbok på pf?

 

Har levt på poker i lite mer än 3 år nu, men började spela runt 05-06.

 

Har ALDRIG varit spelaren som jag verkligen skulle vilja vara, den med extremt bra moneymanagement. Mest för att jag har intalat mig själv att jag har spelat som bäst när jag har haft skapligt stor del av rullen igång samtidigt. Men har väl egentligen ändå alltid vetat att det inte funkar att göra så, men har haft alldeles för dålig diciplin och psyke att få mig själv att ta steget ner och bli en bra spelare med strikt bankrullekrav.

 

I grund och botten en PLO8 spelare men efter att ha tappat lite sug på slutet börjat spela mer och mer vanlig PLO. Gillar det aggressiva spelet på plo mer än tighta plo8 regs.

 

Har spelat på dom flesta stakesen på svs, och upp till 25/50 på dollar/euro siter. Kommer inte att avslöja några nicks på andra siter.. Nickar givetvis Chelsea82 på svs.

 

Har nu bestämt mig, efter att ha ledsnat på mina senaste lönlösa skottningar för att jag har gjort min SISTA skottning någonsin!

 

Nu börjar jag om från början! Början på riktigt!

 

Har avinstallerat alla andra siter och kommer bara att spela på svs i augusti.

Rullen kommer att starta på 5k och just därför lägsta nivån 0.25/0.50 med 4 bord igång samtidigt som max. Provspelade nivån i 3 dagar förra veckan med bra resultat för att vara på den nivån. Så därför siktar jag högt, kommer inte att stressa men efter hur förra veckans resultat var så hoppas jag på 20k innan augusti månads slut. När jag når 20k oavsett om det blir i aug eller senare så tar jag steget upp till 0.5/1. Gular jag söker jag jobb! :roll:

 

Så, för att svara på min översta fråga så sätter jag press på mig själv med denna dagbok som också bara kommer att vara en pokerdagbok. Privata frågor behöver ni inte ställa. Jag trivs alldeles utmärkt med att bara vara ett nick bakom en skärm. :-)

 

Men jag hoppas givitvis att ni ändå kommer finna detta intressant för att trigga mig till att fortsätta med detta och att nå mina mål.

 

Kommer att posta intressanta händer (förhoppningsvis intressanta) och dagsresultat så ofta som möjligt.

 

NUUU är det dags att visa mig själv att jag klarar det här, och att jag inte behöver söka jobb på donken till hösten! ;-)

 

Sova nu sen börjar jag grinden senare idag!

 

Wish me luck! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar med en fråga!

 

Varför försvinner min handhistorik på svs ibland? Oavsett om jag kör klassisk eller handspelare så står de bara "Ingen data" i alla kolumner. Är det HM som stör? Men vill minnas att de brukar hända även när jag inte ha HM igång.. hmm :-(

 

Det är HM som stör och jag känner inte till någon lösning men om någon har en skulle jag också vara intresserad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte 100 200bb inköp för mycket för 0.5/1 när du verkar vara så mycket bättre? Känns lite ovärt enligt mig att grinda 0.5/1 med 20k rulle om du spelat 25/50 dollar då du borde ha en tillräckligt bra winrate ändå, men good luck!

 

Precis. Tanken är, som jag glömde nämna i första inlägget, att jag tar ut till 50st 200bb inköp för 0.5/1 när jag nått 20k.

Men klart att det är mycket med 100st 200bb inköp på en nivå jag anser att jag tar relativt lätt, men det är ju verkligen dags att jag visar det på riktigt också!

 

Ska fixa lite grejer nu, sen syns jag vid borden! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp dagen redan nu. Sovit för lite i flera dagar nu och känner att spelet blir därefter.

 

Hämtar upp 4 inköp back, för att sen tappa ner till 5 inköp back för att åter igen hämta tillbaka.

 

Avslutar därför på ynka +137kr

 

Inte vad jag hade hoppas på men plus är plus...

 

Försöka få mer sömn inatt så blir det mer spel imorgon.

 

Rulle 5137kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann/orkade inte skriva här igår efter 4h grind.

 

Precis som i förrgår börjar jag med att tappa några inköp, jobbar upp, ligger plus ett par inköp som mest för att sen rasa igen och stängde ner -345kr..

 

Har däremot hunnit spela 2h idag med betydligt bättre resultat. +781kr. Är inte hemma för tillfället så spelar på laptopen så har ingen koll på hur många händer det blivit. Men är helt klart nöjd med dagen so far.

