Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Brave är en fantastisk o väldigt fiin film. Kan näästan mäta sig med Tangled, som i sig är topp5 Disney at.

kollade Brave medan jag grindade, så fick kanske inte ut det bästa ur den. Tangled var dock riktigt bra!

Har backat rövmycket under löningen kan jag tillägga. Rakt ut, rakt bak. Var svintrött igår men kände att jag nog kunde ta en match ändå. (ja du såg något horribelt spel jag gjorde med 4% eq och 0% fe).

• 2 weeks later...
Postad

dagens spel innehållandes en royal, ett fyrtal handen efter, en straight flush typ 5 händer senare. Allt på samma bord, sen en straight flush till på ett annat bord.

Hur som haver, var inga jättepotter jag vann där.

Hamnade efter det i rövmycket setups och utdragningar av rang. Gjorde några kassa spel (missade värdebets etc), men annars ok överlag.

Bjuder på en graf, ska sova strax:

vanligdag.jpg

rätt mkt back för månaden, yay :roll:

edit: statsmässigt riktigt bra spelat idag!

Postad

ikväll äre fest på Harmyntan i vanlig ordning! 8 nya gottegudinnor från Hässleholm eller nåt sånt.

Har börjat spela lite sånt hära PLO eller vad de heter.. Kom å bumhunta mig, jag har ingen aning om vad jag gör :)

Postad

Det är bara med vårt lilla Harmyntancrew jag kan vara totalt osugen på att festa innan och sen ändå ha sjukt skoj. Det gjorde liksom inget att det bara kom 6 brudar istället för dem utlovade 8 och alla utom en av dem hade pojkvän :D Det blev skoj ändå.

Plipen/foxen hade bara varit hemma från långresa en dag innan det inträffade en mycket rolig incident med honom och två GGs inatt men den vågar jag tyvärr inte outa här. Även om han egentligen hade förtjänat det :D

Postad

Börjat känna lite på PLO. Har några tankar om nån orkar svara eller ens läser här längre (trötta flumtankar):

Får känslan av att 100bb PLO och 100bb NLHE skiljer sig en hel del post. Mer c/r t.ex.

Får känslan av att 200bb+ PLO och 200bb+ NLHE är rätt likt. Mer stackdjup och texturer som är att tänka på.

Preflop vet jag inte ens hur man ska bedöma handstyrka i PLO, så överger analys där.

Nån som håller med eller orkar utveckla min extremt ytliga och korta tanke?

Spelat några dagar, älskar variansen. Tog en rolig screenshot nu när jag slutade sessionen och precis tagit mig upp till BE för dagen på PLO/10. (stackdjupen och att jag bara är BE är då det roliga).

breakeven.jpg

Postad

Man "nära flippar" så ofta i omaha att det väl rent teoretiskt bör bli mer c/r för att försöka få in stacken med FE i behåll.

Men jag tror ännu mer att det är det faktum att det är jättesvårt att begripa om man ligger på rätt sida av 55/45, och ännu svårare om man kommit till turn, men jättelätt att köra in allt själv och hoppas FE täcker upp felen.

Postad
Man "nära flippar" så ofta i omaha att det väl rent teoretiskt bör bli mer c/r för att försöka få in stacken med FE i behåll.

Men jag tror ännu mer att det är det faktum att det är jättesvårt att begripa om man ligger på rätt sida av 55/45, och ännu svårare om man kommit till turn, men jättelätt att köra in allt själv och hoppas FE täcker upp felen.

mmh att våga bomba är nog guld i spelet. Jag vet inte, på nåt sätt känns det bara som att när man kommer ordentligt djupt så får man sån enorm valfrihet - precis som i hold'em. Tycker spelen känns lika (och det är säkert här hold'em-spelare gör fel när de går över till PLO, fattar bara inte hur) och kan spelas ungefär likadant, med skillnaden att i PLO kan jag reppa lite tunnare kanske, med blockers å sånt som jag inte så ofta använder i NLHE.

Har i alla fall kommit i en hel del lägen där jag har kunnat inducera river c/r när vi sitter djuptstackat, av motståndare med sämre förståelse för djuptstackat spel.

Hehe vad lorar du för stats? Lite sjukt med be med dom där stackarna, även om det är fullt möjligt. Har lirat över 100 k händer på nivån:) vilka tampas du med?

Jag har ingen aning om mina stats, försökte få nån reg att berätta för mig, men "jag använder inte stats" påstår de allihop. Spelar i alla fall utan HUD i PLO.

Spelat mycket mot:

Övningen, som verkar helt ok på nivån

Joocs, typ samma

Bollen88, verkar ha bättre förståelse än de flesta, skulle gissa på en av de störst vinnande på nivån

FalunErik, lite osäker, känns som standard reg

BrolinJr, också nån reg, får för mig att han är lite sämre, då han gjort ett antal mongospel

IN.SANE, spewig, aggressiv reg, men sannolikt också vinnande.

()()()(), fick för mig han var fisk först, inte fått inte så mkt händer mot honom, men sannolikt en mindre bra reg.

säkert fler men minns ej. Skriv gärna om min sån här minianalys stämmer efter några k händer.

Själv sitter jag och ser en massa floppar verkar det som. Synar för mycket 3 och 4-bets ur pos gissningsvis. Har noll koll på öppningsranger, men ska ta tag i det. Tror jag har en rätt så fin fiskstämpel på mig, men tar det med ro.

Samtliga spelare ovan är bättre än mig preflop, men några av dem känner jag redan efter några tusen händer att jag kan spela ut post.

Kul spel hursomhelst, sjuk varians.

edit: nåt lämpligt program för PLO? finns typ hold'em manager fast som plo manager?

• 2 weeks later...
Postad
ViktorH, får kärleksbrev av tjejers mammor 8-)

En som inte kommer få något kärleksbrev i sitt liv är plipen. Vi var som sagt ute igår. En bra bit in på kvällen efter diverse rusmedel säger han att vi ska ner på dansgolvet och fixa brudar. Två blondiner står ganska ensamma. Plipen går rakt fram till Blondin 1 och börjar snacka sin vanliga dynga. Sen vet jag inte om han bara dansar konstigt eller ska vända sig om men det slutar med att han ger Blondin 2 en stenhård armbåge rätt i huvudet. Hon böjer sig lite framåt och står och tar sig för huvudet, det ser ut att göra väldigt ont. Plipen säger "sorry" eller något liknande lite snabbt, Blondin 1 leder iväg Blondin 2 in på damernas. Plipen tittar helt oberört på mig och säger "jaha, då får vi hitta några andra brudar då".

Being plipen :roll:

Minnen :D

Vad hände med den här dagboken...

• Skapa nytt...