Gå till innehåll

Nilsson livepokerdagbok+online grind


Nilzzon86

Recommended Posts

:shock:

 

:-D

 

:mrgreen:

 

Stort GL med traktorn! Har du döpt den med en flaska skumpa? Måste man väl göra med traktorer va?

 

Haha tyty inte än men d kommer väl nästa fylla..

 

Samma här, blev typ en 40e plats eller nått sånt. Grinda typ 5bb hela femte nivån.:-(

 

Ja blev 38 tror jag, sjukt kortkall och på mitt bord var det Aa KK osv ute hela tiden och får man inga kort i en såpass snabb turre blir det svårt. Får spela den nästa år istället:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 322
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Jupp, funderar på om man ska lira 2k bountyn på söndag. Kan nog vara en trevlig turre och bättre struktur :-)

 

Lira du den? jag spela inga andra event förutom main satten.

 

 

blev sjukt sugen på Barca när man läser om alla som är där. lirade lite kval till ept main, men kom aldrig upp i nån 530 sat. var nära innan när SB ställer med 93 och jag synar med A5. han träffar givetvis både 9 och 3 så var man ute. 2 platser till 530satten o jag blev 4a.

 

 

blir hela 1 turre till ikväll o det blir steken på svs. hoppas på klonk, ´hade finalbord på den förrförra veckan o blev 7a i fredagsfighten i fredags så hoppas där e lite rungood kvar på den siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira du den? jag spela inga andra event förutom main satten.

 

 

blev sjukt sugen på Barca när man läser om alla som är där. lirade lite kval till ept main, men kom aldrig upp i nån 530 sat. var nära innan när SB ställer med 93 och jag synar med A5. han träffar givetvis både 9 och 3 så var man ute. 2 platser till 530satten o jag blev 4a.

 

 

blir hela 1 turre till ikväll o det blir steken på svs. hoppas på klonk, ´hade finalbord på den förrförra veckan o blev 7a i fredagsfighten i fredags så hoppas där e lite rungood kvar på den siten.

 

Nä jag fick hoppa för sambon blev sjuk så jag stannade hemma med dottern istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nä jag fick hoppa för sambon blev sjuk så jag stannade hemma med dottern istället!

 

 

okok så kan det vara ibland, men det kommer fler turrar :-D

 

 

 

 

Lyckats spela till Phase 2 i WCOOP kickoff, vidare med 16000 som är 16bb ikväll när det börjar så får hoppas på tidig dubbling, annars blir det svårt.

Ska väl spela lite andra små turneringar med, synd man inte har en fetebankrulle så man kunde börjat regga upp massa WCOOP event.

 

Om nån känner för att köpa en lott / stejka mig, kan jag spela Million/Warmup utan procent och först få procent vid topp 100 placering eller nått sånt, man är ju alltid sugen på att spela dom, men segt att kvala och kvala.

 

 

Köpte mig förresten en gocart i veckan och känner mig precis som Måns i mysteriet på greveholm när man tuffar omkring med den, vill dock inte fronta med en bil för då ligger man brunt till.

 

Gl alla i söndagsgrinden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kvar i Phase 2 i hela 10 min...en slår upp 2bb jag hittar AQ ställer 14bb blixtsyn av killen efter mig och resten fold. han visar JJ och ingen träff för mig.

 

Har uppe ett annat bord o kikar på Inho (Tänkte att han kunde skickat över lite goodrun till mig om man railar), men han behövde nog den själv o får in det med AJ vs AK o träffar J:-D

 

 

En hel del svenskar kvar i den så får in o kika lite senare hur det går för er!. nu blir det ryggläge i soffan o kräka på poker lite8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ute ur alla sattar till Main. körde några 82, 109 och 215 men det ville sig inte. gick bäst i 82 deadline sat men får in det med AQsuit vs AJoff men en J på flop så var man ute, hade över average när det hände men shit happens i turbokval.

 

 

Kvar i big 22, tror ej jag reggar fler för kvällen, gl resten som kom till main!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

kom 2a i en 82hyper 6max turre för 2,9K för några dagar sen, trodde vinsten var i hamn för jag var chipleader X2, men han träffade som en gud fastän jag var allin med bästa hand flera gånger. ettan tog 4,2K så det hade varit finare men ändå nöjd med att få vinna lite:-D dock trisst att en kass tomte tar hem vinsten

 

 

Spelat lite PLO med, är dock inte jättevass på det, men har vunnit lite trots några sådana här händer:

 

Pot Limit Omaha Hand, $0.50/$1, Nilzza | BOOM! Hand Replayer

 

 

även försökt kvala till SM och EPT malta men det går sådär. Kvar i ett kval ikväll och det blir några fler kval imorrn.

