Gå till innehåll

Allt om butiken GolfHQ


Gujot

Recommended Posts

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ostborr: Förresten, (ursäkta att jag tjatar), hur var dealerpuckarna? Var de vita även på undersidan och ungefär hur mycket väger de? De verkar ju se lite "lättare" ut än MABs dealerpuck på 95 gram.

 

Och är du totalt sett nöjd med väskan med tanke på priset? Något du är besviken på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puckarna är mkt lättare än 95g och är vita på båda sidorna. De fyller ju sin funktion ändå och de är ju huvudsaken. Jag är över lag nöjd med väskan. Lite surt att de va lite lägre nivå på väskan, innuti alltså, än jag räknat med men överlag så är jag nöjd med mitt inköp. Klart värt de 900 jag betalade för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon Ostborr! Kalas med fotona! Vad gäller kortlekarna så är det ju egentligen strunt samma vad det är för lekar man får med. Man köper ju kitet p g a i första hand markerna och i andra hand väskan, i a f jag.

 

Som gammal amatör-close-up:are kan jag rekommendera kortlekar som Aviator, Tally-Ho och Bicycle, samtliga i bridge-format. Trots att jag har stora händer har jag aldrig blivit vän med pokerkorten. Bee ska också vara ok, men dem har jag aldrig testat. Nåväl, nämnda fabrikat har en skön "känsla". Många förespråkar ju KEM, men det beror nog mer på att de är slitstarka misstänker jag (har inte provat dessa heller). Man har ju aningen skilda kriterier som ska uppfyllas beroende på om man ska spela poker eller trolla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för beskrivningen och de mycket fina bilderna!

 

Kickboxer: Är du fortfarande intresserad av att beställa ihop?

 

Yep! Funderar bara på om man ska köpa 300-kitet eller 500? Har du bestämt dig? Du kan ju skicka ett PM när det börjar bli akut för dig. Jag känner att man börjar bli mer och mer sugen, allt är Ostborrens fel! De där bilderna gjorde suget större! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kickboxer: Ja, jag har bestämt mig. Ett 500-kit blir det. Skillnaden mellan 500-setet och 300-setet är såpass liten att man kan lägga till den lilla slanten för att få 200 marker till. Är riktigt sugen!

 

Ostborr: Hehe, samma här, jag har heller ingen att spela med. Får la dra ihop ett gäng sen när man har marker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500-settet är ju mest prisvärt.

 

Det är faktiskt lättare att dra ihop kompisar än man tror! :)

 

Vi hade en pokerkväll i tisdags och vi blev 7st, och då var det med nån timmes förvarning och det är toooomt på studenter här nu, trodde vi skulle få ihop 4st eller nåt :)

 

Och med de nya markerna (istället för mina tåkiga plastmarker) så räknar jag med att vi lätt kommer ha fullt på våra små pokerkvällar i kompisgänget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J*vla "%&"#¤¤!!!!!

 

Kollade i förmiddags och då var priserna som vanligt och just när jag skulle gå in och beställa så har de höjt fraktpriserna från 15£ totalt till 15£ per väska vilket innebär dubbla fraktpriset om man ska beställa två stycken set!

 

Hur ändå in i "%/(# kan man ha sån otur? Att allt alltid ska jäklas med en till det maximala!

 

Hela kvällen är sabbad nu, var hur sugen som helst på det setet!

 

Bara för att visa hur arg jag är ska jag säga ett riktigt fult ord, här kommer det: Liverpool

 

Så arg är jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svarat på ditt PM Mysticum och har sålunda beställt ett eget kit direkt hem. Det blev 500-kitet för min del också, var dumt att vara dumsnål och köra på 300-kitet.

 

Dock kan vi ju byta marker iaf så vi kommer ner till fyra färger var? Vi kan ju ses i Götet om någon vecka och skifta 50 marker i någon av färgerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kickboxer: Tappade ärligt talat lusten för marker-setet efter det här. Från början var det 650 spänn för 300 st, sen la jag på lite för att få fler marker och nu är det helt plötsligt över 900 spänn. Det känns för mig väldigt mycket att lägga på marker.

 

Nåväl, om jag köper så byter jag gärna. 900 spänn för 500 marker verkar ju ganska billigt jämfört med andra ställen också.

 

Men jag blir lite fundersam när jag tittar på den dåliga tryckkvalitén på sidorna (prickarna alltså). Är det så på alla CR06-chips?

 

Gdaily: Hade du likadana chips? Är dina också dålig tryckkvalité på sidorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily: Hade du likadana chips? Är dina också dålig tryckkvalité på sidorna?

 

Dom ser ut som mina. Men jag vet inte om det är likadana. Mina tog jag från USA, med min logga i tryck.

 

Vet inte vad du menar med dålig tryckkvalitet - är det prickarna du menar? Jag vet faktiskt inte, jag har dom hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja...dålig tryckkvalité kanske är ett kraftuttryck, men vissa prickar ser om som ett bläckstänk mer än en cirkel. Okej, det märks väl knappast när man spelar och det ska väl till en pedant som jag för att störa sig på det, men ändå.

 

Vilken affär beställde du markerna med tryck på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de ändrat sina frakter, så nu tjänar man inte på att sambeställa längre :(

 

£15 för ett 500-set och £15 för varje utöver det första.

 

Får se hur mycket jag måste käfta med de.. det var INTE så när jag beställde förut idag och när jag kollade mailen nu när jag kom hem från en liten trevlig kräftskiva så hade jag två mail från de, ett som bekräftade min order och ett mail till där de vill ha £15 till för att kunna skeppa till mig... bleargh! :(:evil:

 

Aja, mailade tillbaka och frågade hur det stog till, får se vad de säger.. hoppas de svarar under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på de slarviga prickarna på kanten undrar jag om ni säkert vet att det är Spots Clay Chips (CR06 på MAAB) och inte den billigare budget-varianten CR04.

 

I princip alla bilder man ser på CR06 har prydliga prickar på kanten vilket gör mig fundersam. Iofs betyder det väl ingenting, men kan någon som har beställt CR06-marker berätta hur prickarna på sidan ser ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på de slarviga prickarna på kanten undrar jag om ni säkert vet att det är Spots Clay Chips (CR06 på MAAB) och inte den billigare budget-varianten CR04.

 

I princip alla bilder man ser på CR06 har prydliga prickar på kanten vilket gör mig fundersam. Iofs betyder det väl ingenting, men kan någon som har beställt CR06-marker berätta hur prickarna på sidan ser ut?

 

LOL! Ge dig nu med prickarna! Jag har samples på CR06 från MAAB hemma och de "prickarna" är sämre än de på Ostborrens bilder. Du skulle ju ändå inte ha några... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...