Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

#Game No : 2304416406

***** Hand History for Game 2304416406 *****

$100 NL Hold'em - Sunday, July 03, 18:26:04 EDT 2005

Table Table 36898 (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: JRGibellino ( $78.83 )

Seat 2: dubbledeuce ( $318.3 )

Seat 4: Ace_Is_Up ( $111.55 )

Seat 5: gmay81 ( $96.4 )

Seat 6: nashbomber ( $77 )

nashbomber posts small blind [$0.5].

JRGibellino posts big blind [$1].

Ace_Is_Up posts big blind + dead [$1.5].

** Dealing down cards **

Dealt to dubbledeuce [ 7s 6s ] <-- SC given

dubbledeuce calls [$1].

Ace_Is_Up raises [$2].

gmay81 calls [$3].

nashbomber folds.

JRGibellino calls [$2].

dubbledeuce calls [$2]. <-- Let´s see the flop

** Dealing Flop ** [ 8d, 9h, Td ] <--- Klonk! Träffar fin fint

JRGibellino checks.

dubbledeuce checks.

Ace_Is_Up bets [$11]. <-- Bet. Viktigt. Överpar/AK/AQ?

gmay81 calls [$11]. <--- Fördrag? Knekt? Set? 9T? Sätter inte honom på stegen iallafall. Han borde raisat för att få bort dragen då? JRGibellino folds.

dubbledeuce is all-In [$315.3] <-- Vet inte riktigt vad jag ska göra. Va fan! Trycker in och ser vad som händer.

Frågor.

1. Spela SC 6-mannabord tidigt?

2. Checka floppen?

3. Hur gör efter Bet o Syn?

4. Ska jag sätta någon på QJ J7 med detta spelet?

5. Är jag allt för aggresiv? Jag menar man har sett folk syna ner all-ins med TP eller OP

6. Hur gör ni?

Tack på Förhand

* Bort med resultat i PHH enligt reglerna - QoS *

Postad

1. Fel, raise eller fold.

2. Fel, du måste skydda din hand mot folk som kan dra till en bättre stege eller en färg.

3. Tycker du gjorde rätt, så hade jag spelat då folk kan ha färgdrag eller stegdrag. Hoppas på att någon har ett set eller tvåpar och inte en bättre stege.

4. Spelar ingen roll eftersom du trycker in, skillnad om någon annan tryckt in.

5. Tycker jag inte.

6. Se ovan :)

Postad

Tack.

Tycker det e jobbigt att hamna i situationer där jag inte vet vad jag ska göra. Brukar bli att stacken åker in 8-)

Träffar hellre med SC och gör riktigt stora checkraises.. Folk e för dåliga på 100$ borden på multi för att släpa TP OP som sagt

Postad
1. Spela SC 6-mannabord tidigt?

Inte om du inte har en bra anledning och är duktig på att få värde på floppen. Det verkar inte som någondera gäller i ditt fall.

2. Checka floppen?

Nej, beta ut och hoppas på höjning.

3. Hur gör efter Bet o Syn?

Höj, fast mindre.

4. Ska jag sätta någon på QJ J7 med detta spelet?

Klart de kan ha en sån hand, men allra oftast har de ju inte det.

5. Är jag allt för aggresiv? Jag menar man har sett folk syna ner all-ins med TP eller OP

Ja, du är alldeles för aggressiv, nu gör du det jättelätt för många sämre händer att komma loss och får därför dåligt värde på din hand.

Går bra att syna om motståndarna är passiva preflopp och tomtiga postflopp. Men då ska man ju vara hyffsat säker på sin sak.

2. Fel, du måste skydda din hand mot folk som kan dra till en bättre stege eller en färg.

Öh nej, du måste extrahera värde ur din hand så att du får lite betalt när du för en gångs skull har stål. Så visst ska man beta, men det är inte för att skydda sin hand primärt.

Postad

Tycker det var bra spelat. Personligen skulle jag höjt preflop med den handen på ett 6-mannabord, men det är väl inget måste minst sagt.

Floppen tycker jag absolut du ska checka, såvida inte preflopraisaren är en passiv fjant som inte betar missade floppar.

Re-raise all in är också ett schysst spel. Du kan i de flesta fall få syn av överpar på dessa bord och ibland även av drag+överkort om det är riktiga tomtar du möter. Dessutom vore det halvjobbigt att höja upp till 30-40, få syn och se ett av många scarecards falla på turn. Jobbigt att plocka fram synen om någon trycker efter att 7/J/Q fallit.

Postad

Går bra att syna om motståndarna är passiva preflopp och tomtiga postflopp. Men då ska man ju vara hyffsat säker på sin sak.

Öh nej, du måste extrahera värde ur din hand så att du får lite betalt när du för en gångs skull har stål. Så visst ska man beta, men det är inte för att skydda sin hand primärt.

Jag personligen tycker hellre om att raisa för att ta kommando i handen, jag haft oftast en väldigt aggressiv tableimage. Kanske uttryckte jag mig lite dumt, allt jag skrev var hur jag hade gjort.

Jag tycker han måste skydda sin hand här, det finns så många kort han inte vill se på turn. Han vill inte se någon :diamond: , 7, J, Q och 6 (inte så farlig). Det är alltså 25 (22 farliga) kort han inte vill se på turn om jag inte räknat som en åsna.

Postad

Jag håller med i det mesta Hjort svarar. Mina avvikelser blir på SC som jag visste tycker du kan spela i tidig position, även 6-manna, och särskilt om du sitter vid ett aggresivt bord, där de aggresiva spelarna har stora stackar. Däremot skulle jag ALDRIG (som nån föreslog) raisa en sån hand från tidig position, eftersom man INTE vill bli stort re-raisad med den, för då kan man sällan syna.

I övrigt ska du ju spela den långsammare. Beta ut på floppen, hoppas på att du blir höjd, och höj sen upp den ytterligare, men inte med all deg. De här spelarna har ju ett inköp var i stacken - du borde åtminstone kunna få ut ett av de inköpen på en sådan hand. Visst, det finns mycket scarecards på turn, men du sitter på en bra hand short-handed, du sätter inte hela din stack på spel, och att alltid spela helt safe (och ställa in) är nog ett sämre alternativ än att ibland bli utdragen, men dest oftare få bättre betalt.