Gå till innehåll

Mikael Westerlund ger ut Poker-DVD!


SantaOnTilt

Recommended Posts

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har länge varit ute efter att få en antydan till GTO. Att bara förstå en miljarddel av hur man spelar GTO. Kan denna CD vara lösningen? Allt vad jag minns av Westerlund var att han blev tvingad till A-kassa för att köpa en lägenhet trots att han var multi-miljardär. Snacka om sjukt system vi har i Sverige. Om Kamprad vill köpa en lägenhet så måste ha gå på A-Kassa för att få köpa den. Detta under vilkor att han inte tar ut någon lön det året för sådan är de svenska reglerna. SJUKT!

 

Jag har tittat igenom hans snabbfakta för att försöka förstå livets GTO.

 

Jag är född den 7 april, 1967.

 

Nu blir jag osäker på vad som är GTO. Är det att vara född (själv är jag född och tro mig, det är inte GTO)? Att vara född 7 april? Eller att vara född 1967?

 

Jag började spela poker när jag var åtta år men mer seriöst strax innan jag skulle fylla 14.

 

1967+14=1981. Så 1981 spelade världseliten poker med en 14-åring? Wow, vilken GTO-moral Doyle Brunson, Bobby Baldwin, Stu Ungar hade. Spelade poker med en 14-åring.

 

Jag har bott i Göteborg hela mitt liv.

 

Fan! Jag har max vistats i Göteborg 3 dagar i sträck.

 

Jag spelar även bridge på elitnivå i Sverige och satsar nu väldigt hårt även på bridgen.

 

GTO även i Bridgen. Wow, och jag som inte kan lyckas med något.

 

Jag har fem barn födda i storleksordningen 1987, 1989, 1997, 2000 och så den mycket yngre Lukas som föddes 2009.

 

GTO=5 barn! Undrar om det är GTO-barn? Hur säkerställer man att ens barn är GTO? Någon som vet?

 

År 2005 var jag hemma i Sverige sammanlagt 28 dagar.

 

Öhhh? Nyss hade du bott i Göteborg hela ditt liv? Men om du var i Göteborg 365-28 dagar kan man då påstå att du har bott i Göteborg det året? Det är nu min bristande GTO-hjärna för svårt.

 

Resten var jag bara utomlands och spelade poker över hela världen plus en välbehövlig semester på c:a två månader som jag tillbringade i Thailand. Thailand är för övrigt mitt absoluta favoritland om man skall ha semester.

 

12 månader - 1 månad i Göteborg - 2 månader i Thailand = 9 månader kvar att spela poker över hela världen. WOW! Hur hinner GTO-människorna med? Poker på Nordpolen. Poker i Ulan Bator. Poker i Storuman. Poker i Krasnojarsk. Poker i Nouakchot. Poker i Warrnambool. WOW! Hur hann Westerlund med allt detta. Och detta under tiden hann hade 4 barn varav det yngsta var 5 år. Jag trodde i min enfald att livets GTO var att vara med sina barn under deras uppväxt. Så fel jag hade.

 

Jag är en otrolig tävlingsmänniska och jag brukar bli bra på allt som har med tävling att göra om jag bara ger mig in i det. Ett undantag är dart som jag har prövat på men som jag helt enkelt bara är sämst på. Detta trots att jag faktiskt försökte bli bra under en period för några år sedan.

 

Imponerande. Själv är jag bara bra på att inte vara bra. Fast om det gick ut på att inte vara bra så skulle jag inte vara bra eftersom det är bra att inte vara bra.

 

Och om jag hade den förmågan att bli bra i allt jag gör skulle jag tävla i att försöka cancerns gåta. Tänk vad många som skulle bli glada. Men det är väl feltänkt. Bättra att spela poker och bridge än hjälpa cancersjuka.

 

Jag har sportat i nästan hela mitt liv och jag och några vänner satt och räknade hur många sporter jag faktiskt har sysslat med genom åren. Om jag minns rätt så var det 14-15 stycken. Kort sagt, jag älskar att tävla.

 

Han var bra på allt utom dart, alltså är ha världsbäst på allt utom dart i 14-15 sporter. WOW! Vilket universalgeni! Jag antar att poker och eventuellt bridge är två av sporterna. Vet någon vilka övriga sporter är?

 

Så jag funderar på att köpa CD men frågan om min icke GTO-hjärna kan ta till sig all kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E.H: Man behöver inte överanalysera för att konstatera att den som köper den här dvd-n är dum i huvet. :) Personligen är jag osäker på om det ens är seriöst eller en scam, om det förstnämnda så har ju MW totalt förlorat greppet om verkligheten. Fick reda på att domänen är reggad för nåt år sen men går ut om 5 dagar. Slump?

 

edit:

 

domain: westerlundspoker.se

holder: gamest0803-00001

admin-c: -

tech-c: -

billing-c: -

created: 2008-03-14

modified: 2011-12-05

expires: 2012-03-14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju va nån som driver med honom! :shock:

 

 

"Denna sida är främst till för att man på ett enkelt sätt skall kunna köpa min DVD med Westerlunds pokerskola. Priset på denna DVD är något högre än vad flera andra poker-dvds är och anledningen till detta är inte konstigare än att vår DVD är c:a fyra timmar lång mot det kanske vanligaste som ligger på en timma."

 

Det är det första man läser när man kommer in på sidan.

En mening får man läsa innan han börjar försvara priset.. Motivationen är ju guld också. Ska fan ta och spela in en film själv på 8 timmar så borde man väl lätt kunna ta 799:-!

