Gå till innehåll

Idé för laglig livepoker i Sverige


Ola Brandborn

Recommended Posts

Det Missionerande Floppistsamfundet tror vi på 52 gudar (en utbrytargrupp av vårt samfund omfamnar även en 53:de gud). Gudarna kommer från fyra olika familjer. Vår religion är ingen skriftreligion, utan vi tror på att avbildningar (ikoner) av våra gudar för människan närmare upplysningen.

 

En gudstjänst i vår kyrka går till ungefär på följande sätt: Prästen (T-ledaren) samlar först in en kollekt, och håller sedan en kortfattad predikan, där han förmanar församlingen att be sina böner snabbt i turordning, agera tydligt och med rent hjärta, och upprepande av liknande Gudsord. Därefter vidtar en bönestund där församlingen samlas i (semi)cirklar dels för enskild andakt, dels för gemensam bön. De troende erhåller slumpmässigt bilder (ikoner) av våra gudar, vanligtvis två och två, men vid kyrkans helgdagar kan andra mängder delas ut, exempelvis fyra och fyra. Våra gudar interagerar olika starkt med varandra, och testar hela tiden tron hos sina följeslagare. De av anhängarna som är svagast i tron får allt eftersom lämna andaktsstunden, tills dess att det utkristalliserats en kärna av de mest troende på orten. Prästen tar därefter och fördelar en del av den insamlade kollekten på dessa herrarnas tjänare.

 

Vad säger ni? Kortleken är våra gudar, och Dan Glimne vår profet?!

 

 

Jag fick ett gott skratt när jag läste ovanstående i allafall:lol:

Har alltid hävdat att jag inte år troende men får nån genom detta ska jag genast ångra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför anordnar inte diverse spelbolag livepoker via ex ipads över sina onlinenätverk? kommer man inte runt förbudet då?

 

Det kan man ju tycka. Men kom det inte nått beslut på att 'spelmaskiner' på pizzerior etc var olagliga även om de var kopplade mot en server i utlandet och själva 'spelet' gjordes på servern. Stod nått om det i tidningarna bara för några dagar sen.

 

Tror ipadlivepoker faller på samma regel hur dom nu kunnat komma fram till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...