 

Har inte gjort några större förändringar i mitt spel sen igår utan känns bara som jag fått undvikit set ups och utdragningar mer än föregående dagar.

 

 

Totaltresultat på 2½ dagar: +573

 

Ska försöka lägga upp några händer när jag väl är hemma igen och försöka få in fler timmar/dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GLGL heja dagboksriggen, hur gör du med preflopranger? :)

 

Tyty. Har otroligt bred prefloprange. Höjer och 3betar väldigt mycket.

Tycker att på den nivån är det nästan tjänstefel att inte se många floppar och sätta bra med press på fisken.

 

Fick in lite drygt 2h till igår och lyckades plussa några inköp till. Stannade gårdagen upp knappa 14 inköp vilket såklart får ses som en bra dag.

 

Så hade ju såklart hoppats att jag skulle kunna få fortsätta på samma väg som igår men efter ca 4h spel får jag tyvärr titta in i ett minus på ca 2 inköp.

 

Ska försöka spela några timmar till efter att ha käkat.

 

Rulle efter 4 dagar: 5923:-

 

Dagens största förlust hand: Här hängde jag inte riktigt med i preflop spelet, trodde att det bara var kjellken som stod för höjningen pre vilket gjorde att jag satte han på ännu högre pocket.

Sen klart att det inte är helt rätt att få in det med bottensettet på en så torr bräda då det trots allt är troligare för överset, eller hur resonerar ni i liknande situation??

 

 

***** Hand History for Game 1800234343 ***** (Boss)

$50.00 USD PL Omaha - Thursday, August 02, 12:38:48 ET 2012

Table Ada 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: kjellken ( $136.53 USD )

Seat 2: Chelsea82 ( $107.72 USD )

Seat 4: jonte69 ( $148.57 USD )

jonte69 posts big blind [$0.50 USD].

Chelsea82 posts small blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Chelsea82 [ As 2s 2h 3c ]

kjellken raises [$1.50 USD]

Chelsea82 calls [$1.25 USD]

jonte69 raises [$2.00 USD]

kjellken calls [$1.00 USD]

Chelsea82 calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2c, Td, 7s ]

Chelsea82 checks

jonte69 checks

kjellken bets [$5.62 USD]

Chelsea82 raises [$19.67 USD]

jonte69 folds

kjellken raises [$49.18 USD]

Chelsea82 raises [$85.55 USD]

kjellken calls [$50.42 USD]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ 4s ]

kjellken shows [Ts, Kd Qh Th ]

Chelsea82 shows [As, 2s 2h 3c ]

kjellken wins $212.50 USD from main pot

 

Dagens tråkigaste: Gillar som sagt att vara väldigt aggressiv pre, gör det här med en ytterst medioker hand! Omslag på de och försöker undvika syna solklara A A med ett A själv men gjorde det här ändå, så ja, synden straffade mig väl med all rätt!

 

 

***** Hand History for Game 1800275528 ***** (Boss)

$50.00 USD PL Omaha - Thursday, August 02, 02:36:55 ET 2012

Table Ada 15 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: kentats ( $155.13 USD )

Seat 2: kjellken ( $56.39 USD )

Seat 3: Chelsea82 ( $89.70 USD )

Seat 4: mats43 ( $56.00 USD )

Seat 5: Mekon ( $47.64 USD )

kentats posts big blind [$0.50 USD].

Mekon posts small blind [$0.25 USD].

mats43 posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Chelsea82 [ 5c Jh 9c Ac ]

kjellken raises [$2.25 USD]

Chelsea82 raises [$8.00 USD]

mats43 folds

Mekon folds

kentats raises [$26.50 USD]

kjellken folds

Chelsea82 calls [$19.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jc, Jd, Qh ]

kentats bets [$28.50 USD]

Chelsea82 raises [$62.70 USD]

kentats calls [$34.20 USD]

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ Ah ]

kentats shows [Kh, As Ad 4c ]

Chelsea82 shows [5c, Jh 9c Ac ]

kentats wins $177.85 USD from main pot

 

 

Förövrigt gillar jag alla "proffs" som hänger på svs microbord och bara förlorar på otur, JOOOOCKE du kan ta åt dig liite extra! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agree, 3b med AJ95ccc samt syna 4b är inte jätteprofitabelt tyvärr

 

Tycker att det var i princip vad jag skrev!? :-)

 

Har haft full upp så har inte blivit något mer spel sen jag skrev sist, förrens nu ikväll.

