Gå till innehåll

Fantasy NBA


Recommended Posts

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

21a blir fint.

 

Nån som har en bra länk till nån sorts "fantasy nba for dummies"?

Alltså där man lär sig undvika blunders motsvarande att drafta flera kickers i fantasy football etc :-)

 

Jag känner att de inte finns så mycket dumt o göra, men med så mkt back2backs så kanske man inte ska ta Garnett o Duncan de första man gör, gamlingarna kommer få vila mycket.

 

http://sports.espn.go.com/fantasy/basketball/fba/story?page=nbadk2k12_draftstrategy

 

Cliffs på de där, veta vad man får poäng för och hur ens roster ser ut. Jag la upp förslag på hur vi skulle göra med poängsystemet o fick inge feedback så jag kommer behålla de som det är antar jag.

 

 

------------------------------------

 

Jag spikar 21a @21.00 då, ens draftnummer kommer vara randomizad en timma före spelstart.

 

editz; divisionerna görs om då manuellt också, draftnummer 1,5,9,13 i samma, 2,6,10,14 samma osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att de inte finns så mycket dumt o göra, men med så mkt back2backs så kanske man inte ska ta Garnett o Duncan de första man gör, gamlingarna kommer få vila mycket.

 

http://sports.espn.go.com/fantasy/basketball/fba/story?page=nbadk2k12_draftstrategy

 

Cliffs på de där, veta vad man får poäng för och hur ens roster ser ut. Jag la upp förslag på hur vi skulle göra med poängsystemet o fick inge feedback så jag kommer behålla de som det är antar jag.

Vn, ty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns lite över 200 intressanta spelare tycker jag fantasymässigt.

 

Vi kommer vara 16 lag... 10 i varje roster med 3 bänkspelare blir 208 spelare. Alternativet är o manuellt sätta in 8 manna rosters med 3 bänkspelare, 176 spelare.

 

Jag tycer 10 i varje är roligare, då får man gräva lite djupare o ha med lite rookies o annat ist för o bara ha dom givna spelarna i varje lag.

 

 

Poängsättningen ser ut såhär för tillfället;

 

Points (PTS) 1 Blocks (BLK) 1

Steals (STL) 1 Assists (AST) 1

Rebounds (REB) 1 Ejections (EJ) -2

Turnovers (TO) -1 Field Goals Made (FGM) 1

Field Goals Attempted (FGA) -1 Free Throws Made (FTM) 1

Free Throws Attempted (FTA) -1 Double Doubles (DD) 2

Triple Doubles (TD) 5 Quadruple Doubles (QD) 10

 

 

Där jag har manuellt lagt till poängen för Double Doubles, TD o QD, samt -2 för Ejections.

 

Fattar inte riktigt varför man ska få -1 för ett FGA, men nån annan kanske kan förklara de?

 

1p för Poäng, steals, blocks o assists... Är min första NBA liga så om nån har nötkoll på vilka poänginställningar man ska köra så ropa gärna annars kör på standard basically. Eller om nån bara har ett sunt förnuft som ser nåt som kan förbättras (=

 

16 lag som sagt, 8 till slutspel.

 

Ok, det här är ju stentråkig poängsättning, man kan ju inte köra default values. Jag anmäler mig till poängsättningsgruppen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag kommer behöva två ligor i mitt liv för att inte dö av tristess när jag är 0-6 efter sex veckor. Den här och en med lite andra regler (auction draft, roto). Någon som är game på att multitabla ligor? :)

 

Alltså jag kan inte fantasy och kommer att komma dead last i båda och har ingen aning om vad skillnaderna är som du nämner, men jag är på såklart (= Kommer vara inne mer än alla andra tillsammans ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt vet jag knappt själv vad jag skrev men jag har förstått att det är det proffsen kör. Roto så får man poäng för att man är ligaledare i olika kategorier, så det kan vara bra att ta Howard men då är man kass på FTs och får ta andra för att balansera upp lite, etc.

 

Sedan har man en auktion på spelarna med ett antal låtsasdollar (200 ofta) istället för en draft, så vill man betala 190 för LeBron så gör man det, men då får man fylla ut med randoms efteråt. Precis som Cleveland gjorde m a o. :)

 

 

Jag bjussar på en 10% rabattkod för NBA.TV också. Fyll i INTLUSER2011 när ni beställer så får ni hela paketet (season och playoffs) för 197 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt! Men vänta, har man infinitiy med moniez i nuvarande ligan att använda i draften?

