Gå till innehåll

Nilsson livepokerdagbok+online grind


Nilzzon86

Recommended Posts

  • Svars 322
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Exakt! Det roliga är ju att stå och välja bland filmerna i hyllan.. Ofta då man kommer på vad man är sugen på att se! :) du får sortera upp det lite snyggt så blir det kanon.

 

Jupp det är planen så fort ja får ork till det:-D

 

Inte spelat online på 1 månad ca, mky annat att stå i.

 

varit iväg 2 gånger live och spelat och split på 3 ena gången och andra gången åkte jag som shortstack med AK vs QQ.

 

Spelet känns ändå bra nu så tänker spela påskturren i malmö nästa månad iaf om inget kommer ivägen.

 

Om jag cashar i den så är jag sugen på att spela sm på cc i stockholm. Många härifrån som spelar den antar jag och hade ju varit skoj att träffa folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var med och delade live i torsdags så plussat live denna veckan:-D .

 

Dock åkte ja ur sm på tars tidigt.

 

Gick bättre i DM på svs. träffade allt och bluffarna gick hem tidigt.

 

Sedan är där en hand när Malkin19 som var chipleader deluxe får in 99 vs 88 vs KK. flop 99 (fyrtal)

 

 

Handen direkt efter plockar jag upp KK. han har slått upp till 9000ca på 1250/2500

 

ja slår till 27 000. han allin och jag syn. Han hade visst AA och A på flop och A på turn. 2 fyrtal händerna efter varandra..

 

varje gång ja förlorar med KK tänker jag att ja ska bara syna ett upplsag nästa gång. men så tänker man inte alla gånger man inte springer in i AA....8-)

 

GL resten i DM o SM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några polare har varit på årets vegasresa som man givetvis missade pga andra utgifter... trisst som fan men d får bli nästa år istället eller till hösten.

 

Får snart dra igång med onlinespelandet på riktigt igen, blir bara några enstaka turneringar.

 

Nån här som ska spela påskpokern i malmö? Lundin kanake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var och spelade 5500 påskturren i malmö i lördags, var knappt över startstack mestadels av tiden, en liten topp på 55K marker men sedan ut på 20e plats av 50 nått

 

extremt kortkall och när jag hittar A10 med 10bb kvar skeppar jag in det och får blixtsyn av AK. Du som slog ut mig med AK är kanske reggad här? sjukt kortsnitt du hade :-D

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte så mkt Omaha men ibland händer det:

 

Poker Stars $0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi - 6 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $316.66

SB: $129.36

Hero (BB): $123.30

UTG: $29.21

MP: $183.16

CO: $40.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with J:spade: T:spade: Q:heart: T:diamond:

1 fold, MP raises to $3.50, 2 folds, SB calls $3, Hero calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 8:spade: 4:club: 9:spade: (3 players)

SB bets $5, Hero calls $5, MP raises to $21, SB calls $16, Hero calls $16

 

Turn: ($73.50) T:heart: (3 players)

SB checks, Hero checks, MP bets $57, SB folds, Hero raises to $98.80 all in, MP calls $41.80

 

River: ($271.10) A:spade: (2 players - 1 is all in)

 

Spoiler!
Final Pot: $271.10

Hero shows Js Ts Qh Td (a flush, Ace high)

MP shows Qs 2s Qc 5c (a flush, Ace high - Queen higher)

MP wins $268.30

(Rake: $2.80)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Wohoo. bor ute i dom djupa skogarna i skåne och har precis fått erbjudande om inkoppling av fiber. minst 50% av alla hushåll härute måste vilja vara med och pröjsa 22 loppor i inkopplingsavgift så är det i hamn... kanske kan bli svårt med man lever på hoppet:-D

 

Om du säger ja så är det väl klart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar vi denna? mot chipleader som spelat det mesta och träffat det mesta...

 

Poker Stars $100+$9 No Limit Hold'em Tournament - t500/t1000 Blinds + t100 - 7 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: t28507 M = 12.96

SB: t7447 M = 3.38

BB: t134894 M = 61.32

UTG: t19506 M = 8.87

Hero (UTG+1): t51472 M = 23.40

MP: t12473 M = 5.67

CO: t51972 M = 23.62

 

Pre Flop: (t2200) Hero is UTG+1 with K:club: K:heart:

1 fold, Hero raises to t2000, 4 folds, BB calls t1000

 

Flop: (t5200) J:club: Q:heart: 9:club: (2 players)

BB checks, Hero bets t2000, BB calls t2000

 

Turn: (t9200) 8:club: (2 players)

BB bets t5000, Hero calls t5000

 

River: (t19200) 8:spade: (2 players)

BB bets t9000

 

Spoiler!
Final Pot: t19200

BB wins t19200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24880

 

Jag foldade efter mycket tänk. Han killen handen spelades mot hade bara igång 1 bord på stars och händerna innan har han synat till han fått in det han leta efter o sen betta ut.

 

Nån annan vid bordet hade jag nog synat ner men just denna kändes som han hade en 10.

Rätt farlig bräda med kåk/steg/ färg mot endast överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kom på nu att jag la nog aldrig upp bilder på hur köket blev som jag renoverade för en tid sedan.

 

Här e lite bilder. (saknas nån list fortfarande såg jag)

 

20140723_132231_zpsf22f31a9.jpg

 

20140723_132241_zps733682b6.jpg

 

20140723_132250_zpsa0289282.jpg

 

 

Avslutar med en bild på grind hörnan. klickade upp lite bord för att visa hur skönt det är med 4K upplösning (3840x2160) känns som man får plats med allt där så använder knappt den vänstra skärmen längre. (har alltid innan kört 2 skärmar)

 

20140728_163819_zpse16fa4a3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin hund! :)

 

+1

 

Haft golden hela livet, vovve :h:

 

 

Tack grabbar!.

 

Hon e snart 1 år gamma men tyvärr har vi haft otur med henne sen första dagen vi fick hem henne. nog varit på djursjukhuset för ca 14k (efter försäkringen tagit sin del). bråkat med uppfödaren angående att hon är ersättningsskyldig upp till det belopp hunden kostat(10) men hon verkar ej bry sig. Ska rota ihop alla papper och kontakta en advokat men blir så trött på allt klabb och egentligen vill man ju bara ha en hel hund och glömma allt som klabbat.

 

Men hon har magproblem, hudproblem, hårproblem, och allergi mot något som ska in på utredning nästa vecka efter 2 månaders väntetid...

 

Får se om man orkar lira superwekenden i malmö i morgon annars är d rätt lugnt på pokerfronten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack grabbar!.

 

Hon e snart 1 år gamma men tyvärr har vi haft otur med henne sen första dagen vi fick hem henne. nog varit på djursjukhuset för ca 14k (efter försäkringen tagit sin del). bråkat med uppfödaren angående att hon är ersättningsskyldig upp till det belopp hunden kostat(10) men hon verkar ej bry sig. Ska rota ihop alla papper och kontakta en advokat men blir så trött på allt klabb och egentligen vill man ju bara ha en hel hund och glömma allt som klabbat.

 

Men hon har magproblem, hudproblem, hårproblem, och allergi mot något som ska in på utredning nästa vecka efter 2 månaders väntetid...

 

Får se om man orkar lira superwekenden i malmö i morgon annars är d rätt lugnt på pokerfronten nu.

 

Åh, stackarn! Har uppfödarn alltså varit medveten om att det funnits en massa problem men mörkat?

 

Jag är redan anmäld till imorn så pallrar du dig dit syns vi då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...