Gå till innehåll

Allt om butiken GolfHQ


Gujot

Recommended Posts

Säger ni inte samma sak nu? Det är CR06 markerna som är "strävare". Det ni är oense om är väl snarare markerna i bagen från golfhq?!

 

Öh, jo? :) I mina ögon tycker jag "golfmarkerna" ser ut som mina CR06:or i såväl utförande som kvalitet. Nåväl, strunt samma vad de är, eller de kanske t o m är av annat "fabrikat"? Jag är själv nöjd med dem och kan rekommendera dem. Tveklöst "mycket marker" för pengarna, bokvstavligt och bildligt talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som Largo-Sama skrev i tråden om MAAB så är det faktiskt skillnad på ordningen valörerna är på kanten, CR06 har klöver-ruter-spader-hjärter medan CR04 har klöver-hjärter-spader-ruter.

 

Dvs. från TheGolfHQ är det motsv. CR04 (om nu markeringen är samma från den tillverkaren, men det är väl säkert att anta att det är budget-markerna iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga att jag beställde 500 chips-settet från theGolfHQ.com för ganska precis en vecka. Chipsen kom redan i fredags och jag är mycket nöjd med dom. Jag är stor nybörjare och har ingen större erfarenhet av andra marker, men är man sugen på att införskaffa dom till kompis-spel så är det helt klart värt det. Totalt gick det på 903.38 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har nu tyvärr bara 650-set och pokerbord kvar :(

Det är som sagt frakt på varje set nu så det blir inte billigare att sambeställa, snarare tvärtom om man inte bor nära varandra.

 

Vill man ha ett 650-set med 2 dealerbuttons så kan jag rekommendera det iaf. Mycket nöjd med mitt 500-set, tyvärr är de slut nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om man tittar på bilden av merkerna på golf-siten kan man marker som har :heart::spade::diamond::club: vilket skulle betyda att golf säljer "CR04".

 

Jag har testat marker från Dino http://www.dino.se som ser ut som de hos golf men har :heart::club::diamond::spade: vilket skulle betyda att de är "CR06".

 

Har jag fattat det hela korrekt? Är det någon som har sett båda varianterna i verkligheten?

 

Jag tycket att Dino markerna är helt ok men om man kollar på priset:

 

500 marker + väska kostar hos Dino 1899:-

500 marker + väska + frakt från golf £49.99 + £15 ~= 870:-

 

vilket är ganska stor prisskillnad, det blir såklart ännu större skillnad om man vill 1000 st. Så frågan är är det värt de extra pengarna för att få "CR06" (om det nu är de som Dino har) eller är de som golf har (nästan) lika bra? Ska man kanske välja att köpa från någon helt annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt marker (i torsdags) från Golfhq (500 setet), men såg på deras hemsida idag att 2005 års modell är "royal suited" och inte de motsv. "Spots Clay Chips CR06" på magnusandersson ab. Bilderna är dock "spots", kanske har de inte hunnit uppdatera?

 

Är det någon som vet något om detta?

 

Mig spelar det ju ingen roll, "royal suited" är att föredra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde ett 500-set för några veckor sen då de var "out of stock" Nu idag fick jag ett mail om att det var "shipped" så det borde nog vara desamma för de flesta som beställt nyligen

 

Japp, samma för mig. Undrar vad posten tänker när det hlet plötsigt dimper ner 30 aluminium väskor från england ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...