Gå till innehåll

NLT - Trn, hur spela AKo i BB?


svensk

Recommended Posts

Hur spelar ni den förhatliga AKus i följade läge: liveturn (om det spelar roll), cirka 20 deltagare kvar, cirka 15k i marker (medel är nog runt 12), men du är chipleader vid bordet, blindar 300-600. UTG (duktig spelare) limpar in, sb synar bb. Du har AK i bb. Vad gör du och varför?

 

* Pillar i rubriken och flyttar till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör det dyrt för UTG. Skulle säkert raisa över pott (~2500 till potten på 1800 typ) Har han limpat med ett litet par eller suited connectors ska han tvingas folda den handen, man kan inte ge gratiskort till en sådan hand. Callar han "över"bettet så kan du räkna med att han är beredd att spela handen all in och han limpat med en monster typ KK eller AA. Då måste du samtidigt vara beredd på omslag all in pre-flop från honom och redo att släppa AK.

 

Så hade nog jag valt att spela, men vid det laget har man förhoppningsvis en uppfattning hur UTG spelar och kan avgöra utifrån din tillgängliga information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni den förhatliga AKus i följade läge: liveturn (om det spelar roll), cirka 20 deltagare kvar, cirka 15k i marker (medel är nog runt 12), men du är chipleader vid bordet, blindar 300-600. UTG (duktig spelare) limpar in, sb synar bb. Du har AK i bb. Vad gör du och varför?
Det beror väldigt mycket på vad man har för read på den duktiga spelaren, men rent generellt så skulle jag höja pot här och slår han om så får man ta sig en rejäl funderare men det lutar nog åt fold i sånafall. SB kan ju sitta på nåt skräp och hoppats på en billig flop så att få bort SB är ett gott resultat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju mycket på bordsförhållanden, om nästan alla potter blir höjda så kan man ju vänta sig att en bra spelare försöker sig på en limpraise. Om nästan ingen pott blir höjd så kan man snarare vänta sig att han försöker smyga in i potten oförtjänt.

 

Check i första fallet och bet i andra. Får jag omslag så beror det väl på, alternativt så kan man ju fundera på att ställa in om UTG är mycket bättre än en själv postflopp och situationen indikerar att han försökte smyga in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...