Gå till innehåll

Hjälp till alla nybörjare


PokerPlayer86

Recommended Posts

Hej Alla!

 

Min första dag på detta forum och tänkte börja med att ge lite hjälp. Jag spelar 25NL 6-Max och har spelat det bra länge med en fin winrate.

 

Jag vet att det finns massa spelare som strävar efter att bygga en bankrulle eller att ens komma någonvart, att börja vinna överhuvudtaget.

 

Jag tänkte med att erbjuda fri träning för er som vill komma igång. Mitt enda krav är att ni har kunskaperna som krävs, de matematiska samt lite mer än grundläggande kunskaper.

 

Det jag går igenom med er är då startkort, betsizing, läsa händer med mycket mera.

 

Ni bör även ha Pokertracker eller Holdem Manager installerat och ha minst 5000 händer för mig att gå igenom för just 25NL 6-max. Vilken sida ni spelar på spelar ingen större roll.

 

Skicka mig ett pm om det finns ett intresse så kan vi gå därifrån.

 

Detta handlar alltså om en hel timma med träning, helt kostnadsfritt. Kan även tänka mig att köra en eller annan sweat med de som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt att detta blir svaret man får. Typiskt oss svenskar att alltid vara skeptiska med allt. Samma inlägg fick på amerikanska forum gav mig god respons och mycket bra omdöme.

 

Sweat session innebär att jag tittar på när någon spelar, ger tips och råd på eventuella fel och misstag någon gör och försöker förbättra personens spel. Det innebär inte tillgång till någons bankkonto eller lösenord till en pokerklient.

 

Ni som har kört sweat sessions förut vet nog om detta. Ett outbildat svar som tidigare gav är ju rent av löjligt.

 

Om du med "scam" menar att jag ser hur denna spelaren spelare och utnyttjar dess spelsätt eller får tillgång till någon handhistorik så ler jag bara för den som kallar detta scam.

 

Hur som helst så ser jag ingen annan erbjuda gratis coaching här i en timma, varav resten är betald coaching så att jag ens tog min tid och försökte vara hjälpsam börjar jag redan ångra.

 

Ett tack däremot är det vanligare jag får höra på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt att detta blir svaret man får. Typiskt oss svenskar att alltid vara skeptiska med allt. Samma inlägg fick på amerikanska forum gav mig god respons och mycket bra omdöme.

 

Sweat session innebär att jag tittar på när någon spelar, ger tips och råd på eventuella fel och misstag någon gör och försöker förbättra personens spel. Det innebär inte tillgång till någons bankkonto eller lösenord till en pokerklient.

 

Ni som har kört sweat sessions förut vet nog om detta. Ett outbildat svar som tidigare gav är ju rent av löjligt.

 

Om du med "scam" menar att jag ser hur denna spelaren spelare och utnyttjar dess spelsätt eller får tillgång till någon handhistorik så ler jag bara för den som kallar detta scam.

 

Hur som helst så ser jag ingen annan erbjuda gratis coaching här i en timma, varav resten är betald coaching så att jag ens tog min tid och försökte vara hjälpsam börjar jag redan ångra.

 

Ett tack däremot är det vanligare jag får höra på andra ställen.

 

Jävla pajasfasoner att ta på sig offerkoftan!

 

Klart som fan att det ringer varningsklockor om en nyregistrerad användare erbjuder gratishjälp till nybörjare. Antingen har du dålig omvärldskoll eller så är du en scammer.

 

Med det sagt så är det med tanke på ditt svar på högst relevanta varningar ovan kanske bäst att jag förtydligar mig. Det är inte dig jag kallar pajas utan blott ditt svar ovan. Om det är så att dina avsikter är ärliga o.s.v. är jag den första att berömma dig för ett trevligt initiativ och gratulera ev. adepter till givande undervisning.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweat session innebär att jag tittar på när någon spelar, ger tips och råd på eventuella fel och misstag någon gör och försöker förbättra personens spel. Det innebär inte tillgång till någons bankkonto eller lösenord till en pokerklient.

 

Ni som har kört sweat sessions förut vet nog om detta. Ett outbildat svar som tidigare gav är ju rent av löjligt.

 

Om du med "scam" menar att jag ser hur denna spelaren spelare och utnyttjar dess spelsätt eller får tillgång till någon handhistorik så ler jag bara för den som kallar detta scam.

 

Undra vem som ger ett outbildat svar? Sweatsession där du ser spelarens skärm är ju det absolut lättaste sättet att scama någon. Hur kan du inte inte räkna ut det själv?

 

Jag skrev specifik att det var sweatsession det handlade om när jag påvisade scammöjligheter så vet inte ens varför du sätter scam i samma mening som handhistorik och dess spelsätt.

 

Det enda jag gjorde i det jag skrev var att varna nybörjare i nybörjartråden att det finns en möjlighet och att de ska vara uppmärksamma om det väljer att göra sweatsession. Skrev aldrig att du var ute efter att scamma någon utan enbart att de skulle ta det lugnt med sweatsession eftersom det finns en möjlighet till scam där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att förtydliga vad andra menat var det farliga med en sweat, så är det inte att någon 25nl spelare ska råka avslöja sin spelstil, utan att om man låter någon man inte känner göra en sweat finns risken att denna sitter vid bordet samtidigt som den ser ens kort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderator. Du kan ta bort denna tråd och ta bort mitt konto. Jag håller mig till 2+2 Forums, det var ett jävla liv. Här försöker man hjälpa någon och ett dussin negativa svar dyker upp.

 

Jag ber om ursäkt för all hysteri jag skapat, min mening var faktiskt att hjälpa folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderator. Du kan ta bort denna tråd och ta bort mitt konto. Jag håller mig till 2+2 Forums, det var ett jävla liv. Här försöker man hjälpa någon och ett dussin negativa svar dyker upp.

 

Jag ber om ursäkt för all hysteri jag skapat, min mening var faktiskt att hjälpa folk.

 

Hej!

 

Jag är intresserad av att komma i kontakt med dig för att ev göra en intervju. Skicka ett PM om du är intresserad eller mejla mig på murat.sahan@pokermagazine.se

 

MVH

 

Murat Sahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är intresserad av att komma i kontakt med dig för att ev göra en intervju. Skicka ett PM om du är intresserad eller mejla mig på murat.sahan@pokermagazine.se

 

MVH

 

Murat Sahan

 

Hur hade du tänkt få fram en vettig artikel ifrån honom och jag gissar att det handlar om denna situationen som uppstod? Killen erbjuder 1h gratis för nybörjare vilket är en fin "gest" och efter det fick man pröjsa. Och sedan lackar ut totalt för att någon varnar för att det kan finnas en viss chans för scam. Han ger sig in på något dumt resonemang om vad som menades med scam och vill sedan inte vara kvar på sidan.

 

Är det en artikel "livet för en microstakesscamer" så förstår jag annars är jag helt förundrad över hur det hittar något som helst medialt värde i detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...