Gå till innehåll

Poker SM online 2012 - Okt 28- Nov 5


PokerStars_Fredrik

Recommended Posts

  • Svars 345
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På det stora hela är det positivt att SM har hamnat på Stars, men lite kritik som andra varit inne på:

 

Strukturen i main event är mycket bättre på SVS-SM och när Unibet körde SM.

 

6-max eventet blir nästan lite löjligt när det har sämre struktur än en vanlig standardturre hos er (5000 marker lurar inte mig och säkert inte någon annan heller)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

 

Jag har nu som vissa av er sett satt upp strukturerna i klienten. Dessa är förslag och kan komma att ändras. Därför, om ni har förslag eller feedback angående förbättringar så skriv dem gärna här.

 

De strukturer som nu finns i klienten är standard WCOOP strukturer med mindre startstack och mindre nivålängd, eftersom många inte vill spela turneringar som är lika långa som i WCOOP för ett mindre event som SM.

 

Det sagt, jag ser fram emot eventuell feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De strukturer som nu finns i klienten är standard WCOOP strukturer med mindre startstack och mindre nivålängd, eftersom många inte vill spela turneringar som är lika långa som i WCOOP för ett mindre event som SM.

 

:shock:

 

Målet från alla, såväl arrangör som förbundet måste väl vara att Poker SM ska vara årets händelse för svenska spelare. Såväl live som online.

 

Eller är det så att det har gått inflation i alla era **OOP serier och att det på något sätt gör att ni ser på SM som just ett mindre event?

 

Vilka är dessa många spelare som vill ha sämre strukturer? Jag vågar nästan sätta ena njuren på att dom allra flesta spelare likt vill ha så spelvänlig struktur som möjligt. Speciellt som SM är en gång om året och inte något *host* dussinevent med en vår/sommar/vinter/påsk/-variant.

 

EDIT: Med det sagt så har jag inte fördjupat mig i dom olika eventens strukturer utan reagerade bara instinktivt på erat svar på folks kritik om Omaha-strukturen.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre startstack och mindre nivålängd =samma struktur? Ok, jag

vet att struktur strikt är hur blindsen rör sig uppåt, men kom igen!

För oss som kan räkna tittar man på helheten och det är det man kallar struktur. Ni har en 6-max turre $44 varje kväll 17.15 ( standard 3000 marker 15 min perioder). Den har bättre struktur

än SM 6-max $109. Förstår inte logiken i detta. Jag förstår om man vill ha snabbare turrar än WCOOP, men det här blir löjligt.

 

Edit: Ni har alltså ändrat i endast två av tre parametrar

som bestämmer hur spelvänlig turneringen är. Jag tycker

ni ska tänka om och ge oss antingen mer marker eller längre

perioder, eller både och.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för kritiken.

 

För det första, en djupare struktur betyder inte nödvändigtvis att den är bättre. (Dessutom tror jag ingen vill spela 7-8 timmar varje sidoevent, eller?) Därför, om ni vill komma med feedback försök vara specifika i vad ni vill ändra och hur (samt varför naturligtvis). Att bara säga sämre/bättre gör det väldigt svårt för oss att avgöra exakt vad det är ni avser samt hur ni vill vi ska ändra saker.

 

Angående PLO så är startstacken uppdaterad till 5k efter jag la ut dessa _förslagen_ i klienten.

 

Ser fram emot konstruktiv feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som ni inte sätter något värde i att arrangera SM om ni inte tycker det ska ta 7-8 timmar att bli svensk mästare. Det tycker jag verkligen det ska göra.

 

Sen beror det ju på, personligen tycker jag att ni satt garantierna långt under vad den förväntade prispoolen kommer bli (era garantier hintar om mellan 50 och 200 spelare i varje sidoevent). Så om det bara blir 100 pers i varje event ska det väl inte ta mycket längre tid men det kommer det inte göra med 100bb startstack och 10-minuters nivåer heller. Jag röstar för 10k stack, 25/50 från början och 12 eller 15 minuters nivåer.

 

EDIT: I övrigt vill jag tillägga att det är bra att ni kör en sån här tråd där förslag för ändringar kan föras fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köra en WCOOP/SCOOP struktur på SM också? Precis som någon annan sade innan mig, så bör väl både ert och SvePofs syfte med att arrangera ett SM vara att införa lite prestige i eventen?

 

Tror nog att de flesta uppskattar en bra (djup) struktur på ett event som detta. Och gör man inte det kan man ju alltid sätta sig och lira turboeventet som ni har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min egen del som har ett jobb jag måste prioritera så är min enda förhoppning att SM absolut inte ska sluta senare än 04:00 för den som vinner turneringen. Om turneringen börjar 19 som jag tycker är en rimlig starttid tycker jag med andra ord att turneringen ska ta max 9 timmar. Råkar man vinna SM kan man överleva med 3 timmars sömn ...

 

Ser hellre att man kör två dagars och avslutar dag 1 vid 2-tiden än att man kör en mastodontdag. Men detta är bara min åsikt som hobbyspelare och inte heltidsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för kritiken.

 

För det första, en djupare struktur betyder inte nödvändigtvis att den är bättre. (Dessutom tror jag ingen vill spela 7-8 timmar varje sidoevent, eller?) Därför, om ni vill komma med feedback försök vara specifika i vad ni vill ändra och hur (samt varför naturligtvis). Att bara säga sämre/bättre gör det väldigt svårt för oss att avgöra exakt vad det är ni avser samt hur ni vill vi ska ändra saker.

 

Angående PLO så är startstacken uppdaterad till 5k efter jag la ut dessa _förslagen_ i klienten.

 

Ser fram emot konstruktiv feedback.

 

Det är svårt att uttala sig generellt om vad folk vill eller inte vill så det jag säger är vad jag personligen tycker. Jag vill helst ha så långsam struktur som möjligt och när det gäller SM-event så tycker jag visst att en turnering får ta 7-8h om inte längre.

 

MVH

 

Murat Sahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som ni inte sätter något värde i att arrangera SM om ni inte tycker det ska ta 7-8 timmar att bli svensk mästare. Det tycker jag verkligen det ska göra.

 

Sen beror det ju på, personligen tycker jag att ni satt garantierna långt under vad den förväntade prispoolen kommer bli (era garantier hintar om mellan 50 och 200 spelare i varje sidoevent). Så om det bara blir 100 pers i varje event ska det väl inte ta mycket längre tid men det kommer det inte göra med 100bb startstack och 10-minuters nivåer heller. Jag röstar för 10k stack, 25/50 från början och 12 eller 15 minuters nivåer.

 

EDIT: I övrigt vill jag tillägga att det är bra att ni kör en sån här tråd där förslag för ändringar kan föras fram.

 

+1 (angående garantierna och antalet spelare längd på turnering SPOT ON!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är solkart att ett SM ska ha djuuup struktur.. ju djupare ju bättre utan tvekan. gärna 2 dagars... Dessutom skulle man vinna sm kan man väl fan klara sig utan en dag på jobbet;-) sov ut och njut ist fffs

 

För min del får det gärna vara djupstackat, men vi pratar alltså om sidoeventen tex PLO8 som om vi utgår enbart från garantisumman är ca 50 spelare. Vill då sitta till kl 5 på morgonen och ta ledigt från jobbet och fira dina $1500

Riskera få sparken från jobbet om det kommer ut att du sjukskriver dig för att du spelat poker istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...