 

Efter att ha backat 8 inköp till på lägsta nivån alldeles efter jag uppdaterade sist kände jag att jag hade en del att fundera på. Då rullen var tillbaka på scratch, 5000:- och 4 dagars grind på lägsta nivån inte alls gett vad jag förväntat så tog jag beslutet att jag skulle testa 0.5/1 och köpa in med 100bb. Jag har ju lovat att jag inte ska "skotta".... :roll:

 

Körde alltså första sessionen ikväll, spelade ca 2h och slutade ca 2.3K upp. Var 3.4k upp som mest så tappade lite innan jag stängde ner, bla efter en äcklig 800bbs pott mot en söndertiltad fisk, jag turnar kåk, han rivrar 2 outarn för högre kåk.

 

Men ett bra testresultat helt klart. Ska köra lite till senare ikväll och sen blir det grind hela morgondagen och fredag. Hoppas på bra resultat så att jag inte behöver ta steget ner igen! :-)

 

Rulle: 7375:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit ca 5h spel ikväll/natt och fortsatt med 100bb inköp på 0.5/1.

 

Hade velat lagt in en bild på grafen efter 2 dagars spel men verkar vara en för stor noob för att få till det...help plz!!

 

Iaf så är jag ca 5600bb upp på 2 dagars spel, betyder att jag alltså dubblat rullen på 2 dagars 0.5/1 spel vilket jag såklart är sjukt nöjd över.

 

Den här handen är jag sjukt missnöjd med, den är sådär pinsam så man nästan inte vill posta, men känner att jag vill höra lite hur ni tänker med ttp i liknande situatoner. Är bomba det enda rätta?

 

Vet inte alls vad jag höll på med, väljer att bara syna flopp då känslan för Fi är set. Men största misstaget när jag väl har sett turn måste ju va att bara syna turnbetten med? Push eller fold bör vara dom enda alternativen? Lägger i stort sett aldrig ttp. Rivern går det ju inte att syna såklart då den borde ha träffat allt han jagat om han satt på drag.

 

 

***** Hand History for Game 1803943663 ***** (Boss)

$100.00 USD PL Omaha - Friday, August 10, 12:59:45 ET 2012

Table Anna 17 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: göran30 ( $93.13 USD )

Seat 2: Elvina ( $233.03 USD )

Seat 3: Chelsea82 ( $435.54 USD )

Seat 4: Disturbed? ( $98.76 USD )

Seat 5: NinaKanin ( $198.76 USD )

Chelsea82 posts big blind [$1.00 USD].

Elvina posts small blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Chelsea82 [ 4h Qd 8h Js ]

NinaKanin folds

göran30 calls [$1.00 USD]

Elvina calls [$0.50 USD]

Chelsea82 checks

** Dealing Flop ** [ 2h, Qc, Jd ]

Elvina bets [$3.00 USD]

Chelsea82 raises [$9.75 USD]

göran30 calls [$9.75 USD]

Elvina raises [$39.00 USD]

Chelsea82 calls [$32.25 USD]

göran30 folds

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Elvina bets [$96.75 USD]

Chelsea82 calls [$96.75 USD]

** Dealing River ** [ As ]

Elvina bets [$93.28 USD]

Chelsea82 folds

Elvina wins $283.00 USD from main pot

Elvina wins $93.28 USD

 

 

Rulle: 10596:- :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt på 0.5/1 med bra resultat, plussat ca 3,5K ytterliggare så rullen ligger just nu på 13911:- :-)

 

Spelar för tillfället rätt mycket på min bärbara så tog och fixade hem HM till den med. Men den hittar inte svs nävarna av sig själv tydligen. Har för dålig koll själv för att veta vart dom ska ligga så help plzzzz! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärligt talat förstår jag inte hur du vinner. lirat mot dig nu i ett par dar och har dig som 65+ i VPIP eller nåt, och ser dig 3betta dom sjukaste händerna. men men whatever works

 

Åh härligt med lite kritik :-D

 

Ja helt sjukt är det, jag har helt garanterat bara tur. Den kommer ta slut snart så fortsätt reloada.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boman har du mkt erfarenhet från plo? Kanske vi har spelat på svs? Spelar man med 50+vpip och 45+pfr samt 20-30% 3b så är man ingen vinnare i 5 max över större sample, tror jag spelat chealsea på 10 20 några ggr där han varit ultraaggro och bustat en del, rätta mig om jag har fel. Gl hur som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...