 

Kort o gott är en vanlig draft enklare, där får alla ett nummer o får välja vem fan man vill. I en auction så får man lägga bud på spelare o försöka få till ett lag utan o ha spenderat för mkt i början så att man får skitspelare kvar. Men samtidigt inte spenderat för lite för pengarna du har kvar kan du inte göra nåt med.

 

Inte alls lika nybörjarvänligt, som känns ganska viktigt när vi är så mkt nybörjare (=

 

 

Med det sagt, tycker jag auctionformatet var jävligt roligt när jag testade det o har inget emot en endra liga med det formatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att det inte är någon förvirring: Shahins liga är den primära, den kommer garanterat vara trevligare och mer välskött då jag jobbar så jäkla mycket som jag gör, men om man vill testa lite olika format och så att säga "multitabla" så funderar jag på en till om vi får ihop några till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, om vi nu skulle köra en auction league är följande lite halvintresserade iaf:

 

Othello

Shahin86

Haslo

Gamlob

Padrionsftw

 

Om vi kan tura in tre till så är vi åtta spelare, men vi måste ha draften innan juldagen och att hitta gemensam tid är alltid lite pyssligt. Dock så är jag ledig (för första gången i år kan jag tillägga) torsdag/fredag, så hoppet lever.

 

Jag sätter upp ligan på ESPN senare idag så kan vi se om det överhuvudtaget är möjligt att få igång den. Det ser ut som en tvåoutare i dagsläget, men med lite tur så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen ser ut att vara inställda så här just nu iaf:

 

Points (PTS) 0.5 Blocks (BLK) 2

Steals (STL) 2 Assists (AST) 1.5

Rebounds (REB) 1 Ejections (EJ) -4

Turnovers (TO) -2 Field Goals Made (FGM) 1

Free Throws Made (FTM) 1 Three Pointers Made (3PM) 3

Field Goals Missed (FGMI) -0.5 Free Throws Missed (FTMI) -0.5

Three Pointers Missed (3PMI) -1 Double Doubles (DD) 2

Triple Doubles (TD) 5 Quadruple Doubles (QD) 10

 

Ser bra ut tycker jag även om jag inte spelat Fantasy NBA tidigare.

Kör vi med dessa? Nån expert som kan intyga att denna poängräkning är kul och rättvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen ser ut att vara inställda så här just nu iaf:

 

Points (PTS) 0.5 Blocks (BLK) 2

Steals (STL) 2 Assists (AST) 1.5

Rebounds (REB) 1 Ejections (EJ) -4

Turnovers (TO) -2 Field Goals Made (FGM) 1

Free Throws Made (FTM) 1 Three Pointers Made (3PM) 3

Field Goals Missed (FGMI) -0.5 Free Throws Missed (FTMI) -0.5

Three Pointers Missed (3PMI) -1 Double Doubles (DD) 2

Triple Doubles (TD) 5 Quadruple Doubles (QD) 10

 

Ser bra ut tycker jag även om jag inte spelat Fantasy NBA tidigare.

Kör vi med dessa? Nån expert som kan intyga att denna poängräkning är kul och rättvis?

 

 

 

ESPNs egna förinställda såg värdelösa ut, yahoo är ju också ganska stora inom fantasyn så jag tog lite mer enligt deras poängsättningar med lite egna justeringar på vad jag tyckte såg vettigt ut. Fick ju inge större hjälp från folket här (=

 

Kollade snitten på NBA på rebs,steals, blocks o poäng o försökte komma fram till nåt vettigt. Kanske kanske att Howard/Love/Griffin är lite övermänskliga nu men dom är ju allmänt övermänskliga så känns ok för mig iaf.

 

Sätter man 1 av 4 3or går man even där, 25%. Har man sämre än så ska man backa på spelaren tycker jag. Enda jag funderat på o ta bort är poäng för Free Throws o back om man missar, eftersom man redan får poäng för o göra poäng så att säga.

 

 

Får se hur de funkar om ingen ser nåt knasigt o de ändå kommer fram till att de sög kan man ändra första 2 veckorna kanske.

 

 

EDIT; Fortfarande en plats kvar....!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men då hade vi ungefär samma tankar vid poängsättandet.

Tycker frikastpoängen ska vara kvar som det är.

 

Måste läsa på lite nu efter att de flesta trader är klara

Hur bra blir egentligen LAC och NYK i år??

 

Min snabblista på vilka som har störst chans att vinna titeln just nu:

1 Miami

2 Oklahoma

3 Chicago

4 New York

5 Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...