Gå till innehåll

Lassis från scrach to the top!


Lassis

Recommended Posts

Haha, lätt överdrivet redan, jag har inga planer på att komma till nån som helst "topp", dvs mitt mål är att gå från micro till $1/2, inget annat.

 

Startar på 0.10/0.20 för att ta mig till 1/2 i tillslut där jag vill ligga på stadiga 2bb/h eller vad som nu anses va det normala.

Nånstans vid 0.5/1 så kommer jag även glida över på Money Managment och nåt slags pokerprogram oxå, och aktivt sikta på bra bonusar och rakebackdeals.

 

Kommer börja spela oregelbundet, utan bankrullekrav för att få speltid och försöka sätta mig in i dagens spel, där jag hänger med men inte mkt mer, vilket sjuk utveckling det har skett på dom senaste 4åren! Det enda målet i starten är att gå plus och fokusera på spelet samt läsa lite pokerböcker, då jag har dom flesta liggande sen förut.

 

Därefter så får vi se! Jag kommer INTE va den mest aktiva härinne men ska försöka dela med mig av bra och dåliga spel och situationer som jag har svårt för idag, som knappt ens fanns för 4år sen...

 

Tips och idéer mottages gärna, vad det än gäller... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, eftersom jag är både lättroad och uttråkad så har jag redan införskaffat Holdem Manager (trots att jag nyss skrev i en tråd att jag hatar stora program, haha) och dessutom bokat upp mig på PokerCampus och plockat fram de gamla böckerna "Lär dig tänka som ett pokerproffs" & "No Limit Hold'em: Teori och praktik". Har aldrig läst igenom dom trots att jag ägt dom sen dom kom ut så det kanske är dags nu... :)

 

Pokermässigt så har det gått aningen uppåt men det är inget att tala om än, snarare ABC poker. Startade på 2K och ligger nu på 2919kr varav ca 200kr av det är bonus. Ska snart gå från 1bord till 4 igen eftersom jag inte gör nåt fancy ändå än. Tror faktiskt att jag gått på autopilot 99% av tiden..

 

Första lärdomen:

Dagens spel vs 4årsen= Position betyder mer nu än då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte på SvS nej, det va länge sen... undra just om jag har nåt kvar på kontot där, var flera år sen jag kollade sist...haha :) Håller till på IPoker just nu men har konto på nästan alla vettiga sidor. Rör mig fritt mellan Kr/$/£/Euro ett tag framöver.

 

Spelar enbart SH upp till 6manna, fast aldrig HU.

Det är svänger lite för mkt för mitt psyke.

 

And thx for the support! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Igår fick jag så äntligen igång Holdem Manager och måste säga att jag aldrig kört med statistikprogram förut, så det blir en inlärningsperiod med VPIP, PFR och aggrofaktorer.....kul och troligen nödvändigt för min spelstil! :)

 

Försökte lära mig programmet igår och backade 2 inköp medans jag försökte få igång det, sen när jag fick igång det spelade jag fiskigt med AA mot 99, och gick Allin på brädan med D, Kn, 10, 8, 7 med orden "har han inte nior så läggar han sig ju". Fick blixtsyn såklart även om han levde på floppen rätt bra.

 

Sen backade jag ytterligare ca 3inköp mot största silverfisken på Ipoker-nätverket, men han väntade inte på att jag skulle vinna tillbaka mina inköp+resten utan han slaskade iväg det till nån annan sate. Det kändes i själen som att han var otrogen dammit!

Slutade på nåt väldigt märkligt sätt ca 200back igår, helt okej med tanke på att jag va kortdöd i några timmar där och backade rätt många inköp med Trips vs trips och 2par mot högre 2par osv osv.

 

Efter gårdagen, 2722kr

Dagens spel: 197kr bakut

 

(visar resultat i grönt sålänge jag ligger över 2K)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte speciellt.

 

Det är väl inte det enklaste att förklara hur man gillar att spela (läs; inte optimalt) poker men för mitt "pokersjälvförtroende" så vill jag ha mkt action och missar jag floppen på dom 100 första händerna så går det ut över mitt spel.

 

Det går snabbt från 95% av min förmåga (där jag vinner) till en lägre nivå där jag backar rakt ut.

Inte bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan. Det är "nån" som har glömt informera mig om att det är utdragnings-vm inatt, som följdes av mitt par är "snäppet bättre än ditt"-spelen...

 

Vet inte hur man importerar HH-historik, det som sparas ser ut som skit iallafall..

Annars hade ni fått dagens bad beat nu...

Blev just utdragen med floppad kåk när fi hade triss och träffade runner runner för högre kåk. Najs bajs men ytterst dålig syn på river av mig.

 

Ligger just nu snarlikt föregående siffror efter att ha blåst några inköp och sen vunnit tillbaka igen...(och just förlorat ett)

 

Mitt överlägset största hål i spelet är när jag synar ner fi (hamnar i stort sett alltid på halva stacken) när jag träffat par eller 3betat och fått syn preflop. Verkar som att varje gång dom träffat floppen överhuvutaget, så varje gång sitter jag och synar ner dom. Tror inte ens att bluffarna när jag synat ligger på 5%.

 

Hur fan håller ni ordning på aggrospelare som aldrig slutar trycka iväg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjena...

 

Har precis gjort en budgetkalkyl för första gången i mitt liv och inser att jag ligger på/över 20K i fasta utgifter/mån.

Det är alltså före mat/bensin/fylleslag, långenbången och kondomer. Inser snabbt att höstens prio blir att sänka kostnaderna med helst 5K, vilket jag ser som en utmaning, ihop med att börja 4tabla asap!