 

Lyckades kvala till 1000dollars turren thursday thrill med, men där ville inget sig alls så det blev ingen deg i den.

 

Skaffade även CS för att kunna lira lite med er andra, men har fortfarande inte spelat upp mig till rank 3 som behövdes så får fixa det snart så man kan vara med nån match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

Dåligt med uppdateringar här. Spelar knappt nått på nätet förutom lite kval till wsop ibland och lite svs. Spelade fredagsfighten på svs förrförra veckan och blev 25a eller nått sånt.

 

Har AK slår upp. Flop K J lågt. Ja bet han allin jag syn. Han hade Q10 och hittar stege på river men det nlev en mincash iaf.

 

Har dock börjat spela mer i malmö på cc. Försöker spela där varje tisdag i deras rebuy turre. Plus för året där iaf aå får se hur det fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör hårt !

 

Har du ledsnat på nöta online?

 

 

Tycker det är jäkligt skoj att lira både online och live. Dock är det mest tiden som inte räcker till både pokern och ett 7-4 jobb. Kommer säkert börja lira mer online igen men för tillfället hinns det inte med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är jäkligt skoj att lira både online och live. Dock är det mest tiden som inte räcker till både pokern och ett 7-4 jobb. Kommer säkert börja lira mer online igen men för tillfället hinns det inte med

 

Samma här!

Gillat spelet och det sociala runt borden :)

 

Heltidsjobb oc 2barn gör att tiden knappt räcker till det som måste:) Har dock börjat med ett lite projekt som vi får se var det mynnar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här!

Gillat spelet och det sociala runt borden :)

 

Heltidsjobb oc 2barn gör att tiden knappt räcker till det som måste:) Har dock börjat med ett lite projekt som vi får se var det mynnar ut.

 

Ja det är trevligt att spela live:-D.

 

Förstår det jag har inga barn och ändå räcker inte tiden till.

 

Missat cash i dom sista 4 liveturrarna. JJ vs 77, AJ vs A6 osv.

 

Igår fick jag in degen på flop med AJ på A J 9. Vs A9. 9a river givetvis. Men hade hela 400 chips kvar sen så ställer med KQ på 300/600 och en slår om med A7 och isolerar så man får lite hopp. Flop 77 sen var hoppet borta

Blir spel söndag och tisdag med tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Vet inte hur ofta du grindar CC i Malmö, men tänkte höra om du vet hur action ser ut där nere? Rullar det bord varje kväll på 25-25 eller hur ser det ut?

 

Tacksam för svar!

 

Mvh

 

Hallå! Ja brukar va där varje tisdag och ibland nån söndag. 25/25 texas brukar komma igång vid 8-9 iaf tis och söndagar. 25/25 plo körs med ibland men osäker på när plo rävarna är där. Jag spelar nästan bara turneringar aå har inte jättebra koll på cashgamen där tyvärr, men tror där e mest cashgame på fredagar, har för mig någon nämnde det.

 

Btw vi får lira lite cs nån dag. Ja har lagt 100 timmsr på skitet detta året jämfört med 0 timmar dom sista åren så det e lite beroendeframkallande:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Ja brukar va där varje tisdag och ibland nån söndag. 25/25 texas brukar komma igång vid 8-9 iaf tis och söndagar. 25/25 plo körs med ibland men osäker på när plo rävarna är där. Jag spelar nästan bara turneringar aå har inte jättebra koll på cashgamen där tyvärr, men tror där e mest cashgame på fredagar, har för mig någon nämnde det.

 

Btw vi får lira lite cs nån dag. Ja har lagt 100 timmsr på skitet detta året jämfört med 0 timmar dom sista åren så det e lite beroendeframkallande:-D

 

Ok tack för info, kommer antagligen flytta ner till sommaren så vi lär säkert springa på varandra. (Kan dra iväg ett meddelande här när jag landat där nere)

 

Har inte blivit mycket cs alls för mig i år pga träning och poker men nån kväll borde vi väl kunna dra ihop ett gäng och skjuta lite. Vore kul! (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Längessen man skrev nått här, lirar mestadels live för tillfället. Sitter dock och försöker kvala tilll WCOOP main ikväll men det går kasst.

 

 

Testar lite plo med, synpunkter på denna?

 

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/20834982_9831DD999B

 

 

Klicka dig fram till 1.05 och titta några sekunder framåt för facit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...