Gå till innehåll

Live CC 20-20 med AK och djupa stackar.


Recommended Posts

Det kan vara kul att höja mot scared money och är man "bättre" mot "bra" kan det var kul att höja dem som höjer mot scared money. Är rätt orimligt att du skulle stå dig speciellt bra mot de värderanges du möter så ska du göra annat än fold borde det vara för att du anser att de bluffar tillräckligt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en kompetent spelare som det påstås måste det väl finnas en liten chans att han har vissa bluffar här också eller?
Ja absolut. Och med tanke på att Pos7 är bättre än mig och mest troligt vet att jag nästan är übertajt så kan han hiva in 1100 för att få bort mig och bara spela mot UTG+2? Kan han tänka så? Är även proffsen så skärpta?
Det kan vara kul att höja mot scared money och är man "bättre" mot "bra" kan det var kul att höja dem som höjer mot scared money. Är rätt orimligt att du skulle stå dig speciellt bra mot de värderanges du möter så ska du göra annat än fold borde det vara för att du anser att de bluffar tillräckligt ofta.
Precis. Bra input.

Ingen av UTG+2, pos7 eller jag spelade med scared money. Men visst fanns det sådana spelare vid bordet också. (Varför spelar dom inte 10-10?)

Okej. Ja som sagt jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i Sthlm.

Men om det är som du nu beskriver så är det väldigt enkelt. With that given action så är det väl i så fall bara att folda din AK och vänta på ett bättre läge. Om dom stackar av så många BB preflop med QQ rakt ut så måste det väl tjäna bra mycket till att limpa de flesta par med mera och setminea för att inte bli poppad pre. Med stål som AA och KK får du väl limpställa då även om jag ser det som ett mycket udda spel. Eller?

Precis min tanke också. Varför flippa mot bordets två bästa spelare när det fanns 6-7 jättefiskar vid bordet också. Bättre lägen kommer och varför utmana swingsen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag kan berätta att jag en gång satt med 10040 kr och fick :Ac::As: på knappen. Före hade jag lovat mig själv att jag bara skulle spela :Ay: :Ay: (jag var trött). Så får jag alltså :Ac::As: på knappen, UTG öppnar med 160, UTG+1 synar, MP raise till 440 (6k bakom). Alla andra foldar och jag ställer in 10k+40kr. UTG och UTG+1 foldar, MP synar 6k med :Qh::Qs: - bordet :Qd:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD: xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD:

 

Mäktigt! (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja som sagt jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i Sthlm.

Men om det är som du nu beskriver så är det väldigt enkelt. With that given action så är det väl i så fall bara att folda din AK och vänta på ett bättre läge. Om dom stackar av så många BB preflop med QQ rakt ut så måste det väl tjäna bra mycket till att limpa de flesta par med mera och setminea för att inte bli poppad pre. Med stål som AA och KK får du väl limpställa då även om jag ser det som ett mycket udda spel. Eller?

 

ne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Bra input.

Ingen av UTG+2, pos7 eller jag spelade med scared money. Men visst fanns det sådana spelare vid bordet också. (Varför spelar dom inte 10-10?)

Det du kan reflektera över är huruvida de bra spelarna tror att du är det, eftersom du skriver att du har en supertight image. Scenariot som då kan uppstå är ju att den bra spelaren tror att du slänger för ofta och därför viktar skräphänder när han höjer och den riktigt bra spelaren kan uppfatta detta och därför slå om igen med random (varvid du blir squeezad och behöver typ KK+).

 

Jag tycker egentligen att det är en ganska "enkel" fold, men grejer som ovan tillsammans med blockers, hyfsad eq mot tex KK, osv, kan ibland göra det till en push istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade push för att jag såg det som det vettigaste alternativet i den givna handen. Största anledningen är givetvis att Cyntax troligen inte hade lagt upp handen här ifall han inte annars skulle vunnit den. Men den som agerar efter oss hade jag inte gett mycket respekt ändå och nästa tror jag Cyntax vet bättre men om vi säger att det ofta är en slantsingling i detta läget så hade jag nog tagit chansen att dubbla upp eftersom om en fisk dubblar upp kan vi efter en fiskbust sitta med fyra inköp.

 

/ trötter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...