Gå till innehåll

Fantasy NBA


Recommended Posts

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol. känns lite illa att fiskvik får sin trade igenom idag inför sista dagen mot mig. Nu får han lixom 2 extra spelare varav en med 33 i avg.

 

gg.

 

Kört igenom alla asap om dom ser bra ut. Eftersom det var liknande spelare som förra så tänkte jag låta den stå i en dag och om ingen vetoar så shippar jag iväg den. Trodde vi alla var överens om det, togs upp i fantasyforumet iaf.

 

--------------------------------------------------------------------

 

På tal om just transfers då, så finns det en just nu också som jag gärna ser att folk röstar på.. Man vill ju inte vetoa för mkt trades men den ser ganska ojämn ut. Butler o Billups är väl ganska fair men sen blir det Shumpert mot Deng med en 10p diff där.

 

Hör gärna nån motivation från Padrinos rose om han tror på nån rush eller nåt för nån mtp på att Davis ska komma in o Shumperts speltid kommer halveras mer eller mindre också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På tal om just transfers då, så finns det en just nu också som jag gärna ser att folk röstar på.. Man vill ju inte vetoa för mkt trades men den ser ganska ojämn ut. Butler o Billups är väl ganska fair men sen blir det Shumpert mot Deng med en 10p diff där.

 

Hör gärna nån motivation från Padrinos rose om han tror på nån rush eller nåt för nån mtp på att Davis ska komma in o Shumperts speltid kommer halveras mer eller mindre också.

 

Det var helt och hållet bara klantigt av mig, jag var av uppfattningen att det var flertalet veckor kvar till Deng skulle vara frisk. Ångrar ju traden nu men inte mycket att göra, upp till resten att avgöra om den är fair eller inte liksom (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte trader ska vetoas till höger och vänster bara för att de är ojämna. Om någon vill trada Dwayne Wade mot Greg Monroe så brukar de flesta ligor tycka att det är helt ok, däremot så om det är något riktigt konstigt som Dwayne Wade mot Jason Maxiell då är det dags att plocka fram vetot. Den trade som vetoades med Wade och Granger mot Monroe och någon dussinlirare jag inte minns var en sån trade men jag tycker det ska krävas minst något sånt för att vetot ska fram. Jag minns vi hade en sån trade i NFL-ligan som var den ojämnaste trade jag sett i fantasysammanhang där Tebow gick mot Roetlisberger och Fitzgerald eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte trader ska vetoas till höger och vänster bara för att de är ojämna. Om någon vill trada Dwayne Wade mot Greg Monroe så brukar de flesta ligor tycka att det är helt ok, däremot så om det är något riktigt konstigt som Dwayne Wade mot Jason Maxiell då är det dags att plocka fram vetot. Den trade som vetoades med Wade och Granger mot Monroe och någon dussinlirare jag inte minns var en sån trade men jag tycker det ska krävas minst något sånt för att vetot ska fram. Jag minns vi hade en sån trade i NFL-ligan som var den ojämnaste trade jag sett i fantasysammanhang där Tebow gick mot Roetlisberger och Fitzgerald eller något liknande.

 

Alltså om dom ger en vettig anledning till trejden så har jag inget emot den, därför jag frågade ang den här trejden. Om det var Othello och Fiskvik som gjort trejden där jag vet att båda är kunniga hade man väl låtit det mesta passera, men nu är det ju ett par som inte verkar vara helt up to date o då måste man ju skydda resten av ligan när det gått ett steg för långt på sunt-förnuft-skalan.

 

Wade mot Monroe hade inte varit så sick, är bara 3-4p på sin höjd och då är det väl smaksak/taktik för rostern/skadebenägen.

 

Men nu är ju den nya väldigt mkt konstigare än den förra som blev vetoad, där Shumpert är 3e PG som bäst som kommer få färre minuter när Davis är startklar mot Deng som snittar 10 fantasypoäng mer. Du hade alltså inte vetoat denna?