 

Spelar ens killen poker längre? Slår han NL50 2012?

Alltså det här måste ju va ett skämt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge varit ute efter att få en antydan till GTO. Att bara förstå en miljarddel av hur man spelar GTO. Kan denna CD vara lösningen? Allt vad jag minns av Westerlund var att han blev tvingad till A-kassa för att köpa en lägenhet trots att han var multi-miljardär. Snacka om sjukt system vi har i Sverige. Om Kamprad vill köpa en lägenhet så måste ha gå på A-Kassa för att få köpa den. Detta under vilkor att han inte tar ut någon lön det året för sådan är de svenska reglerna. SJUKT!

 

Jag har tittat igenom hans snabbfakta för att försöka förstå livets GTO.

 

 

 

Nu blir jag osäker på vad som är GTO. Är det att vara född (själv är jag född och tro mig, det är inte GTO)? Att vara född 7 april? Eller att vara född 1967?

 

 

 

1967+14=1981. Så 1981 spelade världseliten poker med en 14-åring? Wow, vilken GTO-moral Doyle Brunson, Bobby Baldwin, Stu Ungar hade. Spelade poker med en 14-åring.

 

 

 

Fan! Jag har max vistats i Göteborg 3 dagar i sträck.

 

 

 

GTO även i Bridgen. Wow, och jag som inte kan lyckas med något.

 

 

 

GTO=5 barn! Undrar om det är GTO-barn? Hur säkerställer man att ens barn är GTO? Någon som vet?

 

 

 

Öhhh? Nyss hade du bott i Göteborg hela ditt liv? Men om du var i Göteborg 365-28 dagar kan man då påstå att du har bott i Göteborg det året? Det är nu min bristande GTO-hjärna för svårt.

 

 

 

12 månader - 1 månad i Göteborg - 2 månader i Thailand = 9 månader kvar att spela poker över hela världen. WOW! Hur hinner GTO-människorna med? Poker på Nordpolen. Poker i Ulan Bator. Poker i Storuman. Poker i Krasnojarsk. Poker i Nouakchot. Poker i Warrnambool. WOW! Hur hann Westerlund med allt detta. Och detta under tiden hann hade 4 barn varav det yngsta var 5 år. Jag trodde i min enfald att livets GTO var att vara med sina barn under deras uppväxt. Så fel jag hade.

 

 

 

Imponerande. Själv är jag bara bra på att inte vara bra. Fast om det gick ut på att inte vara bra så skulle jag inte vara bra eftersom det är bra att inte vara bra.

 

Och om jag hade den förmågan att bli bra i allt jag gör skulle jag tävla i att försöka cancerns gåta. Tänk vad många som skulle bli glada. Men det är väl feltänkt. Bättra att spela poker och bridge än hjälpa cancersjuka.

 

 

 

Han var bra på allt utom dart, alltså är ha världsbäst på allt utom dart i 14-15 sporter. WOW! Vilket universalgeni! Jag antar att poker och eventuellt bridge är två av sporterna. Vet någon vilka övriga sporter är?

 

Så jag funderar på att köpa CD men frågan om min icke GTO-hjärna kan ta till sig all kunskap.

 

Vad är detta för skit? Spendera din tid på poker istället för sådant här trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig fråga, han är självklart inte ens i närheten av att slå NL50.

 

Online lirar han break even på NL20, men torskar på raken.

 

Men Westerlund är ett sådant där liveproffs, som vanliga lagar inte biter på. För en onlinespelare är det fel att syna med KTo när bordets tightaste spelare fyrbetar all in för 200BB. För killar som Westerlund är den synen rätt, eftersom ett liveproffs spelar spelaren, inte korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nominerar Westis finalbord i EPT Köpenhamn 2005. Han och Ram Vaswani började finalbordet som gigantiska chippies och behövde bara plocka ut småstackarna en efter en och slåss om de stora priserna. Men nej, Westis jagade mer än så och lyckades pissa bort hela sin stack till Ram och åka ut på sjätte plats. Kronan på verket var donationen nedan med no pair, no draw. En typisk hand där man, om man inte själv är med i handen, ropar "collusion!", vilket normalt vore den enda logiska förklaringen.

 

Från 4.00:

 

Denna händelse väckte mitt intresse för poker. Jag kunde inget om poker, men visste från den sekunden att jag var tvungen att få veta varför den darrande göteborgaren gav bort alla sina pengar till den indo-brittiska gentlemannen.

 

Denna händelse visade för den tidiga nät-generationen vilka fiskar och enkla pengar som fanns i pokern. Jag vågar påstå att detta är den tredje största händelsen som vi har att tacka för pokerexplosionen, efter Moneymakers WSOP-seger och Gus' vilda WPT-spel. Vi som har blivit snuskigt förmögna på poker har Westis att tacka för mer än vi vågar erkänna.

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså. Inte för att va sån men det är 4-8k blinds tror jag och Ram limpar på knappen, Westerlund har 180k kvar till flopp om jag inte ser fel och det ligger redan 90 i mitten. Är ju inte jättesjukt efter att han valt att raisa preflop eller? Han spelde väl inte handen perfekt direkt men collusion kanske var lite av ett overstatement :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså. Inte för att va sån men det är 4-8k blinds tror jag och Ram limpar på knappen, Westerlund har 180k kvar till flopp om jag inte ser fel och det ligger redan 90 i mitten. Är ju inte jättesjukt efter att han valt att raisa preflop eller? Han spelde väl inte handen perfekt direkt men collusion kanske var lite av ett overstatement :)

 

fel tråd att vara seriös i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...