 

(För er som inte hänger med så har jag alltså en stadig inkomst utanför pokern)

 

Har grindat 1bord idag och glott på film, lyssnat på musik och kollat OS samtidigt, vilket gett en hundring upp ca. Borde ha blivit ett inköp eller två om inte variansbalansmoståndet hade slagit bakut!

 

Over and out! Ska upp tidigt imorrn! heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej blåggers och pokerfikusar!

 

Har börjat på en pokerbok idag "No Limit Holdem" by Sklansky/Miller

Tänkte inte spela nåt idag men en mycket skeptiskt polare behövde se lite hur HM2 fungerade så jag visade och plussade ett inköp lite drygt, under den kvarten.

 

Imorgon så har jag verklighetsbaserade saker att ta hand om så det blir inget mer spel inatt.

 

1884kr Snart ligger man + igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Efter att ha slaskat lite väl mkt med väldigt uselt spel så ligger jag nu 3,8K back, spelat sporadiskt sen sist, men hunnit bytt sajt, införskaffat lite nyare böcker och kommer börja göra ett nytt lika "seriöst" försök som för ett halvår sen...dvs utan bankrullekrav eller krav på nivå att spela på.

Dagens visdom: Jag tillhör helt enkelt inte dom 5-10% spelare som är vinnande för tillfället.

 

 

Satsat kap: 5150kr (inräknat 2012)

 

Bankrulle idag: 1348kr

 

-3802kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Väldigt långa pauser mellan spelandet här men nu är jag (tillfälligt) tillbaka!

 

Kommer inte bli så seriöst förrän till hösten så nu tänkte jag mest komma igång med HM2 och få det att funka fullt ut, sen blir det nog en ny vända och kolla upp Coachingsajter efter det. Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.25/0.50 nivån.

 

Dealt to Lassis[ Ah, As ]

Gorgle folds

shura885 folds

heimdalcrew raises 1.0 to 1.0

Metsuri-Repa raises 3.25 to 3.5

Lassis raises 8.5 to 9.0

heimdalcrew folds

Metsuri-Repa calls (5.5)

** Dealing Flop ** : [ Jc, Kd, Tc ]

Metsuri-Repa bets (0.5)

Lassis calls (0.5)

** Dealing Turn ** : [ Th ]

Metsuri-Repa bets (0.5)

Lassis calls (0.5)

** Dealing River ** : [ Jh ]

Metsuri-Repa bets (10.0)

Lassis calls (10.0)

** Summary **

Main Pot: $38.95 goes to Lassis.

 

Kan man få sämre betalt för handen? Tror iofs inte att han hade gått med om jag reraiseat men gissade på KK pre... Han hade crap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I holdem manager är ett sätt att posta HHs att: markera en session -> högerklicka på en hand ur fönstret nedan -> view -> copy to clipboard as vBulletin forums -> klista in i ett nytt inlägg.

 

Förhandsgranska så du ser att det ser bra ut, lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Poker Stars)

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, January 08, 02:18:47 ET 2014

Table Anneliese II (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Hero ( $30.69 USD ) - VPIP: 23, PFR: 12, 3B: 2, AF: 0,9, Hands: 253

Seat 2: Player2 ( $31.88 USD ) - VPIP: 12, PFR: 9, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 57

Seat 3: Player3 ( $19.60 USD ) - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 5, AF: 4,3, Hands: 65

Seat 4: Player4 ( $14.38 USD ) - VPIP: 35, PFR: 16, 3B: 8, AF: 3,3, Hands: 77

Seat 5: Player5 ( $29.03 USD ) - VPIP: 26, PFR: 17, 3B: 6, AF: 2,0, Hands: 180

Seat 6: Player6 ( $17.82 USD ) - VPIP: 18, PFR: 13, 3B: 3, AF: 1,5, Hands: 109

Player2 posts small blind [$0.10 USD].

Player3 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 4h 8h ]

Player4 folds

Player5 folds

Player6 folds

Hero raises [$0.75 USD]

Player2 folds

Player3 raises [$1.25 USD]

Hero calls [$0.75 USD]

** Dealing Flop ** [ 5d, Jc, 7s ]

Player3 bets [$3.00 USD]

Hero calls [$3.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

Player3 bets [$8.75 USD]

Hero folds

Player3 wins $8.75 USD

Player3 wins $8.69 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nytt år, ny dator, nya program och....helt enkelt en nystart....

 

Ska köra några turrar som känns priceless. Något spel på nån ny sajt nånstans som erbjuder gammal hederlig rb om det ens finns numera. Hatar alla rakerejs där man ska leverera mest antal händer för att få del av kakan. Jag vill köra i mitt tempo (som innebär ett liv vid sidan om pokern oxå) Sen ska jag dessutom börja testa HU och sen fortsätta med det gamla vanliga som är 3-6manna Cashames. As usual utan bankrullekrav och annat trams!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjo! Händer inte mkt på den här sidan inte... :)

 

Dags att börja seriöst (vilket ändå är hyfsat oseriöst)

 

Spelar i nuläget på 3-5sajter, alla inom eu såklart.

 

Pokerstars för turrar och micromiljoner osv.

 

SS för cashgames

 

Sen ska jag komplettera med 2-3 sajter till, vilka det nu blir. Troligen en inom microgaming för anonymiteten mot program, och sen nån med lite fisk på kanske...

 

Vart spelar alla nyrika kineser t.e.x?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...