 

Det här med Leaguemanager passar nog inte mig, ger gärna över kronan till vem som än är sugen på o ta över den, inte roligt o ta elaka beslut, trodde inte det skulle komma såhär tveksamma trades /=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar att skärpa mig!

 

haha lugnt, alltså mycket trades är ju troligt, trejda på..

 

 

Jag bytte från 3 eller 4 vetos i början av säsongen till 8, så att inga skulle kunna bli vetoade av enstaka personer men att dom skulle kunnas ta upp för diskussion om 3-4 vetoade, men tycker den bedömningen är lite jobbig.

 

Så jag gör det så enkelt som att alla trades får ta 48h och blir det 4 vetos så blir trejden cancellerad. Enklast för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju en playmoneyliga men man vill ju ändå det ska fungera rätt bra. Tror det kan vara bra att pröva oss fram tills nästa år då gänget är proffsigare - jag har inte varit med i någon fantasyliga förut iaf.

 

Gällande vetos... El classico är ju tydligen annars att någon som är helt avkapad från playoffs gör en åsnetrade med ligatvåan två veckor innan grundspelets slut eller liknande vilket sabbar för alla deltagare. Jag är ok med 3 vetos så slipper du få vara the bad guy hela tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om dom ger en vettig anledning till trejden så har jag inget emot den, därför jag frågade ang den här trejden. Om det var Othello och Fiskvik som gjort trejden där jag vet att båda är kunniga hade man väl låtit det mesta passera, men nu är det ju ett par som inte verkar vara helt up to date o då måste man ju skydda resten av ligan när det gått ett steg för långt på sunt-förnuft-skalan.

 

Wade mot Monroe hade inte varit så sick, är bara 3-4p på sin höjd och då är det väl smaksak/taktik för rostern/skadebenägen.

 

Men nu är ju den nya väldigt mkt konstigare än den förra som blev vetoad, där Shumpert är 3e PG som bäst som kommer få färre minuter när Davis är startklar mot Deng som snittar 10 fantasypoäng mer. Du hade alltså inte vetoat denna?

 

Det här med Leaguemanager passar nog inte mig, ger gärna över kronan till vem som än är sugen på o ta över den, inte roligt o ta elaka beslut, trodde inte det skulle komma såhär tveksamma trades /=

Schumpert har startat 12 av 16 matcher och snittar 30.4 MPG än så länge vilket är 0.2 MPG mindre än Chauncy trots att Paul och Mo varit skadade och Schumpert nötte en del inledningsvis. Att Baronen kommer tillbaka kan såklart ändra saker och ting men det är långt ifrån säkert att den mannen gör succe. Butler spelar bra i Clippers och Deng är skadad så jag tycker inte den är så extrem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, du är väl den sista som ska gnälla över att folk får igenom trader?

 

jasså? varför? Har inte gjort en enda. Syftar du på min nfl så var det i en helt annan liga som funkade på ett helt annat sätt. Då kanske du ska ta med min jag gjorde för 4 år sen oxå? I den så fick jag iaf mig veterligen ingen som helst fördel och jag gav dessutom alla en chans att vetoa den. Nu fick du en uppenbar fördel på fler sätt än just själva traden vilket är rätt sjukt. Nu hade du ju vunnit ändå så ingen ide att tjaffsa om det men ja. Fair var det inte hur många olika vinklar man än ser det på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matcherna mot dig har ju varit spännande, jag har fått toppa laget på söndagen och jobbat in spelare från waivern för att fylla ut rostern!

 

Nej, men själva ligan är lite småtråkig pga att vi kör points only. Som jag, jag har ett rätt bra lag men kommer ändå inte vinna om jag inte lyckas tradea mig fram till lite bättre spelare. För att inte tala om att om LeBron stukar foten en vecka är det game over för min del.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå jag sitter ofta uppe oxå trots dagjobb. Iaf första matcherna. Sen får man flexa lite morronen därpå.

Förra säsongen kollade jag oftast efter jobbet dagen efter via league pass. Skön grej men live är ju live lixom! =)

 

Shahin: Gjorde inte du så att du kollade alla matcher på förmiddan förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...