Gå till innehåll

Skulder hos kronofogden / Spel på Svenska Spel.


Daxxar

Recommended Posts

Hej allesammans.

 

Har gjort lite dåliga affärer som kommer resultera i skulder på ca 80k (+ alla jävla avgifter och ränta och skit) hos kronofogden. Kan tyvärr inte betala detta hur mycket jag än vill men jag skulle vilja spela på Svenska Spel, förhoppningen är väl att vinna så man kan betala skulden någongång. :-D

 

Eftersom Svenska Spel är statligt ägt undrar jag om det finns någon chans att det kan se mitt kontosaldo på Svenska Spel och gå in och plocka min pengar. Det känns ju dumt att tänka så men å andra sidan ju mer ju tänker på det så känns det att det kanske fungerar som ett svenskt bankkonto där de kan se mina saldon osv.

 

Så vad tror ni mina kära PFare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte på vilket sätt du har hamnat hos kronofogden med den skulden. Men om du har möjlighet kontakta då istället inkassoföretaget(om det nu är de som skickat vidare till kronofogden) och be att få lägga upp en betalningsplan/fryst ränta ala Lyxfällan istället.

 

80k+avgifter samt en ränta på 20-25%(eller vad den ligger på, har ingen aning) så kommer den skulden att öka ganska mycket per år, tror du att du kommer kunna spela in det? Skaffa en riktigt jobb, jobba så mycket övertid du kan och lägg upp en aggressiv betalningsplan så du blir av med skiten så snabbt som möjligt så det inte ligger där och tickar vidare och det bara blir uppskjutet istället.

 

Till din fråga:

Tvivlar starkt på att de kan se ditt saldo på spelkontot, kan de ens se kontot på ditt bankkonto utan att de frågar om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte på vilket sätt du har hamnat hos kronofogden med den skulden. Men om du har möjlighet kontakta då istället inkassoföretaget(om det nu är de som skickat vidare till kronofogden) och be att få lägga upp en betalningsplan/fryst ränta ala Lyxfällan istället.

 

80k+avgifter samt en ränta på 20-25%(eller vad den ligger på, har ingen aning) så kommer den skulden att öka ganska mycket per år, tror du att du kommer kunna spela in det? Skaffa en riktigt jobb, jobba så mycket övertid du kan och lägg upp en aggressiv betalningsplan så du blir av med skiten så snabbt som möjligt så det inte ligger där och tickar vidare och det bara blir uppskjutet istället.

 

Till din fråga:

Tvivlar starkt på att de kan se ditt saldo på spelkontot, kan de ens se kontot på ditt bankkonto utan att de frågar om det?

 

Jobb och sånt har jag, pengarna har jag inte. Skulden har inte hamnat hos inkasso än men kommer att göra det inom de närmaste dagarna. Vad jag vet så måste de fråga banken om saldo men jag vet inte om Svenska Spel ingår i detta eller om det fungerar på något annat sätt då Staten äger Svenska Spel och kronofogden är en statlig myndighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobb och sånt har jag, pengarna har jag inte. Skulden har inte hamnat hos inkasso än men kommer att göra det inom de närmaste dagarna. Vad jag vet så måste de fråga banken om saldo men jag vet inte om Svenska Spel ingår i detta eller om det fungerar på något annat sätt då Staten äger Svenska Spel och kronofogden är en statlig myndighet.

 

Svenska Spel är ingen bank eller finansinstitut, utan ett spelbolag. Kronofogden kollar bara vilka medel man har insatta på olika banker, etc. Sen kan det hända att de vill att du ska fylla i en blankett där du anger dina inkomster och förmögenheter och då är det upp till dig och ditt samvete, gissar jag, men någon regelmässig kontroll av spelsaldot förekommer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobb och sånt har jag, pengarna har jag inte. Skulden har inte hamnat hos inkasso än men kommer att göra det inom de närmaste dagarna. Vad jag vet så måste de fråga banken om saldo men jag vet inte om Svenska Spel ingår i detta eller om det fungerar på något annat sätt då Staten äger Svenska Spel och kronofogden är en statlig myndighet.

 

Låt det inte gå till Kronofogden. Få betalningsanmärkningar och allt. Direkt när den kommer till inkasso ring det bolaget och be att få lägga upp en betalningsplan med fryst ränta/sänkt ränta och lägg upp en så aggressiv betalningsplan som du bara kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...