Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

tänkte lära mig spela poker på de lägre borden på Svenska spel.

Spontant har jag en dragning mot HU snarare än 6-max. Frågan är då om detta är lämpligt på svenska spels lägre nivåer, eller om raken kommer äta upp för mycket? (tänkte mig typ /.50 eller /1kr)

Eller föreslås att bygga lite rulle på 6max innan man byter över till HU på en lite högre nivå?

Tacksam för svar!

Postad

Generellt brukar väl raken käka upp mera på lägre nivåer, speciellt i hu. Dock så är ju raken lägre på svs än på andra sidor så rb-deal känns inte direkt nödvändigt. Tror nog att edgen man kan hitta hu på låga nivåer väger upp för den lite högre raken. Kör på du så klättrar du säkert relativt snabbt i nivå.

Postad

Tack för svar!

Det jag funderade kring var om svs rakestruktur verkligen innebar "halva raken" jämfört med andra sidors HU-rake.

Att det till viss del är så på ringgames vet jag, men har de likt andra sidor ett lägre rake-cap och/eller % på hu bord jämfört med sina andra bord?

Postad

Tack för svar.

Snabbräknade lite på det och känns som att 10bb i rakecap (eller 5bb på /1) kan käka upp rätt mycket av rullen.

Jag kan ju testa och sedan utvärdera när jag ser hur mycket rake jag får betala enligt hem.

• 2 weeks later...
Postad

Det jämnar garanterat ut sig på så vis att random går allin med random hand preflop för 200bb så länge du är kvar där nere. Vet inte hur det är på andra sidor nu för tiden men på svs blir aldrig rake ett problem på micro.